Maanling schreef:Zal toch niet meer kosten dan mensen jaren en jaren te onderhouden?
Ik las net, paar pagina's terug, dat doodstraf bijna evenveel of zelfs meer geld kost. Ik ga het even opzoeken op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maanling schreef:Zal toch niet meer kosten dan mensen jaren en jaren te onderhouden?
Chrisje92 schreef:PlukenKrul: Aan iemand die de doodstraf krijgt besteed je dus wel degelijk tijd en geld.
Pel schreef:de een vindt het geweldig, de ander vindt het vreselijk. deze criminelen hadden het niet makkelijk, maar volgens mij kwam 75% van deze criminelen niet meer terug in die rechtbank en dat is toch waar we naar toe moeten. de jeugd is de toekomst.
Princess_ schreef:In amerika is het echt erg. In een bepaalde staat krijg je zelfs de doodstraf als je BIJ een moord was!!!
Snoevie schreef:moeilijk hoor......
ik vind het schandalig dat een vuile moordenaar als dutroux in zijn cel met een x box zit,terwijl de verpleeghuizen qua faciliteiten en verzorging nog slechter zijn voor die oudjes.
het zou niet om de kosten mogen gaan,maar iemand als dutroux mag gewoon nooit meer terug in de maatschappij,en ja ik vind dat zo iemand het recht om te leven verspeeld heeft.
maarja keerzijde is dat het vonnis niet meer terug gedraaid kan worden als het onterecht blijkt te zijn
Goof schreef:Jouw argument voor "tegen" is een hele sterke, maar waarom blijven moeten wij (ik) blijven betalen om iemand de rest van zijn leven in de gevangenis te houden??
Zonde van mijn geld, zonde van de ingenomen ruimte en volkomen nutteloos voor die persoon zelf.
Ik ben voor de doodstraf, en zeker in in- en inslechte gevallen als Dutrouw en fourniret e.d.
Princess_ schreef:Vind ik een moeilijk onderwerp om eerlijk te zijn.
Aan de ene kant heb ik zoiets van, zo komen ze er erg makkelijk vanaf. Vaak zijn ze niet bang voor de dood...
En indd moord om moord (of andere dingen) dan zijn wij toch hetzelfde?
Alleen vind ik dat als iemand dan ECHT levenslang word opgesloten (wat vaak niet zo is) dan moet diegene geen leuke dingen hebben zoals een Xbox indd!Dat is geen straf imo.
In principe ben ik tegen, maar diegene moet dan ook nooit meer vrijkomen, geen kans op ontsnapping etc...
magda_90 schreef:Tussen deze 2 meningen hang ik zelf in. Aan de ene kant zeg doe het maar, want wij betalen om hem te onderhouden. Maar als diegene achteraf onschuldig blijft?