Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:05

Het is echt heel moeilijk. Ik neig nu toch naar het uitdragen van het kind, puur omdat het eigenlijk niet anders meer kan. Als het kindje nu geboren wordt, zal het meisje van 11 ook moeten bevallen. Dat moet ze met 9 maanden ook, dus ja....
Als de zwangerschap nog door abortus afgebroken had kunnen worden, had ik dat 100% voor mijn dochter gewild. Ik heb dan ook echt heel erg veel medelijden met dit kind.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:43

chipieke schreef:
dat kindje kan gewoon niet op de 'normale' manier geboren worden, denk dat dat meisje gewoon helemaal scheurt vanonder.

Hoop in ieder geval dat ze goede begeleiding en hulp krijgt!

Waarschijnlijk doen ze er moeilijk over omdat het kindje al 4 maanden is, overal mag abortus maar tot 3 maanden, enkel in Nederland voeren sommigen de abortus nog uit op 4 maand, maar dan moeten ze het kindje echt in twee knippen en dat is nogal 'barbaars'. (geleerd op voorlichtingscursus in de middelbare school)

Ik ben niet helemaal bijgelezen maar even twee punten.

Bovenstaande KLOPT Niet! Men zou beter zwijgen op de school als men de werkelijk manier van aborteren niet kent!

2 kind van een oom krijgen houdt vrjiwel geen verhoogd risico in - sterker nog, in koninklijke en adelijke kringen is er vaker sprake van relaties vanaf 2de graads familie onderling al jaren ...

Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat ik het goed vind overigens, dit is puur op basis van kennis ter zake en wetenschappelijke feiten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:43

Wat erg zeg

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:54

Wat een triest verhaal, alleen daarom ben ik al VOOR abortus Ja

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:01

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:02

Arm kind zeg... Ik moet nu niet aan een bevalling denken en ik ben 17 laat staan als je 11 bent.
Dat moet ook een horror ervaring zijn voor het meisje zeg..

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:04

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:18

kitty_gomez schreef:
11 jaar zeg kom op, dat is lichamelijk nog een kind, nog een kinderlijfje hoe moet daar nu een baby uit kunnen.

dit kan echt niet gezond zijn.

Nee dat ben ik helemaal met je eens. Maar de ellende is: het zal er toch uit moeten....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:45

Niet elk kind van 11 is kinds van lichamelijke ontwikkeling. Het feit dat ze zwanger is geworden, wil zeggen dat ze vruchtbaar is en dus ook vrouwelijke vormen al heeft, omdat dat nu eenmaal samengaat in de ontwikkeling. het menselijk lichaam is bovendien een meester in aanpassen en er zijn niet voor niets negen maanden zwangerschap. De hormonen sturen de boel heus wel in goede banen.
Baby wordt natuurlijk gewoon per keizersnede gehaald, mag ik aannemen in deze omstandigheden.

Natuurlijk mag er niet geaborteerd op vier maanden, dat is kindermoord en strafbaar. Die beslissing is geen keuze.

Kind kan afgestaan of gewoon opgevoed door oma. Er zijn genoeg mensen die zo nodig een buitenlandse baby willen adopteren dus er staat waarschijnlijk al een echtpaar in de rij voor zo´n kind.

Zwangerschap is geen ziekte maar een natuurlijk proces en ik snap het drama wat er hier en daar omheen gemaakt wordt niet.
Dat het slecht voor je lijf zal zijn al helemaal niet. Dan loop je wat zwangerschapstriemen op, nou en? Er is geen groter gevaar op wat dan ook.

Verkrachtig is WEL een drama. Kind zelf niet mogen houden, meestal ook.

De kans om als kind/jongere misbruikt te worden door een bekende is tig keer groter dan "zomaar" iemand.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:49

Lusitana schreef:
Natuurlijk mag er niet geaborteerd op vier maanden, dat is kindermoord en strafbaar. Die beslissing is geen keuze.

Dat is natuurlijk niet natuurlijk Knipoog
Dat hangt dus heel erg af van de geldende regels en richtlijnen, en van de ethische afwegingen die gemaakt worden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:42

Abortus met 4 maand word volgens mij wel vaker gedaan. Hier in nederland niet maar andere landen wel. Er is toen op bokt ook een filmpje geplaats over een abortus rond die tijd hoe makkelijk het kind in een stuk papier gepakt werd alsof het een stuk bedorven vlees was

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:00

MISTRAL94 schreef:
Abortus met 4 maand word volgens mij wel vaker gedaan. Hier in nederland niet maar andere landen wel.

Maar niet in Roemenie, want daar is het wettelijk dus slechts toegestaan tot 3 maanden tenzij er een medische indicatie is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:16

Lusitana schreef:
Zwangerschap is geen ziekte maar een natuurlijk proces en ik snap het drama wat er hier en daar omheen gemaakt wordt niet.
Dat het slecht voor je lijf zal zijn al helemaal niet. Dan loop je wat zwangerschapstriemen op, nou en?

Tuurlijk. Zwangerschapsstrepen zijn immers doodnormaal voor een kind van 11.
Snap jij het drama niet wat er om een zwangerschap heen gemaakt wordt als het een kind van 11 betreft? Ik snap niet dat jij er zo makkelijk over praat. Als het hier om een volwassene ging, zou ik je hele verhaal beamen, maar we hebben het hier over een kind.....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:19

het zal je dochter maar zijn die dat meemaakt,dan zou er idd niet zo makkelijk over gepraat worden.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:20

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:15, in het totaal 2 keer bewerkt

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:27

vind het echt schandalig dat een kind van 11 al een zwangerschap moet uitdragen.
Ze is zelf nog maar een kind.
haar jeugd is al verpest door de verkrachting en nu nog een kind.
Dat meisje krijgt trauma's ervan later.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:29

onbegrijpelijk... een meisje van 11, hoe kan die dat lichamelijk aan...

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:32

Lusitana schreef:
Dat het slecht voor je lijf zal zijn al helemaal niet. Dan loop je wat zwangerschapstriemen op, nou en? Er is geen groter gevaar op wat dan ook.

De kans om als kind/jongere misbruikt te worden door een bekende is tig keer groter dan "zomaar" iemand.

Sowieso ben ik het er al niet mee eens dat je zegt dat een zwangerschap niet schadelijk is voor een kind van 11, ik ben er van overtuigd dat dit zeker weten wel het geval is.
Daarbij, je zegt wel heel luchtig: '' Een paar zwangerschapsstriemen, nou en'' , er al bij nagedacht dat deze striemen haar altijd zullen achtervolgen, die striemen niet meer weggaan, en daarbij iedere keer als ze ze ziet moet ze denken aan die vreselijke periode.
Ik denk dat dit geestelijk ontzettend veel schade brengt.
Kan gewoon niet bevatten dat jij hier zo een ''luchtig'' tekstje neerzet.

Vreselijk, arm meisje.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:36

kitty_gomez schreef:
precies. ben ik helemaal met je eens, een ouder iemand is wat anders dan een kind van 11!

Nee, dat maakt wetenschappelijk geen reet uit.
Jullie laten je leiden door emotie.
Rationeel en wetenschappelijk gezien is er geen verschil in een jonger of ouder lijf wat het zwangerschapsproces betreft.
Dat het emotioneel anders is, is logish. Dat het voor dit meisje emotioneel zwaar is, is een feit.

Er zijn bergen met kinderen die zwangerschap striemen en tieten hebben van vetzucht. Volgepropt door hun ouders, of ze stoppen zichzelf vol van verdriet.
Zo´n abnormaal verschijnsel is het niet en die obsessie dat een lichaam dus maar helemaal heel en mooi moet blijven is al helemaal absurd. Ik kijk iemand niet aan op zwangerschapstriemen (of een snor, of een litteken of een geamputeerde borst, of wat dan ook, die het wel doen, die zijn pas afschuwelijk).

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:38

Dit kan toch niet Boos! Wat achterlijk zeg! Maar welk kind is zieliger idd........... Jezus zeg. Dat zulke dingen gebeuren is echt te triest voor woorden!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:39

Eva_Arno schreef:
Lusitana schreef:

Daarbij, je zegt wel heel luchtig: '' Een paar zwangerschapsstriemen, nou en'' , er al bij nagedacht dat deze striemen haar altijd zullen achtervolgen, die striemen niet meer weggaan, en daarbij iedere keer als ze ze ziet moet ze denken aan die vreselijke periode.
Ik denk dat dit geestelijk ontzettend veel schade brengt.
Kan gewoon niet bevatten dat jij hier zo een ''luchtig'' tekstje neerzet.

Vreselijk, arm meisje.

Die striemen aan de buitenkant zijn heus zo erg niet.
Maar het gaat om de geestelijke schade die ze heeft opgelopen!!
Een abortus helpt niet om dat te vergeten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:41

Het gaat er niet om of jij iemand op zwangerschapsstrepen aankijkt, het gaat erom dat het meisje ze kan krijgen, tegen wil en dank. Dat er ouders zijn die hun kind volstoppen met allerlei ongezond eten, is hier helemaal niet de discussie. Zoals jij het brengt, is het niet zo erg voor dit meisje, want er zijn zát kinderen die er ook niet meer zo mooi uit zien. Vreemde rendenatie hou jij er op na....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:48

Desalniettemin vind ik zwangerschapsstrepen geen reden voor abortus. Het redeneren moet wel zuiver blijven. Je maakt een afweging tussen de belangen van het meisje van 11 en het belang van het ongeboren kind. Die strepen zijn daar maar zo'n klein onderdeeltje van ten opzichte van de andere dingen die meespelen, namelijk de medische gevolgen, de psychische gevolgen, de medische en psychische gevolgen van een abortus, en het recht van een ongeboren kind op bescherming.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:50

@Diablo :Ik zeg nergens dat het gebeuren NIET erg is. Ik zeg dat de verkrachting erg is. Dat de emotionele kant erg is. Maar ik weerleg dat de lichamelijk kant erg is.
Het zwangerschapstriemen verhaal was een reactie op iemand die dát lichamelijke aspect dus blijkbaar heel erg vond voor haar. En dat is niet nodig. Er is veel meer aan de hand, wat veel erger is dan "skindeep"...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:58

Maar Lusitana, hoewel ik het inhoudelijk met je eens bent dat de zwangerschapsstriemen maar een klein belang zijn, vond ook ik je manier van verwoorden wat ongevoelig overkomen.