Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:10

Ik hoef mij er niet in te verdiepen, het blijft een kwestie van ontwikkeling, beschaving en evolutie. Als je de bijbel letterlijk neemt zou de wereld er ook anders uitzien. Gelukkig zijn de christenen dat station al duizenden jaren geleden gepasseerd.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:11

Redrumfox schreef:
We kunnen wel blijven zeuren dat het nergens op slaat dat ze zo fel zijn over hun geloof, maar als je je nou eerst even in de Islam verdiept voordat je meteen moord en brand schreeuwt, begrijp je misschien hoe dit komt.

Ik blijf erbij dat Wilders zijn grote mond eens moet houden en zich niet met anderen moet bemoeien: als jij hun niet aanvalt zullen ze ook niets terug doen.

O dus als iemand tegen mij zegt dat ik onderontwikkeld ben of misschien zelfs dom enz mag ik m best vermoorden?

Ik hoef mij er daarvoor niet in te verdiepen. Tolerantie ben ik altijd voor!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:18

Redrumfox schreef:
We kunnen wel blijven zeuren dat het nergens op slaat dat ze zo fel zijn over hun geloof, maar als je je nou eerst even in de Islam verdiept voordat je meteen moord en brand schreeuwt, begrijp je misschien hoe dit komt.

Ik blijf erbij dat Wilders zijn grote mond eens moet houden en zich niet met anderen moet bemoeien: als jij hun niet aanvalt zullen ze ook niets terug doen.

dat vind ik een beetje eng dus ik mag niet zeggen wat ik van vind want anders,,,, dus monden houden dan is iedereen gelukkig?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:20

Als je als grote groep jarenlang door een man beledigd wordt op de laagste manier die je je maar voor kan stellen, kan er weleens wat gebeuren. Daar staan de moslims niet alleen in, dat overkomt ook andere groepen. Ik keur het nog steeds niet goed. Maar ik vind wel dat Wilders echt veel te ver gaat.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:24

Blue_Eyes schreef:
Als je als grote groep jarenlang door een man beledigd wordt op de laagste manier die je je maar voor kan stellen, kan er weleens wat gebeuren. Daar staan de moslims niet alleen in, dat overkomt ook andere groepen. Ik keur het nog steeds niet goed. Maar ik vind wel dat Wilders echt veel te ver gaat.

hoe vaak is osma bin laden al niet geweest en zeggend dat iedereen die niet geloofd mag sterven en het hele westen naar de hel mag.
Is nederland al opgestaan?
Het feit ligt dat dit van beide kanten komt zowel van hun als nu een wilders.
Ik kan maar 1 groep opnoemen die nu de langste tenen heeft.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:25

Moniek schreef:
Blue_Eyes schreef:

hoe vaak is osma bin laden al niet geweest en zeggend dat iedereen die niet geloofd mag sterven en het hele westen naar de hel mag.

Daar noem je er ook wel een.... Osama Bin Laden moet je niet als model zien voor 'de moslim'. Dat is gewoon een gevaarlijke gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:26

Blue_Eyes schreef:
Moniek schreef:

Daar noem je er ook wel een.... Osama Bin Laden moet je niet als model zien voor 'de moslim'. Dat is gewoon een gevaarlijke gek.

Wat is het verschil met Wilders? Die wordt toch ook een gevaarlijke gek genoemd? Haha!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:27

Moniek schreef:
Blue_Eyes schreef:

Daar noem je er ook wel een.... Osama Bin Laden moet je niet als model zien voor 'de moslim'. Dat is gewoon een gevaarlijke gek.[/quote]

nou er zijn er wel meer hoeveel hogere piefen in de moske zijn al op hun vingers getikt wegens uitlatingen tegen ongelovige.
Kijk op het nieuws lees de krant het staat er bol van.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:28

Haha, daarom!
Hij trekt t allemaal weer een beetje in evenwicht! Haha!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:33

Blue_Eyes schreef:
Moniek schreef:

Wat is het verschil met Wilders? Die wordt toch ook een gevaarlijke gek genoemd? Haha![/quote]

Ik denk dat de wereld meer angst moet hebben van osama bin lade dan wilders.
ik denk tenslotte dat bin lade meer aanhang heeft dan wilders,dat bewijst maar weer wie er meer lange tenen heeft dan de ander.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:43

Volgens mij heeft Wilders nooit opgeroepen om andersdenkenden uit te moorden? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:47

Hij schijnt het hele Nederlandse volk in gevaar te brengen, dat lijkt me ernstig genoeg Clown

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:09

faye schreef:
Hij schijnt het hele Nederlandse volk in gevaar te brengen, dat lijkt me ernstig genoeg Clown

ik vraag me dan af wie brengt wie in gevaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:10

Ik ook Haha!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:28

Wendy schreef:
Ik zou dat een hele slechte actie vinden.
Nederland is geen christelijk land. Wat veel mensen ook lijken te vergeten is dat we hier een scheiding van kerk en staat kennen.

Het punt is wat mij betreft ook dat als je je als christelijk land zou gaan profileren, je eigenlijk toegeeft dat anderen hier niet thuis horen.

Trouwens, ik zou weleens willen zien hoe de christenen reageren als iemand een anti-christelijke film zou maken. Waarin de guwelen uit de bijbel breed uit gemeten worden en compleet uit zijn verband gerukt worden...

Helemaal mee eens! Misschien niet eens zo'n gek idee... Ik vindt het gewoon bijzonder apart dat als iemand een spotprent maakt of in dit geval een film dat de doodsbedreigingen weer niet te tellen zijn. Dan maak je toch een tegen actie? Teken jezus of maak idd een film.
Laatst bijgewerkt door Adriana op 28-02-08 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:32

Ik denk dat de christenen in discussie gaan, in ieder geval zullen ze niemand met de dood bedreigen, een heel groot verschil.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:46

Redrumfox schreef:
En terecht. Van mij mogen ze 'm schieten.
Je moet gewoon met je fikken van andermans geloof afblijven, hij had dit heus wel zien aankomen maar ondanks dat gaat hij alsnog tegen de wind in. En tja, dan kan je dit verwachten.

Volgens mij heeft hij het precies zo uitgedacht: Hij gooit eerst kolen op het vuur, de extreme moslims komen in opstand (wat volgens hun cultuur niet bij een woordwisseling blijft) en daardoor zijn zij de pineut en krijgt de Islam een nog slechtere naam. Wilders zal nu ook een slechte naam krijgen maar dat interesseert hem volgens mij helemaal niks, zolang hij zijn zin maar krijgt.

Het is gewoon een vieze smeerlap die alles op loopt te fokken, je zult zien dat anderen hier de gevolgen van gaan voelen en dat hij er met een lach vanaf komt. Nee dat gun ik hem niet, van mij mogen ze hem hebben. Lachen

Poe poe.

Ik ben het doorgaans zeer oneens met de heer Wilders. Zal ook nooit en te never op die man stemmen ( ik vind het een beroeps idioot maar dat terzijde). Maarrrrr ook hij mag zijn mening verkondigen. Hoe idioot en of onjuist die mening ook is. Dat moslims dan hun mening laten horen zou prima zijn. Maar op een idiote of onjuiste mening hoort nooit en te never de doodstraf te staan.

Want let wel.... Geloof is niets meer en niets minder een mening. Die mening heeft de ander dan te respecteren maar je mag het er wel mee oneens zijn. En je mag er een film over maken. Vrijheid van meningsuiting. Je kan ook in China gaan wonen...daar heb je geen last van dat soort figuren...maar dan kan je jouw mening ook niet ventileren.

Waarom maken de Moslims niet gewoon een film over Wilders? Of bestrijden hem met woorden? Of nog beter negeren hem...probeer ik meestal ook. Dat laatste lukt alleen vaak zo slecht.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 28-02-08 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:47

Inderdaad!

Ook ben ik het eens met , goed verwoord!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:49

sjonge jonge zeg.. wat een ophef allemaal over een film DIE NIEMAND NOG HEEFT GEZIEN!! Cool

en NL heeft een vrijheid van meningsuitting.. dus meneer Wilders mag zeggen wat hij wil (of je het er nou mee eens bent of niet)
Moslims mogen ook zeggen wat ze willen.. maar ze mogen niet DOEN wat ze willen.. en dat vergeten ze soms even voor t gemak

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:58

Hihi ja dat denk ik ook ja. maar ja dat was te verwachten.

Je hebt trouwens inderdaad a really annoying avatar.....don't shoot me Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:02

Tolstoj schreef:
Hihi ja dat denk ik ook ja. maar ja dat was te verwachten.

Je hebt trouwens inderdaad a really annoying avatar.....don't shoot me Haha!

mijn avator doet dus goed zijn werk haha Tong uitsteken

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:07

mijnheer wilders neem ik net zoserieus als zijn clowneske uiterlijk...NIET DUS! zouden meer mensen moeten doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:15

Citaat:
Nederlandse film geweigerd in Egypte door Wilders
Uitgegeven: 28 februari 2008 16:46

CAIRO - Op het Internationale Filmfestival voor Kinderen in Egypte worden Nederlandse films geweigerd vanwege de Koranfilm van Geert Wilders. De Nederlandse kinderfilm 'Waar is het Paard van Sinterklaas' zou vertoond worden, maar is door deze beslissing geschrapt.

Dat zei de Egyptische filmfestivaldirecteur Fawzi Fahmi tijdens een persconferentie donderdag, in aanwezigheid van de Wereldomroep. "Dit is een boodschap van direct protest voor iedereen die opzettelijk en halsstarrig monotheïstische religies beledigt en neerhaalt", aldus de festivaldirecteur.

De Nederlandse producent van 'Waar is het Paard van Sinterklaas' zegt nog geen officiële afzegging te hebben gehad. "Ik heb meerdere keren contact gezocht met de organisatie, maar nog niets gehoord."

Behalve Nederlandse films worden ook Deense films geboycot, in verband met de cartoonrellen. Het Internationaal Filmfestival voor Kinderen is begin maart.

(c) ANP

Sorry, maar ik vind het wel heel erg kinderlijk allemaal. De film is nog niet eens klaar!!!!!
Eigenlijk werkt het op mijn lachspieren. Misschien het toerisme naar Egypte maar sterk beperken? Haha!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:19

...ik snap niet dat ze zo moeilijk doen over iemand die zijn mening wil delen met anderen, aan het eind geloven we toch allemaal zelf wat we willen? Maar nee, meneer Wilders moet vermoord worden, want hij zegt slechte dingen over de islam... Nou sorry hoor, maar ik vind het echt diep triest.

En ik ben vreselijk benieuwd naar de film Vork

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:21

LimaGentle schreef:
en NL heeft een vrijheid van meningsuitting.. dus meneer Wilders mag zeggen wat hij wil (of je het er nou mee eens bent of niet)
Moslims mogen ook zeggen wat ze willen.. maar ze mogen niet DOEN wat ze willen.. en dat vergeten ze soms even voor t gemak

en daar zit het verschil............ ben het ook zeker met Lima eens!