Homosexuele dominee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blueberry

Re: Homosexuele dominee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:22

Blue_Eyes schreef:
Nou.... dat is wel bewezen, dat er echt niet zomaar een clown is geweest die heeft gedacht dat hij maar een seen boekje moest gaan schrijven.
De Bijbel is over een periode van 1000 jaar geschreven door een aantal verschillende mensen, die door God daartoe geinspireerd werden. Er zijn volgens velen nogal wat onduidelijkheden, maar dat is wel echt duidelijk.

De wetenschappelijke kennis is zo uitgebreid dat konden mensen 1000-2000 jaar niet weten!

Lees maar eens de bijbel en de wetenschap van ben hobbrink (bioloog).

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:23

tastbare dingen , ik zou zeggen kijk es om je heen dat wat je ziet noemen wij de schepping. Mooi he, nou heeft God gemaakt.

wat betreft je vraag over die med, kwestie ik ken eigenlijk geen Christenen die zo denken. Maar vaak zitten ze dan in een wat meer extremere/zwaardere hoek. Jehova's ben ik wel bekend mee dat ze dingen soms weigeren

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:25

LimaMambo schreef:
trustHim schreef:
dat is geen geloven LimaMambo, dat is weten en kunnen bewijzen.

overgens, ik voel God vaak en ik spreek ook regelmatig met Hem.

maar kunnen jullie ook bewijzen dan dat god echt bestaat? dmv tastbare dingen?
en waarom heet geloven eigenlijk 'Geloven' ? en niet 'Zeker weten' ?

Moet je dat willen bewijzen dan? Dat is wel een beetje teken van deze tijd. Mensen willen alles bewezen hebben.
Het staat al in de bijbel:
Mattheus 12 schreef:
38 Daarop reageerden enkele schriftgeleerden en farizeeën met een vraag: ‘Meester, we zouden graag een teken van u zien.’ 39 Hij antwoordde: ‘Dit is een verdorven en trouweloze generatie. Ze verlangt een teken, maar zal geen ander teken krijgen dan dat van de profeet Jona. 40 Want zoals Jona drie dagen en drie nachten in de buik van een grote vis zat, zo zal de Mensenzoon drie dagen en drie nachten in het binnenste van de aarde verblijven.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:28

Maar er staan in genesis ook ene boel toekomst voorspellingen die ook zijn uitgekomen.

Natuurrampen. De mens die de aarde vernietigd.

http://www.scheppingofevolutie.nl

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:29

uhm ja.. ik ben iemand van de wetenschap en wil overal bewijs voor.. sorry Knipoog

voor mij is god net zoiets als de paashaas en de kerstman..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:30

ja alleen die paashaas en de kerstman zijn regelrecht verzinsels, nergens zijn bewijzen dat ze bestaan hebben. voor wat in de bijbel staat is veelal wel bewijs

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:31

Citaat:
Ik vraag me dan terdege af hoeveel waarde jij aan een boek hecht wat door 100en mensen is veranderd,herschreven en vertaald.

Dat is echter wel met grote zorgvuldigheid en onder begeleiding van de heilige Geest gebeurd. De originele Hebreeuwse en Griekse teksten zijn onveranderd en worden nog steeds door heel veel mensen gebruikt - waarom denk jij dat theologiestudenten Grieks en Hebreeuws onderwezen krijgen? Juist. Om die originele geschriften te kunnen lezen.
Hoeveel waarde hecht ik aan dat boek, dat originele boek? Het woord van God, waar ik mijn leven aan ophang. Zoveel waarde hecht ik eraan.

Citaat:
Nogmaals ik zeg niet dat je niet moet geloven of dat geloven slecht is; in tegendeel.
Ik denk echter wel dat we zo eerlijk moeten zijn toe te durven geven dat een geloof iets is wat wij als mensheid blijkbaar nodig hebben om productief te kunnen leven.
Dat je dus zelf kiest voor een soort van hulp/begeleiding dmv het geloven

Dat ben ik niet met je eens. God hebben we wel nodig om productief te kunnen leven. Maar een geloof, dat niet. En nogmaals: je kunt er niet voor kiezen om te geloven, probeer het maar eens.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:32

LimaMambo schreef:
uhm ja.. ik ben iemand van de wetenschap en wil overal bewijs voor.. sorry Knipoog

Nou haak ik af, sorry. God is niet te vergelijken met de paashaas of de kerstman.
Dames, ik was het al lang van plan, want ik zal er vannacht nog wel een paar keer uit moeten, maar ik ga naar bed. Slaap lekker! Doei!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:32

trustHim schreef:
ja alleen die paashaas en de kerstman zijn regelrecht verzinsels, nergens zijn bewijzen dat ze bestaan hebben. voor wat in de bijbel staat is veelal wel bewijs

en voor mij is de bijbel een boek.. en in een boek kan je zoveel vertellen.. maar het hoeft niet waar te zijn.. een fictie verhaal

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:33

Blue_Eyes schreef:
LimaMambo schreef:

Nou haak ik af, sorry. God is niet te vergelijken met de paashaas of de kerstman.
Dames, ik was het al lang van plan, want ik zal er vannacht nog wel een paar keer uit moeten, maar ik ga naar bed. Slaap lekker! Doei!

ik hoop niet dat ik je hiermee heb beledigd.. dat was iig niet mijn bedoeling.. sorry daarvoor..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:34

LimaMambo schreef:

Huilen van het lachen

wat i niet snap; echt niet snap; is dat jullie je zo verschrikkelijk aan een god ophangen....
denk je nou echt dat hij(of zij Haha! ) boos zal worden als je een keer niet bid, naar de kerk gaat of vloekt?
ieder maakt zijn eigen god maar ik kan me wel doodirriteren aan mensen die god verheffen tot iets geniaals en vóór hem gaan leven; komop get a life
geloven is prima maar geloof alsjeblieft ook in jezelf; als ik een zaadje plant en daar komt iets uit dan heb IK dat gecreerd; NIET god!
lekker puh Clown

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:34

LimaMambo schreef:

Er zijn genoeg wetenschappers die geloven hoor.

Bij de studentevereniging studeert ook zeker de heflt geneeskunde/scheikunde/biologie op WO nivo en die kennen de evolutietheorie van voren en achteren maar zijn overtuigd van God.

Ik ben zelf júist overtuig van God geraakt doordat ik me ging verdiepen in de evolutietheorie. Ik ben tot mn 18de overtuigd atheist geweest.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:35

Wildgirl schreef:
LimaMambo schreef:

Huilen van het lachen

wat i niet snap; echt niet snap; is dat jullie je zo verschrikkelijk aan een god ophangen....
denk je nou echt dat hij(of zij Haha! ) boos zal worden als je een keer niet bid, naar de kerk gaat of vloekt?
ieder maakt zijn eigen god maar ik kan me wel doodirriteren aan mensen die god verheffen tot iets geniaals en vóór hem gaan leven; komop get a life
geloven is prima maar geloof alsjeblieft ook in jezelf; als ik een zaadje plant en daar komt iets uit dan heb IK dat gecreerd; NIET god!
lekker puh Clown

Nee hoor. Tuurlijk niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:37

Beledigd niet, maar ik ga het verschil niet uitleggen, want dat kun je zelf ook wel zien, denk ik. Over de hele wereld hangen geloof ik 2 miljard mensen hun leven op aan God, en hoeveel ook weer aan de paashaas of de kerstman?

Citaat:
lekker puh Clown

Nee, God wordt niet boos. Dat proberen we nou al pagina's lang uit te leggen.

Tuurlijk, jij hebt dat zaadje laten groeien. Veel ertegen gepraat zeker? En 'lekker puh'... Grow up.... niet dat zaadje maar jij.

Anyway - slaap lekker!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:37

hoe zit het trouwens met moordenaars.. worden die ook door god vergeven?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:38

Citaat:
hebben we wel nodig om productief te kunnen leven. Maar een geloof, dat niet. En nogmaals: je kunt er niet voor kiezen om te geloven, probeer het maar eens

jamaar waarom dan?????
en ik geloof ook(heel anders dan jiij maar wel in dezelfde god; of eigenlijk in maria magdalena)maar het geloof voegt iets toe in mijn leven; zonder het geloof leef ik net zo goed maar wellicht iets minder leuk

over mijn lekker puh blueberry; relativeren en humor is ook een eigenschap die god volgens mij zeer waardeert

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:40

Wildgirl schreef:
Citaat:
hebben we wel nodig om productief te kunnen leven. Maar een geloof, dat niet. En nogmaals: je kunt er niet voor kiezen om te geloven, probeer het maar eens

jamaar waarom dan?????
en ik geloof ook(heel anders dan jiij maar wel in dezelfde god; of eigenlijk in maria magdalena)maar het geloof voegt iets toe in mijn leven; zonder het geloof leef ik net zo goed maar wellicht iets minder leuk

over mijn lekker puh blueberry; relativeren en humor is ook een eigenschap die god volgens mij zeer waardeert

absoluut! Nagelbijten / Gniffelen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:40

het is niet echt respectvol om die 2 erbij te halen. zoals ik zei is veel uit de bijbel nagezocht en berust op waarheid. dus zeer zeker geen fictie

maar goed ik had eigenlijk al lang in bed willen liggen, morgen weer een dag

wildgirl als je dat wilt geloven moet je dat lekker doen. al zou ik het super mooi vinden als jij morgen een zaadje plant en God besluit het niet te laten groeien, waar blijf je dan Clown

en ik heb een leven,dankzij God heb ik nog een leven.

LimaMambo: als je over de kruisiging van Jezus leest (zoon van God) lees je dat hij tegelijk met 2 moordenaars werd gekruisigt. een van hen vroeg Jezus aan hem te denken wanneer Hij in het paradijs zou komen. Daar aan het kruis werd Hij vergeven. het antwoord is dus Ja ook een moordenaar vergeeft God, maar wel als hij berouw toont

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:45

ik zou eerlijk gezegd helemaal gek worden als ik bij elke stap die ik doe moet denken of god het ook zo wil hebben..

moet ook eerlijk zeggen dat ik het christelijke geloof een goed geloof vind hoor Knipoog klinkt mij heel vredelievend..

maar toch geloof ik niet in een god.. maar in mezelf..

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:46

Lastig. Je bent nooit perfect dus zul je jezelf vaak teleurstellen. Is mijn ervaring hoor Lachen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:51

ik geloof dat God mij elke dag vol liefde steunt, en dat Hij begrijpt dat ik fouten maak. dat mag ook. enige wat ik me soms afvraag wat God wil dat ik doe is wanneer ik echt voor belangrijke keuzes sta, zoals nu wat ik in de toekomst moet gaan doen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:55

trustHim schreef:
ik geloof dat God mij elke dag vol liefde steunt, en dat Hij begrijpt dat ik fouten maak. dat mag ook. enige wat ik me soms afvraag wat God wil dat ik doe is wanneer ik echt voor belangrijke keuzes sta, zoals nu wat ik in de toekomst moet gaan doen

maar kies je dan wat voor jou het belangrijkste is of wat voor god het belangrijkste lijkt?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:58

LimaMambo schreef:
ik zou eerlijk gezegd helemaal gek worden als ik bij elke stap die ik doe moet denken of god het ook zo wil hebben..

Is dat dan zo anders dan als je nadenkt of je je eigen gedrag wel goed vind in je eigen ogen? Ik denk daar regelmatig over na en ik denk niet dat dat zwaarder of minder zwaar is dan voor iemand die in god gelooft.
Denk jij niet na bij de stappen die je doet dan?

(En over het mezelf teleurstellen, nee, dat is het niet. Ik maak veel fouten maar daardoor word ik niet teleurgesteld, want ik beoordeel dat niet op maatstaven van 'teleurstellend' of niet. Niet alleen kun je in jezelf geloven, maar je kunt jezelf ook vergeven, wat jullie ervaren van god kan ook uit jezelf komen.)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 00:01

Shadow0 schreef:
LimaMambo schreef:

Is dat dan zo anders dan als je nadenkt of je je eigen gedrag wel goed vind in je eigen ogen? Ik denk daar regelmatig over na en ik denk niet dat dat zwaarder of minder zwaar is dan voor iemand die in god gelooft.
Denk jij niet na bij de stappen die je doet dan?

(En over het mezelf teleurstellen, nee, dat is het niet. Ik maak veel fouten maar daardoor word ik niet teleurgesteld, want ik beoordeel dat niet op maatstaven van 'teleurstellend' of niet. Niet alleen kun je in jezelf geloven, maar je kunt jezelf ook vergeven, wat jullie ervaren van god kan ook uit jezelf komen.)

tuurlijk denk ik na over mijn stappen.. maar omdat ik niet geloof stel ik alleen mezelf telleur als het verkeerd gaat.. en niet ook nog een god erbij.. snap je?

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:07

LimaMambo schreef:
trustHim schreef:

maar kies je dan wat voor jou het belangrijkste is of wat voor god het belangrijkste lijkt?

Dit is heel grappig.

Ik heb mij ontwikkeld met een mening en ene gevoel. Waar ik voor sta, wat ik belangrijk vind in het leven. Daardoor maak je keuzes en heb je ideeen over bepaalde stellingen. Er zijn dingen die ik in het leven niet leuk vond en waarvan ik me ook niet voor kon stellen dat ik het ooit leuk zou vinden.
Maar God veranderd mensen. Dingen die ik toen belachelijk vond die ben ik langzaamaan leuk gaan vinden, ik heb er passie voor gekregen.

Ik had nooit geduld met mensen, mensen die zich ziek waren vond ik maar zwak en irritant. Maar nu geniet ik ervan om met mensen om te gaan. Zonder dta ik zelf ervoor heb gekozen om daar anders in te staan. Vroeger was ik opvliederig, agfressief. Nu ben ik de kalmheid zelve. Dat is absoluut door God veranderd. Keuzes die je maakt in je leven zal God zo sturen (als je ervoor openstaat) dat je de goede keuze maakt. Ik ervaar dat soort dingen niet als keuzes maken.

Vroeger was ik aanhanger van de evolutie theorie, nu nog steeds tot op zekere hoogte. Maar ik heb me verdiept, in archeologie, in evolutie, in oerknal, in teksten uit de dezelfde jaartijden als de bijbel, als Jezus.
Jezus heeft bestaan. Dat is een feit. Als je daar aan twijffeld twijffel je aan d hele geschiedenis. Er is meer bewijs voor het bestaan van Jezus dan Napoleon.

Doordat er zoveel dingen in de bijbel staan die onwaarschijnlijk lijken maar die toch (sinds kort) wetenschappelijk te bewijzen zijn is de bijbel zo bijzonder. Ook de toekomstvoorspellingen, het komt allemaal uit.
Wist je dat de evolutietheorie een theorie is van een priester? Gebasseerd op.. jawel, de bijbel.

Maargoed, stel je er eens voor open. Wat heb je te verliezen? Dood ga je toch wel. Zou het niet mooi zijn als daarna nog iets is? Stel het is niet zo, je hebt niets gemist op aarde alleen maar 'beter' geleefd. *LOL*