Oostenrijker hield dochter 24 jaar opgesloten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Oostenrijker hield dochter 24 jaar opgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:53

Betteke schreef:
Chiqa schreef:
En wat bedoel je presies met het woord "primitief?"

Precies wat het betekend. Knipoog

Ik bedoel in het zinsverband waar je het over had, ik weet wel wat primitief betekend hoor Knipoog

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:01

Primitieve reacties, dat bedoel ik ermee. Zoals, bindt hem achter een auto en rij ermee rond, geef hem een kogel, sluit hem zelf op in die kelder, net zolang slaan tot hij dood is.
Dat noem ik primitief, ben blij dat er een normaal rechtssysteem bestaat met mensen die eerst nadenken voor ze een vonnis vellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:18

Ah zo Lachen En wat voor straf had jij dan voor ogen voor zo'n kansloze man?
Een mooi celletje met alles dr op en dr aan? of iets anders?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:27

Chiqa schreef:
Ah zo Lachen En wat voor straf had jij dan voor ogen voor zo'n kansloze man?
Een mooi celletje met alles dr op en dr aan? of iets anders?

Zolang het maar niet te primitief is.... Clown

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:33

Daar hebben we dus rechters voor, ik deel geen straffen uit omdat ik daar niet toe bevoegd ben. Pling

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:34

Betteke schreef:
bindt hem achter een auto en rij ermee rond,

Gut ja, dat is ook een idee......

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:35

Dat is geen uitspraak van mij hoor, ik quote anderen uit dit topic. Knipoog

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:36

normaal ben ik heeeel fanatiek anti-wraak en primitieve Clown reacties vanuit de bevolking.Maar bij dit afgrijselijke verhaal krijg ik toch echt wel hele foute straffen bedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:57

Betteke schreef:
Daar hebben we dus rechters voor, ik deel geen straffen uit omdat ik daar niet toe bevoegd ben.

En dit noem ik nu primitief Haha! Wel een oordeel hebben maar geen eigen mening.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:06

Leg mij eens uit wat mijn oordeel is over deze man? Daar heb ik zeer zeker een mening over, maar vind het niet nodig om die hier op bokt neer te zetten. Knipoog
Nogmaals, niemand hier is bevoegd om deze man te straffen. Maar als jullie blij worden van het uitdelen van virtuele straffen, be my guest. Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:12

@ Chiqa: Waarom gelijk een mening over alles hebben?
Er zijn zoveel mensen die overal een mening over hebben, maar ondertussen komt er niks zinnigs uit...

Een mening heeft imo pas nut, als ie onderbouwd kan worden met redelijke, zinnige argumenten Lachen
Anders is het verspilling van lucht, en imo is het niet primitief, als je geen lucht wilt verspillen.

Ontopic: Ja, deze man is heel ziek.
Maar waar bij mij nu de schrik om het hart slaat is dit: Hoeveel mensen worden er nog steeds verborgen gehouden, onderdrukt, misbruikt, mishandeld? En dat.... dat vind ik eng.

Wat ik ook eng vindt, is dat het blijkbaar mogelijk is om iemand 24 jaar verborgen te houden, er kinderen bij te verwekken, zonder dat IEMAND iets merkt... of misschien vermoedens heeft, maar NIETS doet...
En dat, dat maakt me bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:14

nogmaals....het verzinnen van straffen wordt gedaan omdat men weet dat er nooit een echt goede straf voor dit monster komt.
Ik zie oostenrijk ook wel als het land van de hotel gevangenissen, net zoals NL....
Dat is gewoon te goed gezien wat hij gedaan heeft. En dan krijg je het soort uitspraken als laat hem zelf maar de rest van zijn leven in die kelder...en dat vind ik dus echt een gepaste straf voor die eikel.

Idd yachma, dat is ook eng...idd wie weet hoeveel mensen zo zitten of gezeten hebben. Waar niemand het ooit van zal weten

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:16

Een oprechte straf voor dat monster is er niet! Met de kogel door die rotkop van m is ie er heel makkelijk van af... Misschien kleren uit en met een rotgang van 150 over de a12 gaan rijden met hem aan je trekhaak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:03

runningkawa schreef:
nogmaals....het verzinnen van straffen wordt gedaan omdat men weet dat er nooit een echt goede straf voor dit monster komt.

Presies, en dat is heel menselijk, wacht maar tot het jezelf overkomt dan reageer je wel anders.

Yamcha schreef:
@ Chiqa: Waarom gelijk een mening over alles hebben?
Er zijn zoveel mensen die overal een mening over hebben, maar ondertussen komt er niks zinnigs uit...

Nou je zegt het zelf al, vond het waardeoordeel "primitief" nogal slecht onderbouwd, net als de rest van de reactie van Betteke, dat is prima maar ga dan niet lopen schudden met een boos vingertje, dat is aan niemand om hier dan vervolgens een oordeel over te hebben als je het niet kan onderbouwen.
Volstrekt zinloze discussie dus Lachen

runningkawa schreef:
Ik zie oostenrijk ook wel als het land van de hotel gevangenissen, net zoals NL....
Dat is gewoon te goed gezien wat hij gedaan heeft. En dan krijg je het soort uitspraken als laat hem zelf maar de rest van zijn leven in die kelder...en dat vind ik dus echt een gepaste straf voor die eikel.

Dat vind ik dus ook, gewoon eenzame opsluiting zoals ze in de Oostblok landen heel goed kunnen Ja
dus in Oostenrijk zitten de gevangenen ook in een Hilton?

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:12

ik hoop dat als hij voor de rest van zijn leven zit (iets anders zal het toch niet worden hoop ik)
eens even goed na gaat denken want deze man is echt niet goed snik (hoeveel Psychische schade heeft hij wel niet aangericht??? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:07

Ik vond het waardeoordeel "primitief" eigenlijk best goed onderbouwd moet ik zeggen.
Erge straffen verzinnen voor zo iemand is imo makkelijk... en kwaad worden kunnen we allemaal, maar lost het iets op? Tuurlijk kunnen we hem opsluiten ergens in een gevangenis in Mexico, tuurlijk...

Maar wat imo veel moelijker is: hoe help je de slachtoffers? Hoe voorkom je herhaling van zoiets?
Door erge straffen te geven?

Ik denk van niet. Dit soort mensen zijn zó ziek in hun hoofd, dat er niets is wat ze afschrikt...
In Amerika is er de elektrische stoel. En de dodelijke injectie.

Maar er is geen land waar de criminaliteit hoger ligt... blijkbaar vinden bepaalde mensen het risico op de doodstraf heel aanvaardbaar.
De gevangenissen zijn daar ook niet zo leuk. Goed, je slaapt apart, maar denken jullie nu echt dat het zó leuk en gezellig is met een stel van die zieke monsters bij elkaar?
Ze vonden het eerder geen probleem om iemand te mishandelen. Ze zullen er ook geen bezwaren hebben bij elkaar de lichten uit te slaan.

En dan kun je tv hebben, en een lekker bed... maar je vrijheid ben je kwijt. Je kunt niet zeggen wat je denkt, want misschien vindt een medegevangene dat niet leuk.... je hebt geen zeggenschap over waar je gaat en staat... je bepaalt niet eens zelf wanneer je naar bed gaat.
En je hebt de hele dag geen donder te doen... Mij lijkt het een hel. Geen Hilton.

En die andere gevangenen zullen er heus een oordeel over hebben wat je gedaan hebt, en die vinden het over het algemeen niet nodig om straffen aan een rechter over te laten... laat je fantasie even gaan... toe maar....

Denk je nu echt dat de gevangenis een Hilton is?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:49

De gevangenis is in mijn ogen wel het Hilton voor zo'n man als die Fritzl. Hij wordt nu zelfs al van nog een misdrijf verdacht:

Bron: http://www.nu.nl

Citaat:
AMSTERDAM - De Oostenrijkse politie zoekt naar eventuele verbanden tussen de moord op een jonge vrouw en Josef Fritzl, de man die bekend heeft zijn dochter 24 jaar lang opgesloten te hebben gehouden en zeven kinderen bij haar te hebben verwekt.

Dat heeft een politiewoordvoerder woensdag bekendgemaakt.

De moord op de 17-jarige Martina Posch, wier lichaam 22 jaar geleden werd gevonden aan de oever van de Opper-Oostenrijkse Mondsee, is nooit opgelost.

De vrouw van Fritzl was in dezelfde tijd mede-eigenares van een café en een camping aan de andere kant van het meer.

Alibi

Concrete verbanden zijn er niet tussen de moord en Fritzl, maar de politie zoekt uit of Fritzl een alibi heeft.

Als Fritzl veroordeeld wordt voor verkrachting kan hij maximaal vijftien jaar gevangenisstraf krijgen. Maar het Oostenrijkse OM zei dinsdag te onderzoeken of hem ook 'dood door nalatigheid' ten laste gelegd kan worden, vanwege de dood van een van de bij zijn dochter verwekte zonen, vlak na diens geboorte. Daarop staat maximaal twintig jaar gevangenisstraf.

Coma

De oudste dochter die hij bij zijn dochter heeft verwekt, de 19-jarige Kerstin, ligt nog steeds in kritieke toestand in het ziekenhuis, waar ze kunstmatig in coma wordt gehouden.

De rest van de familie is herenigd en verblijft in een psychiatrische inrichting. De jongste twee (klein-)kinderen, die voor zaterdag nog nooit het daglicht hadden gezien, hebben de Oostenrijkse overheid voor nog een probleem geplaatst: ze hebben officieel geen identiteit.

Overwogen wordt om de twee jongens van 5 en 18 jaar oud andere namen te geven dan waarmee ze nu bekend zijn komen te staan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:52

Verkrachting en dood door nalatigheid... Vraag me af of ze ook nog wat doen met vrijheidsberoving.

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:05

Karin schreef:
Verkrachting en dood door nalatigheid... Vraag me af of ze ook nog wat doen met vrijheidsberoving.

Ik geloof dat hij voor dat gevangenhouden ongeveer 25 jaar cel kon krijgen, wat ik overigens belachelijk vind omdat dat maar 1 jaar meer is dan wat hij zijn dochter en (klein)kinderen heeft aangedaan Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:19

Alsof het niet genoeg is.....

Suusoi schreef:
Ik geloof dat hij voor dat gevangenhouden ongeveer 25 jaar cel kon krijgen, wat ik overigens belachelijk vind omdat dat maar 1 jaar meer is dan wat hij zijn dochter en (klein)kinderen heeft aangedaan

Presies en dan nog te weten dat meneer het beter zal krijgen dan zijn kinderen het ooit hebben gehad. Ik heb hier geen woorden voor hoop dat hij levenslang krijgt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:21

10 jaar zou al levenslang zijn voor deze man. Nee, die komt nooit meer op vrije voeten.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:24

Bah, ik heb het gehoord op het nieuws ja.
Verkracht en mishandeld door je eigen vader, toch te erg
Ook nog eens 7 kinderen door je bloedeigen pa opgewekt Boos!
Gewoon een te smerig idee !! Huilen

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:26

slimmerik schreef:
10 jaar zou al levenslang zijn voor deze man. Nee, die komt nooit meer op vrije voeten.

Pff, vind het gewoon terecht!
Deze man mag niet meer op vrije voeten
Bovendien moet ie dat zelf ook niet willen, hij kan niet eens de straat meer op zonder dat iedereen met een grote boog om hem heen loopt!
Gewoon terecht!
Dit is te ziek voor woorden Boos!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:26

Vinden jullie dat die man ook vreselijk nare ogen had? Echt een koude, bezeten blik... ik kreeg er de rillingen van.
En @ Yamcha: er gebeurt veel dat wij niet kunnen zien/ weten/ waarnemen. Wat te denken van afrikaanse meisjes die hier naartoe gesmokkeld worden en in loodsen of schuren seks met dieren moeten hebben, of waar 'snuff- movies' (martel films met dodelijke afloop) mee worden gemaakt.
Vrouwen kunnen vast een hoop narigheid uithalen, maar als er geen mannen zouden bestaan (as if that was possible) zou er een stuk minder 'seksgerichte en dominantiegerichte' ellende voorkomen.
Gelukkig zijn er ook leuke mannen Haha!
Anyway, als er een grote 'delete' knop was om minder wenselijke types pijnloos maar voorgoed mee uit te wissen.... kom maar op!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:41

Afbeelding

Inderdaad, een ijzige blik!
Die wenkbrouwen maken het al helemaal af, ik moet zeggen dat ie ook niet helemaal zuiver uit de ogen kijkt
Moet er niet aan denken Misselijk