Nerwen schreef:Ninx schreef:@Crossmonster: dat is wel erg veel vlees.... Vanzelfsprekend moet je dat helemaal zelf weten. Ik denk dat je wel degelijk met minder toe zou moeten kunnen. Maar wanneer je bent opgevoed met iedere dag vlees op tafel, weten mensen vaak van gekkigheid niet wat ze anders zouden kunnen bereiden behalve de traditionele piepers, groenten en vlees. Ik wordt ook niet vrolijk van ruiters die onbewust de paardenrug slopen, maar dat is weer een ander verhaal.
Maar wat als je vlees nou gewoon erg lekker vind? Ik eet bijna iedere dag vlees, soms vleeswaren op brood e.d.. Als ik een dag geen vlees eet mis ik dat best wel. Gewoon omdat ik het heerlijk vind. Maar dat heeft niks te maken met "van gekkigheid niet weten wat je dan zou moeten eten" o.i.d. Of niet verder kunnen denken dan alleen de groenten, aardappelen en vlees...
Natuurlijk is TE nooit goed, maar iedere dag je stukje vlees, wat is daar nou mis mee of TEveel aan?
Daarbij is ons spijsverteringsstelsel ook gewoon gebouwd op het eten van zowel plantaardig voedsel als dierlijk (omnivoor).
Overigens zeggen heel veel hier dat ze ieder stuk vlees zullen eten, maar zouden jullie dan ook vlees eten van bijv. bedreigde diersoorten als haaien en walvissen e.d.? Dat zou ik dus laten staan.
Vlees heeft minimaal 48 uur nodig om er weer uit te komen, om volledig verteerd te zijn dus.
Je eet je volgende portie echter weer binnen die tijd, en dus hebben veel mensen last van vlees dat zich 'ophoopt' (het is het meest lastig te verteren voor je lichaam). Feitelijk 'rot' het vlees in je darmen.
Veel mensen stinken dan meer uit hun mond en op het toilet omdat het lichaam niet voldoende tijd krijgt iedere portie vlees te verteren. Daarbij neemt het veel energie, dat is de reden dat topsporters weinig tot geen vlees eten.
Dan zeg je dat je het heel lekker vind, en dat je het daarom iedere dag eet.
Ik vind taart ook erg lekker, maar wanneer ik dat iedere dag eet krijg ik een dikke kont.
Afwisseling is gewoon gezonder, dus 'vleesloze' dagen inlassen vinden je darmen erg fijn!