Zwarte piet rascistisch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Zwarte piet rascistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:21

Tinkelbell schreef:
Gezeik echt áltijd met die mensen. Ze moeten zich aanpassen of oprotten, heel eerlijk hoe ik eroverdenk.
Ze maken écht overal een drama van, ooit eens omdat in de huurhuizen de WC de verkeerde kant op stond,
toen over die negerzoenen, en wat was er ook al weer nogmeer?
Geen Nederlands of aanpassings problemen? Wegwezen!
Een keer in aanraking geweest met de politie? Ook wegwezen!
Wat denken ze wel niet zeg, ja, op sommige gebieden ben ik het wel zéker met Wilders.
Wat denken jullie dat er gebeurd als er iemand van hun geloof in de politiek komt?
Ik denk dat die partij dan wel eens een heleboel stemmen zou kunnen krijgen.. En wat gebeurd er dan?
Ik wil het niet weten..

Dan schaffen ze als eerste sinterklaas af en gaan de vrouwen gesluierd maar goed dat is offtopic Clown

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:29

Wat ik om me heen zie is dat kinderen van allochtone ouders of ouders met een tintje vrolijk mee doen. Ouders vinden het eigenlijk ook geen probleem. Het is met name de zogenaamd politiek correcte links georienteerde hoek die er zo nodig een probleem van maakt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 00:08

als ze de zwarte pieten wit maken, ga ik ook klagen over discriminatie Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 00:26

Nou iig hebben we dan weer geleerd, dat negerzoenen toch écht nog steeds negerzoenen zijn Huilen van het lachen
Ik ben idd 1 van die personen die ze liet liggen Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:26

ja gek he dat de verkoop ging dalen.........idioot gedoe
wij hebben ze sindsdien ook minder gekocht(maar ze zijn wel lekker,dus af en toe,haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:27

Zweden Duitsers, mensen uit andere landen, het maakt niet uit i.m.o., als je hier wil verblijven hoor je je aan te passen. Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:31

en zo is dat.
de aanpassing hoeft niet steeds andersom te zijn

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:02

Tinkelbell, nogmaals, de Zweden en Duitsers WONEN HIER NIET. Het zijn niet de negers van hier die er een aanklacht tegen hebben ingedient, het zijn mensen die van buitenaf die dit fenoneem hebben gezien en er zo hun eigen gedacht over hebben gegeven.

Daarnaast snap ik niet wat aanpassing te maken heeft met je mening aan te passen aan anderen, zeker niet in het land dat zo hard schreeuwt om vrije meningsuiting. Zelfs als er een zwarte zou zijn die dat discriminerend zou vinden, dan is hij daar evengoed vrij voor om dat te zeggen. Dat wil nog helemaal niet zeggen dat ze even de hele regering willen gaan omverwerpen. Gelukkig voor de mensen die hier al jaren schrik voor hebben zijn ze toch nog altijd in de hele grote minderheid om zoiets klaar te spelen. Daarnaast zijn er ook blanke nederlanders die hetzelfde denken, en zij zullen zich evengoed hebben aangepast want zij wonen al sinds eeuwen hier. Anders ga je juist de kant van landen als Iran uit waar je alleen maar mag zeggen wat in het straatje past van de 'modelburgers' daar.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:05

het probleem is dat er vaak bepaalde groepen zijn(niet eens de zwarte mensen zelf)die dan gaan gillen dat het discriminerend is,en helaas word daar vaak meteen naar geluisterd.
ze hadden toen in amsterdam op een zwarte school gekleurde pieten laten komen.........
als je het niet eens bent met de traditie vier je het toch niet?

ik ken trouwens zelf geen donkere persoon die er moeite mee heeft overigens

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:13

Klopt, zo zal het hier ook wel zijn. Iemand die er totaal niets mee te maken hebben (zweed en duitser) gaan gillen dat het niet kan. Een zwarte van hier gaat daar helemaal niet bij stilstaan, maar als de zweed en duitser een hele hoop argumenten gaan bovenhalen, zullen er toch zwarten zijn die zich in heel hun leven nooit hebben geërgerd aan de traditie en het nu toch doen. Het is dan alleen aan ons om te tonen dat de meesten van ons dankzij zwarte Piet geen negatief, maar een positief beeld hebben overgehouden van hem. En die anderen die stug blijven geloven dat zwarte Piet racistisch is mogen dat naar vrije meningsuiting gerust blijven geloven(ookal zijn wij het er niet mee eens), maar zolang ze een grote minderheid blijven en er geen kneuzen in de regering zitten moet niemand zich zorgen maken dat Zwarte Piet plots officieel uit het straatbeeld verdwijnt en mag je als je wil nog altijd een Zwarte Piet bellen om langs te komen op een vereniging(of misschien een gekleurde als je dat toch leuker vind, al vraag ik met toch af hoe je dan verzint waar ze hun kleur vandaan hebben, teveel m&ms? Haha! )
En moet je inderdaad als je er niet tegen kan gewoon niet meedoen met de hype, op je tanden bijten en wanhopig petities starten Haha! .

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:43

Tinkelbell schreef:
Gezeik echt áltijd met die mensen. Ze moeten zich aanpassen of oprotten, heel eerlijk hoe ik eroverdenk.
Ze maken écht overal een drama van, ooit eens omdat in de huurhuizen de WC de verkeerde kant op stond,
toen over die negerzoenen, en wat was er ook al weer nogmeer?
Geen Nederlands of aanpassings problemen? Wegwezen!
Een keer in aanraking geweest met de politie? Ook wegwezen!
Wat denken ze wel niet zeg, ja, op sommige gebieden ben ik het wel zéker met Wilders.
Wat denken jullie dat er gebeurd als er iemand van hun geloof in de politiek komt?
Ik denk dat die partij dan wel eens een heleboel stemmen zou kunnen krijgen.. En wat gebeurd er dan?
Ik wil het niet weten..

Zo, je hebt er dus helemaal niks van begrepen. Ga maar gerust in het zuiden van de verenigde staten rondlopen met een wit laken om en een witte puntmuts op Tong uitsteken

Maar goed, je bedoelt dus dat alle Zweden en Duitsers maar gelijk moeten oprotten Haha!

En wat geloof betreft, net als in Duitsland en in Zweden hebben we óók in Nederland hebben we protestanten (die vroeger met alle macht de katholieke sinterklaastraditie om zeep wilden helpen).

En er zitten ook al heel wat protestanten in de politiek Ach gut

Tja, ik neem aan dat je een ander geloof bedoelt, maar dat slaat echt als een tang op een varken in dit topic. En verder wil je een hoop Friezen, Limburgers, Drenthen en verkeersovertreders het land uitzetten Knipoog