Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:De leeftijd van de auto is geen garantie dat hij goed is.
Esperanza schreef:Garantie zal maar net afgelopen zijn...
Maanling schreef:Maar het gaat mij er in dit geval niet om dat een lening rendement oplevert. Het rendement is dan voor mij dat ik op dat moment een veilige, goede auto kan rijden.
Net zoals mijn hypotheek: leuk dat dat later nog iets oplevert misschien, maar het gaat mij erop dat ik nu in een door mij gekozen leuk huis kan wonen.
Bienotje schreef:Specifiek dit geval; juist een 7 jaar of oudere auto wordt meestal niet in de all risk verzekering opgenomen, de dagwaarde is namelijk laag (lager dan de marktwaarde) en dat weegt niet op tegen de premie. Dus eigenlijk betaal je onnodig extra afbetaal rente en een duurdere verzekering. Daarbij is een auto van meer als 7 jaar ook flink onderhoudsgevoelig aan het worden (je kan geluk, maar ook pech hebben).
Maanling schreef:Ik zie het nut van het berekenen van die dagwaarde en afschrijving enzo eigenlijk niet zo. Ik denk dat de dagwaarde interessant is voor mensen die de auto weer verkopen. Dan krijg je er vet minder voor dan dat je ervoor betaald hebt. Dat is dan wel vervelend ja.
Bienotje schreef:Specifiek dit geval; juist een 7 jaar of oudere auto wordt meestal niet in de all risk verzekering opgenomen,
Maanling schreef:Ik zie het nut van het berekenen van die dagwaarde en afschrijving enzo eigenlijk niet zo. Ik denk dat de dagwaarde interessant is voor mensen die de auto weer verkopen. Dan krijg je er vet minder voor dan dat je ervoor betaald hebt. Dat is dan wel vervelend ja.
Voor mij zou het waardeverlies pas interessant worden als ik met de verzekering in aanraking kom als er iets is. Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?
Maanling schreef:Even uit nieuwsgierigheid Chiqa: waarom is all-risk bij jou noodzakelijk?
Maanling schreef:Even uit nieuwsgierigheid Chiqa: waarom is all-risk bij jou noodzakelijk?
naadje24 schreef:cabriolet (als ik het goed heb
kebie schreef:Als je all risk verzekerd bent, en iemand rijd tegen je aan dan keert de verzekering gewoon uit ook al hebben ze van de verzekering van de tegenpartij nog niks ontvangen.
Chiqa schreef:Klopt, jij heb in mn profiel gekekenEn die moet je idd all risk verzekeren,
Sim0ne schreef:Chiqa schreef:Klopt, jij heb in mn profiel gekekenEn die moet je idd all risk verzekeren,
Das ook raar. Echt nog nooit van gehoord... Wat is de gedachte daarachter?
Sim0ne schreef:Chiqa schreef:Klopt, jij heb in mn profiel gekekenEn die moet je idd all risk verzekeren,
Das ook raar. Echt nog nooit van gehoord... Wat is de gedachte daarachter?
Rinske schreef:Da's dan toch wel bijzonder, wij hebben 5 cabrio's en geen van alle zijn de all-risk verzekerd, gewoon WA. Ligt dan misschien aan de maatschappij? Ik heb er iig nog nooit van gehoord. Overigens is er natuurlijk gewoon bij de verzekering bekend dat het carbio's zijn...