Zet koningin uit regering’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Zet koningin uit regering’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 23:03

faye schreef:
Waarom, als men de eigen nationaliteit niet op wil geven kun je de nederlandse nationaliteit "onder voorbehoud" afgeven, dat zou ik een goede optie vinden.

Niet op willen is, zoals al eerder hier gezegd vaak niet kunnen.

Overigens ging het topic niet over de nationaliteit, die komt op dat niveau pas aan de orde als Maxima koningin is MET 2 paspoorten Haha! Haha! :

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:13

faye schreef:
Waarom, als men de eigen nationaliteit niet op wil geven kun je de nederlandse nationaliteit "onder voorbehoud" afgeven, dat zou ik een goede optie vinden.

Niet willen is iets anders dan niet kunnen. Neem bv. Prinses Maxima, want daar had je toen dat gez**k over. Die heeft een Nederlandse en een Argentijnse nationaliteit. Ze is nu Nederlandse, wordt hier zelfs koningin, heeft in no-time Nederlands geleerd, zet zich in voor vanalles op Nederlands gebied, is best wel geintegreerd. Maar ze heeft nog wel steeds dat Argentijnse paspoort. Niet omdat ze dat niet wil afgeven, maar omdat ze nou eenmaal in Argentinie geboren is en daar een paspoort heeft gekregen, oftewel de Argentijnse nationaliteit heeft gekregen. Nou kan ze best daarheen gaan en zeggen dat ze die nationaliteit kwijt wil, maar dan zeggen ze in Argentinie: 'Beste prinses, dat doen wij niet, eens een Argentijnse, altijd een Argentijnse.'
En het opgeven van de Nederlandse nationaliteit lijkt me nou voor haar ook niet echt een reele optie...

Er zijn dus nog andere situaties, dit is maar een voorbeeldje! Het is van sommige nationaliteiten gewoon juridisch onmogelijk om die op te geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:16

Tjah, dan maar geen nederlandse nationaliteit. Als ik in Canada ga wonen zal ik ook mijn nl nationaliteit op moeten geven en anders heb ik pech.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:16

Ik zie dat Sarabande en ik hetzelfde dachten Haha!

Edit:
@ Faye: Ja, maar dat ligt voor iedereen anders. Neem die Maxima, is niet echt een optie dat zij koningin wordt zonder onze nationaliteit te hebben. Of mensen die hier niet aan het werk kunnen omdat ze de NL nationaliteit niet hebben, dat lijkt me ook niet echt logisch.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:32

Om hier te werken heb je de nationaliteit niet nodig, wel een werkvergunning Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:36

Dat verschilt van beroep tot beroep! Politie bv moet wel de Nederlandse nationaliteit hebben, heb ik me laten vertellen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 23:41

Blue_Eyes schreef:
Ik zie dat Sarabande en ik hetzelfde dachten Haha!

Als Wilders nog even geduld heeft kan ie een dubbelklapper maken, zet de Koningin met het dubbele paspoort het land uit Haha! Haha!

Het gaat weer nergens over dus.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:45

Nou, zie je het al voor je? Haha!