Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Macchiato schreef:ik vind het ook wel heel erg hoe sommige truckers hun wagens beladen. ik woon bijna praktisch tussen 2 suikerfabrieken in. en als ze aan de haal gaan met die suikerbieten dan hebben ze echt nog een hele top boven de vrachtwagen uit. regelmatig liggen er dan ook suikerbieten op rotondes en langs de weg. je zou zo'n knol maar op de ruit van je auto krijgen!! dat is tocvh ook levensgevaarlijk??? ik vind het echty erg dat hier bij ons ook niet beter op word gelet.
Stoeptegel schreef:Dat pakken ze slimmer aan hoor. Als de vrachtwagen gekeurd moeten worden gooien ze er banden op die nog net door de keuring komen en vervolgens wordt de teller geijkt. Als ze daarna nieuwe (lees iets groter dus) banden erop gooien loopt de vrachtauto opeens veel harder dan 90.
faye schreef:Nou, ze maken daarmee wel negatieve reclame. En ik laat dan ook nog twee collega 's even bellen![]()
SAKKIA schreef:Macchiato schreef:ik vind het ook wel heel erg hoe sommige truckers hun wagens beladen. ik woon bijna praktisch tussen 2 suikerfabrieken in. en als ze aan de haal gaan met die suikerbieten dan hebben ze echt nog een hele top boven de vrachtwagen uit. regelmatig liggen er dan ook suikerbieten op rotondes en langs de weg. je zou zo'n knol maar op de ruit van je auto krijgen!! dat is tocvh ook levensgevaarlijk??? ik vind het echty erg dat hier bij ons ook niet beter op word gelet.
Weet je wel hoe hoog de boetes zijn als er een suikerbiet of whatever alleen al op de rand ligt? Denk het niet![]()
Tijdens de bietencampagne rijdt de politie af en aan om deze vrachtwagens te controleren. Je kan dus echt niet beweren dat daar niks aan gedaan wordt.
Trouwens, volgens mij zijn ze dit jaar verplicht om een net over hun bak te hebben, maar dat kan ik mishebben........
Faye, sorry, maar je maakt op mij nog steeds geen sterke indruk. Je roept maar wat in het rond maar je onderbouwd echt helemaal niks. Dus kom eens op met die cijfers.....
En bellen naar de baas??? Hahaha laat me niet lachen, die mannen zitten dijenkletsend achter hun bureau als ze door jou en je collega's gebeld worden. Serieus hun dag kan niet meer stuk. Je kan er bijna trots op zijn dat je zo'n feestvreugde brengt op een kantoor
Stoeptegel schreef:Dat pakken ze slimmer aan hoor. Als de vrachtwagen gekeurd moeten worden gooien ze er banden op die nog net door de keuring komen en vervolgens wordt de teller geijkt. Als ze daarna nieuwe (lees iets groter dus) banden erop gooien loopt de vrachtauto opeens veel harder dan 90.
Kafue schreef:En duur aan bekeuringen.
SuuZzel schreef:Kafue schreef:En duur aan bekeuringen.
Die de chauffeur zelf moet betalen..![]()
SAKKIA schreef:SuuZzel schreef:Die de chauffeur zelf moet betalen..![]()
Dat is niet altijd waar natuurlijkAls mijn vriend een bekeuring krijgt wordt het betaald door het bedrijf. Alleen snelheidsovertredingen e.d. moet hij zelf betalen volgens mij. Maar goed hij is nu 12 jaar chauffeur en heeft nog nooit en bekeuring zelf hoeven betalen.....
SuuZzel schreef:Wel bekeuringen voor overbelading en verkeerd laden (zekeren).
De chauffer is verantwoordelijk voor zijn lading, zekering van de lading en overbelading.
De bekeuring zal dus voor hem worden. Niet alle bekeuringen inderdaad, maar bekeuringen waar hij zelf iets aan had kunnen doen of die hij had kunnen voorkomen zijn voor hemzelf.
sflj schreef:Stoeptegel schreef:Dat pakken ze slimmer aan hoor. Als de vrachtwagen gekeurd moeten worden gooien ze er banden op die nog net door de keuring komen en vervolgens wordt de teller geijkt. Als ze daarna nieuwe (lees iets groter dus) banden erop gooien loopt de vrachtauto opeens veel harder dan 90.
Hahha, ja hoor al die moeite doen ze echt allemaal![]()
En dan loopt zo'n auto zomaar 3km/u harder hoor!!![]()
![]()
Levensgevaarlijk!!