Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Re: Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:23

Volgens mij kun je niet eerder zeggen hoe je reageert dan wanneer je iets dergelijks overkomt.
Maar ik kan me best voorstellen dat je zo boos wordt op zo'n moment dat je -in een reflex en zonder de tijd te hebben om na te denken- de dief eens even heel erg iets wilt aandoen. Misschien inderdaad zelfs doden.
Mag natuurlijk niet maar als het in dit soort gevallen toch een klein beetje per ongeluk gebeurd, mag zo iemand naar mijn mening niet te zwaar gestraft worden. (kan me ook niet voorstellen dat dat gaat gebeuren)

Aan de andere kant; als die mevrouw niks had gedaan, netjes naar t buro was gegaan om aangifte te doen; wie gelooft er dan nu werkelijk dat die kerel ooit was gestraft en dat hij het daarna nooit meer zou doen? Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:24

Faye, ik ga verder niet speculeren hoe ik iemand bij mijn paard weg zou krijgen, maar niet door een onbezonnen misdaad waarschijnlijk.

Als mijn tas op deze manier geroofd zou worden, dan ging ik er zelf helemaal niks aan doen, maar rechtstreeks naar de politie om aangifte te doen en om te zorgen dat mijn passen en telefoon geblokkeerd zou worden. Uiteraard probeer ik wel een signalement af te geven, dus ik kijk wel, maar zo kort mogelijk.

Dat is niet laf, maar gewoon de verstandigste manier om met dit soort zaken om te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:25

Ach ja, had die sukkel maar een helm op moeten doen, was hij ook nog onherkenbaar geweest Haha!

IKbenEllen

sflj schreef:
Aan de andere kant; als die mevrouw niks had gedaan, netjes naar t buro was gegaan om aangifte te doen; wie gelooft er dan nu werkelijk dat die kerel ooit was gestraft en dat hij het daarna nooit meer zou doen? Gestoord

Precies, de wereld is toch beter af zonder dit soort schorem.

Anoniem

Kyle schreef:
[***] schreef:
Kyle geef er niet zo'n draai aan. De bedoeling van deze vrouw was ook niet om hem dood te rijden, het was een ongeluk. Het zou mij ook niet uitmaken waaróm iemand mijn tas jat, ga toch gewoon werken net als iedereen.

Wat verwacht je anders als je met je auto tegen/over iemand rijdt??? Rolleyes
Of ben ik nu zo idioot die bij "met auto tegen iemand rijden" direct denk aan dood, of is zij gewoon zo lichtgelovig dat je met een ton metaal iemand alleen maar een knietje zet???
Ik wil nergens een draai aan geven, dit is gewoon hoe ik het zie.

Exact de reden waarom het géén ongeluk was.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:26

Misschien heel vervelend en naar voor de nabestaande maar de rest van de maatschappij zal er denk ik weinig aan missen... Bloos

Belachelijk dat ze word vervolgt, het lijkt mij dat ze al genoeg is gestraft met de emoties en aandacht( negatieve ) rond deze zaak.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:26

iedereen komt altijd een keer in zn/haar leven de verkeerde tegen, die zijn koeienpoep niet pikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:27

Tsja, ik blijf erbij dat je niet kunt voorspellen hoe je reageert als zoiets je overkomt. Dat weet je pas als het je overkomt.

Na een roof aangifte doen, tsja dat is dan voor de verzekering en eventuele fraude Knipoog
Maar je gelooft toch zelf niet dat de politie er ook maar iets mee zal doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:31

Frauderen doe ik niet aan, dat laat ik over aan de mensen die dat allemaal heel normaal vinden om te doen.

Geen aangifte doen is nog minder effectief. Bovendien weet jij helemaal niet of het mij wel of niet overkomen is, kan zomaar zo zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:31

jij had toch ooit eens iets met jouw auto? Lov?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:33

Lovely schreef:
Frauderen doe ik niet aan, dat laat ik over aan de mensen die dat allemaal heel normaal vinden om te doen.

Geen aangifte doen is nog minder effectief. Bovendien weet jij helemaal niet of het mij wel of niet overkomen is, kan zomaar zo zijn.

Ik zeg toch nergens dat jij niks van die aard hebt meegemaakt? Verward Al denk ik wel dat er een groot verschil is tussen bijvoorbeeld inbraak als je er niet bij bent, of roof onder je neus.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-07-07 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:34

Leefde prins Bernhard nog maar, die zou wel zorgen dat t allemaal goed kwam! Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:37

sflj schreef:
Leefde prins Bernhard nog maar, die zou wel zorgen dat t allemaal goed kwam! Haha!

Afbeelding Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:38

Kiwiko, nee, maar ik rij hier wel altijd met de deuren dicht. Maar las ik weer op de plaatselijke teletekst dat het geboefte tegenwoordig al je zijruiten inslaat om bij je tas te kunnen, dus dat vraagt nog meer maatregelen Haha!. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 is dan mijn uitgangspunt en ik ga niet onnodig risico nemen om vervolgens te gaan jengelen hoe slecht die kids zijn en hoe oneerlijke en inefficient het rechtssysteem en politie is. Als je hier woont, moet je gewoon zelf je zaakjes goed regelen. De politie geeft ook heel veel voorlichting over waar je vooral op moet letten. Voorbeeld: mijn buurman had zijn auto hier voor staan, paar minuutjes maar en in die paar minuten is zijn raam ingeslagen en zijn laptop gejat. Mijn idee is: je auto met alarmlichten ergens zetten om te laden en te lossen is al link omdat er dan vaak spullen even zonder toezicht liggen; en je laptop in het zicht laten liggen is nogal onhandig.
Die dingen gebeuren, maar je kunt ze ook vrij goed voorkomen.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:42

Hahah Haha!. Nou ik denk dat ik hetzelfde had gedaan, het is toch het enige wat je nog kan doen om hem tegen te houden. Als je dief bent heb je nou eenmaal een risicovol beroep gekozen. Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:43

ben ik met je eens Lov............. alleen wil ik niet al die maatregelen moeten nemen Lachen snap je?

Mijn huis is bijvoorbeeld nooit op slot, ik woon gruwelijk goed geisoleerd met een aantal mensen op een boerderij........... als ik thuis een scheet laat weet heel schipluiden dit binnen een uur...... Dus bij mij zal niet ingebroken worden........

sterker nog, als ik mijn auto thuis neerzet, dan zitten mijn sleutels gewoon nog in het contact Lachen en mijn portomonaie ligt op de bijrijdersstoel Lachen

heerlijk vind ik dat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:45

Dus als ik het goed begrijp mag ik in mijn eigen auto niet mijn tas op de stoel naast me leggen, maar moet ik een kluis in bouwen anders lok ik het uit? Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:46

Dat is fijn Kim. Ik ben ook wel eens mijn sleutels in mijn auto vergeten en toen stond ie er helaas nog. Mijn vorige auto deed ik nooit op slot, scheelt weer bij het schadebedrijf.

Nee Faye, maar je kunt wel heel makkelijk de diefstal bemoeilijken.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:46

ik ben benieuwd wat voor een straf dat andere tuig krijgt wat ook op die brommer zat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:47

Dat snap ik ook best. ik laat nooit iets in het zicht, mijn handschoenenkastje open. Maar er zijn wel grenzen vind ik. En als je raampje ingetikt wordt om je tas te jatten terwijl je er naast zit dan is die grens wel ver en ver overschreden!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:48

Ik zou nooit op iemand inrijden voor een handtasje belachelijk hoor.
Kan me niet voorstellen dat ze zo van de wereld was dat ze hem per ongeluk dood heeft gereden.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:48

ja dan moet je dus gewoon achteruit rijden Haha!
Laatst bijgewerkt door Wesco op 29-07-07 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:49

Misschien was ze net naar de bank geweest om een auto contant te betalen, weet jij veel. Het is wel makkelijk oordelen zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:49

Klopt Faye, maar dat is wel de realiteit en ik denk dat je die niet bijstelt door er maar op los te rammen met de achterkant van je auto of andere zaken, omdat je je toevallig niet kan beheersen en vindt dat het allemaal niet kan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:50

Lovely schreef:
Dat is fijn Kim. Ik ben ook wel eens mijn sleutels in mijn auto vergeten en toen stond ie er helaas nog. Mijn vorige auto deed ik nooit op slot, scheelt weer bij het schadebedrijf.

.

hahaha deed ik ook nooit Lachen ik zei altijd gekscherend als ik daarop aangesproken werd (toen woonde ik nog in Den Haag) Het ergste wat ze kunnen doen is het ding opruimen Lachen Lachen Lachen