Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Zien eten doet eten?
Misschien is het dat als ze veel kinderen ziet eten?
Daar krijg je vanzelf honger van
Citaat:vooral als ze zelf niet onwijs sterk in hun schoenen staan.
faye schreef:runningkawa schreef:Zien eten doet eten?
Misschien is het dat als ze veel kinderen ziet eten?
Daar krijg je vanzelf honger van
Ik ga toch echt niet kinderen krijgen zodat de oudste gaat eten
Want thuis weigert ze resoluut en niet omdat ze wat anders krijgt, want dat is niet zo. Ze wil het liefst alleen snoep, patatjes, pizza en poffertjes...heeft zij even pech
runningkawa schreef:Citaat:vooral als ze zelf niet onwijs sterk in hun schoenen staan.
Ik denk juist dat stukje
Mijn moeder was streng, eerlijk maar steng.
Ik durfde bijv echt niets weg te halen
Niet bang voor de politie, maar voor mijn moeder.
Er hingen gewoon sancties aan de dingen die je deed. En geen loos geblaat met als je nog 1 keer zeurt dan dit....dan kwam er ook gewoon een sanctie en die was zo streng als het ding wat je fout had gedaan.
faye schreef:Ja eigenlijk ben ik gewoon een rotmoeder
faye schreef:Ik ga toch echt niet kinderen krijgen zodat de oudste gaat eten
Want thuis weigert ze resoluut en niet omdat ze wat anders krijgt, want dat is niet zo. Ze wil het liefst alleen snoep, patatjes, pizza en poffertjes...heeft zij even pech
Lusitana schreef:faye schreef:Ik ga toch echt niet kinderen krijgen zodat de oudste gaat eten
Dan heeft ze daar dus al kennis mee gemaakt, anders kan ze er niet om vragen. Ik hoop dat je mijn punt ziet.
Als kinderen er heel jong niet mee in aanraking komen, zullen ze eten wat de pot schaft en later bewuster er mee om kunnen gaan, het is immers niet iets wat ze gewoon zijn, dus gaan ze er kritischer mee om.
(Niet dat het jou nu nog helpt, maar ik blijf bij het punt van de dicussie)
Lusitana schreef:faye schreef:Ik ga toch echt niet kinderen krijgen zodat de oudste gaat eten
Dan heeft ze daar dus al kennis mee gemaakt, anders kan ze er niet om vragen. Ik hoop dat je mijn punt ziet.
Als kinderen er heel jong niet mee in aanraking komen, zullen ze eten wat de pot schaft en later bewuster er mee om kunnen gaan, het is immers niet iets wat ze gewoon zijn, dus gaan ze er kritischer mee om.
(Niet dat het jou nu nog helpt, maar ik blijf bij het punt van de dicussie)
LCharlotte schreef:Helemaal mee eens ik vind het de verantwoordelijkheid va een ouder om te zorgen dat het kind gezond en vitaal is.