SGP wil popmuziek verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: SGP wil popmuziek verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:06

@Klara16: Ja, dat heb ik geschreven. Dat ik het niet met zijn manier van doen eens ben, wil niet zeggen dat hij geen respect voor vrouwen heeft. Mijn kinderen zullen (hopelijk) net als ik (!!) studeren en een baan vinden/creeren. Misschien krijgen ze dan ook wel een man en kinderen en dat zou ik leuk vinden.
Maar daar ging dit topic niet over.
Verder ga ik nu naar bed en weet ik niet of ik morgen nog zin heb in deze onzin.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:22

Dat de SGP popmuziek wil verbieden vind ik een beetje hilarisch eigenlijk. Net zoals sommige opmerkingen hier over haat tegen vrouwen zaaien en vergelijkingen met Geert Wilders. Dat is natuurlijk grote onzin. Vrouwen niet actief toelaten in je partij is niet hetzelfde als haat zaaien tegen alle vrouwen. Bovendien ging het volgens mij om financieren van popconcerten, maar dat terzijde.
Typisch weer een stok zoeken om de hond te slaan. Cool

Binnen de Tweede Kamer staat Dhr. van der Vlies bekend als een zeer fijn, integer persoon. Men komt graag bij hem om raad, en mensen noemen hem als voorbeeld van hoe je om dient te gaan met anderen. Wel een beetje anders dus dan wat hier wordt beweerd. Haha! Haha!

Bovendien ben ik het met een aantal mensen hier helemaal eens. De SGP komt toch nooit aan de macht, dus waar maak je je in godsnaam druk om!
Laatst bijgewerkt door eva2 op 27-05-08 09:46, in het totaal 2 keer bewerkt

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:31

Klara16 schreef:
Citaat:
Als iedereen zoveel respect zou hebben voor vrouwen als Bas van der Vlies (sorry hoor, is toevallig de enige SGP'er die ik een beetje ken, en wel hun boegbeeld natuurlijk), zou de wereld er een stuk beter uitzien.

Dit heb jij geschreven.
Als iedereen zo met vrouwen zou omgaan als Mr van der Vlies wil ik naar een eiland waar geen mannen zijn.

Misschien kun je even iets beter lezen en niet alleen maar quoten wat je aanstaat en wat in je straatje past.
DIT hoort er namelijk ook nog onder: Er zou geen vrouw meer geslagen worden, mishandeld, of door een loverboy ingezet, om maar een paar voorbeeldjes te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:39

Blue_Eyes: ik zag je een opmerking maken over de ongefundeerdheid van de standpunten van zowel Wilders en de SGP, en at ze allebei hun eigen oorsprong hebben. Echter: Wilders heeft zelfs nog AANLEIDING om tot zijn standpunten te komen: hij registreert problemen met moslims in het land. Ik heb nog nooit gehoord dat er problemen waren met vrouwen op bestuurlijke functies (dat wat de SGP wil), anders dan "man heeft probleem met vrouw boven zich". De standpunten hebben inderdaad allebei zo hun oorsprong, echter gaan die van de SGP terug naar enkele eeuwen terug en registreert Wilders een probleem waar volgens hem iets aan gedaan moet worden (hetzij op iets radicalere wijze dan een andere partij het aan zou pakken).

Ik ben zo links als maar kan, vind Wilders een ontzettende eikel, maar in dezen begrijp ik de standpunten van de PVV eerder dan die van de SGP. Het kan nooit de bedoeling zijn terug in de tijd te gaan; de mens maakt nu eenmaal altijd vooruitgang. Bovendien komen de standpunten van de SGP in meer of mindere mate redelijk overeen met hoe het met de rolverdeling in de islam nog steeds is gesteld, puur omdat de islam een veel jongere godsdienst is en ze in de islam nog niet zo 'ver' en 'ontwikkeld' zijn als wij westerlingen met ons christendom.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:54

Voor de duidelijkheid: ik heb ook niet veel op met Wilders. Hij signaleert een echt probleem maar zijn oplossingen zijn rotzooi.

Citaat:
Ik heb nog nooit gehoord dat er problemen waren met vrouwen op bestuurlijke functies (dat wat de SGP wil), anders dan "man heeft probleem met vrouw boven zich".

Dit is inderdaad de basis van het vrouwenstandpunt vann de SGP.

Citaat:
Want ze hebben echt wel respect voor vrouwen, alleen gaan zij er op een andere manier mee om. Als iedereen zoveel respect zou hebben voor vrouwen als Bas van der Vlies (sorry hoor, is toevallig de enige SGP'er die ik een beetje ken, en wel hun boegbeeld natuurlijk), zou de wereld er een stuk beter uitzien. En dat meen ik echt. Er zou geen vrouw meer geslagen worden, mishandeld, of door een loverboy ingezet, om maar een paar voorbeeldjes te noemen. Er staat toch in dat deel van die statuten dat ik net geplaatst heb - een man hoort zijn vrouw in liefde te dienen.

Het argument dat de vouw door de man beschermd moet worden tegen de boze wereld vind je ook terug in de Islam. Zij gebruiken het als rechtvaardiging om de bewegingsvrijheid van de vrouw in te perken tot de huiselijke kring.

Interessant genoeg vergeten ze dan wel dat het meestal mannen zijn die van de wereld zo'n boze plek maken. Dat het probleem ook zou kunnen opgelost worden door de mannen aan banden te leggen en de vrouwen hun rechten te geven komt niet bij de heren fanatici op.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:06

@Klara: Dat is niet de basis van het vrouwenstandpunt.
De basis is dat het volgende in de bijbel staat:
1 Korinthe 14 schreef:
34 Vrouwen moeten gedurende uw samenkomsten zwijgen. Ze mogen niet spreken, maar moeten ondergeschikt blijven, zoals ook in de wet staat. 35 Als ze iets willen leren, moeten ze het thuis aan hun man vragen, want het is een schande voor een vrouw als ze tijdens een samenkomst spreekt.

Zij vatten dat heel letterlijk op.

Dat zegt Bas van der Vlies ook niet, net zomin als ik, dat de vrouw beschermd moet worden. Heeft dus niks met de Islam te maken - al kan ik me de vergelijking voorstellen.

@Nouks: de SGP hun standpunt is wat zij bijbels vinden, wat zij geloven dus. Daar komt het vandaan, en of het nou ouderwets is of niet - ik kan het wel begrijpen, al ben ik het er niet mee eens. Wat mij betreft hadden ze ook best wat meer met hun tijd mogen meegaan. Je ziet overigens -ook al eerder gezegd- die verschuiving ook terug in de SGP-jongerenvereniging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:09

Ik snap dat het uit de bijbel komt, maar hoe moslims hun vrouwen behandelen komt ook uit de koran en die vrouwen zijn d'r ook niet altijd happy mee. Die teksten zijn duizenden jaren oud, daar KUN je geen maatschappij op bouwen. Dat is terug in de tijd. Punt uit. Of de SGP dat nu vindt of niet. Ik begrijp best waar het vandaan komt, alleen het gaat er bij mij niet in dat ze in feite TERUG IN DE TIJD willen. Dan is geen enkele vooruitgang nog mogelijk...

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:15

Citaat:
@Klara: Dat is niet de basis van het vrouwenstandpunt.
De basis is dat het volgende in de bijbel staat:
1 Korinthe 14 schreef:

34 Vrouwen moeten gedurende uw samenkomsten zwijgen. Ze mogen niet spreken, maar moeten ondergeschikt blijven, zoals ook in de wet staat. 35 Als ze iets willen leren, moeten ze het thuis aan hun man vragen, want het is een schande voor een vrouw als ze tijdens een samenkomst spreekt.

Zij vatten dat heel letterlijk op.

Dat zegt Bas van der Vlies ook niet, net zomin als ik, dat de vrouw beschermd moet worden. Heeft dus niks met de Islam te maken - al kan ik me de vergelijking voorstellen.

Deze tekst is iets minder dan 2000 jaar oud, en komt uit een heel andere cultuur dan de onze. Toen Paulus dit schreef leefde hij in het midden-oosten onder Romeins bestuur. In het Romeins recht komt de vrouw er ook zeer bekaaid vanaf. Vandaar ook het stukje 'zoals in de wet staat' . Intussen is de cultuur en de wet (gelukkig) enorm veranderd. De SGP weigert dat in te zien.

Waarom de SGP erop staat om dit stukje tekst, dat duidelijk op kerkbijeenkomsten slaat, ook nog te willen doortrekken naar officiele instanties en de partij, is mij ook niet duidelijk.

En tenslotte: ook al staat dit in de Bijbel: het deel van de Nederlandse bevolking dat vindt dat duizenden jaren oude boeken uit het Midden-oosten niet essentieel zijn als letterlijke gids voor het dagelijks leven heeft er geen boodschap aan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:17

Daarom zit de SGP dus ook niet in de regering. Ik snap niet waarom je je zo bedreigd voelt door hen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:24

Blue_Eyes schreef:
Daarom zit de SGP dus ook niet in de regering. Ik snap niet waarom je je zo bedreigd voelt door hen.

Er is een opkomst van conservatieve religieuzen in de Nederlandse samenleving. Zowel van christelijke als van Islamitische zijde. Ze hebben eigenlijk vrij veel gemeen:

- beknotten van de vrijheid van meningsuiting in die mate dat er met de godsdienst niet gespot/bekritiseerd mag worden

- het opdringen van hun levenswijze aan mensen die niet tot hun groep behoren (zondagsrust/visie op homoseksualiteit, abortus en euthanansie...

- en hun grootste overeenkomst: beknotten van de rechten van vrouwen om deel te nemen aan het openbare leven en een stem te hebben in het bestuur.

De SGP zal zelf waarschijnlijk niet aan de macht komen. Maar door het feit dat ze een echte partij zijn die deelneemt aan de verkiezingen worden hun ideeen wel meer mainstream. En kunnen dus deels door anderen worden uitgevoerd. Om dat te voorkomen moet er actie tegen ondernomen worden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:27

Citaat:
De SGP zal zelf waarschijnlijk niet aan de macht komen. Maar door het feit dat ze een echte partij zijn die deelneemt aan de verkiezingen worden hun ideeen wel meer mainstream. En kunnen dus deels door anderen worden uitgevoerd. Om dat te voorkomen moet er actie tegen ondernomen worden.

De SGP neemt al veel langer aan de verkiezingen deel...
Citaat:
Wat is de SGP?
De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) is in 1918 opgericht en daarmee de oudste politieke partij van ons land. De standpunten van de SGP zijn gebaseerd op de Bijbel. De SGP is ervan overtuigd dat God alle eer behoort toe te komen en bijbelse waarden en normen goed zijn voor iedereen.

Als het in die 90 jaar nog nooit gelukt is, waarom dan nu wel ineens bedreigd voelen?

Het recht op vrije meningsuiting wordt hier door iedereen op Bokt toch zo hoog gehouden? Dan zou ik zeggen dat het voor de SGP ook geldt. En nu hou ik er echt over op, voor het weer eens uit de hand loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:38

Dat is een zwaktebod. Tuurlijk geldt de vrijheid van meningsuiting ook voor de SGP. Niemand die dat zal ontkennen. Maar die vrijheid van meningsuiting geldt dus ook voor hen die de standpunten van de SGP willen bekritiseren. Lijkt me logisch.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:40

Ik zeg ook niet dat dat niet mag. Maar ik vind wel dat dat iets genuanceerder mag dan ze uit te maken voor alles wat lelijk is. Zij hebben principes en daar blijven ze bij, al vergaat de wereld - ik heb daar eigenlijk wel bewondering voor, ook al zijn hun principes niet helemaal de mijne.

Doei!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:41

Ik maak niemand uit voor iets lelijks. Ik beargumenteer netjes mijn standpunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:42

Het hoeft niets genuanceerder. Wij hebben ook onze principes en daar blijft het ook bij. Punt uit. Zij worden niets genuanceerder, ik word ook niets genuanceerder in mijn mening. Ik beledig ze niet, ik val ze niet aan, ik stuur ze geen doodsbedreigingen, kortom: ik houd het netjes en binnen de beperkte ruimte van de vrijheid van meningsuiting. Ik zou niet weten waarom ik dan nog genuanceerder moet worden, terwijl de SGP wél het recht heeft hun punten duidelijk te maken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:02

Ik quote mezelf:
Citaat:
Maar ik vind wel dat dat iets genuanceerder mag dan ze uit te maken voor alles wat lelijk is.

En nu wat willekeurige quotes uit de rest van het topic:
Citaat:
Omg, misschien moet die man eens een totall body scan laten uitvoeren want ergens zit een draadje los Gestoord Ziek

Citaat:
d'r zou een verbod op de SGP moeten komen

Citaat:
Stelletje sukkels

Citaat:
Wat een idioten

Citaat:
Waarschijnlijk zitten ze zelf op hun goed geisoleerde zolder met de door de kerk verboden open internet verbinding de laatste hardcore hits te downloaden.

Om maar een paar voorbeelden te noemen.... niet dat jullie (Nouks en Klara) dit gezegd hebben, maar het is ook niet zo dat de SGP nou niks te verduren heeft om hun standpunten. Ik vind dit hierboven best wel ongenuanceerd en volledig onnodig.
Zij roepen toch ook niet dat wij prutsmutsen zijn omdat we broeken dragen? Nee, dat doen ze niet.

En nou ga ik echt weer verder werken. Doei!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:09

Dus je wil niet op een nette manier discussieren omdat er mensen zijn die in het verleden grove dingen gezegd hebben?

Tja, dan is het inderdaad einde discussie want er is hier op heel bokt geen enkel discussietopic waar niemand ooit eens over de schreef gaat.

Ik bestrijd niet het bestaansrecht van 'strenge' christenen. iedereen heeft het recht om zo te leven als hij zelf wil. Maar niemand heeft het recht om zijn idee van wat een 'goed' leven is op te dringen aan anderen. Das alles wat ik wil zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:11

De rest van die mensen (van bovenstaande quotes) zit waarschijnlijk niet eens meer in dit topic. Dus om daarop te wijzen terwijl je met ons in discussie bent, vind ik wat vreemd.

Verbod op de SGP: niet "al wat lelijk is", mijns inziens.
Stelletje sukkels: nog steeds geen klootzakken, paasei, ga zo maar door.

Inderdaad niet de meest intelligente toevoegingen aan dit topic, dat geef ik toe. Maar dat zijn 'oude koeien' en daarnaast meningen van mensen die je daarna niet meer terug zult zien in dit topic.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:14

Okee, is terecht. Maar het zijn wel de dingen die mij getriggerd hebben om er wat positiefs of in ieder geval begripvols van te zeggen.

Dat ik stop met deze discussie is omdat ik het al vaker heb meegemaakt dat als ik een christen probeer te verdedigen, het volledig uit de hand loopt en ik uiteindelijk de gebeten hond ben (Klara? Iets over dat ik mijn kinderen opvoed tot achter het aanrecht? Zeg dus niet dat dat hier niet is). Ik heb ook niet het gevoel dat ik er nog echt wat nieuws aan toevoeg.
En ik heb ook nog wel wat anders te doen. Vandaar.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:18

Als jij je gestoord hebt aan die post dan spijt me dat. Het zijn 2 prachtige meiskes Haha!
Het was gewoon bedoeld als een illustratie van hoe jammer het is dat de SGP het talent van 50% van de Nederlanders niet wenst te apprecieren.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:22

Heeft de regering verdorie nou niks beters te doen dan dit soort belachelijke vliegers op te laten? Verward

Laat ze liever de belastingen op brandstoffen omlaag gooien, lijkt me een beter doel Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:36

Tallie_Ho schreef:
Heeft de regering verdorie nou niks beters te doen dan dit soort belachelijke vliegers op te laten? Verward

De SGP zit niet in de regering.