Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:10

haha maar het gaat om het idee, maak er neuspeuteren van ofzo Knipoog

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:10

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:11

Ik teken niet!!!! Ben blij dat die regeling eidenlijk eens komt. Als wil roken oke maar ik hoef daar niet van mee te genieten. Ik heb ook gerookt maar dan heb je het niet door hoe vervelend het voor de niet rokers is. Maar als je eenmaal bent gestopt dan merk je dat pas. Ik vind gewoon niet dat rokers het recht hebben om ons ook ziek te maken. Hun kiezen ervoor om te roken niet wij (de nietrokers)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:11

dat schaadt niemand Tong uitsteken
Ik kan wel snappen dat niet rokers in de rook van anderen zitten vervelend vinden .. Maar ik vind het ook vervelend als iemand keihard zn mp3 aan heeft, is ook niet schadelijk Tong uitsteken maar ja..
Ik vind het hele rokers gedoe ook meer een normen en waarden iets, in een restaurant roken is wel beetje vies ja, maar met stappen en in kroegen.. Het hoort er eigenlijk gewoon een beetje bij

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:13

dat schaadt niemand maar als ik het iemand in de mond zie stoppen terwijl ik aan het eten ben, dan krijg ik mijn bord steeds opnieuw niet leeg denk ik. Oftewel het is gewoon smerig!! en met roken dan ruiken wij het zelfs nog en proeven het en het is wel degelijk schadelijk voor de gezondheid.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:13

biancanij schreef:
Ik teken niet!!!! Ben blij dat die regeling eidenlijk eens komt. Als wil roken oke maar ik hoef daar niet van mee te genieten. Ik heb ook gerookt maar dan heb je het niet door hoe vervelend het voor de niet rokers is. Maar als je eenmaal bent gestopt dan merk je dat pas. Ik vind gewoon niet dat rokers het recht hebben om ons ook ziek te maken. Hun kiezen ervoor om te roken niet wij (de nietrokers)

Als jij steeds met een dikke auto door mn straat rijdt word ik er ook niet gezonder van Knipoog

Ik vraag me dan ook echt af, als niet rokers op een feestje zijn van een welrokende vriend/in .. Word er dan ook zo'n probleem van gemaakt?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:14

das buiten met die auto, moet je hem eens in een restaurant zetten, kijken wat een ongezonde meuk..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:14

Diablo schreef:
bromfiets schreef:
Ik bedoel eigenlijk dat we daar samen over na moeten denken en niet bij voorbaat alles van de hand wijzen... Misschien wat krom verwoord...

Ik denk dat het de niet-rokers worst zal wezen hoe de rokers het oplossen, als ze maar niet in onze rook hoeven te zitten.

Dat snap ik, maar als ze allemaal gaan roepen dat het verbod er moet komen, kan het niet meer naar beider tevredenheid opgelost worden.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:15

Op kantoor hoorde het er een paar jaar geleden ook gewoon bij, en 20 jaar geleden was het heel normaal om bij wijze van op kraamvisite flink te paffen, is nou toch ook al not done, tenminste in de kring waar ik zit wel. Gewoon een kwestie van wennen denk ik.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:16

Even een vraagje tussendoor voor de rokers (bij een discussie meot je nl openstaan om van mening te veranderen): als ik met mijn astma in een restaurant zit en ik zou je vragen om niet te roken (dan bedoel ik een restaurant zonder verbod), zou je dan toch roken of zou je een sigaretje kunnen missen voor mijn gezondheid?

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:17

Cheveyo schreef:
das buiten met die auto, moet je hem eens in een restaurant zetten, kijken wat een ongezonde meuk..

Die ongezonde meuk hangt nu steeds in mn tuin / huis als ik mn deur open heb.. ook lekker?

Maar goed, Roken was vroeger gewoon normaal, iedereen deed het, niemand klaagde, maar tegenwoordig is het allemaal zo dodelijk ..
Dat meeroken ongezonder zou zijn dan zelf roken is sowieso onzin ..

Ik denk niet dat er ooit een oplossing komt waar iedereen tevreden mee is ..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:18

IKbenEllen schreef:
Op kantoor hoorde het er een paar jaar geleden ook gewoon bij, en 20 jaar geleden was het heel normaal om bij wijze van op kraamvisite flink te paffen, is nou toch ook al not done, tenminste in de kring waar ik zit wel. Gewoon een kwestie van wennen denk ik.

Not done heeft met fatsoen te maken.

Bij een verbod zijn er zelfs (fikse) boetes aan verbonden. Dat voelt voor mij meer als buitengeschopt worden en daar zou ik persoonlijk niet aan snel aan kunnen wennen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:19

Marjo_x schreef:
Ik vraag me dan ook echt af, als niet rokers op een feestje zijn van een welrokende vriend/in .. Word er dan ook zo'n probleem van gemaakt?

Nee, en WIE maken daar nooit een probleem van? De niet rokers. De niet roker die dan omwille van de rook niet komt is een zeurpiet.
Verstokte rokers staan op z'n achterste benen als ze niet mogen roken, komen met allerlei rare argumenten als: auto's zijn ook slecht.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:19

Dniesjj117 schreef:
Even een vraagje tussendoor voor de rokers (bij een discussie meot je nl openstaan om van mening te veranderen): als ik met mijn astma in een restaurant zit en ik zou je vragen om niet te roken (dan bedoel ik een restaurant zonder verbod), zou je dan toch roken of zou je een sigaretje kunnen missen voor mijn gezondheid?

Ligt er denk ik aan Bloos
Op de manier hoe je het vraagt, Of er gescheiden ruimte's zijn, of ik dichtbij een raam zit die openstaat waar ik "uit kan roken"
Maar opzich, ja waarschijnlijk wel..

Alhoewel ik er echt niet tegen kan als iemand naar mij toe komt lopen van "ik wil niet dat jij rookt, hoe haal je het in je hoofd er zitten hier ook andere mensen" terwijl ik in een rokers gedeelte zit Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:20

ongezonder dan zelf roken heb ik het niet over, niet roken is veeeel gezonder. Vroeger wisten ze niet dat daar zoveel hartfalen van kon komen, gelukkig zijn ze wijzer geworden en proberen ze de bevolkingsgezondheid te verbeteren. Alleen de verslaafden willen daar nog niet echt aan lijkt het soms.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:20

ik teken ook niet. ik heb er zelf bewust voor gekozen NIET te roken. ik ben erg voor het rook-verbod. ik hoef niet mee te "genieten" van andermans verslaving. daarbij krijg ik ook nog eens behoorlijke last van mn ogen door die rook. ik zou het super fijn vinden om uit te kunnen gaan zonder die rook.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:21

Marjo_x schreef:
Dniesjj117 schreef:

Ligt er denk ik aan Bloos
Op de manier hoe je het vraagt, Of er gescheiden ruimte's zijn, of ik dichtbij een raam zit die openstaat waar ik "uit kan roken"
Maar opzich, ja waarschijnlijk wel..

Alhoewel ik er echt niet tegen kan als iemand naar mij toe komt lopen van "ik wil niet dat jij rookt, hoe haal je het in je hoofd er zitten hier ook andere mensen" terwijl ik in een rokers gedeelte zit Knipoog

Op die manier is het volgens mij niet nodig om een verbod in te voeren. Als mensen gewoon rekening met elkaar zouden houden... Weet alleen niet hoe dta in de maatschappij uitpakt.
Overigens is het logisch dat het beleefd gevraagd meot worden.

bromfiets

Dniesjj117 schreef:

Dan zou ik hem idd uitmaken, mits het op een vriendelijke manier gevraagd wordt.

Als je mij er opdracht voor zou geven zou mijn "inner rebel" ontwaken, want ook dat heeft met fatsoen te maken.

Aradis

@IkbenEllen : auto's zijn ook slecht Tong uitsteken
Maar ja,, er zijn ook genoeg niet rokers die er geen probleem van maken,,

Ilsiie

OEH NEE

ik ga NIET tekenen! NOOOO WAY

ik werk in de horeca, ontzettend leuk restaurant, hele leuke mensen.. maar áf en toe zitten er mensen die roken als ketters, ik kan er neit echt tegen en krijg het echt benauwd ervan, dussehm.. nee laat dat rookverbod maar doorgaan hoor!

het zou trouwens zo zijn (er zat zo'n man het uit te leggen) dat het percentage van mensen dat uit eten ging erdoor zou stijgen als er niet gerookt zou worden.. dus beter voor de horeca, en als je wil roken, ga je maar even buiten staan of je wacht tot je weer onderweg naar huis/thuis bent Nagelbijten / Gniffelen

*edit: oke, ze roken natuurlijk niet allemaal als ketters, maar ik kan er flink benauwd van worden....
Laatst bijgewerkt door Ilsiie op 25-09-07 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:22

De rokers vinden dat wij niet het recht hebben om te eisen dat het rook-vrij is. Maar waarom hebben de rokers wel het recht om ons(niet rokers) in hun rook te laten zitten. Jullie willen roken niet wij! Buiten heb ik er geen problemen mee.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:22

Marjo: Als ik bij iemand op een feestje ben maak ik er geen probleem van, dan KIES ik er voor om daar te zijn en kies er dan net zo goed voor om weer te gaan als de rook mij te erg word. Als het feestje echter bij mij thuis gehouden word, word er absoluut niet gerookt, iedereen die daar een probleem van maakt word bedankt voor zijn komst en kan weer gaan.

Een restaurant is openbaar. Iedereen mag er komen. Persoonlijk vind ik dan dat gezondheid voorop gaat en de rokers maar even moet afkicken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:23

bromfiets schreef:
IKbenEllen schreef:

Not done heeft met fatsoen te maken.

Bij een verbod zijn er zelfs (fikse) boetes aan verbonden. Dat voelt voor mij meer als buitengeschopt worden en daar zou ik persoonlijk niet aan snel aan kunnen wennen.

Dus eigenlijk zeg je dat 20 jaar geleden iedereen onfatsoenlijk was? Verward

Als je door het rood rijdt of met alcohol op rijdt krijg je ook een boete, dat vind je toch ook normaal.

Tijden veranderen gewoon, toen mijn vader een klein jongetje was werd hij aan het roken gezet door zijn ouders, ze wisten niet beter. Nu wel.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:23

Maar Bromfiets, wat is dan het probleem? De meeste niet-rokers zullen graag willen dat er niet gerookt wordt omwille van hun gezondheid. Je geeft net aan dat je dan je sigaret uit zou maken. Dan is het verbod toch geen probleem?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:24

moet je dan tegen iedereen zeggen dat je op jonge leeftijd al hartpatient voor het leven bent...omdat die ander een verslaving niet buiten de deur wil beleven..?
Zie me al gaan langs al die tafeltjes!

En over autogebruik.
Ik zou heel graag willen dat ik een baan had waar ik zonder auto heen kon, heerlijk op de fiets, helaas dat gaat niet en ik wil graag eten in huis en voor mijn dieren Knipoog. Erger me dood aan de dagelijks groeiende files maar ja...het is niet zo makkelijk op te lossen als even naar buiten lopen voor een sigaret ipv binnen aan je tafel..