"Polyamorie redt huwelijken" , hoe denken jullie er over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Re: "Polyamorie redt huwelijken" , hoe denken jullie er over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:36

detour schreef:
Ik zal het nog eens uitleggen. Ik zie het bij Eskimo's als noodzaak om te overleven. In onze Westerse maatschappij vind ik dat niet. Meer kan ik er niet aan toevoegen.

Maar je begrijpt dat dat een persoonlijk waardeoordeel is? Ik begrijp niet goed waar je naartoe wil. Wil je zeggen dat je zelf meerdere partners, afspraken of niet, niet vindt kunnen?
Ik was hier tot nu toe nl. niet over mezelf of wat ik er van vind aan het praten Knipoog Meer iets voor een HK topic?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 09:46

Dat denk ik idd, Bandida, iets doen ter overleving of om je fysieke en mentale geest te verrijken vind ik een heel essentieel verschil.
Eb als meningen het hoofdingedient zijn voor het openen van een nieuw topic dan wordt Bokt er qua lay out minder fraai op denk ik. Knipoog
Laatst bijgewerkt door detour op 20-09-08 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 09:47

Chiqa schreef:
detour schreef:
Jammer dat je zo allergisch reageert. Alsof je je enorm gekwetst voelt door mijn visie.
Verder heb je wederom volkomen gelijk. Haha!

Niet alleen allergisch heb het idee dat je een zwaar gevoelige snaar heb weten te raken Detour!! Haha! Haha!

Dat gevoel krijg ik ook, HC blijft moeite hebben met mijn mening. Zonde van zijn energie om zich daar zo over op te winden. Knipoog
Misschien dat Polyamorie hem een andere vorm van opwinding kan bezorgen. Bloos Cool

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:08

detour schreef:
Eb als meningen het hoofdingedient zijn voor het openen van een nieuw topic dan wordt Bokt er qua lay out minder fraai op denk ik. Knipoog

Wat is de ts dan?

Jij ventileert daar vanuit jouw persoonlijke perceptie van een hogere moraal een op
aannames en onvolledige informatie ´gebaseerde´ mening.

Je haalt fundamenteel verschillende relatievormen door elkaar en koppelt continue jouw waardeoordeel aan alles.

Mbt de serie peroonlijk naar hc gerichte opmerkingen toon je ook een vreemde niet inhoudelijke motivatie. Let wel ´hc´ want míj ken je niet Pling

Net als Bandida kan ik je én niet volgen én heb ik het hier niet over mezelf. Over wat ik vínd alleen mbt álle relatievormen.

hc

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:10

detour schreef:
Dat denk ik idd, Bandida, iets doen ter overleving of om je fysieke en mentale geest te verrijken vind ik een heel essentieel verschil.

Ok, ik heb eens wat terug gelezen in het topic, nu kan ik beter volgen. Had alleen het stuk over genetica enz.. gezien Knipoog
Als ik het goed heb gaat het eigenlijk niet over polyamorie, maar gewoon over vreemdgaan, wat dat is voor jou persoonlijk en, voor of tegen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:13

Bandida schreef:
Als ik het goed heb gaat het eigenlijk niet over polyamorie, maar gewoon over vreemdgaan, ...

Pling

en de moderator-waarschuwingen daarover blijft ze negeren.

hc

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:15

ik d8 al jaren dat het polygamie hete Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 10:17

Nou, weet je- ik zal het samenvatten, thanks voor de moeite dat je het helemaal gelezen hebt- ja, ik ben tegen vreemdgaan. Maar in Polyamorie is er sprake van mogelijkheid om met meerdere mensen openlijk een relatie te hebben, zowel fysiek als mentaal intiem.

Ik ken de mensen niet en kan me bijna niet voorstellen dat men dit emotioneel als leefvorm aan zou kunnen (ken wel stellen die openlijk toestonden dat er maitresses aan de orde waren, maar dat het uiteindelijk toch een wig vormde tussen die twee, en het alsnog kapot ging)..

Daarom denk ik er sceptisch over; kunnen mensen in zo'n leefvorm wat verder gaat dan alleen sex met anderen- echt gelukkig zijn, het vertrouwen blijven ervaren, geen jaloezie, etc?.. Knipoog

Intellectuele mensen kunnen vaak goed verwoorden wat ze wel of niet willen, zijn communicatief prima in staat om dingen bespreekbaar te maken. Alleen kan dat een enorme valkuil zijn; je ratio en je vermogen je te kunnen uiten is 1, je emotionele kant erkennen is twee.

Ik hoop dat je dit kunt volgen. Ach gut

Verder zou ik- aangezien het dus toch voorkomt- best eens gelukkige mensen willen ontmoeten die hun verhaal ( nee, niet de ranzige details, HC) zouden willen delen met me, misschien dat zij mijn visie zouden kunnen veranderen.

Ik ken ze nl niet, maar waarschijnlijk is daar nog teveel taboe voor in NL. En zeker hier op de Veluwe, waar men zich soms al keert tegen homosexualiteit. Erg triest. Bloos

HC, vriendelijk verzoek: Zou je je niet willen blivjen herhalen? Ik stuur even pb naar Karl want je blijft over me heen struikelen, word een beetje moe van je. Slapen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:20

detour schreef:
Maar in Polyamorie is er sprake van mogelijkheid om met meerdere mensen openlijk een relatie te hebben, zowel fysiek als mentaal intiem.

Ik ken de mensen niet en kan me bijna niet voorstellen dat men dit emotioneel als leefvorm aan zou kunnen (ken wel stellen die openlijk toestonden dat er maitresses aan de orde waren, maar dat het uiteindelijk toch een wig vormde tussen die twee, en het alsnog kapot ging)..

off-topic

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:27

detour schreef:
Ik ken ze nl niet, maar waarschijnlijk is daar nog teveel taboe voor in NL. En zeker hier op de Veluwe, waar men zich soms al keert tegen homosexualiteit. Erg triest. Bloos

Er zijn in NL zoals ik al melde overal in elke regio gelegenheden voor het beleiden van open relaties, ook op steenworp van jouw woonomgeving.

Er zijn ook tíg sites waar deze mensen via het internet met elkaar in contact kunnen komen.

Er zijn verschillende reportage over op tv geweest en daar is in NL geen taboe over. Het is niet correct om een kleine religieuze regiokern als representatieve steekproef voor NL te nemen.

hc

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:33

Detour: er bestaat een boek waarin maitresses aan de orde komen, die hun verhaal vertellen van het leven met een man die ook al een ander heeft Lachen. Het zijn hele mooie verhalen om te lezen.Even de titel zoeken.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 10:35

Thanks! Fijn er iemand even niet denigrerend reageert!
Al vind ik mensen in reallife ontmoeten vaak nog boeiender, maar stuur de titels maar, ben benieuwd!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:35

latnahc2 schreef:

Polygamie is een huwelijk van een man met meer dan 1 vrouw.

Polyandrie is een huwelijk van een vrouw met meer dan 1 man.

Beiden zijn niet het topic.
Het topic is een open ´monogaam´huwelijk, een huwelijk tussen 1 man en 1 vrouw waarbij de partners sex met anderen hebben.

hc

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:38

detour schreef:
Ik ken de mensen niet en kan me bijna niet voorstellen dat men dit emotioneel als leefvorm aan zou kunnen

Wel, ik kan me dat wel goed voorstellen. Ik twijfel er niet aan dat het mogelijk is. Uiteraard met ups en downs zoals in iedere relatie, maar zo lang je blijft praten..
Ik denk dat het wel belangrijk is van even te vermelden dat het om vaste partners gaat die allemaal gekozen hebben om samen in die reltie te zitten. De partners zijn om het klassiek uit te drukken even 'trouw' als in een tweemansrelatie, alleen met drie, of wie weet wel vier..

Citaat:
Daarom denk ik er sceptisch over; kunnen mensen in zo'n leefvorm wat verder gaat dan alleen sex met anderen- echt gelukkig zijn, het vertrouwen blijven ervaren, geen jaloezie, etc?.. Knipoog

Ik ben overtuigd van wel. Anderzijds ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat dat voor mij persoonlijk niet zou kunnen Knipoog Maar ik zie geen reden om op basis van mijn eigen karakter te twijfelen aan de mogelijkheden voor anderen om gelukkig te zijn in die situatie.

Alleen kan dat een enorme valkuil zijn; je ratio en je vermogen je te kunnen uiten is 1, je emotionele kant erkennen is twee.
Helemaal mee eens. De kunst is je ratio in te zetten om over je eigen emoties te denken. Met enig geluk maakt het dat makkelijker om evenwicht te vinden.

Citaat:
Verder zou ik- aangezien het dus toch voorkomt- best eens gelukkige mensen willen ontmoeten die hun verhaal ( nee, niet de ranzige details, HC) zouden willen delen met me, misschien dat zij mijn visie zouden kunnen veranderen.

Ik denk eigenlijk dat de kans klein is dat je die toevallig op een paardenforum gaat treffen Haha!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:39

Knip, laatste bericht stond er twee keer Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ruga op 20-09-08 11:17, in het totaal 2 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 10:39

latnahc2 schreef:

Poly - meer
Amorie- liefdes, houden van,

vrij vertaald.

Je mag openlijk in je relatie van anderen houden en met ze vrijen, jij en je parnter staan daar dan beide open voor.
Het gaat dus verder dan buiten de pot piesen, want je mag ook intimiteit met elkaar delen op geestelijk vlak. Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:40

detour schreef:
Al vind ik mensen in reallife ontmoeten vaak nog boeiender, maar stuur de titels maar, ben benieuwd!

Zoek even onder ´Anaïs Ninn´.

Deze vrouw heeft gedurende haar sexueel turbulente leven dagboeken bijgehouden. Deze zijn allen gepubliceerd.
Ze heeft ook twee erotische boeken gechreven.

Zij heeft met Henry Miller en diens vrouw in een polyamoreuze realtie geleefd en ook die ervaring is gepubliceerd.

Kortom: alles wat je wil weten over sexuele relaties in de dagboeken van een vrouw.

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 10:44

Bandida, die kan is idd klein, maar wie weet, "wandelt"er wel een bokker voorbij die er gewoon voor uit komt dat ie er eglukkig mee is!
Zo niet, maakt niet uit, vind het ook leuk om de meningen te horen van mensen, of ze zich er iets bij kunnen voorstellen of het zouden ambieren.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 10:45

Even ter vermelding voor mensen die me niet snappen, het gaat me niet over platonische sex, maar dat je je hebben en houwen deelt met anderen, (waarbij sex dus ook een onderdeel is.)

Ik ben niet geinteresseerd in raunchy details. Slapen
Al zal het gros dat inmiddels wel begrepen hebben.. Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:56

detour schreef:
Je mag openlijk in je relatie van anderen houden en met ze vrijen, jij en je parnter staan daar dan beide open voor.
Het gaat dus verder dan buiten de pot piesen, want je mag ook intimiteit met elkaar delen op geestelijk vlak. Knipoog

Dat is wederom een off-topic interpretatie met impliciet waardeoordeel en daarbij incorrect, want bínnen de pot.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:00

Bandida schreef:
Wel, ik kan me dat wel goed voorstellen. Ik twijfel er niet aan dat het mogelijk is. Uiteraard met ups en downs zoals in iedere relatie, maar zo lang je blijft praten..
Ik denk dat het wel belangrijk is van even te vermelden dat het om vaste partners gaat die allemaal gekozen hebben om samen in die reltie te zitten. De partners zijn om het klassiek uit te drukken even 'trouw' als in een tweemansrelatie, alleen met drie, of wie weet wel vier..

Het voorbeeld van Lord Nelson en de Hamiltons geeft aan waarom er relatief weinig over aan de grote klok gehangen wordt.

hc

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:02

detour schreef:

Detour: ik weet de titel niet meer, maar ik zoek nog even door. Het waren verhalen van vrouwen, die vertelden over de periode dat ze de tweede vrouw van een man waren. Ze zijn heel vriendelijk neergezet, en als je hun verhalen leest kun je er heel goed uithalen waarom ze het aanvankelijk zijn gaan doen. De man was zo geweldig, vaak zei hij ook dat hij wilde scheiden, maar nooit kwam het ervan... en zo blijf je maar doorgaan, omdat je toch hoop houdt op betere tijden. Sommigen hadden ook de insteek dat ze het graag met z'n drieen wilden doen, en dan lees je over de problemen die dat toch teweegbracht.
Geen negatieve beelden, over niemand, alleen maar erg duidelijk uiteengezet hoe het is om zo'n relatie te hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:04

detour schreef:
Even ter vermelding voor mensen die me niet snappen, het gaat me niet over platonische sex, maar dat je je hebben en houwen deelt met anderen, (waarbij sex dus ook een onderdeel is.)

Het gaat je dus toch nu weer níet over ´monogame´ relaties met open afspraken over sex Verward

hc

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:20

detour schreef:
platonische sex

Haha! Off-topic, maar wat stel je je daar bij voor? Dromen van sex met iemand anders?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:22

Huertecilla schreef:
´Anaïs Ninn´

Schitterend leesvoer Vork Wel heel veel om te bevatten, ik had ieder kwart-boek een beetje een 'overload' gevoel Knipoog