Vermist jongetje dood gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Re: Vermist jongetje dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:06

Chiqa schreef:
Idd "het", wat een ontzetted slappe instelling van justitie naar het buitenlands gezin
toe, is het nu zó moeilijk om hier even een grondig onderzoek naar uit te voeren,
een ding weet ik zéker als het een kind van het koninklijk huis was geweest had
dit onderzoek er héél anders uitgezien.

'het' is volgens mij [heel onhandig] gebruikt in de zin van 'het kind', en hoewel taaltechnisch volgens mij in orde hadden ze beter 'het kind' gebruikt en nog beter gewoon zijn naam.
hoewel dit erg ongelukkig overkomt komt het geen seconde bij mij op dat het ermee te maken heeft dat het kind uit een buitenlands gezin komt, en snap ik ook niet via welk weggetje je tot deze conclusie komt.
ik las of zag laatst ergens iets wat me hieraan doet denken, ging over voetbal en dat een keeper de ballen van de allochtone medespelers maar doorliet, uit angst om van discriminatie beschuldigd te worden.
was natuurlijk in het belachelijke getrokken, maar ik denk wel dat het soms een beetje die kant uit gaat, dat je met alles dondersgoed op moet passen wat je zegt of doet, voordat je het weet word je voor racist uitgemaakt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:08

Inderdaad luxx. Aannames zijn ook niet toegestaan op bokt toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:08

Ik doelde iig niet op dat het om een buitenlandskindje zou gaan, maar gewoon kindje in het algemeen.
Uit respect noem je dat imo geen het. Iig niet in een nieuwsstuk waarbij het de bedoeling is dat veel mensen dat lezen Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 23:10

Ik hoor net ook op het nieuws dat het jongetje dus hoogstwaarschijnlijk al op het zebrapad gelegen heeft. Dat neemt bij mij nog steeds de vraag niet weg hoe het toch kan dat de bestuurder van de auto niks gezien en/of gevoeld heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:16

luxx schreef:
hoewel dit erg ongelukkig overkomt komt het geen seconde bij mij op dat het ermee te maken heeft dat het kind uit een buitenlands gezin komt, en snap ik ook niet via welk weggetje je tot deze conclusie komt.
ik las of zag laatst ergens iets wat me hieraan doet denken, ging over voetbal en dat een keeper de ballen van de allochtone medespelers maar doorliet, uit angst om van discriminatie beschuldigd te worden.

heb je denk ik niet de reactie gehoort van de moeder van het aangereden jongetje die door de taalbariere dus tegen zoveel zaken aan was gelopen Knipoog en dus ook geen slachtofferhulp aangeboden kreeg wat elke simpele nederlander al krijgt als zn portemonaie al gestolen is.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:24

Chiqa schreef:
heb je denk ik niet de reactie gehoort van de moeder van het aangereden jongetje die door de taalbariere dus tegen zoveel zaken aan was gelopen Knipoog en dus ook geen slachtofferhulp aangeboden kreeg wat elke simpele nederlander al krijgt als zn portemonaie al gestolen is.

weet je toevallig waar dat was, dan kan ik dat op uitzending gemist bekijken.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 02:10

Of het nou een groen, geel of blauw kind was, die vrouw had dat kindje toch moeten zien liggen op een zebrapad?

En zou het kindje nou nog in leven geweest zijn toen hij onder die auto terecht kwam? Lijkt mij dat dat toch wel min of meer doorslaggevend is om de schuldvraag te kunnen beantwoorden. Als het kindje namelijk al overleden was voor hij onder de auto kwam te zitten, lijkt het mij niet dat ze de vrouw hiervoor nog dood door schuld in haar maag kunnen spitsen. Maar uit het krantenartikel in de Limburger blijkt dat ze nog steeds verdacht is.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 10:45

Volgens het OM is het kind overleden aan inwendige bloedingen, en imo loop je die niet op door een val op een zebrapad. Dus hij zal wel overleden zijn onder de auto.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:59

Nou ja, hij kan ook aangereden zijn door een andere auto en daardoor al inwendige bloedingen overleden zijn voordat hij onder de auto kwam te hangen. Ik begrijp uit het verhaal dat hij niet door de Eijsdense vrouw aangereden is. Maar misschien dus wel door een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:01

Britty schreef:
Nou ja, hij kan ook aangereden zijn door een andere auto en daardoor al inwendige bloedingen overleden zijn voordat hij onder de auto kwam te hangen. Ik begrijp uit het verhaal dat hij niet door de Eijsdense vrouw aangereden is. Maar misschien dus wel door een ander.

hij is niet eerst aangereden Lachen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:33

ze hadden toch eerst ruzie thuis? misschien zijn er thuis heftige klappen uitgedeelt?

Misschien is dat jongetje op het zebrapad gevallen buiten westen geraakt.....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:38

dat werd gezegd ja, dat jongetje met zijn zusje ven vriendinnetje ruzie hadden
niet over dat er thuis ruzie was

en erna werd verklaard dat de kinderen gewoon buiten aan spelen waren en snoepjes gingen kopen

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:38

Nou, dan ben ik wel eens benieuwd wat dan de doodsoorzaak geweest is: een eerder voorval waardoor hij een inwendige bloeding heeft gekregen, of 13 km onder een auto hangen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:39

Maar hij zal van dat hangen toch ook wel uitwendig letsel hebben?
Volgensmij ben je tot op het bot afgesleten om het maar ff recht voor de raap te formuleren

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:45

of hij moet net zo raar gehangen hebben dat hij niet ( met hele lichaam, maar bv alleen schoenen) eronder heeft gehangen en de rest net boven grond hing

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 13:07

Als ik het goed begreep, had deze auto geen plaat in de vloer om het motorblok af te dekken, en heeft het jongetje dus tegen de motor gezeten. Dan zou je imo flinke brandwonden moeten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:15

Ook dat nog idd, nog niet eens bij nagedacht, waarom heb ik toch steeds het gevoel dat die vrouw gewoon niet als schuldige mág worden aangewezen?
@Luxx; ik heb dat hier ergens in het topic gelezen, of in een topic op Fok.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:53

Inderdaad Chiqa, lijkt wel of ze als het ware in bescherming wordt genomen. Vraag me af of dat ook zo geweest was als de bestuurder een jonge kerel van 20 in een snelle auto geweest was.

Maar misschien mag ik dat niet zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 19:27

dan zou hij idd brandwonden moeten hebben, ook al hing hij met zijn schoenen over de grond, die gaan ook slijten of warm worden lijkt mij, helemaal met zo'n snelheid..

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:21

Ik weet wel zeker dat er iets heel raars aan de hand is .. het kan gewoonweg niet dat hij op een rare manier eraan heeft gehangen en dat je daar niets van terugziet .. dan kan je mij ook wel vertellen dat er aliens bestaan hoor. Als je onder een auto hangt kan je niet anders dan over de grond half of anders met je schoenen maar die zijn dan ook echt wel afgesleten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:36

Toch wel bizar dat we hier helemaal niets meer over horen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:08

Dame was vast èèn of andere rijke pief.Alles zit waarschijnlijk in een lekker doofpotje.
Arme ouders ,arm kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:19

Dat gevoel heb ik ook heel sterk Silvana. Héél sterk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:14

Vond het vanaf het begin al een raar verhaal en daarna omdat er praktisch geen ruchtbaarheid aan gegeven werd.

Daar bij als je denkt hoeveel km die dame met dat kind onder haar auto heeft gereden,buiten dat zei het niet gemerkt heeft,er moet toch iemand achter haar gereden hebben of langs de kant gestaan hebben die het wel zag??
Ik vind dit zo`n bizar verhaal en vooral de stilte er rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:29

Klopt...Net of het niet zo bijzonder is wat er gebeurd....terwijl dit een odnerzoek zou moeten zijn waar de TR zou moeten van smullen; geen botbreuken en blauweplekken en schaafwonden, meerdere getuiges bij het zeebrapad, want ja, daar was hij toch aangereden?
Dat is toch gemeld door de omstanders? Want hoe weten ze anders dat hij daar aangereden is?
Dat er geen twijfel wordt getrokken naar de rijkunsten van de vrouw toe?
En zo kan je nog wel even doorgaan zelfs een leek kan hieruit opmaken dat dit verhaal niet klopt.