Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nikkigioa schreef:Geen proeven op mens en dier. Er zijn (toekomstige) alternatieven mogelijk.
detour schreef:Proefdieren zijn ook individuen; dus die stelling gaat niet op; we vallen mijns inziens gewoon net als paarden onder het fenomeen zoogdier.
Cassidy schreef:@ Detour, doe ons een plezier en lees de topics even door,wil je?
En bekijk dan ook dit topic even:
viewtopic.php?f=2&t=697667&
Ik moet het Yellowfish aanrekenen dat ze in de anti-proefdieren topics nooit heeft gezegd dat ze geen medicijnen zou nemen die op proefdieren zijn getest. Het is en blijft een rotziekte, en ik wil haar dan ook heel veel sterkte wensen.
detour schreef:Proefdieren zijn ook individuen; dus die stelling gaat niet op; we vallen mijns inziens gewoon net als paarden onder het fenomeen zoogdier.
detour schreef:Tuurlijk, we zijn veel intelligenter, hoor, en kunnen veel meer, ik doelde veel meer op het feit dat zowel dieren als mensen individuen bevatten en relaterend aan medicijngebruik geldt ook daarvoor, dat dieren net als mensen verschillend reageren op mediactie. Thats all.
Tieneke schreef:Misschien lok ik hiermee een grote discussie uit, maar ik waag het er toch op:
Ja, een mensenleven is mij meer waard dan dat van een dier. Concreet: Als ik later in een brand zou zitten en ik zou de keuze hebben om mijn kind of mijn paard te redden, hoeveel verdriet ik zou hebben achteraf, ik zou toch voor mijn kind kiezen.
Als er geen alternatief zou zijn en de keuze viel om proeven te doen op een mens of dier: zou ik voor het dier gaan. Let op: als er geen alternatief zou zijn.
En laten we niet vergeten: ieder mens heeft ouders. Je kind opgesloten, tot daar aan toe, maar onvrijwillig gebruikt om misschien te doden, voor ouders moet dat verschrikkelijk zijn. Want wat je kind ook doet: het is en blijft je kind.
Tieneke schreef:Ja, een mensenleven is mij meer waard dan dat van een dier. Concreet: Als ik later in een brand zou zitten en ik zou de keuze hebben om mijn kind of mijn paard te redden, hoeveel verdriet ik zou hebben achteraf, ik zou toch voor mijn kind kiezen.
Redrumfox schreef:Gedetineerden. Absoluut! Die dieren hebben nog nooit wat fout gedaan, sterker nog; ze leven onder vreselijke omstandigheden door de mens. En dan moeten ze ook nog wat voor ons gaan doen zeker!?!? Criminelen hebben het voor andere mensen alleen maar slechter gemaakt, dan kunnen ze ook wel wat terug doen voor de mensheid.
Sizzle schreef:[/b]detour schreef:Proefdieren zijn ook individuen; dus die stelling gaat niet op; we vallen mijns inziens gewoon net als paarden onder het fenomeen zoogdier.
Enof die stelling op gaat. De meeste proeven worden uitgevoerd op inteelt stammen zodat ieder dier een identieke genetische achtergrond heeft. Dit gebruik van inteeltdieren heeft het proefdier gebruik aanzienlijk teruggedrongen. [b]Wil je misschien ook inteelt gedetineerden maken?