diploma halen om een kind op te voeden, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: diploma halen om een kind op te voeden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:05

True. Ik ken gelukkig niemand die zo over zijn kinderen denkt of met zijn kinderen omgaat, misschien dat ik daarom zo fel reageer. Plus een flinke dosis onnodig schuldgevoel uiteraard Knipoog

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:07

het is zo makkelijk oordelen vanaf de zijlijn..
Ik denk dat over het algemeen ouders doen zoals ze denken dat goed voor hun kinderen is.
Uitzonderingen heb je altijd. En ook altijd al gehad. Dat is niet iets van deze tijd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:25

ik heb het nu even niet over de moeders die moeten werken omdat ze het anders financieel niet redden,maar over de moeders die geflipt worden van thuis zitten met een kind,zichzelf vinden afstompen,en zich vier slagen in de rondte werken om carriere te maken...
die begrijp ik niet,niet voor het kind vind ik het zozeer erg want ik denk dat de begeleiders in de kinderopvang prima werk doen,maar de moeder zelf begrijp ik niet.
Bij ons woonden vroeger een gezin in de buurt,die brachten de kinderen s'ochtends om 7 uur weg en haalden ze s'avonds om 7 uur weer op,konden ze meteen naar bed....en die ouders hoefden echt niet allebei te werken.
Waarom heb je dan in godsnaam kinderen? ik breng mijn 7 honden toch ook niet s'ochtends naar het asiel en haal ze s'avonds weer op??ik wil geen honden met kinderen vergelijken,maar het gaat erom dat je kinderen wil hebben en dan niet je leven te willen aanpassen....

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:39

Urielle schreef:
En ik denk dat jullie geen IDEE hebben hoe ongelofelijk K*T het is om je kind 5 dagen af te moeten zetten...
Denk je nou echt dat het iemand niets doet om de eerste keren *iets* niet mee te maken? Dat zo'n moeder het niet ronduit poedersuiker vindt als je kind ook nog eens begint te huilen bij het afzetten?

Die heb je erbij. MAar zo zijn ze niet allemaal. Lees maar wat Squit schrijft.
Het is vreselijk als je er toe gedwongen wordt vanwege je financiele situatie. MAar hoe vaak zal dit voorkomen? Ik zal een alleenstaande ouder niets kwalijk nemen, die heeft weinig keuze. Maar er zijn heel wat fulltime carrieremakers die SAMEN kinderen krijgen en hebben en naar de creche brengen en over deze mensen heb ik het.

daniella74 schreef:
Ik vind het heel erg dat er tegen mij wordt gezegd door mijn collega die altijd en eeuwig vrij heeft voor die kinderen als ik een dagje vrij wil in een half jaar of twee weken op vakantie wil dat het onzin is want ik citeer: jij hebt geen man en kinderen dus jij hebt helemaal geen reden om vrij te nemen en bovendien ga ik voor want ik heb wel een man en kinderen" Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren.

Ongelofelijk, dat ze dat lef heeft....... Man wat een kortzichtigheid, dat zoiets bestaat!

Miryamk schreef:
Mmmm maar kinderen zijn toch ook een investering voor onze toekomst? Misschien dat mijn kinderen jullie later wel verzorgen wanneer jullie hulpbehoevend zijn...

De kans is groter van niet. En ik hoop dat ik nooit in de situatie terecht kom dat ik afhankelijk word van andermans kinderen ofwel vreemde mensen. Dan sterf ik liever. En dat meen ik echt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 08:35

Het zou goed zijn wanneer mensen er idd beter over na zouden denken of kinderen krijgen überhaupt wel een goed idee is...

Ik zie het idd vaak genoeg mis gaan. Kinderen die lopen gillen en dreinen, een ijsje EISEN gewoonweg... en er nog mee weg komen ook.
Vraag me soms af of mensen wel begrijpen dat als je slecht gedrag beloont, dat je het dan stimuleert... echt, ik zit soms met mijn mond open.

Ik vind goed opgevoede kinderen wel leuk.
Maar ik wil geen kinderen bewust niet, ik denk niet dat ik daar gestructureerd genoeg voor ben. En een kind heeft toch in de eerste plaats, rust, reinheid en regelmaat nodig.
Ik kan een kind dat niet bieden.

En toch...
Als ik dat uitleg, zeggen mensen vaak: "Ja, maar het kan toch, dat als je een kind hebt, dat wel kunt?"
Kan idd best. Maar er dan maar op gokken? Ik vind dat een grote gok. Je gokt namelijk wel met een kind.... de prijs is me te hoog. Veel te hoog.

Wat als ik het nog steeds niet blijk te kunnen? Dan kan ik het kind niet geven wat hij/zij zo verschrikkelijk hard nodig heeft. Is dat eerlijk?
Ik geloof dat een kind een goede opvoeding NODIG heeft. Dat geloof ik echt. Om een voorbeeld te geven: ik keek gister naar jouw vrouw/mijn vrouw, en zag daar kinderen die eerst totaal geen regels kregen, en daarna wel een vaste bedtijd, wel klusjes, wel regels...
Ik ZAG ze gewoon opbloeien. Beter uitgerust, vrolijker, behulpzamer, en zooooo veel liever. Ik geloof dat je een kind nergens gelukkiger mee kunt maken dan met een goede opvoeding. Ik kan een kind wel regels leren, ik kan de boel ook best schoonhouden, maar regelmaat... nee, dat kan ik niet.

Ik heb moeite genoeg om met mijn ADHD mijn eigen leven een beetje regelmatig te houden, en het is nog altijd niet zo dat je door kinderen opeens magisch bepaalde dingen wèl kunt...

Ik heb heel goed nagedacht over mijn keuze. En ja, soms kriebelt het. Soms wil ik ook wel zo'n klein schatje, maar dan van mezelf. Oh dear, ja. Soms wil ik ook trots lopen achter een kinderwagen... het is niet zo dat het er makkelijker op geworden is. Het zou de makkelijkste weg zijn om aan mijn gevoel toe te geven.

Maar ik heb van onze lieve Heer ook een dosis gezond verstand meegekregen. En dat gebruik ik dan maar...
Ik ben er niet ongelukkig mee, ik ben blij met mijn leven. Ik heb mijn dieren en daar kan ik een hoop (moeder)liefde aan kwijt. Ik doe wel mijn best om ze een leven te geven wat bij hun natuur past, wil er geen kinderen van maken. Ik zou ze er geen plezier mee doen.

Een diploma voor ouderschap lijkt me nonsens, goede voorlichting lijkt me wel heel nuttig. Cursussen ook heel goed. Maar vooral moet er goede begeleiding zijn van ouders.

En het lijkt me raadzaam als mensen eens leerden hun verstand te gebruiken en zich niet gaan voortplanten omdat het kan, maar omdat ze echt zeker zijn van de mogelijkheden een kind goed op te voeden. Dan heb ik het eerder over de geestelijke capaciteit, dan financiële. Maar ja, daar zijn dan weer net geen cursussen voor...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:03

darwin schreef:
Ja idd, daarom vind ik ook dat je een bonus moet krijgen als je geen kinderen neemt.
Of alleen ouders met kinderen moeten aan de kinderopvang mee betalen.
Ik vind het belachelijk dat ik belasting betaal voor andermans kinderen terwijl ik ze zelf niet eens heb!!

Euhmz, dat is toch het hele principe van de verzorgingsstaat Bloos Je betaald mee aan kinderopvang, afkickklinieken, psychiatrische inrichtingen, bejaardenhuizen terwijl je niet zeker weet of je er zelf gebruik van zou maken. Als de lasten alleen bij de groep komen te liggen die er gebruik van maakt wordt alles onbenullig duur. Dan gaan alle moeders met kinderen weer thuis zitten en krijg je gigantische problemen op de arbeidsmarkt.
Bovendien gaan deze kinderen later "als ze groot zijn" genoeg verdienen om alle kinderopvang die ze tot dan toe gekost hebben weer in de staatskas te stoppen zodat ook voor ons het bejaardenhuis betaald kan worden (tenminste, als bos een beetje zuinig met ons geld om gaat Bloos)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 10:17

Daar ben ik het niet helemaal mee eens , kinderen daar kies je bewust voor ( hoop ik) , dus neem je ook maar zelf die verantwoordelijkheid voor oppas.
Afkickklinieken,bejaardenhuizen, psychiatrische inrichtingen vind ik anders , je kiest er niet voor om oud, drugsverslaafd of gestoord te worden, dat overkomt je.
Jullie hoeven toch ook geen hondenbelasting voor mijn hond te betalen ???

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:46

@ Yamcha: Ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik heb ook ADHD en heb er al een hele geschiedenis opzitten wat dat betreft. Mijn jeugd was ook niet helemaal geweldig en dit heeft er mede toe bijgedragen dat ik ook geen kinderen wil. Het ironische is wel dat ik met kinderen werk. jongeren dan, want ik ben niet het type voor de luiers ed. Ik kan veel kwijt in mijn werk, maar vind het ook heerlijk om de deur dicht te doen op het werk en thuis mijn eigen plan te trekken. Een mooie combi waarin ik niet het gevoel heb dat ik iets mis. Bovendien zie ik via mijn werk wat een puinzooi sommige mensen ervan maken met hun kinderen.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:51

Opvoeden is hartstikke moeilijk. Een diploma gaat wat ver, maar een cursusje op zijn tijd zou ik wel boeiend vinden. Passend bij de leeftijd die je kind dan heeft. Ieder jaar ofzo.
Maar ach, de mensen die zo'n cursus juist nodig hebben zullen toch niet komen.... Haha!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 11:07

Ik heb al vaker gezegd, een diploma is geen haalbare kaart, maar het was ook meer een voorbeeld om een discussie te starten.
Ik vind wel dat het goed zou zijn om mensen die op het punt staan een kind te nemen, een cursus of vragenlijst in moeten vullen om ze in te laten zien wat een kind precies betekent, hun de voor en nadelen ervan in te laten zien.
Ik denk dat er dan veel mensen terugschrikken als ze precies zien wat een kind voor hun situatie betekent, want het is niet alleen maar rozegeur en maneschijn.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:19

darwin schreef:
Ik heb al vaker gezegd, een diploma is geen haalbare kaart, maar het was ook meer een voorbeeld om een discussie te starten.
Ik vind wel dat het goed zou zijn om mensen die op het punt staan een kind te nemen, een cursus of vragenlijst in moeten vullen om ze in te laten zien wat een kind precies betekent, hun de voor en nadelen ervan in te laten zien.
Ik denk dat er dan veel mensen terugschrikken als ze precies zien wat een kind voor hun situatie betekent, want het is niet alleen maar rozegeur en maneschijn.

Toch vind ik dit heel sterk neigen naar betutteling en daar zit hem het probleem en de oplossing ook niet. Het is over het algemeen niet zo heel slecht gesteld met ouders en kinderen. Het is vaak gelukkig maar een heel selecte groep die het opvoeden en verzorgen echt niet op de rit heeft en het ook niet voor elkaar gaat krijgen. Voor de grote groep die er tijdelijk niet toe in staat is, is er hulpverlening. En vaak zie je dat het echt wel helpt, gelukkig! Dus feitelijk is er niet zo heel veel aan de hand lijkt me in dat opzicht.

Het is volgens mij meer het probleem van de maatschappij op zich. Te veel mensen in Nederland, te dichte bevolking, hutje mutje. Wij zijn een van de dichtsbevolkte landen ter wereld. Ga eens met een paar mensen in een kleine ruimte zitten. Je irriteert elkaar veel sneller, je moet veel meer delen, minder privacy etc. Dat werkt bijvoorbeeld door in de gemoedstoestand, hoe je je opstelt ed. Mooi voorbeeld is de Gouden kooi. Ik geloof niet dat de deelnemers zich in het dagelijks leven ook zo opstellen en zich zo gedragen. Dat ontwikkeld zich, naarmate de situatie waarin iemand zich bevind veranderd.

Op grote schaal zie je dat ook gebeuren in de maatschappij. Het is niet voor niets dat de criminaliteit in grote steden veel erger is dan in een klein dorp. Kinderen ontsporen daardoor ook veel eerder denk ik en dat heeft niet alleen met opvoeding te maken, maar ook met kansen. En daar komt nog bij dat het materiele tegenwoordig voor veel mensen heel belangrijk is. Geld speelt de hoofdrol in bijna alles. En kun je er niet genoeg van krijgen op de legale manier, dan maar crimineel. Dat is vaak op korte termijn nog gemakkelijker ook. Alleen vergissen veel zich op wat het hen oplevert op de lange termijn.

Zoals de maatschappij zich ontwikkeld heeft in de afgelopen 20 jaar, is enorm. Dat heeft dus ook zijn weerslag in hoe mensen zich gaan opstellen en gaan gedragen. Hier zijn goede dingen uitgekomen, maar ook hele verkeerde. Dat wordt gelukkig steeds meer erkent en er worden acties op uit gezet. en daarom zal het er over 10 jaar weer anders uit zien. Met de goede en minder goede dingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:06

Het is imo niet alleen een hutje-mutje probleem. Veel ouders hebben imo geen flauw idee. Het voorbeeld wat ik gaf, over een kind wat een ijsje EIST, en ouders die toegeven... daar zit een gigantisch probleem.

Veel mensen lijken simpelweg niet door te hebben, dat ze het slechte gedrag van hun kind belonen en het goede negeren. Hoe vaak zie je niet in opvoedprogramma's dat ouders zo op het negatieve gedrag van hun kinderen gefocussed zijn, dat ze het positieve niet meer zien?

Consequent zijn is een groot probleem voor veel mensen. Gewoon "nee" is een woord wat veel kinderen niet te horen krijgen. "Nee, je mag niet zo maar snoepjes pakken".
"Nee, je krijgt nu geen ijsje". Dat alleen al.

Er ontbreekt een heleboel kennis.
Gewoon belonen en straffen, is een concept wat heel veel mensen óf niet begrijpen, óf niet kunnen uitvoeren.
En omdat te begrijpen zijn normen en waarden, wat hoort wel/wat hoort niet zó belangrijk...

Nadenken over: wat wil ik bereiken, welke reactie wil ik uitlokken... hoe reageer ik daar op. Wat voor voorbeeld geef ik mijn kinderen?

Mijn overbuurvrouw doet de hele dag niets anders als vloeken en schelden, en schreeuwen (heerlijke vrouw) en ze begrijpt niet hoe haar kinderen aan die rare woorden komen...

Een opvoedcursus lijkt me voor veel mensen een heel goed idee, echt.
Probleem is alleen dat zíj vindt dat ze het allemaal prima doet, en zolang de kinderen niet ontsporen of (zichtbaar) mishandeld worden, vindt de overheid dat ook... zo iemand krijg je dus niet naar een cursus...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:27

Op zich lijkt t me niet zo verkeerd; een verplichte cursus voor (aanstaande) ouders.
Aan de andere kant vind ik een creche ook niet verkeerd hoor, volgens mij leren die kinderen daar o.a. om te gaan en rekening houden met anderen, iets wat thuis, in een beschermde (en verwennende? Knipoog ) omgeving volgens mij nog wel eens ontbreekt.

Verder ben ik blij dat ik geen kinderen heb. Iedereen die dat wel wil; veel plezier en weet waar je aan begint (en dat laatste vraag ik me dus ook ernstig af Knipoog )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:37

sflj schreef:
Op zich lijkt t me niet zo verkeerd; een verplichte cursus voor (aanstaande) ouders.
Aan de andere kant vind ik een creche ook niet verkeerd hoor, volgens mij leren die kinderen daar o.a. om te gaan en rekening houden met anderen, iets wat thuis, in een beschermde (en verwennende? Knipoog ) omgeving volgens mij nog wel eens ontbreekt.

Verder ben ik blij dat ik geen kinderen heb. Iedereen die dat wel wil; veel plezier en weet waar je aan begint (en dat laatste vraag ik me dus ook ernstig af Knipoog )

Interessant dat andere mensen zo goed kunnen beoordelen of iemand met kind(eren) er wel zo goed over nagedacht heeft om er uberhaupt aan te beginnen. Clown
En je kunt je kind zonder creche ook prima leren om sociaal te zijn en rekening te houden met anderen, hoor. Over vooroordelen gesproken....

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:19

sflj schreef:

Euhz.. volgens mij hebben de meesten hier zelf en anders hoogstwaarschijnlijk in ieder geval de ouders van ons een "thuisopvoeding"gehad en zijn de meeste best normale mensen geworden die kunnen omgaan met anderen hoor Ja
Persoonlijk ben ik van mening dat een baby die samen met nog 3 andere babys moet vechten om de aandacht van de leidster er niet socialer op wordt Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:20

Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:02

Wanneer je op de 'goede manier' aan kinderen begint. Als in: weloverwogen en in staat in alle behoeften te voorzien. Dan denk ik dat je je baby gewoon niet naar een creche moet brengen, en een peuter/ kleuter kan best dagdelen naar de creche (vermoedt ik) of naar opa en oma/ oppasmoeder. Maar wanneer je als moeder en vader fulltime wilt blijven werken en ook een kind wil... tja, ik denk dat je wanneer je een kind hebt er ook bewust voor moet kiezen en er dus moet zijn.
Ik heb er als kind best problemen mee gehad dat mijn moeder zoveel buiten de deur werkte.
Er ging daardoor veel langs haar heen wat ze wel had kunnen oppikken wanneer ze me uit school had zien komen. Als kind ga je je moeder niet na werktijd lastig vallen met je problemen, ze is immers moe van het werk....
Hoe jong een kind ook is, het zal al snel een ster zijn in zijn/ haar ouders ontzien... of misschien was ik dat alleen? Hahaha!
Hoe het ook zij, mensen zonder kinderen (en vooralsnog zonder kinderwens; zoals ik) hebben geen hands on ervaring.... en ondanks dat misschien toch af en toe een goed punt. Zelf zijn we allemaal kind geweest, en weten vaak donders goed wat er toen mis ging in de opvoeding.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:58

Ik mis hier eigenlijk wel iets:
nl de individualiteit. Ik denk niet dat je per definitie kunt zeggen: dit wel en dit niet. Waar het ene kind het er goed op doet, kan een ander kind misschien wel helemaal niet vooruit. Ik denk dat je dat bij ieder kind op zich moet bekijken. Sommige kinderen varen er wel bij op een kinderdagverblijf, voor anderen is het misschien te veel of zijn er niet aan toe. Bij het ene kind moet je streng zijn, het andere kind luistert prima en heb je er nauwelijks een kind aan.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:27

Maxima was in haar betoog over "de Nederlander" vergeten te zeggen dat nederlanders niet van hierarchie houden, niet van grenzen, niet van anderen grenzen opleggen.
En daar gaat het dus fout in de opvoeding van kinderen want die hebben WEL grenzen nodig. En dat kunnen ouders niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:41

Dat is het punt ook.
En zich schuldig voelen als het kind huilt, omdat ie wel een grens krijgt, en het dan weer gaan goedmaken Rolleyes

Dat zal wel helpen denk ik... zoooo consequent....

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:44

Ik zou eerder zeggen dat SOMMIGE ouders dat niet kunnen Knipoog
Maar ik krijg als ik deze berichten hier zo lees het idee dat er bepaalde mensen zijn die vinden dat kinderen sowieso maar afgeschaft moet worden...Dan zijn we gelijk van het ouderschap af, geen kinderdagverblijven meer en geen kinderen die later toch niet voor ons gaan zorgen Clown
Het is toch gelukkig niet zó zwart wit?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:48

oudehinken schreef:
En daar gaat het dus fout in de opvoeding van kinderen want die hebben WEL grenzen nodig. En dat kunnen ouders niet.

Goh, wie ben jij eigenlijk om te bepalen of alle ouders dat wel of niet kunnen? Misschien moet iemand jou eens een grens opleggen? Clown

@Miryamk; ben het helemaal met je eens. Zo zwart/wit is het gelukkig niet, maar blijkbaar wel in de ogen van sommigen. Maar goed, dat zegt uiteindelijk meer over die personen zelf. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:00

Miryamk schreef:
Maar ik krijg als ik deze berichten hier zo lees het idee dat er bepaalde mensen zijn die vinden dat kinderen sowieso maar afgeschaft moet worden...Dan zijn we gelijk van het ouderschap af, geen kinderdagverblijven meer en geen kinderen die later toch niet voor ons gaan zorgen Clown

Nope, ik vind niet dat kinderen afgeschaft moeten worden...
Ik ken best een aantal hele leuke kinderen die keurig opgevoed zijn, heerlijke kids zijn dat Lovers

Bijvoorbeeld mijn nichtje van 3, zelfs Yamcha (mijn kat) vindt haar leuk, en die houdt helemaal niet van kinderen... zegt wel wat dan....

Alleen kan ik me nogal ergeren aan sommige (inconsequente) ouders(bijv sommige mensen zie ik elke dag, wordt dan best ergerlijk), en die frustratie komt er mss een beetje zwart/wit uit uit.

Maar zo zwart/wit is het helemaal niet Knipoog

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:15

Een diploma gaat in mijn idee zeker niet werken.... want wat als je zakt voor je examen..... Dan krijg je een stempel met "verboden voort te planten"?
Niets is zo veel besproken en over gediscuseerd als de opvoeding van kinderen.
Ik heb een kennis met een behoorlijk psychiatrisch verleden en ze wil nu een kind. Ze gaat ervoor naar een kliniek, wordt goedgekeurd en behandeld voor zo'n 6000,-. Ze heeft geen flauw idee waar ze aan begint, is altijd moe, heeft te weinig geld en denkt dat ze een kindje uit het boekje gaat krijgen. Als ik dit aan haar voorleg (ze is nog niet zwanger) wordt ze boos en zegt dat ze echt wel voor haar kind kan zorgen want ze heeft er tenslotte 6000,- voor over om zwanger te worden en anders heeft ze nog vrienden om op terug te vallen. Dan gaan bij mij mijn haren al recht overeind staan. Misschien kan ze inderdaad ontzettend goed voor haar kindje zorgen, maar de kans is groter dat ze dat niet gaat redden. Maar ja... een psychiater heeft haar goed gekeurd....

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:15

Miryamk schreef:

Niet SOMMIGE ouders. De MEESTE ouders. Inderdaad niet allemaal nee.
Sorry, maar hier in Nederland bakken ze niets van de opvoeding. En dat is een voortvloeisel over de algeheel heersende mentaliteit. De vorige generaties ging het over het algemeen veel beter af. OP school in de klas konden de kinderen veel stiller zijn en echt luisteren. In gezelschap drongen ze zich niet op de voorgrond zodat alle aandacht er naar uit moest gaan. Dat is tegenwoordig wel. En zo is mijn ervaring. Ik ken maar 1 gezin waar dat niet zo is. Voor de rest is het allemaal geziemel en soep.

Ik vind kinderen als ze opgevoed zijn echt heel leuk hoor. Maar als ze onopgevoed zijn, zijn het ronduit etters die de hele omgeving terroriseren.

Herinneren jullie je laatst dat onderzoek nog wat in alle dagbladen stond, over hoe ouders tegen kinderen aan kijken? Ze vonden kinderen over het algemeen slecht opgevoed. MAar hun eigen kinderen vielen wel mee.

Dit is toch een indicatie of niet? Vertel eens Nadya en Miryam, jullie veroordelen mij op de mening die ik heb. MAar jullie vinden je eigen kinderen natuurlijk ook ontzettend meevallen. Ik ken ze niet, kan ze niet beoordelen. MAar hoe denk je dat jullie kinderen zijn in de ogen van hun omgeving? Hoe zouden ANDERE mensen jullie kinderen ervaren? Bedenk daar bij wel dat andere mensen niet die tolerantie hebben t.a.v. jullie kinderen als jullie zelf he. Een vader of moeder kan van zijn eigen grut meer hebben dan een buitenstaander.
Laatst bijgewerkt door oudehinken op 08-02-08 13:20, in het totaal 3 keer bewerkt