Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Klara16 schreef:Citaat:Als iedereen zoveel respect zou hebben voor vrouwen als Bas van der Vlies (sorry hoor, is toevallig de enige SGP'er die ik een beetje ken, en wel hun boegbeeld natuurlijk), zou de wereld er een stuk beter uitzien.
Dit heb jij geschreven.
Als iedereen zo met vrouwen zou omgaan als Mr van der Vlies wil ik naar een eiland waar geen mannen zijn.
Citaat:Ik heb nog nooit gehoord dat er problemen waren met vrouwen op bestuurlijke functies (dat wat de SGP wil), anders dan "man heeft probleem met vrouw boven zich".
Citaat:Want ze hebben echt wel respect voor vrouwen, alleen gaan zij er op een andere manier mee om. Als iedereen zoveel respect zou hebben voor vrouwen als Bas van der Vlies (sorry hoor, is toevallig de enige SGP'er die ik een beetje ken, en wel hun boegbeeld natuurlijk), zou de wereld er een stuk beter uitzien. En dat meen ik echt. Er zou geen vrouw meer geslagen worden, mishandeld, of door een loverboy ingezet, om maar een paar voorbeeldjes te noemen. Er staat toch in dat deel van die statuten dat ik net geplaatst heb - een man hoort zijn vrouw in liefde te dienen.
1 Korinthe 14 schreef:34 Vrouwen moeten gedurende uw samenkomsten zwijgen. Ze mogen niet spreken, maar moeten ondergeschikt blijven, zoals ook in de wet staat. 35 Als ze iets willen leren, moeten ze het thuis aan hun man vragen, want het is een schande voor een vrouw als ze tijdens een samenkomst spreekt.
Citaat:@Klara: Dat is niet de basis van het vrouwenstandpunt.
De basis is dat het volgende in de bijbel staat:
1 Korinthe 14 schreef:
34 Vrouwen moeten gedurende uw samenkomsten zwijgen. Ze mogen niet spreken, maar moeten ondergeschikt blijven, zoals ook in de wet staat. 35 Als ze iets willen leren, moeten ze het thuis aan hun man vragen, want het is een schande voor een vrouw als ze tijdens een samenkomst spreekt.
Zij vatten dat heel letterlijk op.
Dat zegt Bas van der Vlies ook niet, net zomin als ik, dat de vrouw beschermd moet worden. Heeft dus niks met de Islam te maken - al kan ik me de vergelijking voorstellen.
Blue_Eyes schreef:Daarom zit de SGP dus ook niet in de regering. Ik snap niet waarom je je zo bedreigd voelt door hen.
Citaat:De SGP zal zelf waarschijnlijk niet aan de macht komen. Maar door het feit dat ze een echte partij zijn die deelneemt aan de verkiezingen worden hun ideeen wel meer mainstream. En kunnen dus deels door anderen worden uitgevoerd. Om dat te voorkomen moet er actie tegen ondernomen worden.
Citaat:Wat is de SGP?
De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) is in 1918 opgericht en daarmee de oudste politieke partij van ons land. De standpunten van de SGP zijn gebaseerd op de Bijbel. De SGP is ervan overtuigd dat God alle eer behoort toe te komen en bijbelse waarden en normen goed zijn voor iedereen.
Citaat:Maar ik vind wel dat dat iets genuanceerder mag dan ze uit te maken voor alles wat lelijk is.
Citaat:Omg, misschien moet die man eens een totall body scan laten uitvoeren want ergens zit een draadje los![]()
Citaat:d'r zou een verbod op de SGP moeten komen
Citaat:Stelletje sukkels
Citaat:Wat een idioten
Citaat:Waarschijnlijk zitten ze zelf op hun goed geisoleerde zolder met de door de kerk verboden open internet verbinding de laatste hardcore hits te downloaden.
Tallie_Ho schreef:Heeft de regering verdorie nou niks beters te doen dan dit soort belachelijke vliegers op te laten?