Belgische politie schiet weer hond dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Belgische politie schiet weer hond dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:44

naadje24 schreef:
dat je gaat schieten als je echt gebeten word in je vlees..ala..maar meneer heeft alleen een stukke broek Scheve mond

Dus een baasje die geen controle had over de hond. Tjee en dan beweren dat de hond wilde spelen ROFL Nou als die alle bezoekers bij de broek grijpt Bloos! Dat van die kapotte broek is trouwens verhaal van baasje. Die zal het wel heel sumier omschrijven. Dus geloof maar dat er meer aan de hand was. Ja Hoe dan ook een grommende hond aan je broek of been die niet loslaat na een klap met een stoel die is imo volledig terecht met dat nekschot uit zijn lijden verlost.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:51

Geheel met Slimmerik eens. Die agent zal echt niet voor zijn lol heben geschoten en daarbij twijfel ik heel erg trouwens aan de waarheid van het bericht.

Hij heeft volgens zeggen van de eigenaar zelfs met een stoel moeten slaan, kom op, het is of de hond of jij en dan is de keuze makkelijk gemaakt.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:00

Geloof dat er ook wel andere oplossingen zijn zonder hem gelijk 'uit zijn leiden te verlossen'.
Als het zo is dat ie alleen de broek vast had is dat toch echt geen reden om hem neer te knallen.
En laten we eerlijk zijn, er is toch ook nog zoiets als risico van het vak.
Geloof dat ze toch wel een gedegen opleiding en training hebben gehad.
Als ie aangevallen wordt door een persoon kan ie die toch ook niet zomaar neerschieten, dan proberen ze toch ook wat anders.
En punt blijft, het is het terrein van de hond.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:03

Ja inderdaad, maar je weet niet wat er hier gebeurt is.
Je hoort alleen het verhaal van de eigenaar en dat zegt mijns inzien al genoeg.
Zal echt niet alleen de broek zijn geweest.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:07

se7entje schreef:
Als het zo is dat ie alleen de broek vast had is dat toch echt geen reden om hem neer te knallen.
En laten we eerlijk zijn, er is toch ook nog zoiets als risico van het vak.
Geloof dat ze toch wel een gedegen opleiding en training hebben gehad.
Als ie aangevallen wordt door een persoon kan ie die toch ook niet zomaar neerschieten, dan proberen ze toch ook wat anders.
En punt blijft, het is het terrein van de hond.

Al had de hond alleen de broek vast: dan is het de taak van het baasje hem het commando loslaten te geven.

Risico van het vak?? Kom zeg. Knipoog Een agent die binnenstaat is binnen gelaten dus is hij gast:j en terrein van de hond? Dacht ik niet. Het terrein is van het baasje en die moet er voor zorgen dat gasten zich veilig kunnen bewegen.

Ik zeg niet dat hond fout is. Die is gewoon niet opgevoed. Maar het baasje valt alles te wijten. (Zelfs het feit dat ie de boete niet betaald had )

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:08

Klara16 schreef:
Naar mijn mening heb je als agent het recht om je eigen fysieke veiligheid te waarborgen. Als een dier jou agressief benadert en niet gehoorzaamt aan zijn baas dan mag je maatregelen nemen om jezelf in veiligheid te brengen.

Het klinkt sommigen hier misschien erg in de oren maar liever een dode hond dan een gewond mens.

dan hou je er echt een hele verkeerde mening op na....

agenten mogen ook niet zomaar aggressieve mensen neerknallen
het is geen actiefilm Clown

en dan nogmaals weer...voor het oog van kinderen....in huis....
zieke ziel...echt... Scheve mond

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:10

Ik snap Klara wel en ben er mee eens..liever een dode hond dan een dood mens of een voor het leven verminkt mens.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:11

Winddancer schreef:
Ik snap Klara wel en ben er mee eens..liever een dode hond dan een dood mens of een voor het leven verminkt mens.

tja...pure mazzel dat de agent geen kind geraakt heeft anders was er wel anders gepiept he?
dan zou hij ineens zwaar fout zijn!
en nu word hij goed gesproken....ronduit belachelijk...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:12

Ach als je de kinderen ziet in het filmpje zijn ze nog niet zo erg onder de indruk. Vraag me af of ze er echt bij waren.

Zeker mag je als agent een agressief persoon neerschieten als je je als agent bedreigd voelt.

En als je een hond een nekschot geeft loopt niemand anders in de ruimte gevaar.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:13

naadje24 schreef:
Winddancer schreef:

tja...pure mazzel dat de agent geen kind geraakt heeft anders was er wel anders gepiept he?
dan zou hij ineens zwaar fout zijn!
en nu word hij goed gesproken....ronduit belachelijk...

Ten eerste twijfel ik zeer aan het verhaal van de eigenaar van de hond.....logisch

En ten tweede gaat bij mij nog altijd het leven van een mens voor dat van een dier.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:14

Als je bij de politie gaat weet je dat het niet blijft bij bonnetjes schrijven.
Ik zeg ook niet dat ie helemaal niks had mogen doen, hij hoeft hem toch niet gelijk af te knallen.
Je kan best wel ff de eigenaar de kans geven de hond los te laten, ken genoeg honden die dat niet op het 1e comando doen.
En je hebt gelijk slimmerik, het is het terrein van de baas, maar de hond handelde vanuit de baas.
Maar ik ben eigenlijk benieuwd naar de andere kant van het verhaal, dat laat wel lang op zich wachten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:18

se7entje schreef:
Ik zeg ook niet dat ie helemaal niks had mogen doen, hij hoeft hem toch niet gelijk af te knallen.
Je kan best wel ff de eigenaar de kans geven de hond los te laten, ken genoeg honden die dat niet op het 1e comando doen.
En je hebt gelijk slimmerik, het is het terrein van de baas, maar de hond handelde vanuit de baas.
Maar ik ben eigenlijk benieuwd naar de andere kant van het verhaal, dat laat wel lang op zich wachten.

Die andere kant hoeft niet verteld te worden. De politieman is alleen zijn leidinggevende een verklaring schuldig. En als er een "zaak" komt is hij de rechter een verklaring schuldig.

Dat is niet de taak van de politie dit via de media uit te vechten zoals de eigenaar van de hond dat doet.

Als de hond handelde vanuit de baas dan had die baas vóór of direct na de klap met de stoel de hond terug moeten roepen. Als hij dat overwicht niet heeft op de hond dan zit ie fout en is deze hond slachtoffer geworden van verkeerd baasje. Waar zulke honden vaak terecht komen imo.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:20

slimmerik schreef:
Zeker mag je als agent een agressief persoon neerschieten als je je als agent bedreigd voelt.

.

alleen als je in een levensbedreigende situatie zit
niet bij elk aggressief persoon hoor!
anders krijgen ze het nog druk bij de begrafenisondernemers...

neem aan dat orde en handhaving niet 1 van jou vakken is? Knipoog

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:20

Baas moet hond bij zich houden, niet gedaan/gelukt tja dan moet je de consequenties ervaren.
Je hoort je hond onder controle te houden en dat had hij dus schijnbaar niet

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:24

slimmerik schreef:
se7entje schreef:

Die andere kant hoeft niet verteld te worden. De politieman is alleen zijn leidinggevende een verklaring schuldig. En als er een "zaak" komt is hij de rechter een verklaring schuldig..

Sinds wanneer is Belgie fascistisch geworden,of is het dat alleen in jouw enge belevingswereldje? Kusje

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:25

Winddancer schreef:
Baas moet hond bij zich houden, niet gedaan/gelukt tja dan moet je de consequenties ervaren.
Je hoort je hond onder controle te houden en dat had hij dus schijnbaar niet

Inderdaad Ja

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:30

Dus als jullie een pistool zouden mogen dragen en je zou in je broek gebeten worden door een hond dan knallen jullie hem gelijk af ?
Dan hoop ik jullie nooit tegen te komen.
Tuurlijk mag die hond niet bijten, of het nou om te spelen was of niet, maar om hem dan maar gelijk af te schieten en de baas waardeloos te noemen vind ik wel ver gaan.
En laten we nou eerlijk zijn, ik geloof niet dat het een levensbedreigende situatie is.
Maar nou begreep ik eigenlijk van het filmpje dat die man al over de hond gebogen was, had hij dan ook al los gelaten of was hij hem los aant 'maken'?
Als de politie volgens eigen zeggen goed gehandeld heeft dan vind ik dat ze daar wel een verklaring over kunnen geven, zij zijn er tenslotte om ons te dienen en daar hoort in mijn ogen ook een verklaring van deze belachelijke situatie voor.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:34

Ik vind ook dat ze ook gediend hebben, zo'n hond hoort niet in de maatschappij.

En ja, zoals gezegd komt de keuze tussen mens of dier gaat bij mij de mens voor en dat vind ik niet meer dan normaal.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:35

Ik weet niet of ie het mag maar ik geef hem groot gelijk. Nee ik zou gewoon nog een tikkie harder geslagen hebben met de stoel zodat ie wss ook overleden was.

Dus als je jouw hond mij laat aanvallen, heeft ie grote kans dat ie het niet overleefd inderdaad Ja

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:46

Mijn hond valt alleen aan als jij mij wat aandoet. Haha!
Maar mijn honden zouden dat niet doen en als ze het niet op vreemden zouden hebben zou ik ze in ieder geval weg houden.
Maar ik blijf erbij, ik vind dit niet normaal, en tuurlijk gaat een mensenleven voor een hondenleven maar daar gaat het helemaal niet om want hij had alleen z'n broek vast, hooguit zijn been.
Neem aan dat je met een paar flinke klappen hem ook wel los krijgt, dat wilde de eigenaar misschien wel doen maar kreeg hij de kans niet voor.
En als die hond echt gebeten heeft om te bijten en niet om te spelen zit er inderdaad wel iets niet goed, maar dat betwijfel ik.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:51

Als een echte hond jouw aanvalt is er gerede kans dat jij
niet eens kans krijgt om er over na te denken laat staan je verdedigen.
Dus als zo'n engels tandeloos schootbulletje zo vermoord word is er geen sprake van zelfverdediging maar moord.
Speciaal voor de mensen die het nog niet begrijpen,een engelse bulldog moet speciaal voer omdat ze niet kunnen kauwen,hun kaken raken elkaar niet.
Het zelfde als je een kleuter een klap met een honkbalknuppel geeft omdat hij je een schop geeft,of een kat omdat ie zijn nagels in je broekspijp zet,doodtrapt......
Uitzonderlijk laf dus,temeer omdat de diender geen enkele verwonding had,alleen een natte plek op kruishoogte.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:53

CherokeeChum schreef:
Uitzonderlijk laf dus,temeer omdat de diender geen enkele verwonding had,alleen een natte plek op kruishoogte.

ROFL
En natuurlijk de bruine vlek aan de achterkant.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 01:10

CherokeeChum schreef:
Dus als zo'n engels tandeloos schootbulletje zo vermoord word is er geen sprake van zelfverdediging maar moord.
Speciaal voor de mensen die het nog niet begrijpen,een engelse bulldog moet speciaal voer omdat ze niet kunnen kauwen,hun kaken raken elkaar niet.
Het zelfde als je een kleuter een klap met een honkbalknuppel geeft omdat hij je een schop geeft,of een kat omdat ie zijn nagels in je broekspijp zet,doodtrapt......

amen! Afgod

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 01:14

De engelse bulldog is gefokt geweest om te vechten dus kan echt wel bijten.
Juist doordat zijn gebit schaart kan ie vreselijke wonden maken.... brokjes eten zal wss moeilijker gaan. Knipoog

Eigenaar geeft zelf toe dat ie aan de broek hing en met een stoel niet los was te slaan. Geen moord maar goede en volkomen terechte actie dus imo.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 01:36

CherokeeChum schreef:

Om nu te doen alsof een Engelse Bull niet kan bijten is ook een beetje overdreven. Genoeg gezien die andere honden behoorlijk bijtwonden toebrachten.

En als ik dit forum doorlees zijn er genoeg Bulletjes die normaal voer kunnen eten en ook Bulletjes die wel degelijk kunnen doorbijten:

http://www.engelse-bulldog.nl/showthread.php?t=7787

Het zal allemaal best niet zo onschuldig zijn als de eigenaar doet voorkomen.