Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Er schijnt een pil te zijn die helpt tegen hongergevoel
Maar wat is hoingergevoel ?
Ik eet minder dan de meeste andere vrouwen, iedere dieetiste zegt dat ik eigenlijk te weinig eet
Echwel schreef:Maar zulke extremen zoals we op tv zien uit Amerika komen hier toch niet voor?
katiavl schreef:Ik zit niet te promoten, de wetenschap zegt helemaal wat anders, professoren zeggen wat anders.
En jij gaat gebaseerd op niks even gaan roepen dat het allemaal niet waar is
Juul schreef:Ik heb niet het héle topic doorgelezen, maar om even terug te komen op de openingspost. Het valt mij niet op dat mensen met overgewicht belachelijk gemaakt worden op Bokt. Als iemand met overgewicht op een te klein paard rijd wordt er wat van gezegt, maar dat is niet meer dan logisch. Het is imo vaak de gekwetste reactie van de TS die stof doet opwaaien in een topic waardoor er een hevige discussie ontstaan waardoor TS zich nog meer gekwetst voelt. Dit is hoe IK het vaak tegenkom.
katiavl schreef:[naam] schreef:Ik heb niet het héle topic doorgelezen, maar om even terug te komen op de openingspost. Het valt mij niet op dat mensen met overgewicht belachelijk gemaakt worden op Bokt. Als iemand met overgewicht op een te klein paard rijd wordt er wat van gezegt, maar dat is niet meer dan logisch. Het is imo vaak de gekwetste reactie van de TS die stof doet opwaaien in een topic waardoor er een hevige discussie ontstaan waardoor TS zich nog meer gekwetst voelt. Dit is hoe IK het vaak tegenkom.
In de beginpost staat niks over paardenheb het over voorbeelden op leven zonder paard, en mensenwelzijn
Echwel schreef:Denk dat de stijging mee komt door fast-food..
Heben wij hier het geluk dat we dat niet lustenmaar als ik zie hoeveel mensen daar eten..
Nouks schreef:Echwel schreef:Denk dat de stijging mee komt door fast-food..
Heben wij hier het geluk dat we dat niet lustenmaar als ik zie hoeveel mensen daar eten..
Oh ja, tuurlijk. Schuif het maar af op de fastfoodketens. Wat wordt dan de volgende stap: (om Amerika maar weer eens te volgen) MacDonalds aanklagen wanneer je wordt "gepest" om je overgewicht?
Echwel schreef:Snel en ongezond eten is makkelijker dus doet men dat sneller
Als je kijkt dat in zuidelijke landen een heel andere eetcultuur is, waarbij men nog geniet van het
eten en de gezelligheid, komt er veel minder obesitas voor
rosanne1988 schreef:[***], ik ben het met je eens hoor, als het gaat om discipline.... maar ik denk dat je iets vergeet.
maar de maatschappij is gewoon veranderd.
tegenwoordig moet je bijna als je een gezin hebt 2 inkomens hebben, anders kan je de boel niet meer betalen.
als je beiden werkt, daarbij een huishouden en kinderen hebt, is het wel erg gemakkelijk om even snel bij de macd te gaan eten... of even een kant en klare maaltijd uit de schappen te halen.
men heeft gewoon niet genoeg tijd meer of fatsoenlijk te koken.
logisch dat er wordt gegrepen naar KFC en al die zooi.