Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Joost geen mens die een oplossing heeft, anders zou die al uitgevoerd zijn.
Men kijkt ernaar en hoopt dat het niet erger wordt.
gohya schreef:Buitenlanders met nederlands paspoort mogen wél stemmen.
gohya schreef:"joostvangestel"
Er is idd. geen nederlandse wet die verplicht een hoofddoekje te dragen,maar vaak word het door de ouders verplicht.
Vrouwen die dat weigeren krijgen de grootste problemen thuis en met familieleden.Ze vinden dat hun geloof dat verplicht,dus wat de ned. wet zegt stoort hun niet.Die vrouwen moeten zelf vrij kunnen zijn om te bepalen of ze een hoofddoekje willen dragen of niet.En bij heel veel vrouwen is er geen keuze,het is een verplichting van het geloof in eigen land.
gohya schreef:Waar staat dat dat alle buitenlanders een kleurtje moeten hebben?
En als je je schaamt dat Nederlanders zo denken,dan word neem je toch gewoon een andere nationaliteit?Hoef je je ook niet meer te schamen voor nederlanders.
sarabande schreef:Dat klopt, net zo als het in sommige streng christelijke en joodse stromingen van die geloven ook verplicht is aan allemaal kleding voorschriften te doen.
Maar het is niet aan Wilders om zich daar mee te bemoeien en erger nog om vrouwen die dat uit eigen wil doen het te verbieden. Laat hij maar eens bij de orthodoxe joodse vrouwen beginnen die hun hoofd kaal moeten scheren, in oudmodische zak jurken lopen en ieder jaar een kind ter wereld moeten brengen.
gohya schreef:Laat hij maar eens bij de orthodoxe joodse vrouwen beginnen die hun hoofd kaal moeten scheren, in oudmodische zak jurken lopen en ieder jaar een kind ter wereld moeten brengen.
En die mannen met die rare vlechten...
Uh die heb ik hier in nederland nog nooit zien lopen?
Lovely schreef:gohya schreef:Laat hij maar eens bij de orthodoxe joodse vrouwen beginnen die hun hoofd kaal moeten scheren, in oudmodische zak jurken lopen en ieder jaar een kind ter wereld moeten brengen.
En die mannen met die rare vlechten...
Uh die heb ik hier in nederland nog nooit zien lopen?
Die zijn er wel hoor. En die hebben ook hun eigen gebedshuizen, kledingvoorschriften, kookgewoonten en allerlei andere dingen die aan hun geloof verbonden zijn zoals een afwijkende werkweek bijvoorbeeld.
Marigold schreef:wat ik nog wel even wilde zeggen, en misschien stuit dat sommigen maar ja,
dat is dat het net zo goed kortzichtig is om zoals ik hier las SP te gaan stemmen omdat je het met ze eens bent dat er iets aan de visserij moet gebeuren.
dat is eigenlijk net zo kortzichtig als stemmen op PVV omdat ze over 1 of 2 dingen roepen die niet goed gaan.
joostvangestel schreef:Het echte gevaar zit hem in een aantal zaken: wat als de oplossingen niet afdoende blijken (ik geloof er bijvoorbeeld niet in) en het vertrouwen in hem blijft bestaan, komen er dan zwaardere maatregelen (doemscenario). Wat wordt de prijs die we als samenleving moeten gaan betalen voor dit experiment? Imago schade is natuurlijk een ding, maar ik denk dat er andere gevaren op de loer liggen, zoals een totale teleurstelling van degenen die hem steunden. Als hij zijn achterban teleurstelt, kan de morele schade erg hoog zijn.
Polaris schreef:gohya schreef:Buitenlanders met nederlands paspoort mogen wél stemmen.
En dit is dus een heel typische PVV-uitspraak
Alles wat een kleurtje heeft is een buitenlander...
Stuitend dat ook in de pol op bokt een ruime meerderheid op PVV zal stemmen.
Al verbaast het me eigenlijk ook niet zo, gezien het gemiddelde niveau van de boktleden
Echt walgelijk, ik schaam me ervoor dat Nederlanders zo kunnen denken.