Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Het eerste wat je moet doen om een probleem op te kunnen lossen is: 1 erkennen dat er een probleem is.
En ja ik wil best erkennen dat er moslims jongeren zijn die grote problemen veroorzaken (ook andere bevolkingsgroepen, maar daar hebben we het nu niet over).
Wil je hier een oplossing voor hebben moet je niet tegen het geloof aan gaan trappen, want dat staat los van de problemen die ze veroorzaken.
Het enige wat je bereikt is dat mensen hun verdedigingsmechanisme in werking stellen, waardoor je niet tot de kern van het probleem kan doordringen (=de overlast).
Brainless schreef:Wil je hier een oplossing voor hebben moet je niet tegen het geloof aan gaan trappen, want dat staat los van de problemen die ze veroorzaken.
CtjeLief schreef:@ Brainless: Ik spreek veel met probleemjongeren, en wat toch vaak bij ze naar bovenkomt is de weerstand/onwetendheid/onbegrip over het geloof/cultuur wat ze hebben. Ze voelen zich daarin erg gekwetst en kunnen hier moeilijk mee omgaan. Zo heb ik klachten gehad van jonge ventjes van een jaar of 15/16 die na de moord op van Gogh op straat door Nederlanders werden nageroepen voor Moordenaar.. Dat is toch te vreselijk voor woorden? En dat zijn dan jongens in de pubertijd, en die gaan daar in sommige gevallen op de verkeerde manier mee om. Dus het ligt absoluut niet alleen bij de allochtone (of marokkaanse) jongeren, dat is ZO makkelijk gezegd.
Wederom: gebrek aan inlevingsvermogen. Verplaats je eens in hun situatie. Ze leven vaak tussen verschillende culturen, en dat is niet altijd makkelijk al proberen ze zich nog zo goed aan te passen. En als ze dan constant met een scheef oog aangekeken worden kun je haast niet vreemd opkijken dat ze zo opstandig reageren en overlast gaan veroorzaken, het mes snijdt aan 2 kanten!
Brainless schreef:Waarom is dat respectloos?
Ik geef ook graag geen handen en vind kussen afschuwelijk.
Ik wil niet op foto's en heb een hekel aan verplicht partijtjes zoals moederdag en kerst.
Dus ik ben niet geïntegreerd??
Brainless schreef:Waarom is dat respectloos?
Ik geef ook graag geen handen en vind kussen afschuwelijk.
Ik wil niet op foto's en heb een hekel aan verplicht partijtjes zoals moederdag en kerst.
Dus ik ben niet geïntegreerd??
Brainless schreef:@Springert
Jij gooit een argument op tafel en wacht een reactie af.
Als er een vraag/tegen reactie komt doe jij daar niets/weinig mee.
Je enige reactie is weer een totaal andere argument op tafel gooien zonder dat je inhoudelijk op de reacties van andere hebt gereageerd.
Dat is niet discuseren, maar uitlokken.
Brainless schreef:Springert schreef:En wat is je uitleg voor deze zin?
de ware godsdienst, om deze te doen zegevieren over alle godsdiensten.”
Klinkt mij echt niet als iets waaruit blijkt dat de wil er is om naast anderen te leven, maar wel om te overheersen!
Dat betekend dat aan het eind der tijden (als de aarde wordt vernietigd door de zonde) de Islam zal zegevieren (maw dat alleen de Moslims zullen overleven).
russel schreef:knip, mocht niet meer quotes![]()
Dit is eng wat jij zegt, want dat houdt eigenlijk in dat er een vrijbrief is om de ongelovigen gestenigd mogen worden.....en dat daarna dus, je kan het ethnische zuivering noemen, alleen nog de goed Moslim over blijven....heel enge gedachte ....
superwoman schreef:Brainless schreef:Wil je hier een oplossing voor hebben moet je niet tegen het geloof aan gaan trappen, want dat staat los van de problemen die ze veroorzaken.
Nou dat gaat soms toch wel samen hoor.
Zoals de hoofddoekjes waar uitzonderingen voor gemaakt moet worden als het gaat om "verboden van hoofddeksels" op bijv school,sport en werk.
Het handen geven vind ik een groot probleem. Gaat bij mij om respect namelijk. Vind het respectloos om een hand te weigeren.
Hallal slachten vind ik dierenmishandeling laat staan op balkonnetjes wat overlast bezorgd.
"Incidenten" met de cartoons
russel schreef:Dit is eng wat jij zegt, want dat houdt eigenlijk in dat er een vrijbrief is om de ongelovigen gestenigd mogen worden.....en dat daarna dus, je kan het ethnische zuivering noemen, alleen nog de goed Moslim over blijven....heel enge gedachte ....
Brainless schreef:russel schreef:Dit is eng wat jij zegt, want dat houdt eigenlijk in dat er een vrijbrief is om de ongelovigen gestenigd mogen worden.....en dat daarna dus, je kan het ethnische zuivering noemen, alleen nog de goed Moslim over blijven....heel enge gedachte ....
Nee dat is niet zo, je moet zo goed mogelijk leven en op de dag des oordeels zal God/Allah bepalen wie er op de nieuwe aarde mogen wonen.
Dat houd dus niet in dat je nu alle "ongelovige" mag doden.
Heino schreef:Springert schreef:Ja, ik kan er niks aan doen dat links nog steeds voorstander is van de open deur filosofie.
Wat versta je hier precies onder?
jameyskatje schreef:weet je hoe het zit springert.
moslims zijn nu nederlanders.
accepteer het gewoon. neem het hoe het is. tijden veranderen.
moslims horen bij nederland, ze zijn nederlander!
acceptatie, dat maakt het leven voor jezelf ook een stuk makkelijker.
ps: mijn eerste filmpje waren toch duidelijk nederlanders!! het 2e filmpje is een algemene mededeling die overal kan gelden.
Jesser schreef:Hierin kan ik het niet met je eens zijn, zolang een grote meerderheid twee paspoorten hebben kan ik niet vinden dat men Nederlands is. Zolang men nog gebruik maakt van het paspoort van land van herkomst en het Nederlandse paspoort ben je geen Nederlander. Als je 100% Nederlander wilt zijn, pas je je aan. En laat je het paspoort van land van herkomst vernietigen.. Op het moment dat je die banden doorbreekt ben je Nederlander. Als een Nederlander van herkomst gaat emigreren zal hij ook de banden met zijn geboorteland moeten doorbreken en opnieuw beginnen in een ander land. Kan hij ook geen twee paspoorten aanhouden.
Citaat:Daarnaast vraag een Moslim of hij zich Nederlander voelt en negen van de tien keer voelt hij dat niet zo.
Citaat:Daarnaast vraag een Moslim of hij zich Nederlander voelt en negen van de tien keer voelt hij dat niet zo.
jameyskatje schreef:Citaat:ik praat ook best vaak over dat soort dingen met mede-moslims. want ik vind dat gewoon interessant. ik ben zelf 100% hollands dus ik kan me moeilijk indenken hoe het is als je bv allochtoon bent.. daarom stel ik er vaak vragen over aan allochtonen.