Joran van der Sloot weer gearresteerd (Natalee Holloway)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Joran van der Sloot weer gearresteerd (Natalee Holloway)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:17

Als er genoeg is dan zal een of meerdere rechters zich buigen over de uitspraken en tot een conclusie komen dat er opnieuw verhoort moet worden. De uitspraken voor de verborgen camera zijn niet wettig bewijs, maar soms heb je gewoon hele goede rechercheurs die op een goede manier kunnen verhoren, dat zal dan wellicht ook met camera en bandopname gaan om te laten zien dat het eerlijk is gebeurd. Maar soms lukt het nl wel.

Als er dan ergens gezocht moet worden, zullen ze dat zeker doen, als er namen genoemd worden, worden die mensen zeker verhoord. Het in een verbaal zo aan elkaar breien dat gaat dan ook volgens de spelregels en als een rechter sommeert tot een onderzoek of verhoor, is hij het die bepaalt.De politie werkt nl altijd in opdracht van Justitie, zij hebben spelregels meegekregen volgens de wet, maar alles in opdracht van Justitie en de verslagen die ze van hun bevindingen maken worden ook alleen door Justitie beoordeelt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 12:36

Oh gelukkig. Van je laatste alinea wist ik idd, maar omdat peter r in feite niet meer is dan een misdaadverslaggever wist ik niet of het rechtsgeldig zou kunnen zijn Lachen bedankt voor je uitleg.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 08:32

Citaat:
Hof wijst hoger beroep zaak-Holloway af
Uitgegeven: 5 december 2007 21:16
Laatst gewijzigd: 5 december 2007 23:22

ORANJESTAD - Het Gemeenschappelijk Hof van Justitie van de Nederlandse Antillen en Aruba heeft het hoger beroep dat het Openbaar Ministerie aantekende tegen de invrijheidstelling van Deepak (24) en Satish (21) K. afgewezen.

Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) op Aruba woensdag laten weten.

De twee broers, die net als Joran van der Sloot verdacht worden van doodslag op Natalee Holloway op Aruba, mochten zaterdag naar huis.

Onduidelijk

Het gerechtshof wees het beroep af omdat het onduidelijk is of de verdachten betrokken zijn bij de verdwijning of dood van Natalee Holloway.

In het nieuwe dossier, dat het OM na langdurig onderzoek maakte, zitten volgens het Hof zelfs geen "directe" aanwijzingen dat de Amerikaanse scholiere in 2005 door een misdrijf om het leven kwam.

Vervolgen

Tegen de beslissing is geen mogelijkheid tot hoger beroep. Justitie kan echter nog wel besluiten om de verdachten te vervolgen, maar mag de broers niet alvast vastzetten.

Over de verdachte Joran van der Sloot, die in voorlopige hechtenis zit in de gevangenis van Aruba, wordt uiterlijk vrijdag besloten of zijn bewaring wordt verlengd.

Advocaat

De uitspraak van het gerechtshof over de twee broers heeft een einde gemaakt aan de zaak." Dat is de overtuiging van de Arubaanse advocaat Hose Figaroa, die verdachte Deepak K. in de Holloway-zaak als raadsman bijstaat.

Figaroa verwacht dat medeverdachte Joran van der Sloot, net als de broers K. snel op vrije voeten komt, als het dossier voor Joran van der Sloot niet meer inhoudt. Alle betrokken advocaten hebben dat vermoeden.

"Misschien zijn er specifiek nog getuigen die tegen hem verklaren, maar daar lijkt niets op te wijzen. Eigenlijk denk ik dat het OM niets anders kan doen dan de hele zaak seponeren. Ik denk niet dat er de komende dagen meer gebeurt dan de laatste tweeënhalf jaar."

Drukmiddel

Figaroa ziet het vastzetten van de verdachten K. vorige week als een drukmiddel. "Kijken of er nog wat loskwam. Maar er is niets meer. Alles is al uitgesproken.

Bovendien hadden ze de broers ook gewoon kunnen opbellen of laten langskomen, als ze meer vragen hadden. Toch wilde het OM ze nog even achter de tralies zetten. De uitspraak van het gerechtshof is een tegenvaller voor het OM. Het is een beetje afgelopen."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:34

Ja ik had het wel gedacht. Jammer hoor, maar er zijn in het begin gewoon cruciale fouten gemaakt. De eerste verhoren zijn fout gelopen, ook omdat het in het Nederlands moest. Ze hadden rechercheurs moeten nemen die de Nederlandse taal als moedertaal hadden. IIG een goede tolk erbij. Ze hadden waarschijnlijk toen de ernst van de zaak niet zo ingeschat en de zoon van een prominent figuur op het eiland, speelde vast een rol, achterlangs zal paps wel kontakt al hebben gehad met politiemensen en justitiemensen.

Ik denk dat we er nooit achter zullen komen. De gemeenschap is te klein, de sociale controle te groot.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:56

idd hoorde vanmorgen ook op het nieuws dat de twee broers zijn vrijgelaten en dat de zaak word geseponeerd..

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:03

alja schreef:
idd hoorde vanmorgen ook op het nieuws dat de twee broers zijn vrijgelaten en dat de zaak word geseponeerd..

is dat zo Verward

Volgens mij ishij zo schuldig als wat en zn vader is ook niet zuiver Bloos
Hij is niet goed in zn hoofd, mega veel vriendinnen, agressief enz enz.....

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:07

Is er iemand die weet waar ik het filmpje kan kijken ,
Heb al op de site gekeken maar ik zie niks staan !

Zou hem graag willen bekijken ...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:33

En Joran is ook weer vrij Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:16

zag gisteren op TT dat Joran idd ook weer vrij is..
zullen ze toch wel niet voldoende bewijs hebben gehad, zo lang heeft ie niet vast gezeten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:08

Ben blij dat hij vrij is, er hangt een raar luchtje aan het verhaal.
en voor zover ik Joran ken zie ik niets negatiefs in die gozer, en ga ik uit van de eerlijkheid van de mens Lachen

dusja...ben benieuwd, en of het lijk nog gevonden wordt, want ik begrijp dat dit nogsteeds het geval niet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:39

Ja? Vertel eens hoe goed ken je hem? Heb je het ook met hem over deze zaak gehad?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:40

russel schreef:
Ja? Vertel eens hoe goed ken je hem? Heb je het ook met hem over deze zaak gehad?

niet goed.
Daarom oordeel ik niet alleen over hem.
Er zal vást wel iets gebeurt zijn, dat kán gewoon niet anders.
Nee heb het er niet echt over met hem, lijkt me ook niet dat hij er veel over zal uitlaten

Edit : zie nu dat er een deel van mijn bericht niet doorgekomen was.
Ik had er nog iets bijgezet over die vriendjes van hem, die dr wat mee te maken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:11

Zo eerlijk was hij voortdurend niet en zo een prachtige achtergrond heeft hij ook niet, ik denk dat je hem van de tijd in Aruba niet kent.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:12

russel schreef:
Zo eerlijk was hij voortdurend niet en zo een prachtige achtergrond heeft hij ook niet, ik denk dat je hem van de tijd in Aruba niet kent.

Jij wel?
Hij heetf geen goede achtergrond nee, maar is hij daarom direct hoofdverdachte? terwijl ze geen goed bewijs hebben.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:17

Jolliegirl schreef:
russel schreef:

Jij wel?
Hij heetf geen goede achtergrond nee, maar is hij daarom direct hoofdverdachte? terwijl ze geen goed bewijs hebben.

Direct bewijs of niet, sommige dingen zijn gewoon zo klaar als een klontje. Waarom je verklaring god-weet-hoeveel-keer veranderen als je onschuldig bent en niks met de situatie van doen hebt? 'Vrij' zijn lijkt mij trouwens moeilijk voor die gast, want iedereen kijkt met minachting zijn kant op. Hij wil ook naar Amsterdam verhuizen las ik, of dat nu zo verstandig van hem is Clown

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:19

ik kijk niet minachtend naar hem , en zo zijn er nogwel meer die wel normaal naar hem kijken.
Ahoewle ik me geen zorgen zou maken als ik onschuldig geweest zou zijn, en dat doet hij dus blijkbaar wel, zijn pakkie an.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:21

Jolliegirl schreef:
russel schreef:

Jij wel?

Hij is niet voor niets hoofdverdachte, hij mag nl van geluk spreken dat pappie hem zo dekt en dat pappie zoveel invloed heeft en invloedrijke vriendjes.Zijn achtergrond spreekt heel erg in het nadeel van deze jongen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:23

Jolliegirl schreef:
ik kijk niet minachtend naar hem , en zo zijn er nogwel meer die wel normaal naar hem kijken.
Ahoewle ik me geen zorgen zou maken als ik onschuldig geweest zou zijn, en dat doet hij dus blijkbaar wel, zijn pakkie an.

Je vergeet toch niet dat er een meisje vermist is? Het is niet zomaar een zaakje en idd zijn pakkie an, maar het is ook de verantwoording van de samenleving om met feiten naar buiten te komen en dat is nou nl wat tegen gehouden is, toen die advokaat met informatie naar buiten kwam, die advokaat is nu nl wel de collega van pappie Joran en dat is dan wel heel toevallig.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:24

ik weet dat er een meisje vermist is en mischien wel dood is...
tsja, ik wacht tot het verhaal een staartje krijgt.
maar vraag me af of het boven water gaat komen... *evt. wel letterlijk boven water*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:26

Ik verwacht eigenlijk helemaal niets meer. Hij kan goed liegen en goed verzwijgen. Wellicht krijgt hij ook wel problemen met zijn vader als hij gaat praten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:26

russel schreef:
Ik verwacht eigenlijk helemaal niets meer. Hij kan goed liegen en goed verzwijgen. Wellicht krijgt hij ook wel problemen met zijn vader als hij gaat praten.

dat verwacht ik ook wel ja.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:17

Deze zaak zal nooit worden opgelost, omdat ze elkaar de handen boven het hoofd houden.Dat is op Aruba heel normaal,voor geld doen ze alles.De zaak gaat in de doofpot en we horen er nix meer van.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:19

gohya schreef:
Deze zaak zal nooit worden opgelost, omdat ze elkaar de handen boven het hoofd houden.Dat is op Aruba heel normaal,voor geld doen ze alles.De zaak gaat in de doofpot en we horen er nix meer van.

Dat zou ik niet verwachten van Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:19

Dat denk ik ook gohya
Anders was deze zaak al opgelost.
Verschrikkelijk, je zou je kind maar kwijt zijn en het niet kunnen begraven.
En mensen die de wegen weten en de centen hebben komen denk ik wel vaker weg met dingen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:21

Idd. Geld is zeer verleidelijk, vooral in de wat arme landen.