Vrouw op klaarlichte dag 70 keer gestoken. (filmpje)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Vrouw op klaarlichte dag 70 keer gestoken. (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:42

Schimmelig schreef:
De meeste Nederlanders zijn gewoon ongelofelijk laf, blijven lekker op een afstandje staan en toe kijken. Niet gek hoor, het wordt ons geleerd! "112, daar red je levens mee" reclame. Natuurlijk staat er niet binnen 1 minuut politie en ambulance voor je neus! Weet je hoe snel iemand 70 steken kan uitdelen? Kijk het filmpje maar eens terug, ogen dicht, ogen open en het is gebeurd.

Dat sommige mensen andere mensen hier verwijten 'dom' te zijn als zij inspringen, ongelofelijk. Ik zeg jullie maar 1 ding, liever dom dan laf! Ergens ben ik blij dat ik vooraf weet dat ik niet op mijn medelanders rekenen kan, wordt zo gedwongen mijn eigen hachje ten alle tijden te kunnen redden. Zeer effectief, zeker als ik dit topic lees. Als ik word neergestoken weet ik wie er kijken, bedankt Nors opkijken

Ik begrijp niet dat jij het anderen kwalijk kan nemen dat ze niet zichzelf in gevaar willen brengen. Uiteindelijk ben jij dan degene die misschien het loodje legt, op het moment dat jij dood bent heb je niets meer aan alle eer en weetikveelwat omdat je dat slachtoffer geholpen hebt. Want daar gaat het jou om: om het lekkere gevoel dat je iemand geholpen hebt. (kan je niet omheen, het is gewoon een feit: je doet alles om jezelf gelukkig te maken en dit gevoel maakt dat jij je goed voelt; hoort bij het menselijk instinct)

Als ik moet kiezen tussen een ander dood en ik dood dan is die keuze snel gemaakt, zeker als het iemand betreft die ik niet ken. Ik heb nou eenmaal geen zin om als een kasplantje te moeten leven of het loodje te leggen: er zijn nog zoveel dingen die ik in het leven wil doen (net als ieder ander), dat laat ik me niet ontnemen. Begrijp je wat ik bedoel? Knipoog

Ik heb er heel veel respect voor dat je zo kan denken (ookal zou ik er niet over peinzen om zoiets te doen) maar ik betwijfel eerlijk gezegd of jij op dat moment ook daadwerkelijk de daad bij het woord kan voegen. Dan moet het namelijk echt in je karakter zitten, en ik heb zo de indruk dat dit meer grootspraak is. (sorry als ik ernaast zit, ik kan jou natuurlijk niet beoordelen vanachter mijn computer maar dit is mijn hypothese)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:47

katiavl schreef:
WildThing schreef:
Ik vind het allemaal bizar dat niemand iets doet en die vrouw na 70 messteken in hoofd en halsstreek nog gewoon op kan staan en wat wegwandelt. Ik vind het heel erg vreemd....

Volgens mij zet hij er weinig kracht op als ik het zo zie, dus kunnen het gewoon oppervlakige zijn. Maar pijn zal het wel enorm veel Ach gut doen, maar mischien adrenaline. Geen idee pure speculatie.

Adrenaline misschien ook grotendeels ja. In tijde van gevaar ben je vaak in staat om het net ietsje langer vol te houden, en dat in combinatie van niet te diepe steekwonden.

Verder valt het mij op dat er wederom mensen niet begrijpen dat niemand ingreep, zelfs sommige heldhaftigen die denken met een flinke trap de man wel even te kunnen uitschakelen. Het valt mij ook op dat die helden haast nooit aanwezig zijn om zulke plaatsen. Zovèèl mensen die roepen 'waarom greep niemand in'? Of 'maar ik zou even een trap hebben uitgedeeld hoor!', dus er zullen wel heel veel helden rondlopen op deze wereld. Alleen vreemd dat het lijkt alsof altijd alleen die paar bange wezels getuige zijn van situaties. Net de lafste mensen van de bevolking zien zulke dingen gebeuren en grijpen niet in. Vreemd is dat hé? Lachen .

Om maar eens een voorbeeld te geven:
-Een proefpersoon zit in de wachtkamer vol met acteurs. Opeens komt er rook uit de andere kamer. Er is een sterke brandgeur aanwezig en het brandalarm gaat af.
De proefpersoon kijkt ongerust om zich heen, ziet dat niemand reageert en blijft ook maar gewoon zitten dan. Sommigen anderen proefpersonen (na deze, telkens 1 persoon) vragen wel eens voorzichtig aan de anderen wat er gebeurd, maar als die niet reageert besluiten ze ook maar te blijven zitten, zelfs wanneer de sproeiers afgaan. Pas na heel lange tijd, wanneer in het echte leven je al lang gestikt zou zijn van de rook besluiten er verschillende te gaan.
Heel veel mensen hebben dezelfde proef ondergaan, en slechts een handje vol durfde actie ondernemen en andere aan te sporen om weg te geraken.

En wat zeiden ze achteraf? "Ik had altijd gedacht dat ik in zo'n situatie wel zou ingrijpen. Ik had altijd gedacht dat ik anderen hun leven zou redden. Maar toen ik eenmaal daar zat, en ik zag dat niemand anders een poging deed, besloot ik ook maar af te wachten op wat de rest zou doen."

Precies wat hier ook gebeurt. "Jamaar ik zou wel hebben ingegrepen, jamaar hij is toch niet zo moeilijk uit te schakelen?" Totdat je er echt staat en denkt "Jamaar er staan nog zoveel anderen bij, en die daar die is veel groter dan mij, waarom moet ik mijn leven gaan riskeren als hij veel meer kans maakt die man te overmeesteren? Ik blijf toch maar even wachten om te zien wat de rest doen. De rest blijft er gewoon bij staan kijken? Ok, dan ik ook."

Zo gaat het er in 98%(imo) aan toe.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:49

Ga helemaal met het bovenstaande mee!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:54

Ik vind het wel vreemd dat die ene gozer hem wilt knuppelen en die omstanders zeggen: Nee stoppen daarmee!! Die gaan hem nog in 'bescherming' nemen ook vind ik.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:57

hele lap text,maar het is echt de waarheid.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:57

Misschien omdat die omstaanders de man in bescherming willen nemen en bang zij dat hij zelf ook wordt neergestoken? De omstaanders zullen de kans op slagen wel als zeer klein hebben ingeschat en bang zijn geweest om straks mat 2 doden ipv 1 te zitten....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:58

Nannes schreef:
Ik vind het wel vreemd dat die ene gozer hem wilt knuppelen en die omstanders zeggen: Nee stoppen daarmee!! Die gaan hem nog in 'bescherming' nemen ook vind ik.

Weet je waarom? Omdat die gast met die knuppel anders ook een straf krijgt wegens mishandelen. Zo krom is Nederland. Scheve mond

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:59

Needje schreef:
Nannes schreef:

Weet je waarom? Omdat die gast met die knuppel anders ook een straf krijgt wegens mishandelen. Zo krom is Nederland. Scheve mond

Dat was ik ook aan het denken. Zelfs die knie op de nek kan je tegenwoordig door de deliquent al aangeklaagd worden

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:00

Ja, de grootste criminelen,met het ergste strafblad komen vrij,met een schadeclaim van zoveel 1000 euro op zak.
en als je de inbreker die je tv meeneemt een klap op zijn waffel geeft,beland jij in de cel.

Goed geregeld Nederland..

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:04

Needje schreef:
Nannes schreef:

ja dat is idd zo, je mag geen eigen rechtertje spelen. In dat opzicht haat ik Nederland echt!!
Maar toch, als ik iemand anders hem zou zien terugpakken zou ik echt niet zeggen stop daar maar mee Tong uitsteken

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:10

Citaat:

Weet je waarom? Omdat die gast met die knuppel anders ook een straf krijgt wegens mishandelen. Zo krom is Nederland.

Buiten het in bescherming nemen van de eventuele 'knuppelaar' voor celstraf, is het sussen wel een goede manier om de dader gecontroleerd onder controle te houden tot politie arriveert, denk ik.

Al had ie een loeiharde poeier op zijn oog en tussen zijn benen minimaal verdient Bloos

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:27

En weet je wat dan nog het allerstomst en vreemdste is..
Ik krijg nog medelijden met die man ook, als hij daar zo auw auw ligt te roepen.. Vreemd hè?

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:30

kende het filmpje al, en heb toen een hele tijd met een naar gevoel rond gelopen (zacht gezegt)

toen ik hem op school zag, en zag hoe die man op de vrouw aan het 'inhakken' was, werd ik echt kwaad van waarom is der niemand die iets doet? Stoom uit je oren maar als je er dan later over na gaat denken, voor het zelfde geld gaat die verder op jou.
ik vind het toch echt wel moedig dat ze die man uiteindelijk van die vrouw hebben af gekregen! OK dan! weet namelijk niet of ik in deze situatie hetzelfde had gedaan/gedruft.

het valt me wel op dat de hele groep om die man heen gaan staan, tuurlijk ze houden hem in de gaten etc.. maar als er eentje naar die vrouw toe was gelopen hadden ze het ook gered, maar ook hier.. ik weet zeker dat ik helemaal dicht zou klappen als ik iemand zou bebloed voor me zal zien staan.. ik bedoel.. dat is niet zomaar iets natuurlijk.

dat het mes nog zo schoon is, als die daar op de grond licht, kan iemand mij dat uitleggen misschien?

een kleine troost voor die vrouw is wel dat je op dat moment de pijn niet voelt, tuurlijk het ziet er hardstikke pijnlijk uit, en dat zal het later wel zijn maar op dit moment zeker weten niet. heb zelf ook zoiets mee gemaakt ( wel veel minder extreem) maar door de schock, en door het bezig zijn te ontkomen voel je de pijn niet, dat komt later pas..
lees dat ze nog steeds last heeft van het letsel wat ze heeft opgelopen, ben nadat ik het filmpje al eerder zag opzoek gegaan hoe het is afgelopen met die vrouw etc.. maar niks kunnen vinden. kan iemand hier vertellen hoe ze het maakt, wat voor letsel ze heeft etc.?

als die man daar op de grond licht uiteindelijk, doen die buitenstaanders iets ( ik kan niet goed zien wat) en dan begint hij te schreeuwen van au! nou.. ik stond echt met open mond op dat moment, waar haalt hij het lef vandaan au te roepen, want wat ze ook deden.. het is vast niet half zo erg als wat hij nog geen minuut ervoor bij een ander heeft gedaan! bah

en 4 jaar.. ik weet niet wat ik erover zeggen moet eerlijk gezecht.. gewoon belachelijk!
nederland moet wat aan de straffen gaan doen, want ze zijn allemaal krom en belachelijk.. erger me er iedere keer weer aan.!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:15

Jeannine schreef:
Daar heb je ook wel gelijk in. Ik weet niet hoe ik zou reageren als ik daar stond. Maar het ziet er wel heel sloom uit zo vind ik. Misschien waren die jongens ook wel in shock en deden ze wat ze konden. Maar ik blijf erbij dat ze heb aan zijn riem er wel konden aftrekken. Zo een groot mes was het niet, anders was dat grietjes wel na 2 steken al dood.
Je kan ook een mes in je been krijgen toch!

Met je been ben je veel sneller weg als ie naar je uit probeert te halen. Daarnaast heb ik het mes "liever" in mn been dan in mn borstkas.

Ik denk nog steeds, maarja het blijft speculatie én het is niet minder erg, dat de dader de vrouw voornamelijk veel pijn wilde doen, maar niet vermoorden. Je ziet het mes later op straat liggen, en dat is behoorlijk groot.. Daarmee had ie haar makkelijk kunnen vermoorden...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:28

Wow, heb het filmpje opgezocht, echt walgelijk!
Dat die vrouw nog leeft?! Bloos!
Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:42

Ook ik heb hem inmiddels gezien. Niet zelf opgezocht, maar kreeg hem onder mijn neus voorgeschoteld Boos!
Afschuwelijk Scheve mond Dat er werd gefilmd kan ik me nog voorstellen. Het is nu wel bewijs geworden.
Maar dat niemand echt ingreep Scheve mond Onvoorstelbaar.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 19:45

KAN IEDEREEN NU ZELF HET FILMPJE EVEN OPZOEKEN? IS NIET ZO'N GROTE MOEITE..

Maar heb er al meer als 50 verstuurd inmiddels en de aanvragen blijven binnenstromen Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:46

Ik kan toch niet voorstellen van ooh word iemand neergestoken laten we filmen voor bewijs, bewijs was er zowiezo genoeg aan de messteken gewoon al

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:52

Vind het anders wel goed bewijsmateriaal. Zou het alleen zelf niet bedenken denk ik... Tegen de tijd dat ik het zou bedenken zou het vermoedelijk al voorbij zijn.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:55

WildWings schreef:
Waarom schijnen sommige mensen te denken dat zij het wel beter hadden gedaan dan deze omstanders Verward Is dat gewoon arrogantie of ontwetendheid.. of ondoordachtheid?

Want stel je voor dat je daar staat: je loopt gewoon over straat, komt net terug van een middagje shoppen, een dag werken, het kan vanalles zijn... plotseling zie je hoe een dolle, overduidelijk doorgedraaide en gewapende man op een vrouw insteekt, hoe zij volledig onder het bloed zit, hoe het hele groepje om je heen ook afwachtend naar elkaar kijkt en af en toe een schop uitdeelt maar hoe de man dit helemaal niet lijkt te voelen- en hoe hij alleen maar sneller en harder begint te steken. Dan zul je in eerste intstantie wellicht even verstijven, en nee Schimmelig, dat duurt niet eeuwig... maar daarna wordt je alsnog overvallen door een hoop emoties, of de mensen-proberen-het-al gedachte, of de maar-ik-heb-ook-mensen-die-om-mij-geven, en wat als mij wij wat gebeurt-gedachte... je denkt toch niet dat als je daar daadwerkelijk staat je er simpel opaf springt en als Superwoman met een karatekick de dader uitschakelt, zijn handen op zijn rug draait en de held van de dag wordt ofzo? Zo werkt dat echt niet altijd en voor iedereen als je ergens in een bepaalde shockerende en levensbedreigende situatie staat...
Het is altijd makkelijk praten van achter je computerscherm, want daar is het veilig Haha!

Als dat voor jou wel werkt, chapeau, je bent geweldig en een held, als dat is wat je graag wilt horen Schimmelig. Maar ga aub niet de mensen die NIET ingrijpen laf noemen en zo zitten af te zeiken, dat is nergerns voor nodig en getuigd alleen maar van een klein inlevingsvermogen of een ietwat grote arrogantie, als ik dat zo mag zeggen Bloos

Je mag het noemen hoe je het wil noemen. De meeste Nederlanders zijn vooral laf, filmen liever met hun mobiele dan daadwerkelijk ermee te bellen, of gewoon in te grijpen. Ik zie in de bovenstaande tekst vooral weer een hoop excuses, stel je voor je hebt een dag gewinkeld. Super excuus om niet in te grijpen en alleen verbouwereerd staan te kijken, ahum Verward

Karate is overigens voor mietjes Ja

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 19:57

Oke Schimmelig, wat wil je nu horen?
Je ben zo goed, was IEDEREEN maar zoals jou! Dan waren we met zijn alleen boven op de dader gesprongen.

Je kan nu wel ophouden met constant van alles te zeggen. Je hebt je standpunt nu wel duidelijk gemaakt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:58

Laura24 schreef:
Vind het anders wel goed bewijsmateriaal. Zou het alleen zelf niet bedenken denk ik... Tegen de tijd dat ik het zou bedenken zou het vermoedelijk al voorbij zijn.

Ik denk toch dat zoiets eerst ramptoerisme is en dan bewijsmateriaal. Anders zou het filmje inneens naar de politie gaan, inplaats van de krant

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:59

xKatleentjex schreef:
Ach dat er ergens iets niet klopt met de straffen weten we al langer. Kijk maar in België. 3 maanden voor enkele gruwelijke kinderverkrachtingen is geen uitzondering.
Of wat dacht je van een persoon die 30 jaar heeft gekregen voor het op klaarlichte dag neerschieten van mensen met racistische motieven, in zijn cel geweldadige videogames mag spelen in zijn vrije tijd Lips are sealed .

Schimmelig schreef:
Op schoolkamp in de tweede klas (tijddddd terug alweer Tong uitsteken ) maakte ik ook iets bizars mee. Ik reed op de fiets naast een klasgenoot en een scooter kwam ons tegemoet van de andere kant. Achter ons is de scooter-rijder gevallen en heeft een schuiver over het fietspad van een meter of 20 gemaakt. Ik was als eerste van mijn fiets af aan de telefoon met 112 haar hoofd ondersteunend met mijn jas. Ik was toen net 15. Zo zijn er nog wel meer van die dingen geweest. Allemaal weer anders, maar overal heb ik ingegrepen, nooit bij 1 incident zat ik langs de kant en deed ik niks, tenzij andere al hielpen en mijn hulp overbodig zou zijn.

Dit voorbeeld vind ik wel héél iets anders dat dit incident, en ja op dit voorbeeld durf ik gerust toegeven dat ik ook was ingesprongen. Er is iets ergs gebeurd, iemand is in levensgevaar en jij gaat hem/haar helpen. Maar er is een groot verschil dat alles uitmaakt: JIJ was niet in levensgevaar op dat moment. En als iemand dan zo'n scooterrijder links zou laten liggen ja dat vind ik ook laf en onbegrijpelijk.

Maar zeg eens eerlijk (of heb ik er over heen gelezen Knipoog ): heb je ooit ècht in een situatie gezeten, waarin er een groep mensen was, waarin iemand aangevallen werd door een gek en waarin jij wist dat als je hem te hulp schoot je zelf het ook wel eens zou kunnen bekopen, en heb jij in zo'n situatie waar je jezelf echt in levensgevaar zou moeten zetten om de andere te helpen, ooit echt ingegrepen?

Als je dàt heb gedaan, dan pas kan je zeggen dat je tot de groep 'helden' behoort. Maar zolang je niet in zo'n situatie hebt gezeten kan je dat niet zeggen.

Ik ben zelf het slachtoffer van een stuk of 10 Noord Afrikaanse (heet dat tegenwoordig geloof ik) meiden geworden. Niemand hielp, er werd alleen toegekeken. Zelf ben ik diverse keren tussen incidenten gesprongen en heb wel eens meer een klap voor een ander opgevangen. Ik zal de 'heldhaftige' verhalen maar niet neer zetten, dat ik wel help in dit soort situaties vinden de meeste al arrogant klinken Haha! Knipoog

Dat voorbeeld was ook specifiek bedoeld voor Laura24 en had meer met impuls te maken, dan een vergelijking met het filmpje uit de begin post Lachen

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 19:59

Schimmelig schreef:
Karate is overigens voor mietjes Ja

We zijn toch ook mietjes? Want we helpen niet zoals jij dat zou doen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:01

Frozenstar schreef:
Oke Schimmelig, wat wil je nu horen?
Je ben zo goed, was IEDEREEN maar zoals jou! Dan waren we met zijn alleen boven op de dader gesprongen.

Je kan nu wel ophouden met constant van alles te zeggen. Je hebt je standpunt nu wel duidelijk gemaakt.

Dito, wat dat standpunt betreft Lachen

Ik mag replyen op persoonlijke aanvallen lijkt mij Clown Ik noem niet specifiek iemand laf, maar het Nederlandse volk in het algemeen. We leggen liever tegels met lieveheersbeestjes erop neer, dan dat we mensen fatsoenlijk trainen zichzelf te verdedigen en dat mag best eens gezegd worden vind ik.