Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Redrumfox schreef:We kunnen wel blijven zeuren dat het nergens op slaat dat ze zo fel zijn over hun geloof, maar als je je nou eerst even in de Islam verdiept voordat je meteen moord en brand schreeuwt, begrijp je misschien hoe dit komt.
Ik blijf erbij dat Wilders zijn grote mond eens moet houden en zich niet met anderen moet bemoeien: als jij hun niet aanvalt zullen ze ook niets terug doen.
Redrumfox schreef:We kunnen wel blijven zeuren dat het nergens op slaat dat ze zo fel zijn over hun geloof, maar als je je nou eerst even in de Islam verdiept voordat je meteen moord en brand schreeuwt, begrijp je misschien hoe dit komt.
Ik blijf erbij dat Wilders zijn grote mond eens moet houden en zich niet met anderen moet bemoeien: als jij hun niet aanvalt zullen ze ook niets terug doen.
Blue_Eyes schreef:Als je als grote groep jarenlang door een man beledigd wordt op de laagste manier die je je maar voor kan stellen, kan er weleens wat gebeuren. Daar staan de moslims niet alleen in, dat overkomt ook andere groepen. Ik keur het nog steeds niet goed. Maar ik vind wel dat Wilders echt veel te ver gaat.
Moniek schreef:Blue_Eyes schreef:Als je als grote groep jarenlang door een man beledigd wordt op de laagste manier die je je maar voor kan stellen, kan er weleens wat gebeuren. Daar staan de moslims niet alleen in, dat overkomt ook andere groepen. Ik keur het nog steeds niet goed. Maar ik vind wel dat Wilders echt veel te ver gaat.
hoe vaak is osma bin laden al niet geweest en zeggend dat iedereen die niet geloofd mag sterven en het hele westen naar de hel mag.
Is nederland al opgestaan?
Het feit ligt dat dit van beide kanten komt zowel van hun als nu een wilders.
Ik kan maar 1 groep opnoemen die nu de langste tenen heeft.
Blue_Eyes schreef:Moniek schreef:
hoe vaak is osma bin laden al niet geweest en zeggend dat iedereen die niet geloofd mag sterven en het hele westen naar de hel mag.
Daar noem je er ook wel een.... Osama Bin Laden moet je niet als model zien voor 'de moslim'. Dat is gewoon een gevaarlijke gek.
Moniek schreef:Blue_Eyes schreef:Als je als grote groep jarenlang door een man beledigd wordt op de laagste manier die je je maar voor kan stellen, kan er weleens wat gebeuren. Daar staan de moslims niet alleen in, dat overkomt ook andere groepen. Ik keur het nog steeds niet goed. Maar ik vind wel dat Wilders echt veel te ver gaat.
Blue_Eyes schreef:Moniek schreef:
Daar noem je er ook wel een.... Osama Bin Laden moet je niet als model zien voor 'de moslim'. Dat is gewoon een gevaarlijke gek.
faye schreef:Hij schijnt het hele Nederlandse volk in gevaar te brengen, dat lijkt me ernstig genoeg
Wendy schreef:Ik zou dat een hele slechte actie vinden.
Nederland is geen christelijk land. Wat veel mensen ook lijken te vergeten is dat we hier een scheiding van kerk en staat kennen.
Het punt is wat mij betreft ook dat als je je als christelijk land zou gaan profileren, je eigenlijk toegeeft dat anderen hier niet thuis horen.
Trouwens, ik zou weleens willen zien hoe de christenen reageren als iemand een anti-christelijke film zou maken. Waarin de guwelen uit de bijbel breed uit gemeten worden en compleet uit zijn verband gerukt worden...
Redrumfox schreef:En terecht. Van mij mogen ze 'm schieten.
Je moet gewoon met je fikken van andermans geloof afblijven, hij had dit heus wel zien aankomen maar ondanks dat gaat hij alsnog tegen de wind in. En tja, dan kan je dit verwachten.
Volgens mij heeft hij het precies zo uitgedacht: Hij gooit eerst kolen op het vuur, de extreme moslims komen in opstand (wat volgens hun cultuur niet bij een woordwisseling blijft) en daardoor zijn zij de pineut en krijgt de Islam een nog slechtere naam. Wilders zal nu ook een slechte naam krijgen maar dat interesseert hem volgens mij helemaal niks, zolang hij zijn zin maar krijgt.
Het is gewoon een vieze smeerlap die alles op loopt te fokken, je zult zien dat anderen hier de gevolgen van gaan voelen en dat hij er met een lach vanaf komt. Nee dat gun ik hem niet, van mij mogen ze hem hebben.
Tolstoj schreef:Hihi ja dat denk ik ook ja. maar ja dat was te verwachten.
Je hebt trouwens inderdaad a really annoying avatar.....don't shoot me![]()
Citaat:Nederlandse film geweigerd in Egypte door Wilders
Uitgegeven: 28 februari 2008 16:46
CAIRO - Op het Internationale Filmfestival voor Kinderen in Egypte worden Nederlandse films geweigerd vanwege de Koranfilm van Geert Wilders. De Nederlandse kinderfilm 'Waar is het Paard van Sinterklaas' zou vertoond worden, maar is door deze beslissing geschrapt.
Dat zei de Egyptische filmfestivaldirecteur Fawzi Fahmi tijdens een persconferentie donderdag, in aanwezigheid van de Wereldomroep. "Dit is een boodschap van direct protest voor iedereen die opzettelijk en halsstarrig monotheïstische religies beledigt en neerhaalt", aldus de festivaldirecteur.
De Nederlandse producent van 'Waar is het Paard van Sinterklaas' zegt nog geen officiële afzegging te hebben gehad. "Ik heb meerdere keren contact gezocht met de organisatie, maar nog niets gehoord."
Behalve Nederlandse films worden ook Deense films geboycot, in verband met de cartoonrellen. Het Internationaal Filmfestival voor Kinderen is begin maart.
(c) ANP
LimaGentle schreef:en NL heeft een vrijheid van meningsuitting.. dus meneer Wilders mag zeggen wat hij wil (of je het er nou mee eens bent of niet)
Moslims mogen ook zeggen wat ze willen.. maar ze mogen niet DOEN wat ze willen.. en dat vergeten ze soms even voor t gemak