Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
biancanij schreef:Ik teken niet!!!! Ben blij dat die regeling eidenlijk eens komt. Als wil roken oke maar ik hoef daar niet van mee te genieten. Ik heb ook gerookt maar dan heb je het niet door hoe vervelend het voor de niet rokers is. Maar als je eenmaal bent gestopt dan merk je dat pas. Ik vind gewoon niet dat rokers het recht hebben om ons ook ziek te maken. Hun kiezen ervoor om te roken niet wij (de nietrokers)
Diablo schreef:bromfiets schreef:Ik bedoel eigenlijk dat we daar samen over na moeten denken en niet bij voorbaat alles van de hand wijzen... Misschien wat krom verwoord...
Ik denk dat het de niet-rokers worst zal wezen hoe de rokers het oplossen, als ze maar niet in onze rook hoeven te zitten.
Cheveyo schreef:das buiten met die auto, moet je hem eens in een restaurant zetten, kijken wat een ongezonde meuk..
IKbenEllen schreef:Op kantoor hoorde het er een paar jaar geleden ook gewoon bij, en 20 jaar geleden was het heel normaal om bij wijze van op kraamvisite flink te paffen, is nou toch ook al not done, tenminste in de kring waar ik zit wel. Gewoon een kwestie van wennen denk ik.
Marjo_x schreef:Ik vraag me dan ook echt af, als niet rokers op een feestje zijn van een welrokende vriend/in .. Word er dan ook zo'n probleem van gemaakt?
Dniesjj117 schreef:Even een vraagje tussendoor voor de rokers (bij een discussie meot je nl openstaan om van mening te veranderen): als ik met mijn astma in een restaurant zit en ik zou je vragen om niet te roken (dan bedoel ik een restaurant zonder verbod), zou je dan toch roken of zou je een sigaretje kunnen missen voor mijn gezondheid?
Marjo_x schreef:Dniesjj117 schreef:Even een vraagje tussendoor voor de rokers (bij een discussie meot je nl openstaan om van mening te veranderen): als ik met mijn astma in een restaurant zit en ik zou je vragen om niet te roken (dan bedoel ik een restaurant zonder verbod), zou je dan toch roken of zou je een sigaretje kunnen missen voor mijn gezondheid?
Ligt er denk ik aan![]()
Op de manier hoe je het vraagt, Of er gescheiden ruimte's zijn, of ik dichtbij een raam zit die openstaat waar ik "uit kan roken"
Maar opzich, ja waarschijnlijk wel..
Alhoewel ik er echt niet tegen kan als iemand naar mij toe komt lopen van "ik wil niet dat jij rookt, hoe haal je het in je hoofd er zitten hier ook andere mensen" terwijl ik in een rokers gedeelte zit
Dniesjj117 schreef:Even een vraagje tussendoor voor de rokers (bij een discussie meot je nl openstaan om van mening te veranderen): als ik met mijn astma in een restaurant zit en ik zou je vragen om niet te roken (dan bedoel ik een restaurant zonder verbod), zou je dan toch roken of zou je een sigaretje kunnen missen voor mijn gezondheid?
bromfiets schreef:IKbenEllen schreef:Op kantoor hoorde het er een paar jaar geleden ook gewoon bij, en 20 jaar geleden was het heel normaal om bij wijze van op kraamvisite flink te paffen, is nou toch ook al not done, tenminste in de kring waar ik zit wel. Gewoon een kwestie van wennen denk ik.
Not done heeft met fatsoen te maken.
Bij een verbod zijn er zelfs (fikse) boetes aan verbonden. Dat voelt voor mij meer als buitengeschopt worden en daar zou ik persoonlijk niet aan snel aan kunnen wennen.