Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Ik wist dat ook niet, maar toen ik twee maand geleden in noorwegen was. Ben ik de bunkers gaan bezoeken, daar hadden de duitsers ook meer problemen. Maar het concentratiekamp is nu een renbaan, vind dat wel spijtig. Dat is een deel geschiedenis die voor mij mag blijven staan. Dat van die kweekprogrammas wist ik niet.... krijg er kriebels van
detour schreef:Thanks! Je was zo vlot met je antwoorden dat ik dacht: Och, dat weet ie vast ook wel!..
![]()
militair strategisch vlak? Wat heb je dan uitgespookt?
katiavl schreef:Ik wist dat ook niet, maar toen ik twee maand geleden in noorwegen was. Ben ik de bunkers gaan bezoeken, daar hadden de duitsers ook meer problemen. Maar het concentratiekamp is nu een renbaan, vind dat wel spijtig. Dat is een deel geschiedenis die voor mij mag blijven staan. Dat van die kweekprogrammas wist ik niet.... krijg er kriebels van
KiWiKo schreef:Volgens mij wordt alleen in het Communisme dat soort dingen verboden......
Shadow0 schreef:KiWiKo schreef:Volgens mij wordt alleen in het Communisme dat soort dingen verboden......
Met communisme heeft dat weinig te maken hoor. In elk totalitair regime wordt ongewenste literatuur verboden, en er zijn heel wat dictatoriale en totalitaire regimes die niets met communisme te maken hebben. Ook veel religieuze organisaties verbieden boeken (en nee, niet alleen de Islam. In Amerika zijn er fanatieke christelijke actiegroepen die Harry Potter proberen te verbieden.) en verder nog een heleboel andere groeperingen met verschillende achtergronden.
Trouwens, Geert Wilders riep toch ook over het verbieden van boeken? Je kunt veel over Wilders zeggen, maar een aanhanger van het communisme... nou nee
KiWiKo schreef:Ik vind het gewoonweg belachelijk dat de BV nederland voor mij gaat bepalen wat ik wel en niet mag lezen, ze bepalen al genoeg voor me![]()
KiWiKo schreef:ik moet even skuppen tegen de betuttel en bemoeizucht van de BV Nederlandalles, maar dan ook alles wordt voor je bepaald in het leven hier.... van de dag dat je geboren wordt tot de dag dat je doodgaat .............. zo tis er even uit
Schimmelig schreef:Wat betreft boeken als MK, deze mogen van mij gerust verboden worden. Zulke boeken kunnen behoorlijk "giftig" zijn (vergiftiging van uw hersenen), maar dat is niet alleen MK, maar zijn er veel meer. Neem nou eens de boeken omtrent het Christendom, Islam en Jodendom waar iedereen zich maar als heerlijk en beter dan de ander verkondigd. Die zorgen i.m.o. ook voor 'MK taferelen'.
Shadow0 schreef:Schimmelig schreef:Wat betreft boeken als MK, deze mogen van mij gerust verboden worden. Zulke boeken kunnen behoorlijk "giftig" zijn (vergiftiging van uw hersenen), maar dat is niet alleen MK, maar zijn er veel meer. Neem nou eens de boeken omtrent het Christendom, Islam en Jodendom waar iedereen zich maar als heerlijk en beter dan de ander verkondigd. Die zorgen i.m.o. ook voor 'MK taferelen'.
Is het beter als een ander je die keuzevrijheid ontneemt dan? En wie bepaalt er welke dingen verboden moeten worden en welke niet? Wat als de overheid kritische opmerkingen bv ook gaat beschouwen als 'vergiftigingen van de hersenen'?
KiWiKo schreef:terwijl ik denk dat MK juist heel goed is om te lezen, gewoonweg omdat men dan kan lezen hoe mensen in elkaar steken.......... straks is de film Der Untergang ook verboden
Shadow0 schreef:KiWiKo schreef:Ik vind het gewoonweg belachelijk dat de BV nederland voor mij gaat bepalen wat ik wel en niet mag lezen, ze bepalen al genoeg voor me![]()
Dat kan, dat mag, ik ben ook geen voorstander van verbieden, maar met communisme heeft dat niets te maken.
Daarnaast 'gaat' Nederland niet bepalen of je dit boek wel of niet mag lezen, ze hebben het al bepaald. Het boek mag al tijden niet meer uitgegeven of verkocht worden.
Moniek schreef:Mein kampf is een heel interessant boek om te lezen in de zin van het stukje geschiedenis.
je stapt in de geest van een zieke ziel zeg maar ,maar geen domme ziel.
Dat het zover heeft moete komen is heel simpel uitteleggen.
Duitsland verkeerde in de tijd in een economische crisis er heerste honger en de werkloze waren de pan uit gerezen.
Je moet je voor stellen als jij je gezin geen eten kan geven en er staat een man op als een adolf hitler en zegt dat hij duitsland weer uit de crisis zal helpen,,en dat nog doet ook dan ben je zo man dankbaar.
En vauit daar is het mis gegaan.Het manupuleren van het volk,,en er moest een zondebok aangewezen worden voor al de elende die duitsland had gekend en ja dat waren dus de joden en de homofielen en de gehadicapten en de zieke en de bejaarden noem ze maar op.
Hitler heeft mein kampf in de gevangenis geschreven naar dat hij was gearesteerd naar het proberen de macht over te nemen op een niet gedoogde manier zeg maar. hij belande in de gevangenis waar hij het boek schreef,... hitler was toen alles behalve een bekend figuur en niemand heeft ooit iets van het boek gehoord tot dat het al te laat was.
Ik vind hitler en de 2e wereldoorlog erg boeiend om te lezen etc het was een zieke geest in een zieke ziel wat duitland heette.
Maar hitler was allen behalve een domme vent maar hij zag zich zelf nu eenmaal groter dan god zelf cq de duivel
Charaz schreef:Ik heb de film mein kampf gezien (althans dacht dat deze zo heette, ging iig over Adolf Hitler) en daar zie je aan het eind dat hij zelfmoord pleegt omdat hij niet opgepakt wil worden.
Is hij wel opgepakt en klopt de film niet? Of is hij eerder opgepakt?