Schimmelig schreef:De meeste Nederlanders zijn gewoon ongelofelijk laf, blijven lekker op een afstandje staan en toe kijken. Niet gek hoor, het wordt ons geleerd! "112, daar red je levens mee" reclame. Natuurlijk staat er niet binnen 1 minuut politie en ambulance voor je neus! Weet je hoe snel iemand 70 steken kan uitdelen? Kijk het filmpje maar eens terug, ogen dicht, ogen open en het is gebeurd.
Dat sommige mensen andere mensen hier verwijten 'dom' te zijn als zij inspringen, ongelofelijk. Ik zeg jullie maar 1 ding, liever dom dan laf! Ergens ben ik blij dat ik vooraf weet dat ik niet op mijn medelanders rekenen kan, wordt zo gedwongen mijn eigen hachje ten alle tijden te kunnen redden. Zeer effectief, zeker als ik dit topic lees. Als ik word neergestoken weet ik wie er kijken, bedankt
Ik begrijp niet dat jij het anderen kwalijk kan nemen dat ze niet zichzelf in gevaar willen brengen. Uiteindelijk ben jij dan degene die misschien het loodje legt, op het moment dat jij dood bent heb je niets meer aan alle eer en weetikveelwat omdat je dat slachtoffer geholpen hebt. Want daar gaat het jou om: om het lekkere gevoel dat je iemand geholpen hebt. (kan je niet omheen, het is gewoon een feit: je doet alles om jezelf gelukkig te maken en dit gevoel maakt dat jij je goed voelt; hoort bij het menselijk instinct)
Als ik moet kiezen tussen een ander dood en ik dood dan is die keuze snel gemaakt, zeker als het iemand betreft die ik niet ken. Ik heb nou eenmaal geen zin om als een kasplantje te moeten leven of het loodje te leggen: er zijn nog zoveel dingen die ik in het leven wil doen (net als ieder ander), dat laat ik me niet ontnemen. Begrijp je wat ik bedoel?

Ik heb er heel veel respect voor dat je zo kan denken (ookal zou ik er niet over peinzen om zoiets te doen) maar ik betwijfel eerlijk gezegd of jij op dat moment ook daadwerkelijk de daad bij het woord kan voegen. Dan moet het namelijk echt in je karakter zitten, en ik heb zo de indruk dat dit meer grootspraak is. (sorry als ik ernaast zit, ik kan jou natuurlijk niet beoordelen vanachter mijn computer maar dit is mijn hypothese)