liever niet op tv bij Peter R. de Vries

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: liever niet op tv bij Peter R. de Vries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:08

Helaas wordt een dader in NEderland erg beschermd en heeft veel rechten, een slachtoffer wordt aan zijn lot overgelaten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:09

faye schreef:
Helaas wordt een dader in NEderland erg beschermd en heeft veel rechten, een slachtoffer wordt aan zijn lot overgelaten.

Dat is niet waar. Het recht systeem is er om een dader te straffen, maar ook als een soort van 'voldoening' voor het slachtoffer/familie.

Als je het niet eens bent met de straffen hier kun je het overwegen om naar de USA te verhuizen, waar de doodstraf nogsteeds normaal is...

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:38

Denk niet dat het aan jou is om te gaan roepen dat mijn punt kant nog wal raakt. En al kan je maar 1 vrouw behoeden voor 1 gek op internet, ondanks dat er duizenden gestoorde zijn die duistere internetpraktijken uitvoeren, is dat al alles waard. Deze man heeft zelfs het lijk aangewezen. hartstikke schuldig dus. Dat is wat anders als "Een familielid wat onschuldig blijkt te zijn".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:54

Ik vind dat ik dat gewoon mag zeggen als ik dat vind. Dat is mijn recht op vrijheid van meningsuiting en daar maak ik gebruik van, ongeacht of jij het daar wel of niet mee eens bent Lachen

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:53

wuhahahahahahaha

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:29

xDaPhNex schreef:
wuhahahahahahaha

Nou, dat vind ik nou ook niet echt een volwassen bijdrage.....

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:26

Topic gaat ook niet echt een volwassen kant op... Een beetje een welles-nietes verhaal...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:58

Ja natuurlijk, daar draait het in een discussie ook om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:04

Dat onderbouwen we dan, met argumenten, en soms laten we ons overtuigen en soms niet.
En soms zijn we bepaalde gedeeltes wel met elkaar eens, en soms niet.

Maar we respecteren elkaars mening wel Lachen

En dat maakt het leuk Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:54

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over het recht op privacy en ik denk dat daar prima een inhoudelijke discussie over gevoerd kan worden. Onvolwassen gedrag en op de man spelen is dus niet de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:07

Vjestagirl schreef:
faye schreef:

Dat is niet waar. Het recht systeem is er om een dader te straffen, maar ook als een soort van 'voldoening' voor het slachtoffer/familie.

Als je het niet eens bent met de straffen hier kun je het overwegen om naar de USA te verhuizen, waar de doodstraf nogsteeds normaal is...

Is het nou zo moeilijk om te lezen? Als dader heb je allerlei rechten en er zijn genoeg instanties die je daarbij helpen. Als slachtoffer kun je nergens op terugvallen, zo zit ons systeem in elkaar. Godzijdank komt er bij Justitie langzaam het besef dat er ook nog slachtoffers zijn.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:27

Het slachtoffer heeft recht op slachtofferhulp, heeft recht om tijdens de strafzaak gehoord te worden en kan zich, bij een eenvoudige vordering, zijn schadeclaim voegen bij de strafzaak.

Het slachtoffer wordt zeker niet aan zijn lot overgelaten, daar is in de afgelopen 20 jaar een hoop in veranderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 05:52

Daar is zeker nog niet veel in veranderd. Slachtofferhulp biedt eigenlijk niets op dit moment. Justitie is eindelijk bezig om daar iets aan te veranderen, tot grote opluchting van de medewerkers van het parket.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 08:40

Inderdaad, slachtofferhulp loopt echt niet zoals het zou moeten. Twee weken wachttijd is eerder regel dan uitzondering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:25

Slachtofferhulp zijn vrijwilligers, eventueel huisvrouwen die een goed luisterend oor hebben en de beste bedoelingen, maar of dat in zware gevallen genoeg is....

Idd slachtofferhulp moet binnen 24 uur geregeld kunnen worden. En dan nog nazorg en die is er vaak niet.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:42

(Slachterofferhulp was één van de drie, he...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:49

Ook moet het slachtoffer meer rechten krijgen. Als dader heb je zoveel rechten, waar je door de instanties wel op gewezen wordt. Een slachtoffer moet het maar zelf uitzoeken. Kromme wereld.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:01

Prrrr schreef:

De andere twee: schadeclaim? Als er geen geld is? Je woord doen? Moet je daar blij mee zijn? Tegenover een dader die geen berouw toont?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:05

Dus dat is het: oog om oog, tand om tand? Als een moeder verdrietig is om het verlies van haar dochter (wat heel erg logisch is en waar ik alle respect voor heb) dan moet de dader ook de rest van zijn of haar leven gestraft worden? Dan heeft een dader ook geen recht meer op een gelukkig leven?

En wat als een slachtoffer nou eens wel iemand was waarvan iedereen zegt 'blij dat hij/zij er niet meer is'. Of als het slachtoffer een crimineel was. Moet een dader dan ook levenslang vervolgd worden?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:43

Inderdaad.... wat mij betreft in veel gevallen wel ja. Ik vind dat nabestaanden ook inspraak moeten/mogen hebben in de strafmaat.

Als ik lees in een ander topic dat iemand die regelmatig met drank op achter het stuur een groot ongeluk veroorzaakt waar godzijdank maar 1 zwaargewonde valt, maar 8 maanden hoeft te zitten en 4 jaar rijontzegging krijgt dan komt dat erop neer dat hij nog eerder vrolijk rondhuppelt als zijn slachtoffer....

Bovendien betuigt die gast geen enkel berouw en zuipt ie alweer vóór hij moet zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:22

Vjestagirl schreef:
?

En wat als een slachtoffer nou eens wel iemand was waarvan iedereen zegt 'blij dat hij/zij er niet meer is'. Of als het slachtoffer een crimineel was. Moet een dader dan ook levenslang vervolgd worden?

Nee, die krijgt een kleurentv.. Clown

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:31

slimmerik schreef:
Prrrr schreef:

De andere twee: schadeclaim? Als er geen geld is? Je woord doen? Moet je daar blij mee zijn? Tegenover een dader die geen berouw toont?

Met de hoogte van de schadeclaims in Nederland komt dat vaak wel goed.

Het blijkt dat het feit dat je je woord kan doen veel oplevert voor het verwerkingsproces van de slachtoffers, omdat ze nu onderdeel zijn geworden van het strafproces. Op dit moment zijn ze aan het kijken of ze dat recht niet uit kunnen breiden.

Dus ja: daar moet je blij mee zijn. En niet alle daders zijn zonder berouw, trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:34

Vanuit Justitie zijn ze in ieder geval bezig om een aparte afdeling voor slachtoffers te gaan organiseren. Iets waar de medewerkers die met strafzaken te maken hebben heel blij mee zijn. Het is niet niks als je jarenlang slachtoffers in de kou moet laten staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:05

Net is er een verdachte aangehouden in de Puttense moordzaak die een match heeft qua DNA! Dat had ik nooit verwacht Bloos!
Er is nu een persconferentie op tv, en Peter R is er ook bij (Hij is door de politie zelf uitgenodigd), omdat hij natuurlijk een hele grote rol heeft gespeeld bij de vrijlating van de 2 onschuldige mannen. Hij wordt daar ook flink bedankt.

Je kunt idd wel veel van hem zeggen, maar in deze zaak heeft hij wel degelijk een grote rol gespeeld. Hij is er ook erg emotioneel over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:29

Hij is super arrogant, maar wel een jack russel, laat niet meer los en voor de slachtoffers een onmisbaar iemand, hij haalt de onderste steen boven. Na al die jaren wordt je vast wel arrogant, zeker als je in de dossiers zoveel fouten tegen komt en je er niets tegen kan doen, je eerst heel zo een zaak moet nalopen, aan de bel trekken en dan maar hopen dat ze je serieus nemen.

Hij is echt mijn vriend niet, ik zou het nog geen half uur zonder ruzie met hem uithouden, maar toch heb ik respect voor zijn uithoudingsvermogen, zijn lef.