Doodstraf; opnieuw invoeren of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PineApple

Re: Doodstraf; opnieuw invoeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:37

In feite, in Nederland zou het ongeveer het zelfde zijn.
Ik bedoel, je komt niet meer levend de gevangenis uit. Levenslang is hier ook echt levenslang, dus totdat je overleden bent. Dan zou ik toch kiezen voor de doodstraf.
Maar van mij hoeft hij niet opnieuw ingevoerd te worden. Ik heb er eigenlijk niet zo sterk uitgesproken mening over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:17

Ik zie de doodstraf ook niet in de vorm van een spuitje, véél te makkelijk.
Nee ga liever voor het middeleeuwse systeem, oog om oog tand om tand.
Wedden dat het aantal misdaden zal zakken?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:55

Ik vind de doodstraf onmenselijk, wie zijn wij om te bepalen of iemand moet leven of sterven.
We geven er slechts 1 signaal mee uit, dus als iemand wat in andermans ogen maar erg genoeg is doet, verdient hij het om te sterven.
Dit is slechts aan 1 iemand voorbehouden en dat is aan god en verder aan niemand.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:06

nou als er een god zou zijn,zou hij zulke vreselijke mensen niet zo makkelijk laten leven,en onschuldige mensen niet zo laten lijden.........maar dat is mijn persoonlijke mening,ik geloof er na een hoop ellende niet in.

en hoe bedoel je in andermans ogen,iemand vermoorden of verkrachten oid is altijd erg genoeg,lijkt me.
slachtoffer heeft levenslang of is dood,en de dader word hier in NL nog goed verzorgd ook.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:13

Snoevie schreef:
nou als er een god zou zijn,zou hij zulke vreselijke mensen niet zo makkelijk laten leven,en onschuldige mensen niet zo laten lijden.........maar dat is mijn persoonlijke mening,ik geloof er na een hoop ellende niet in.

Wil je daar over discussieren? Dan heb k nog wel een link van een topic hier op bokt. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 00:11

Snoevie schreef:

en hoe bedoel je in andermans ogen,iemand vermoorden of verkrachten oid is altijd erg genoeg,lijkt me.
slachtoffer heeft levenslang of is dood,en de dader word hier in NL nog goed verzorgd ook.

Presies, we kunnen wel als buitenstaander zo schitterend op ons borst slaan omdat we zo humaan zijn en met rozenblaadjes de moordenaar in zn paleisje zetten, maar hij lacht jou vierkant midden in
je gezicht uit hoor Tong uitsteken

Wacht maar tot het jezelf iets overkomt, of een familielid.
Eens kijken of je dan nog zo geweldig humaan kan zijn en dr een knallend goed gevoel bij heb
dat meneer of mevrouw op een hoertje van de staat ligt (Op jou kosten he Knipoog) of zich kostelijk zit te vermaken achter de Xbox.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:01

Alleen voor god... ja dat is zo...alleen daar trekken die klojo's die zulke gruwelijken dingen doen zich ook weinig van aan.
En die doen het dan zonder rechtssysteem, gewoon zomaar iemand van straat geplukt.

Dus als die de doodstraf krijgen, zijn altijd nog beter af dan de mensen w aarbij hen de gruwelijk dingen deden... dus nee dat vergelijk slaat imo op helemaal niks

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:02

Moosje,nee bedankt hoor,ik heb gelove familieleden,en ik blijf bij mijn mening.
wat een ander denkt,maakt mij niet uit en zal ik ook respecteren.

chiqa dat ben ik ook met je eens

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:50

Ik ben niet tegen de doodstraf. Sommige mensen hebben zulke verschrikkelijke dingen gedaan dat ik het eigenlijk wel verdiend vind.
Maar dan moet dus echt wel 100% zeker bewezen zijn dat de dader schuldig is.

En in dat geval mag de dader een passende straf krijgen....

_Nann_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:45

ik zie de doodstraf niet echt als een straf, in de zin van ; dat je beter iemand kunt opsluiten,
afzonderen van de buitenwereld en zijn/haar leven zo rot mogelijk maken.

als ze eenmaal dood zijn, merken ze toch niets meer van de fouten die ze gemaakt hebben
en worden ze in mijn ogen dus niet gestraft... Bloos

dus nee, de doodstraf invoeren lijkt me niet nodig, het rechtsysteem verbeteren is echter wel belangrijk...
( met name de mate warin straffen gegeven worden en de duur van die straffen... )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:54

Maar als ze er niet meer zijn kunnen ze ook geen andere mensen meer kwaad doen.

_Nann_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:12

@ scum: heb je wel gelijk in, maar als je ze levenslang opsluit ook niet Haha! plus dat ze dan teminste iets voelen van wat ze hebben aangericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:14

alleen blijven ze wel die 800 per dag kosten...
En ik denk dat als mensen weten dat ze iemand vermoorden hun dat ook te wachten staat ze nog wel eens nadenken...nu 6 jaar hotel hebben mensen er wel voor over...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:18

Levenslang gebeurt niet zo vaak is mijn ervaring. En het kost ook nog eens handenvol geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:18

runningkawa schreef:
En ik denk dat als mensen weten dat ze iemand vermoorden hun dat ook te wachten staat ze nog wel eens nadenken...

Ik weet wel zéker...Dan denk ik dus niet aan een humane dood met een spuitje en in een eeuwige slaap ploffen maar een electrische stoel. Of mss zelfs nog erger.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:20

OP dezelfde manier zoals zij het gedaan hebben bij hun slachtoffer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:22

Nou durfte het niet te zeggen maar zo denk ik dr ook over Scum...Oog om oog tand om tand.
Moet je eens kijken hoe snel het cellentekort is opgelosd.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:28

dat ben ik met jullie eens.

maar dan moet je je ervan kunnen verzekeren dat iemand echt schuldig is.
stel je toch voor dat je een onschuldig iemand oppakt.
tegenwoordig gebeurd dat nog steeds erg veel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:41

alleen bij 300% zekerheid en daar zitten er ook genoeg van vast.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:42

Ik zou vogelvrij verklaren trouwens ook best een goed straf vinden. Voor de nabestaanden van het slachtoffer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:51

maar als je dan als omstander toevallig in de weg staat?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:52

Hmm, dat is wel lastig ja. Dan moeten die omstanders maar even aan de kant Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:28

Chiqa schreef:
runningkawa schreef:
En ik denk dat als mensen weten dat ze iemand vermoorden hun dat ook te wachten staat ze nog wel eens nadenken...

Ik weet wel zéker...Dan denk ik dus niet aan een humane dood met een spuitje en in een eeuwige slaap ploffen maar een electrische stoel. Of mss zelfs nog erger.

Ja, of.... Alles, maar dan bedoel ik ook alles doen om uit handen vande politie te blijven. Inclusief nog meer mensen het hoekje om helpen enz.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:15

Scum schreef:
Ik zou vogelvrij verklaren trouwens ook best een goed straf vinden. Voor de nabestaanden van het slachtoffer...

nee joh dat is niet ethisch verantwoord..........hier hebben de daders het 9 van de 10x nog altijd beter dan de slachtoffers

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:22

Mensen die echt gestoord zijn en die gruweldaden hebben begaan mogen van mij een enkeltje naar boven krijgen, alhoewel dat voor hun wel makkelijk is. Maar levenslang in de gevangenis? Iemand die zo gestoord is krijgt niet snel berouw en heeft hier volgens mij ook geen benul van, bovendien zijn deze cellen net hotelkamers met een playstation.

Levenlang in een horror cel is dan wel een goed idee, het hoeft niet zo luxe, dat is echt geen straf in mijn ogen.
Vogelvrij verklaren, middeleeuwse straffen zou je graag toe wensen aan sommige mensen (ik denk aan dierenbeulen, verkrachters, moordenaars) maar dit wordt toch nooit meer ingevoerd.