Citaat:
Ik vraag me dan terdege af hoeveel waarde jij aan een boek hecht wat door 100en mensen is veranderd,herschreven en vertaald.
Dat is echter wel met grote zorgvuldigheid en onder begeleiding van de heilige Geest gebeurd. De originele Hebreeuwse en Griekse teksten zijn onveranderd en worden nog steeds door heel veel mensen gebruikt - waarom denk jij dat theologiestudenten Grieks en Hebreeuws onderwezen krijgen? Juist. Om die originele geschriften te kunnen lezen.
Hoeveel waarde hecht ik aan dat boek, dat originele boek? Het woord van God, waar ik mijn leven aan ophang. Zoveel waarde hecht ik eraan.
Citaat:
Nogmaals ik zeg niet dat je niet moet geloven of dat geloven slecht is; in tegendeel.
Ik denk echter wel dat we zo eerlijk moeten zijn toe te durven geven dat een geloof iets is wat wij als mensheid blijkbaar nodig hebben om productief te kunnen leven.
Dat je dus zelf kiest voor een soort van hulp/begeleiding dmv het geloven
Dat ben ik niet met je eens. God hebben we wel nodig om productief te kunnen leven. Maar een geloof, dat niet. En nogmaals: je kunt er niet voor kiezen om te geloven, probeer het maar eens.