tweederde truckers valt door de mand bij controle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stoeptegel

Re: tweederde truckers valt door de mand bij controle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:57

Dat pakken ze slimmer aan hoor. Als de vrachtwagen gekeurd moeten worden gooien ze er banden op die nog net door de keuring komen en vervolgens wordt de teller geijkt. Als ze daarna nieuwe (lees iets groter dus) banden erop gooien loopt de vrachtauto opeens veel harder dan 90.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:32

Macchiato schreef:
ik vind het ook wel heel erg hoe sommige truckers hun wagens beladen. ik woon bijna praktisch tussen 2 suikerfabrieken in. en als ze aan de haal gaan met die suikerbieten dan hebben ze echt nog een hele top boven de vrachtwagen uit. regelmatig liggen er dan ook suikerbieten op rotondes en langs de weg. je zou zo'n knol maar op de ruit van je auto krijgen!! dat is tocvh ook levensgevaarlijk??? ik vind het echty erg dat hier bij ons ook niet beter op word gelet.

Weet je wel hoe hoog de boetes zijn als er een suikerbiet of whatever alleen al op de rand ligt? Denk het niet
Tijdens de bietencampagne rijdt de politie af en aan om deze vrachtwagens te controleren. Je kan dus echt niet beweren dat daar niks aan gedaan wordt.
Trouwens, volgens mij zijn ze dit jaar verplicht om een net over hun bak te hebben, maar dat kan ik mishebben........

Faye, sorry, maar je maakt op mij nog steeds geen sterke indruk. Je roept maar wat in het rond maar je onderbouwd echt helemaal niks. Dus kom eens op met die cijfers.....

En bellen naar de baas??? Hahaha laat me niet lachen, die mannen zitten dijenkletsend achter hun bureau als ze door jou en je collega's gebeld worden. Serieus hun dag kan niet meer stuk. Je kan er bijna trots op zijn dat je zo'n feestvreugde brengt op een kantoor

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:42

Stoeptegel schreef:
Dat pakken ze slimmer aan hoor. Als de vrachtwagen gekeurd moeten worden gooien ze er banden op die nog net door de keuring komen en vervolgens wordt de teller geijkt. Als ze daarna nieuwe (lees iets groter dus) banden erop gooien loopt de vrachtauto opeens veel harder dan 90.

Geloof je dat zelf..
Een net transportbedrijf doet dat echt niet hoor..

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:05

faye schreef:
Nou, ze maken daarmee wel negatieve reclame. En ik laat dan ook nog twee collega 's even bellen Bloos Haha!

Hoe triest kan je zijn Verdrietig Verdrietig

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:33

SAKKIA schreef:
Macchiato schreef:
ik vind het ook wel heel erg hoe sommige truckers hun wagens beladen. ik woon bijna praktisch tussen 2 suikerfabrieken in. en als ze aan de haal gaan met die suikerbieten dan hebben ze echt nog een hele top boven de vrachtwagen uit. regelmatig liggen er dan ook suikerbieten op rotondes en langs de weg. je zou zo'n knol maar op de ruit van je auto krijgen!! dat is tocvh ook levensgevaarlijk??? ik vind het echty erg dat hier bij ons ook niet beter op word gelet.

Weet je wel hoe hoog de boetes zijn als er een suikerbiet of whatever alleen al op de rand ligt? Denk het niet
Tijdens de bietencampagne rijdt de politie af en aan om deze vrachtwagens te controleren. Je kan dus echt niet beweren dat daar niks aan gedaan wordt.
Trouwens, volgens mij zijn ze dit jaar verplicht om een net over hun bak te hebben, maar dat kan ik mishebben........

Faye, sorry, maar je maakt op mij nog steeds geen sterke indruk. Je roept maar wat in het rond maar je onderbouwd echt helemaal niks. Dus kom eens op met die cijfers.....

En bellen naar de baas??? Hahaha laat me niet lachen, die mannen zitten dijenkletsend achter hun bureau als ze door jou en je collega's gebeld worden. Serieus hun dag kan niet meer stuk. Je kan er bijna trots op zijn dat je zo'n feestvreugde brengt op een kantoor

dan mogen ze van mij nog wat beter hun best doen. zag vorig jaar alleen maar vrachtwagens vaar het er ver bovenuit kwam. naja als ze inderdaad dit jaar verplicht een net moeten hebben dan vind ik dat al een hele verbetering

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:56

Niet altijd naar het verleden kijken he. Het gaat om de oplossingen die nu aangevoerd worden en nu moeten ze (ik weet het niet zeker) een net hebben en wordt er heel erg streng gecontroleerd. Er wordt zowiezo heel erg streng op vrachtwagens gecontroleerd, maar daar merkt de automobilist gewoon niet van Knipoog

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:10

daarom zei ik ook dat als dat net inderdaad verplicht is ik dat al een hele verbetering vind Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:03

Lading moet altijd zo afgezekerd zijn dat het niet van het voertuig kan vallen.
Dat net is al heel lang verplicht maar het is zo veel werk om het te trekken en gevaarlijk nog ook.
Verder zou de regering de transporteurs een te gemoet kunnen komen in de belachelijk hoge dieselprijzen zodat we weer een beetje ademruimte krijgen.
Jongen een gemiddelde vrachtwagen gebruikt een liter diesel op ongeveer 2.5 kilometer, de kmprijs is meestal tussen de 75 en de 85 cent de kilometer de diesel kost 1.13 op dit moment. File is dus weinig kilometers in heel veel tijd en derhalve moeten we trappen om iets te verdienen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:02

Stoeptegel schreef:

Hahha, ja hoor al die moeite doen ze echt allemaal Haha!
En dan loopt zo'n auto zomaar 3km/u harder hoor!! *LOL* Gestoord ROFL Levensgevaarlijk!! Clown

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:17

En duur aan bekeuringen.

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:54

Kafue schreef:
En duur aan bekeuringen.

Die de chauffeur zelf moet betalen.. Knipoog Clown

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:48

SuuZzel schreef:
Kafue schreef:
En duur aan bekeuringen.

Dat is niet altijd waar natuurlijk Knipoog Als mijn vriend een bekeuring krijgt wordt het betaald door het bedrijf. Alleen snelheidsovertredingen e.d. moet hij zelf betalen volgens mij. Maar goed hij is nu 12 jaar chauffeur en heeft nog nooit en bekeuring zelf hoeven betalen.....

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:59

SAKKIA schreef:
SuuZzel schreef:

Dat is niet altijd waar natuurlijk Knipoog Als mijn vriend een bekeuring krijgt wordt het betaald door het bedrijf. Alleen snelheidsovertredingen e.d. moet hij zelf betalen volgens mij. Maar goed hij is nu 12 jaar chauffeur en heeft nog nooit en bekeuring zelf hoeven betalen.....

Wel bekeuringen voor overbelading en verkeerd laden (zekeren).
De chauffer is verantwoordelijk voor zijn lading, zekering van de lading en overbelading.
De bekeuring zal dus voor hem worden. Niet alle bekeuringen inderdaad, maar bekeuringen waar hij zelf iets aan had kunnen doen of die hij had kunnen voorkomen zijn voor hemzelf.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:17

SuuZzel schreef:
Wel bekeuringen voor overbelading en verkeerd laden (zekeren).
De chauffer is verantwoordelijk voor zijn lading, zekering van de lading en overbelading.
De bekeuring zal dus voor hem worden. Niet alle bekeuringen inderdaad, maar bekeuringen waar hij zelf iets aan had kunnen doen of die hij had kunnen voorkomen zijn voor hemzelf.

Dat ligt er maar net aan bij wat voor bedrijf je werkt en hoe vriendelijk je baas is. De bekeuring komt idd op de naam van de chauffeur, maar het is toch vaak het bedrijf die de bekeuring voor zijn rekening neemt

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:08

sflj schreef:
Stoeptegel schreef:

Hahha, ja hoor al die moeite doen ze echt allemaal Haha!
En dan loopt zo'n auto zomaar 3km/u harder hoor!! *LOL* Gestoord ROFL Levensgevaarlijk!! Clown

zeker met de omtrek van die banden. Kijk eens hoeveel profiel een vrachtwagen band heeft. En aangezien vrachtwagens erg veel rijden is een uurtje zo gewonnen. tijd = geld he.

En zoveel moeite is dat niet. Als de banden versleten zijn moet je ze toch verwisselen. Dus of je nu keurt voordat ze verwisseld worden of erna, dat is geen extra moeite.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:17

Wow dus als je 3 km per uur harder gaat heeft dat erg veel voordeel voor de baas?
Sorry hoor maar dat zou betekenen dat je in plaats van 747 km per dag bijvoorbeeld 774 km af kan leggen in theorie dan he.
Nou dat maakt dus geen verschil voor de baas.
Wat wel het verschil maakt is het feit dat het een paar honderd euro scheelt dat je niet opnieuw gaat ijken als je nieuwe banden erop zet. En in de huidige situatie is iedere euro er een.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:05

Stoeptegel weet duidelijk niet waar ie t over heeft...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:08

Volgens mij heeft stoeptegel een stoeptegel voor z'n hoofd Verward Dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb! Zo werken ze misschien in Rusland, maar in Nederland toch echt niet!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:22

Ach het kán wel maar haalt zo weinig uit. Bovendien kost het wisselen van de wielen ook geld (en tijd) dus loont de moeite niet.
Maar minder slimme figuren heb je ook in t transport en die zullen dat misschien niet in de gaten hebben en denken dat ze er een ontzettend voordeel uit halen.