Rasmussen uit de tour gehaald

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Re: Rasmussen uit de tour gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:54

Deze tekst komt nu op LiveTicker van nu.nl voorbij:

"Michael Boogerd: - "Ik voel me niet besodemieterd door Rasmussen. Ik leef juist met hem mee. Dit is een domper voor het hele team. Ik heb nu helemaal geen zin om te fietsen""

Geeft je nog meer om te denken.............

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:57

Ik gok dat Rasmussen en de ploeg ook niet verwacht hadden dat dit zou gebeuren. Hij had immers die boete van 10 000 euro al gekregen. Kan me dan wel indenken dat ze ergens met hem meeleven. Maar misschien krijgen ze zelf de volledige waarheid niet te horen, wat die dan ook mogen zijn.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:06

Rasmussen zegt zelf: Mijn baas is gek, ik heb niet gelogen!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:20

Het ergste voor Rasmussen zal dadelijk zijn als het tegendeel toch bewezen wordt. Dat er niks met hem aan de hand is,maar dat enkele leden uit de tour hem liever zagen verdwijnen dan die tour uitrijden. En daardoor er alles aan deden om hem uit de tour te laten halen.
Dat lijkt me wel een enorme domper voor hem,maar ook voor zn ploeg. Hij was immers op dreef om de tour te winnen!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:24

Welk tegendeel? Hij heeft gelogen dat is duidelijk, hij is niet voor doping uit de tour gehaald.

Ik vind het maar een vaag verhaal hoor, ik zou graag willen weten wat er nou echt aan de hand is maar daar zullen we wel nooit achter komen.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:25

Revanches schreef:
Het ergste voor Rasmussen zal dadelijk zijn als het tegendeel toch bewezen wordt. Dat er niks met hem aan de hand is,maar dat enkele leden uit de tour hem liever zagen verdwijnen dan die tour uitrijden. En daardoor er alles aan deden om hem uit de tour te laten halen.
Dat lijkt me wel een enorme domper voor hem,maar ook voor zn ploeg. Hij was immers op dreef om de tour te winnen!

ja dat is wel zo... maar hij is ook niet erg slim bezig geweest als hij echt niets te verbergen heeft en dope-vrij is ... Rolleyes

*edit... ik zelf denk dat er iets niet pluis is hoor... moet alleen bewezen worden

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:26

Er werd al gezegd dat er 'nieuwe informatie' was, alleen WAT precies is blijkbaar nog altijd niet bekend gemaakt..

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:40

Tavanta schreef:
Deze tekst komt nu op LiveTicker van nu.nl voorbij:

"Michael Boogerd: - "Ik voel me niet besodemieterd door Rasmussen. Ik leef juist met hem mee. Dit is een domper voor het hele team. Ik heb nu helemaal geen zin om te fietsen""

Geeft je nog meer om te denken.............

Daarstraks lieten ze op NL 1 een fragment zien waarin hij dat inderdaad zei. Voor dit citaat zei hij echter ook dat hij teleurgesteld was.
Ik vond het zelf ook al opmerkelijk dat ie zei dat ie zich niet besodemieterd voelde, maar goed, misschien ga ik nu ook wel overal iets achter zoeken. Knipoog Kan me goed voorstellen dat Boogerd zo'n sportman is wiens plezier nu wel flink vergald is.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:44

Dit hele zaakje stinkt als een gek......

Wel heel typisch dat het precies gisteren escaleert, als je bedenkt dat TOT gisteren (na een sublieme rit van Rasmussen) er nog hoop/kans was dat Contador (de lieveling) het geel Parijs binnen zou brengen ipv Rasmussen (het zwarte schaap) Nagelbijten / Gniffelen

Rasmussen geeft aan dat hij NIET gelogen heeft en dat hij NIET in Italië is geweest. Dit lijkt me gemakkelijk te bewijzen aan de hand van alleen al vliegtickets (vluchtgegevens zijn zo op te vragen). Ik moet nog eens zien of hij terecht naar huis is gestuurd of dat er veel meer aan ten grondslag ligt Knipoog

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:47

Rasmussen heeft wel toegegeven dat hij wel in Italië zat hoor. Knipoog

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:49

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:50

Hoor net op tv dat Theo de Rooij zegt dat er we bewijs is.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:50

Ik ben echt benieuwd naar verder nieuws hierover. Aangezien Rasmussen in de tour steeds negatief getest is, ben ik benieuwd of ie wel of geen doping gebruikt heeft.

Wat ik overigens erg kwalijk vind is dat zowel de UCI-voorzitter als de tourdirecteur openlijk uitspreken dat ze liever Contador als Rasmussen als tourwinnaar zien. (Voor de escalatie van gisteravond.)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:52

Hij kan zo véél zeggen, laat hem het eerst eens op tafel gooien Knipoog ! Misschien vind hij het wel bewijs dat iemand zegt 'Ja hoor, ik heb 'm zien fietsen op die en die berg die en die dag!'...

Alle kaarten op tafel, en dán pas conclusies trekken!

En je kunt erover zeggen wat je wilt, maar de Tourdirectie én de hoge piefen van de UCI zijn maar wát blij dat Rasmussen eruit is Nagelbijten / Gniffelen

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:10

Menchov is afgestapt net....

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:16

Who's next............

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:17

Rasmussen blijft alles ontkennen trouwens, beweert nog steeds dat ie in Mexico zat.
Zou wel heel triest zijn.....

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:25

De Leeuwenkoning schreef:
"Ik zeg t je Pumbaa.. t stinkt..."
"Oh pardon..."
"Niet gij.. die doar!"

Sorry, dat was het eerste wat er gisteravond in me opkwam.
Ik vind deze maatregel wel erg overdreven van de Rabo...

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:52

Ik zou het echt heeelll erg vind als achteraf zou blijken dat hij er door druk van die 2 hoge pieffen *die dat dan niet horen te zijn* Rasmussen uit de tour is gegooit....

Want ja hij Is indd Negatief gestest heel de tour al... en Tsja dat hij heeft gelogen dat is zo.. daar heeft hij zijn boete al voor in ontvangst genomen niet zeuren..
en indd net wat Jokari zegt... als hij nou middemoter was geweest was er geen haan die er naar kraait en nu moet het zo...
het Stinkt indd!!!!! en volgens mij echt niet in het voordeel van Rasmussen en dus van de RABO!!

Toen ik vanmorgen de beelde zag van mr. de Rooij die was gwoon aan het huilen.. hij moet echt wel diep en diep geraakt zijn hoor *en geschokt misschien ook wel*

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:01

Dit stinkt aan alle kanten en maar beweren nee ik gebruik niks. Verdacht dat hij niet in Mexico was maar in Italie.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:14

MsMarit schreef:
Toen ik vanmorgen de beelde zag van mr. de Rooij die was gwoon aan het huilen.. hij moet echt wel diep en diep geraakt zijn hoor *en geschokt misschien ook wel*

Onmacht kan ook zeer doen Knipoog

Dit zaakje stinkt zeker, maar al met al sta ik achter Rasmussen en ja, hij heeft waarschijnlijk fouten gemaakt maar ik ben ervan overtuigt dat hij GEEN doping gebruikt heeft!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:19

Tieneke schreef:
Nu met Astana, Cofidis en Rasmussen eruit, is de tour niet bepaald aan zijn beste editie bezig.
Hier op teletekst staat dat Rasmussen enkele dopingcontroles gemist zou hebben. Moet je natuurlijk niet doen als je jezelf niet verdacht wilt maken.

Het is in ieder geval zonde voor de sport, al die doping. Het wordt bijna een klucht.

Inderdaad bijzonder spijtig voor de sport. Ik had het niet verwacht van Rasmussen. Had overigens ook niet verwacht dat 'de rest' van de Rabo-ploeg wel zou starten nu Rasmussen eruit is. Het is wel een klap in je gezicht, en als we de berichten mogen geloven hebben de overige renners uit de Rabo-ploeg nauwelijks geslapen vannacht.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:20

Nee, ik ook niet, ik vond hem echt een stoere rijder en had het hem echt gegund. Maar hoe stom ben je dan om te gaan liegen.
Maar dan nog, ik vind het een zware straf van de Rabobank, hij was zo dicht bij...

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:26

Remember schreef:
MsMarit schreef:

Onmacht kan ook zeer doen Knipoog

Dit zaakje stinkt zeker, maar al met al sta ik achter Rasmussen en ja, hij heeft waarschijnlijk fouten gemaakt maar ik ben ervan overtuigt dat hij GEEN doping gebruikt heeft!

Ja dat kan indd zeker zeer doen.. die had ik er nog niet eens bedacht Lachen

Ik sta ook eigenlijk wel achter hem.... En trouwens iedereen maakt wel eens fouten maar het is en blijft een feit dat hij tijdens de tour " clean" was!!! en dus vind ik het zeer zwaar voor hem om zo vlak voor het eind en zijn zege *want het was toch wel duidelijk* hij eruit word gehaald!!

HIj werd trouwens niet zo afgevoerd als die *hoe heet hij ook al weer* Dinsdag.. die werd gwoon geboeit meegenome!! als 1 of andere zware crimineel

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:34

Toch blijf ik het een raar verhaal vinden, het is toch alleen maar in het voordeel van RABO als een renner geel heeft dan sturen ze iemand toch niet zo maar naar huis, alleen omdat zijn verblijfplaats niet bekend was.
Men is duidelijk bang voor iets, of ze weten meer, of ze zijn dusdanig onder druk gezet maar je kiest er als ploegdirectie niet zomaar voor om dit over je heen te halen, als er verder niets zou zijn laat je je ploeg naar Parijs rijden en neemt de trui en publiciteit in ontvangst en gaat fijn criteriums rijden om een beetje geld binnen te halen.
Er zijn wel meer rijders die "verdacht" rond rijden maar je bent nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Er was niet genoeg reden voor de tourdirectie of de internationale wielerunie om hem te schorsen.
Hij heeft maar twee controles gemist (bij drie lig je eruit), bij alle andere controles was ie "schoon". Hij was niet traceerbaar voor de tour maar dat was al bekend voor de start, hij ontkent nog steeds in Italië geweest te zijn dus zou ie er alleen uitgegooid zijn vanwege een oud renner die verklaard heeft hem in de Dolomieten gezien te hebben...........

Tja, ik weet het niet meer hoor maar ergens is iemand flink verkeerd bezig...............