Kind van 9 slaat 2 kinderboerderijdieren dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Kind van 9 slaat 2 kinderboerderijdieren dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:01

celticpony schreef:
de ellende is dat er iets misgaat met zijn ontwikkeling op gebied van inlevingsvermogen en geweten....daar kunnnen nog een hele hoop problemen vandaan gaan komen. zou me als ouder zeer ernstige zorgen maken en direct hulp inschakelen

en nu los van de theorie....als het mijn kind was geweest...had er iemand nu een heel groot probleem Boos! Hamer

dat er iets mis is met het inlevingsvermogen begreep ik al,wat ik mij afvraag,kan zoiets niet gewoon aangeboren zijn?
Dan is z'on kind gewoon zo,en ik weet niet of een behandeling dan helpt,ik zal het maar even simpel zeggen;er is een draad los bovenin,een normaal kind doet zoiets niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:07

alleen laat de staat ze wel gewoon los lopen... ook die van 18+...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:14

geerke schreef:
celticpony schreef:
de ellende is dat er iets misgaat met zijn ontwikkeling op gebied van inlevingsvermogen en geweten....daar kunnnen nog een hele hoop problemen vandaan gaan komen. zou me als ouder zeer ernstige zorgen maken en direct hulp inschakelen

en nu los van de theorie....als het mijn kind was geweest...had er iemand nu een heel groot probleem Boos! Hamer

dat er iets mis is met het inlevingsvermogen begreep ik al,wat ik mij afvraag,kan zoiets niet gewoon aangeboren zijn?
Dan is z'on kind gewoon zo,en ik weet niet of een behandeling dan helpt,ik zal het maar even simpel zeggen;er is een draad los bovenin,een normaal kind doet zoiets niet....

Precies Geerke, een normaal kind zal zoiets niet zo snel doen.
En aan Nadia-Mocca; ik hoop dat je beseft dat ik zo'n daad als van deze jongen echt niet goed keur. Niet van een kind en niet van een volwassene. Ik hou erg van dieren en ik hou ook van fijne mensen, die liefdevol met dieren en de natuur omgaan.

Omdat veel volwassenen tegenwoordig agressief en egoistisch zijn, wil dat niet zeggen dat de hele wereld zo is. Hetzelfde geldt voor kinderen. Ja, er zijn nare kinderen (met vaak nog veel naardere ouders trouwens Clown ). Maar gelukkig schrikt heel NL nog steeds van zo'n bericht als dit, omdat het nog steeds niet normaal is dat zulke zaken gebeuren. En laten we dat vooral zo houden. Want dat het niet normaal is, is wel duidelijk.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:25

Nadia_Mocca schreef:
Maartje1990 schreef:
en ik heb een hekel aan mensen die niet goed lezen. Want.. als je even op de vorige pagina kijkt.. zie je dat er psycisch toch iets goed mis is met dat kind! Kan je dat kind dan moeilijk écht kwalijk nemen natuurlijk! Praat het natuurlijk nog niet helemaal goed...maar toch...

Juist dan hoort zo'n kind onder toezicht van ouders of wie dan ook te zijn. En waarom loopt een kind van negen in hemelsnaam 's avonds op straat? Verward

Daar ben ik het helemaal mee eens hoor! ik ben het ook met runningkawa eens dat dat kind vast en zeker ook een gebrekkige opvoeding heeft! Ik denk dat als kinderen al vanaf jonge leeftijd.. 'het slechte pad opgaan' dat dit toch zeker te wijden is aan hun opvoeding! (daarstraks ook weer een moeder die tegen haar dochtertje van een jaar of 4 stond te schreeuwen dat ze iets moest vasthouden... dan vraag ik je toch.. ) Maar ik vind eigenlijk dat je het kind hier toch niet echt kwalijk kan nemen. ja.. als die nu een jaar of 14 was geweest was het een ander verhaal, die beseffen vaak heel goed wat ze gedaan hebben! maar in het geval van dit kind(eren) is het ook nog iets psychisch (en dus waarschijnlijk een gebrekkige opvoeding)

x_Mliss schreef:
Maartje1990 schreef:
en ik heb een hekel aan mensen die niet goed lezen. Want.. als je even op de vorige pagina kijkt.. zie je dat er psycisch toch iets goed mis is met dat kind! Kan je dat kind dan moeilijk écht kwalijk nemen natuurlijk! Praat het natuurlijk nog niet helemaal goed...maar toch...

Ow dus dit slaat op mij. Scheve mond

Dit was niet op 1 persoon gericht. En nouja.. een hekel is wat te overdreven, mijn excusus daarvoor. Maar ik vind wel dat mensen misschien de moeite kunnen nemen om het/een topic beter lezen voor ze 'zomaar' een reactie neerzetten Knipoog

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:36

Psychisch gestoord of niet, je vertelt een kind dat je dieren niet pijn mag doen. Punt. Een autistisch kind is ook mentaal ook niet helemaal in orde, maar ik zie hen toch ook niet dieren mishandelen en martelen. [ En nee, begin nu geen discussie omdat ik als voorbeeld een autistisch kind gebruik, ik bedoel dit alleen bij wijze van voorbeeld] Het heeft dus echt ook wel te maken met opvoeding. En het lijkt mij dat je wel merkt aan je kind dat die psychisch niet helemaal oké is, dus dat betekent dat je hem nog extra in de gaten moet houden. En zeker niet s'avonds alleen laat rondlopen, wat ik zowiezo al niet begrijp. Maar oké, ik vraag me af waar het naartoe gaat met de wereld.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:48

Het maakt ook wel even uit wát er psychisch bij dat kind niet in orde is! want dit kind heeft een gestoordegewetensontwikkeling. Tjah.. gek dat die dan zoiets doet? als z'n geweten niet in orde is!

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:49

Dat maakt toch niet uit? Als je een kind leert dat je zoiets niet doet, dan behoort dat kind het ook niet te doen.Want oké zijn geweten is niet in orde, maar als zijn ouders verboden hebben om dieren niet te slaan, dan behoort een kind dat goed luistert dat gewoon niet te doen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:51

Zo'n stoornis valt bij mij eerder onder het kopje 'psychiatrisch'. Knipoog

Hoe moeilijk ook (want ik vind het vreselijk voor het konijntje Boos! ), als het waar is dat deze jongen zoiets heeft, vrees ik dat je het hem niet eens kwalijk kunt nemen. Dat kind is ziek en heeft heel dringend hulp nodig. In elk geval mag ik hopen dat de ouders/verzorgers er voor zorgen dat dit kind niet zonder toezicht buiten komt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:52

Ja.. dus ik vermoed toch dat er iets mis is in de opvoeding! Zo'n kind van 9 zal het niet zo goed beseffen (en zekere met zo'n.. aandoening) dat dat verkeerd is..

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:55

eeh ziek is ziek ...iemand met 1 been,vraag je ook niet om op twee benen te rennen...mag wel...lukt niet....hoe hard je ookroept schreeuwt,gilt, duidelijk bent,mept,etc...
ok dan ga je een prothese maken.....in dit geval blijkt dus dat ze hulp gaan zoeken en ermee aan de slag moet worden gegaan. Hoe dan ook dat tweede echte been is komt er nooit meer

zie je de vergelijking???

snap boosheid wel,heb ikzelf ook! maar dit is geen normaal gedrag en absoluut niet representatief voor het gemiddelde kind.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:56

als een kind een verstoorde gewetensontwikkeling heeft zijn er al meerdere incidenten vooraf gegaan voor dit gebeurde.
je hebt zoveel signalen. ik vraag me af of ze er nu pas achter zijn gekomen of dat het al langer bekend was bij ouders/jeugdzorg.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:57

celticpony schreef:
eeh ziek is ziek...iemand met 1 been,vraag je ook niet om op twee benen te rennen...mag wel...lukt niet....hoe hard je ookroept schreeuwt,gilt, duidelijk bent,mept,etc...
ok dan ga je een prothese maken..in dit geval blijkt dus dat zehulp gaanzoeken en ermee aan de slag moet worden gegaan.

snap boosheid wel,heb ikzelf ook! maar dit is geen normaal gedrag en absoluut niet representatief voor het gemiddelde kind.

Ik geloof ook niet dat iemand gezegt heeft dat dat nórmaal kinder gedrag is. Want dat vind ik alles behalve.. dat kind is psycisch niet in orde... en ik vermoed (maar dat kunnen we natuurlijk niet met zekerheid zeggen) dat dit kind ook een (behoorlijke!) gebrekkige opvoeding heeft gehad... in ieder geval als het gaat wat betreft omgang met dieren!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:57

Bij zo'n stoornis hoeft er niet per se iets mis te zijn met de opvoeding, hoor. Er is helaas nog weinig bekend over deze stoornissen en er is qua hulpverlening niet veel te vinden voor deze kinderen. Dat is pas eng.
Een kind begint met de gewetensontwikkeling tussen zijn 2de en 3de jaar en dat duurt nog jaren. Als er dan al iets mis is, heb je dat misschien niet meteen door......

Precies, celticpony, ik vind het ook erg dat er mensen in dit topic denken dat dit geval representatief is voor het gemiddelde kind. Dat is natuurlijk onzin. Dus met zinnen als 'waar gaat het met de wereld naartoe', tja...... Je kunt ook lekker in het negatieve duiken, als je zo in het leven staat.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:58

Oh.. ik zeg dus ook niet dat het persée aan de opvoeding hoeft te liggen.. maar ík denk gewoon dat daar óok een gedeelte inzit Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 00:00

Ik denk niet dat we daarover kunnen oordelen, Maartje.
Het zal je kind maar zijn, waar je je al jaren zorgen over maakt, die dan het huis uitgeslopen is of net ergens anders logeerde. Ik noem maar wat.... Ik weet het ook niet. Ik ben blij dat mijn kind zich tot nu toe normaal ontwikkelt, want je ZULT maar zo'n kind hebben.....

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 00:07

Psychiatrisch of niet, de ouders moesten al wel doorgehad hebben dat dat kind niet in orde was, dus moeten ze hem gewoon dubbel zo hard in het oog houden. En ik heb het over AL de dingen die gebeuren in de wereld, zoals dit topic, of dat andere topic met die jongens die brandstichten. Ik doelde dus op het algeheel en niet alleen op dit topic.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 00:11

Wat een ontzettend vuil rotkind moet dat zijn! Die zou je toch echt aan de hoogste boom willen ophangen? GGGRRR!!!!! Boos! Stoom uit je oren Boos!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 00:12

Als ik zoiets zie gebeuren lijdt ik zelf toevallig ook even aan een of andere psychische ziekte.. Nagelbijten / Gniffelen

Walgelijk. Vreselijk. Scheve mond

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 00:19

HorseyDude schreef:
Wat een ontzettend vuil rotkind moet dat zijn! Die zou je toch echt aan de hoogste boom willen ophangen? GGGRRR!!!!! Boos! Stoom uit je oren Boos!

Hallo, heb je wel gelezen?? dat kind heeft gewoon psychisch niet alles op een rijtje. Ik snap dat mensen het hele topic niet doorlezen.. maar in het bovenste bericht word dat zelfs duidelijk.. dus dat vind ik dan toch eigenlijk lichtelijk irritant

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:05

Maartje1990 schreef:
Het maakt ook wel even uit wát er psychisch bij dat kind niet in orde is! want dit kind heeft een gestoordegewetensontwikkeling. Tjah.. gek dat die dan zoiets doet? als z'n geweten niet in orde is!

Maar dat maakt het niet minder erg wat er gebeurd is.( ik zeg niet dat jij dat vind, hoor). Alleen, het kind is minder 'aansprakelijk' (kan het juiste woord niet vinden) te houden, omdat hij dus niet beseft dat het fout is. En juist met een storing in de gewetensontwikkeling maakt hij meer kans om zich te ontwikkelen tot massamoordenaar.

Nee, ik zeg hier dus niet dat dat joch nu zeker later massamoordenaar wordt, maar als ik het me goed herinner zijn gebrek aan geweten en gebrek aan empathisch vermogen wel veel voorkomende eigenschappen bij moordenaars.

Goed dat hij in dagbehandling gaat, ik hoop dat er ook met de ouders gewerkt gaat worden en dat het kind de komende jaren erg goed in de gaten gehouden wordt. Want als hij gewoon niet snapt dat dit gedrag niet wenselijk is, dan is de kans op herhaling beduidend groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:34

er is wel wat mid met de opvoeding...
Als een kinsje zoiets ergs heeft kan ik me niet voorstellen dat de ouders daar niet eerder wat van hebben gemerkt in zijn gedag.
En dan vraag ik me af wat hij savonds laat nog op straat doet.
Dat vraag ik me al af bij een gezond kindje van die leeftijd, maar bij dat kindje helemaal...

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:27

Marloez schreef:
Als ik zoiets zie gebeuren lijdt ik zelf toevallig ook even aan een of andere psychische ziekte.. Nagelbijten / Gniffelen

Walgelijk. Vreselijk. Scheve mond

Ik dus ook!!! Als die psychisch niet in orde is, dan moeten ze hem daar weghouden! Tegenwoordig hebben ze allemaal wel wat, vroeger hoorde je nooit zoveel berichten van kinderen met allerlei ziektes en gedragsproblemen.
Dat dat kind een probleem heeft zal best en is heel erg voor hem en zijn ouders, maar zorg dan voor maatregelen.

Dit is gewoon te erg voor woorden, arme dieren!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:30

Dit is echt gewoon ziek! 9 jaar oud en op zo'n manier met dieren omgaan... Wat voor opvoeding zal deze hebben gehad met betrekking tot dieren? Hij moet het toch van iemand hebben? Tjonge jonge... Waar was iedereen dan, waar waren zijn ouders?

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:38

Walgelijk!
Heb er met afschuw naar zitten luisteren op het nieuws. Ik zou dat kind weleens tegen willen komen, durft ie wel laf ettertje tegen hulpeloze dieren.
Die dieren kunnen niks beginnen, maar hij voetbalt met kuikentjes.

Wat een misselijke mensen lopen er hier toch rond.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:47

NuggT schreef:
Walgelijk!
Heb er met afschuw naar zitten luisteren op het nieuws. Ik zou dat kind weleens tegen willen komen, durft ie wel laf ettertje tegen hulpeloze dieren.
Die dieren kunnen niks beginnen, maar hij voetbalt met kuikentjes.

Wat een misselijke mensen lopen er hier toch rond
.

Maartje1990 schreef:
HorseyDude schreef:

Hallo, heb je wel gelezen?? dat kind heeft gewoon psychisch niet alles op een rijtje. Ik snap dat mensen het hele topic niet doorlezen.. maar in het bovenste bericht word dat zelfs duidelijk.. dus dat vind ik dan toch eigenlijk lichtelijk irritant

Hamer Slapen