Obesitas en bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Obesitas en bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:06

Er schijnt een pil te zijn die helpt tegen hongergevoel
Maar wat is hoingergevoel ?
Ik eet minder dan de meeste andere vrouwen, iedere dieetiste zegt dat ik eigenlijk te weinig eet

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:08

Misschien is dat wel precies wat ik bedoel Nouks. Iedereen die afwijkt van de standaard wordt vreemd aangekeken daar heb je helemaal gelijk in. En dat vind ik echt zo vreselijk!! Daar kan ik me idd kwaad om maken. Maar ja vechten tegen de bierkaai.

Ik trek het me soms wel aan als mensen me anders behandelen omdat ik dikker ben dat het ideaal ja. Waarom denkt iemand het recht te hebben om mijn dag te verpesten? Natuurlijk maakt dat me soms ook wat minder happy. Heb best depressieve momentjes als ik in de kroeg sta. Maar ik ga er geen grammetje minder van wegen hoor. In mijn ogen ben ik namelijk toch niet zelf het probleem maar hebben die mensen een probleem.

Kijk als je niet in een vliegtuigstoel past dan gaat het mij ook te ver. Dan functioneer je niet meer in de samenleving.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 16:09

Echwel schreef:
Er schijnt een pil te zijn die helpt tegen hongergevoel
Maar wat is hoingergevoel ?
Ik eet minder dan de meeste andere vrouwen, iedere dieetiste zegt dat ik eigenlijk te weinig eet

Rimonabant heeft een invloed op de hersencellen en de vetcellen, juist de dingen waar mensen hier beweren dat ze maar excuses zijn Lachen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:12

Maar zulke extremen zoals we op tv zien uit Amerika komen hier toch niet voor?
Men zegt ook dat tussen de middag warm eten eten zoals in zuidelijke landen beter is.
Alleen hier red je dat niet in je middagpauze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:13

Echwel schreef:
Maar zulke extremen zoals we op tv zien uit Amerika komen hier toch niet voor?

Oh jawel. Hetzij in iets mindere mate, maar het komt inderdaad voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:15

Ik heb niet het héle topic doorgelezen, maar om even terug te komen op de openingspost. Het valt mij niet op dat mensen met overgewicht belachelijk gemaakt worden op Bokt. Als iemand met overgewicht op een te klein paard rijd wordt er wat van gezegt, maar dat is niet meer dan logisch. Het is imo vaak de gekwetste reactie van de TS die stof doet opwaaien in een topic waardoor er een hevige discussie ontstaat waardoor TS zich nog meer gekwetst voelt. Dit is hoe IK het vaak tegenkom.

Verder over overgewicht. Ik heb zelf ondergewicht, waar ook moeilijk wat aan te doen is. Ik denk dat je wanneer je eenmaal in een bepaald eetpatroon zit het heel moeilijk is daar vanaf te komen. Nog afgezien van een te snelle of te trage stofwisseling. Ik heb zelf een kleine maag, snelle stofwisseling en vanaf dat ik klein was nooit genoeg gegeten. Mijn lichaam is daar aan gewent en kan moeilijk meer eten verdragen. Met hele kleine stapjes is het in de loop der jaren iets verbeterd, maar je hoeft maar een stressperiode oid te hebben en je bent weer terug bij af. Ik denk dat dit voor mensen met overgewicht ook geldt. Ik denk dat voor iedereen 'eten volgens het boekje' het beste is, maar ga er maar eens aanstaan. Mijn lichaam kan zoveel eten niet hebben, en ik denk dat iemand met een grote maag daar nooit genoeg aan heeft. Op vaste tijden en gevarieerd eten, én genoeg beweging is denk ik het enige wat helpt, maar ook dat is behoorlijk lastig in het dagelijks leven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-08 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:15

katiavl schreef:
Ik zit niet te promoten, de wetenschap zegt helemaal wat anders, professoren zeggen wat anders.

En jij gaat gebaseerd op niks even gaan roepen dat het allemaal niet waar is

Goed laten we het wetenschappelijk houden. 1 op de 6 mensen heeft dit dubbele FTO gen een nog grotere groep heeft een enkele. Dat is nog altijd een veel hoger dan de daadwerkelijke populatie ernstig obese mensen. Dus ergens is er nog een andere determinant van belang. Daarbij is gedurende de laatste 50 jaar de genenpool niet veranderd, dus kan de stijging die er nu is ook niet verklaard worden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 16:16

Juul schreef:
Ik heb niet het héle topic doorgelezen, maar om even terug te komen op de openingspost. Het valt mij niet op dat mensen met overgewicht belachelijk gemaakt worden op Bokt. Als iemand met overgewicht op een te klein paard rijd wordt er wat van gezegt, maar dat is niet meer dan logisch. Het is imo vaak de gekwetste reactie van de TS die stof doet opwaaien in een topic waardoor er een hevige discussie ontstaan waardoor TS zich nog meer gekwetst voelt. Dit is hoe IK het vaak tegenkom.

In de beginpost staat niks over paarden Lachen heb het over voorbeelden op leven zonder paard, en mensenwelzijn

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:17

Denk dat de stijging mee komt door fast-food..
Heben wij hier het geluk dat we dat niet lusten Haha! maar als ik zie hoeveel mensen daar eten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:17

Heb je voorbeelden van de topics die je bedoelt, katiavl?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:18

katiavl schreef:
[naam] schreef:
Ik heb niet het héle topic doorgelezen, maar om even terug te komen op de openingspost. Het valt mij niet op dat mensen met overgewicht belachelijk gemaakt worden op Bokt. Als iemand met overgewicht op een te klein paard rijd wordt er wat van gezegt, maar dat is niet meer dan logisch. Het is imo vaak de gekwetste reactie van de TS die stof doet opwaaien in een topic waardoor er een hevige discussie ontstaan waardoor TS zich nog meer gekwetst voelt. Dit is hoe IK het vaak tegenkom.

In de beginpost staat niks over paarden Lachen heb het over voorbeelden op leven zonder paard, en mensenwelzijn

Ook daar kom ik het niet vaak tegen. En ik kijk toch vaak op die fora. Paar voorbeelden zouden wel handig zijn. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:19

Echwel schreef:
Heben wij hier het geluk dat we dat niet lusten Haha! maar als ik zie hoeveel mensen daar eten..

Oh ja, tuurlijk. Schuif het maar af op de fastfoodketens. Wat wordt dan de volgende stap: (om Amerika maar weer eens te volgen) MacDonalds aanklagen wanneer je wordt "gepest" om je overgewicht?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:21

Nee maar doordat het makkelijker wordt gemaakt om snel een ongezonde hap te eten, krijg je vanzelf
dit soort verschijnselen zoals in Amerika.
Ik ben daar ooit 1x geweest, voelde mij daar net Twiggy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:21

Nouks schreef:
Echwel schreef:

Oh ja, tuurlijk. Schuif het maar af op de fastfoodketens. Wat wordt dan de volgende stap: (om Amerika maar weer eens te volgen) MacDonalds aanklagen wanneer je wordt "gepest" om je overgewicht?

Nouja, het is wel waar natuurlijk. Vroeger aten de mensen wat ze nodig hadden om te leven en sterk genoeg te zijn om te werken. Tegenwoordig is er zoveel luxe zoals fastfood, snoep, chips. Én natuurlijk kan alles tegenwoordig via internet en machines, je hoeft de deur niet meer uit. En die verleidingen zijn voor veel mensen moeilijk te weerstaan. Maargoed, dat is wel je eigen probleem natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:23

Juist ja, je zegt het goed: verleiding is moeilijk te weerstaan. Maar dan ligt het toch alsnog bij de mens zelf en niet bij de fastfoodketens? Je gaat er toch zeker zelf naar binnen? Opnieuw die discipline: je HEBT tenslotte ook de keuze om er niet naar binnen te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:24

Fastfood is weliswaar niet echt "gezond" te noemen... Maar van 100kcal gezond voedsel of 100kcal fastfood wordt je even dik hoor... In theorie maakt 't geen ruk uit of je 2500 kcal aan hamburgers eet of 2500kcal aan boterhammen met kaas.

Even los van het feit dat in hamburgers niet zo veel vezels zitten enzo, en er veel ongezonde dingen in zitten.
Maar dik worden hoeft absoluut níet alleen van chips, chocola en fastfood te komen. Er zijn genoeg mensen die dik zijn geworden zelfs zónder die dingen te eten.

Persoonlijk ga ik vrijwel nooit naar de Macdonald's ofzo. En ik ben ook te dik.
Dus Fastfood staat behoorlijk "los" van dit topic vind ik...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-08 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:24

Snel en ongezond eten is makkelijker dus doet men dat sneller
Als je kijkt dat in zuidelijke landen een heel andere eetcultuur is, waarbij men nog geniet van het
eten en de gezelligheid, komt er veel minder obesitas voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:27

Echwel schreef:
Snel en ongezond eten is makkelijker dus doet men dat sneller
Als je kijkt dat in zuidelijke landen een heel andere eetcultuur is, waarbij men nog geniet van het
eten en de gezelligheid, komt er veel minder obesitas voor

Nou en, wat wil je hiermee zeggen? Verandert nog niets aan het feit dat je er zelf voor kiest om naar de Mac of de KFC te gaan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:29

Maar je kinderen zeuren erom, want alle vriendjes gaan.
Je hebt geen tijd om te koken
Het is dichtbij

Ik kan het me wel voorstellen dat mensen ernaartoe gaan, of het goed te praten is is een 2de
Maar gezien het tegenwoordig allemaal makkelijker en sneller moet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:32

Ik kan het me wel voorstellen, maar dan nog is het je eigen schuld als je door toedoen van de Mac (er vanuitgaande dat hier inderdaad de oorzaak ligt bij dat specifieke geval) te dik wordt. Discipline dus.

Edit: overigens, even nog over dat "snel"-gehalte... Als je ziet hoe lang de rijen vaak zijn bij de Mac, kun je vaak nog sneller zelf een maaltijd koken dan met-kids-in-auto-in-spits-rond-etenstijd-naar-mac-en-daar-in-de-rij-staan.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-08 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:32

nouks, ik ben het met je eens hoor, als het gaat om discipline.... maar ik denk dat je iets vergeet.

maar de maatschappij is gewoon veranderd.
tegenwoordig moet je bijna als je een gezin hebt 2 inkomens hebben, anders kan je de boel niet meer betalen.
als je beiden werkt, daarbij een huishouden en kinderen hebt, is het wel erg gemakkelijk om even snel bij de macd te gaan eten... of even een kant en klare maaltijd uit de schappen te halen.

men heeft gewoon niet genoeg tijd meer of fatsoenlijk te koken.
logisch dat er wordt gegrepen naar KFC en al die zooi.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:33

Ik vind om op de post van de TS te reageren, niet dat dikke mensen worden neegehaald op bokt.
Ja ze worden (in mijn ogen terecht) aangesproken als ze op een te kleine of te smalle pony zitten, net als dat te lange mensen op een te kleine pony dat te horen krijgen Knipoog
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die gerust met 100 kilo op een te klein of te smal paardje gaan zitten, en dan ook nog de verhalen van: de dierenarts die zegt dat het paardje niks te lijden heeft, sorry ik kijk naar het beeld wat ik voor me zie, en ik erger mij geregeld echt aan niet passende combinaties (en dan heb ik het niet over een paar kilo, of een paar cm)
Zolang een dier niet hoeft te lijden onder een mens heb ik absoluut geen problemen met mensen met een of een paar maatjes meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:37

Weet je wat ik nou erg jammer vind? Hoe snel mensen zich aangevallen voelen. Ik lees hier een interessant topic en er wordt op een normale manier een discussie gevoerd en ineens zijn er weer mensen die zich gediscrimineerd voelen. Rokers lopen toch ook niet te janken dat ze gediscrimineerd worden als ze een roker genoemd worden? Laten we het hier doorgaan zoals al gepost is en niet persoonlijk worden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:38

rosanne1988 schreef:
[***], ik ben het met je eens hoor, als het gaat om discipline.... maar ik denk dat je iets vergeet.

maar de maatschappij is gewoon veranderd.
tegenwoordig moet je bijna als je een gezin hebt 2 inkomens hebben, anders kan je de boel niet meer betalen.
als je beiden werkt, daarbij een huishouden en kinderen hebt, is het wel erg gemakkelijk om even snel bij de macd te gaan eten... of even een kant en klare maaltijd uit de schappen te halen.

men heeft gewoon niet genoeg tijd meer of fatsoenlijk te koken.
logisch dat er wordt gegrepen naar KFC en al die zooi.

Zie edit van mijn vorige post Knipoog

Verder, "moet je bijna als je een gezin hebt 2 inkomens hebben"... Doe je toch iets verkeerd. De meeste tweeverdieners in mijn omgeving hebben stuk voor stuk óf beide een baan voor 24 tot 32 uur per week, óf één van beide fulltime en de ander iets voor 2 a 3 dagen in de week. Blijft er zat tijd over om thuis voor jezelf en je kinderen te koken.

Als beide personen een fulltime baan hebben om rond te kunnen komen, snap ik niet wat voor werk ze dan doen of waar dat geld dan naartoe gaat.