Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Figo88

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:57

Ja, daar dacht ik ook meteen aan Menino.. leest heel storend.. Maargoed, laten we inderdaad maar weer allemaal ontopic gaan.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:00

miss_kippie schreef:
vind het gewoon heel erg dat je links en rechts verhalen hoord van ja het was een turkse vliegtuig of ja zijn maar turken dat zijn ook mensen die piloten laten ook een gezin achter.of nu dingen zoeken van ja het was een leerling piloot die er bij zat ja dus.weet je dat soort dingen vind ik gewoon naar.

Dan had je gisteren even naar BNR moeten luisteren. Ze bespraken met een panel diverse onderwerpen omtrent de crash. En dus ook over de eventuele kwaliteit van deze maatschappij. Er werd door de presentatrice helemaal niks negatiefs gezegd, zij stelde enkelt de vragen en liet het panel discusieren. Even later mochten er ook luisteraars hun mening geven. Er kwam een jongen aan de lijn die zwaar beledigd was want zij was negatief over Turkse maatschappijen en lokte discussie uit. De dame in kwestie ronde netjes het gesprek af om escalatie op de radio te voorkomen, echter had de geluidsman het telefoongesprek nog niet uitgezet, waardoor je dus even hoorde dat deze mevrouw voor k*nkerwijf werd uitgemaakt.

Blijkbaar hoorde hij wat hij zelf wou horen, want er werd in dit programma helemaal niet negatief over TK gesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:15

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:19

het is vlak bij mijn huis gebeurd, en héél dichtbij waar de paarden staan, dus 'gelukkig' dat het dan nog op een weiland is gebeurd, en niet op een woonwijk oid..

*edit; GRAPJE weggehaald.........
Laatst bijgewerkt door daniekjuh op 26-02-09 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:35

waarom moeten er toch altijd van die stomme grapjes gemaakt worden over dit soort dingen. Vind dat echt respectloos sorry.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:35

Okee, die opmerking van jou daniekjuh vind ik echt absoluut niet op z'n plaats.. :n
Over dit soort ongelukken (überhaupt over een ongeluk) maak je geen grapjes. Tuurlijk hoeft niet iedereen de hele dag zwaar bedroefd voor zich uit te staren, maar dit vind ik persoonlijk gewoon echt niet grappig.

Edit: Inderdaad Nathalie, dat begrijp ik dus ook niet. De gedachte alleen al om er een grapje van te maken... die zou dus echt nooit bij me opkomen..! |o :n
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 26-02-09 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:36

Ja ook bij mijn paard. Dei staat begin Kromme Spieringweg... Ze is nu ook nog steeds helemaal gestresst door de helikopters e.d.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:41

Zulke opmerkingen kun je gewoon niet maken.. En daar bij vind ik het nogal respectloos tegen over de nabestaanden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:42

__Nathalie__ schreef:
waarom moeten er toch altijd van die stomme grapjes gemaakt worden over dit soort dingen. Vind dat echt respectloos sorry.

Ik vind het altijd een beetje jammer als mensen zich daar druk om gaan maken.... Met een grapje doe je niemand kwaad hoor, ookal is het onderwerp nog zo cru...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:44

Menino schreef:
__Nathalie__ schreef:

Ik vind het altijd een beetje jammer als mensen zich daar druk om gaan maken.... Met een grapje doe je niemand kwaad hoor, ookal is het onderwerp nog zo cru...

Hoe zou jij je voelen als jij een van die mensen was geweest? Het is nu allemaal nog zo vers..

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:45

Gistermiddag werden er op Schiphol ook al de eerste grapjes gemaakt :o

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:45

Tja. Dat soort 'grapjes' dus. Ik doe er zelf niet aan mee, ik zie het nut niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:47

Rienn schreef:
Menino schreef:

Hoe zou jij je voelen als jij een van die mensen was geweest? Het is nu allemaal nog zo vers..

Ik zou me om andere dingen druk maken dan een stom grapje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:48

Grapjes zijn ook een manier van ermee omgaan. Is totaal niet flauw bedoelt ofzo tegenover de betrokkenen..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:48

Hoorde er net ook al 1.
Zet um hier maar niet neer .. Tis gewoon banketstaaf.
Hoor net op 3FM dat er 2 black boxen zijn.
Of was dat hier al gemeld?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:50

Prima dat iedereen er anders mee omgaat, maar zelf doe ik er niet aan mee, en mij hoor je niet zeggen dat je er geen grapjes over mag maken! Vind het alleen nu niet gepast en erg respectloos voor de nabestaanden. Ik ben juist een voorstander van grapjes maken! En dat is ook mijn manier van dingen verwerken, maar niet wanneer het om een ander gaat.. Val niemand aan!!

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:52

Als je het voor jezelf nodig hebt om het te kunnen relativeren d.m.v grapjes, okee, prima, moet je dat vooral doen. Maar IK persoonlijk vind het gewoon best grof. En ja, als ik zo nu en dan in dit topic kijk of er al wat meer bekend is etc, dan stoor ik me behoorlijk aan zulk soort mensen. Als dat jouw manier van omgaan is, nogmaals, dat moet je zelf weten, maar doe dat dan niet op een openbaar forum.
En als je dat wel doet moet je ook (ik zeg niet dát je dat niet doet ;) ) tegen de afgunst en kritiek kunnen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:56

Omdat het om een Turks vliegtuig met een Turkse crew en Turkse passagiers gaat hebben de 'grapjes' (helaas) een bepaalde ondertoon.

Ik houd onder normale omstandigheden al niet van zulke 'grapjes' en nu helemaal niet.

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:59

het is absoluut niet respectloos of wat dan ook bedoeld. er komen wel vaker grapjes langs op bokt waar ik zoiets van heb, van nou, oke..
Maar goed, iedereen gaat daar op zijn eigen manier mee om.
Ik zit al sinds gisteren ochtend non stop het nieuws te volgen, dus vind het zeker vreselijk wat er is gebeurd, maar een grapje doet niemand kwaad, en is dus ook zeker niet zo bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:00

Karin schreef:
Omdat het om een Turks vliegtuig met een Turkse crew en Turkse passagiers gaat hebben de 'grapjes' (helaas) een bepaalde ondertoon.

Ik houd onder normale omstandigheden al niet van zulke 'grapjes' en nu helemaal niet.

Niet alle grapjes hoor. En die grapjes waar jij het over hebt vind ik ook totaal respectloos.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:01

'Grapjes' over schapen en gebrekkige beheersing van de Nederlandse taal vind ik in dit geval idd niet grappig.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:02

Grap of niet, ik vind het respectloos. Ben benieuwd of je dit soort 'grappen' ook zou uithalen als het om je eigen familie ging. Helemaal misselijkmakend vond ik om te zien dat er 's avonds ik weet niet hoeveel mensen langs de A9 liepen. :n :r
Come on, er is een vliegtuig gecrasht en of het nou van Turkse afkomst is, een KLM toestel of whatever, er zijn mensen overleden. Mensen die ws een dierbare 'tot ziens' hebben gekust voor zij instapten, niet wetende dat 'tot ziens' wel erg lang zal gaan duren.
Mijn paard staat overigens een paar honderd meter verder, ik kon niet merken ofzo dat ie gestresst was.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:04

dat bedoelde ik dus.nu dus ook helaaas op bokt te lezen.ik vind dit echt niet kunnen deze grapjes. :(

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:05

Dat "grapje"wat ik kreeg ging niet specifiek over turken, maar meer om de piloot.. Blijkbaar werkt het zo in Nl, dat als er wat erg gebeurd (Neem als voorbeeld, Nathalie en Joran), dat we er maar mee gaan spotten in de zin van grapjes..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:05

saskia23 schreef:
Mensen die ws een dierbare 'tot ziens' hebben gekust voor zij instapten, niet wetende dat 'tot ziens' wel erg lang zal gaan duren.

Of dat het de laatste keer was dat ze die persoon bij leven 'tot ziens' konden kussen.

Ik ben het volledig met je eens. Maar sommige mensen vinden dat je je schouders maar moet ophalen als je er zelf niet direct bij betrokken bent. 'Je kent die mensen niet, dus waarom zou het je interesseren hoe ze zich voelen?' Mij interesseert het wél, het zal je partner, familielid of goede vriend maar zijn die omkomt of zwaar gewond raakt bij zo'n ongeluk.