detour schreef:Ik ken de mensen niet en kan me bijna niet voorstellen dat men dit emotioneel als leefvorm aan zou kunnen
Wel, ik kan me dat wel goed voorstellen. Ik twijfel er niet aan dat het mogelijk is. Uiteraard met ups en downs zoals in iedere relatie, maar zo lang je blijft praten..
Ik denk dat het wel belangrijk is van even te vermelden dat het om vaste partners gaat die allemaal gekozen hebben om samen in die reltie te zitten. De partners zijn om het klassiek uit te drukken even 'trouw' als in een tweemansrelatie, alleen met drie, of wie weet wel vier..
Citaat:
Daarom denk ik er sceptisch over; kunnen mensen in zo'n leefvorm wat verder gaat dan alleen sex met anderen- echt gelukkig zijn, het vertrouwen blijven ervaren, geen jaloezie, etc?..

Ik ben overtuigd van wel. Anderzijds ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat dat voor mij persoonlijk niet zou kunnen
Maar ik zie geen reden om op basis van mijn eigen karakter te twijfelen aan de mogelijkheden voor anderen om gelukkig te zijn in die situatie.
Alleen kan dat een enorme valkuil zijn; je ratio en je vermogen je te kunnen uiten is 1, je emotionele kant erkennen is twee.
Helemaal mee eens. De kunst is je ratio in te zetten om over je eigen emoties te denken. Met enig geluk maakt het dat makkelijker om evenwicht te vinden.
Citaat:
Verder zou ik- aangezien het dus toch voorkomt- best eens gelukkige mensen willen ontmoeten die hun verhaal ( nee, niet de ranzige details, HC) zouden willen delen met me, misschien dat zij mijn visie zouden kunnen veranderen.
Ik denk eigenlijk dat de kans klein is dat je die toevallig op een paardenforum gaat treffen