Karl66 schreef:Het gebrek aan wiskundig inzicht als reden voor een onvoldoende op wiskunde is echt onzin. Wiskunde op de middelbare school is puur het oplossen van een beperkt aantal standaardproblemen met een beperkt aantal standaardoplossingen. Dat is iets wat je door dom stampen kan leren, net zoals idioom of gramatica-regels.
De enige reden waarom het geaccepteerd wordt dat mensen een onvoldoende op wiskunde halen, is de mythe dat je wiskundig inzicht nodig hebt voor middelbare school wiskunde.
Edit: ik vind het trouwens helemaal niet teveel gevraagd dat je in een tweetalig land beide talen op een bepaald niveau beheerst als je naar de universiteit toe wilt.
Jij bent zeker zelf wel goed in wiskunde?
Ben het hier echt niet mee eens.
Ik ben door een instituut getest op mijn vaardigheden en kwam voor de talen uit op hoogste vwo niveau, terwijl wiskunde een laag mavo niveau was (toen was dat nog geen vmbo) en omdat je wiskunde moest hebben, kon ik dus geen havo of vwo doen. Dit soort regelingen maakt juist dat mensen onder hun niveau moeten gaan zitten omdat ze in een vak niet goed zijn!