Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:En ik denk dat jullie geen IDEE hebben hoe ongelofelijk K*T het is om je kind 5 dagen af te moeten zetten...
Denk je nou echt dat het iemand niets doet om de eerste keren *iets* niet mee te maken? Dat zo'n moeder het niet ronduit poedersuiker vindt als je kind ook nog eens begint te huilen bij het afzetten?
daniella74 schreef:Ik vind het heel erg dat er tegen mij wordt gezegd door mijn collega die altijd en eeuwig vrij heeft voor die kinderen als ik een dagje vrij wil in een half jaar of twee weken op vakantie wil dat het onzin is want ik citeer: jij hebt geen man en kinderen dus jij hebt helemaal geen reden om vrij te nemen en bovendien ga ik voor want ik heb wel een man en kinderen"![]()
![]()
.
Miryamk schreef:Mmmm maar kinderen zijn toch ook een investering voor onze toekomst? Misschien dat mijn kinderen jullie later wel verzorgen wanneer jullie hulpbehoevend zijn...
darwin schreef:Ja idd, daarom vind ik ook dat je een bonus moet krijgen als je geen kinderen neemt.
Of alleen ouders met kinderen moeten aan de kinderopvang mee betalen.
Ik vind het belachelijk dat ik belasting betaal voor andermans kinderen terwijl ik ze zelf niet eens heb!!
darwin schreef:Ik heb al vaker gezegd, een diploma is geen haalbare kaart, maar het was ook meer een voorbeeld om een discussie te starten.
Ik vind wel dat het goed zou zijn om mensen die op het punt staan een kind te nemen, een cursus of vragenlijst in moeten vullen om ze in te laten zien wat een kind precies betekent, hun de voor en nadelen ervan in te laten zien.
Ik denk dat er dan veel mensen terugschrikken als ze precies zien wat een kind voor hun situatie betekent, want het is niet alleen maar rozegeur en maneschijn.
sflj schreef:Op zich lijkt t me niet zo verkeerd; een verplichte cursus voor (aanstaande) ouders.
Aan de andere kant vind ik een creche ook niet verkeerd hoor, volgens mij leren die kinderen daar o.a. om te gaan en rekening houden met anderen, iets wat thuis, in een beschermde (en verwennende?) omgeving volgens mij nog wel eens ontbreekt.
Verder ben ik blij dat ik geen kinderen heb. Iedereen die dat wel wil; veel plezier en weet waar je aan begint (en dat laatste vraag ik me dus ook ernstig af)
sflj schreef:Op zich lijkt t me niet zo verkeerd; een verplichte cursus voor (aanstaande) ouders.
Aan de andere kant vind ik een creche ook niet verkeerd hoor, volgens mij leren die kinderen daar o.a. om te gaan en rekening houden met anderen, iets wat thuis, in een beschermde (en verwennende?) omgeving volgens mij nog wel eens ontbreekt.
oudehinken schreef:En daar gaat het dus fout in de opvoeding van kinderen want die hebben WEL grenzen nodig. En dat kunnen ouders niet.
Miryamk schreef:Ik zou eerder zeggen dat SOMMIGE ouders dat niet kunnen![]()
Maar ik krijg als ik deze berichten hier zo lees het idee dat er bepaalde mensen zijn die vinden dat kinderen sowieso maar afgeschaft moet worden...Dan zijn we gelijk van het ouderschap af, geen kinderdagverblijven meer en geen kinderen die later toch niet voor ons gaan zorgen![]()
Het is toch gelukkig niet zó zwart wit?
Miryamk schreef:Ik zou eerder zeggen dat SOMMIGE ouders dat niet kunnen![]()
Maar ik krijg als ik deze berichten hier zo lees het idee dat er bepaalde mensen zijn die vinden dat kinderen sowieso maar afgeschaft moet worden...Dan zijn we gelijk van het ouderschap af, geen kinderdagverblijven meer en geen kinderen die later toch niet voor ons gaan zorgen![]()
Het is toch gelukkig niet zó zwart wit?