Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_

Re: Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:14

De duivel was eerst een engel. Een hele belangrijke. Alleen wilde hij op een gegeven moment de macht hebben.

Quellian; oke maar daar staan dus wel antwoorden in. (dat wil ik ermee zeggen Knipoog )

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:14

Maar is Satan dan nu ook ineens almachtig? Waarom zou God iemand of iets creeren dat even machtig is als hem...

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:15

Calanddra schreef:
Dus Satan heeft mensen homoseksueel gemaakt, goh dat vinden ze vast erg leuk om te horen Nagelbijten / Gniffelen

ja ja en dus ga ik naar de hel Ja

nou is het dus ook zo dat al die andere lekkere lesbo meiden dan natuurlijk ook naar de hel gaan Duivel

en dan wil ik niet eens meer naar de hemel, je zal daar maar zitten een eeuwigheid tussen de hetero`s ik moet er niet aan denken Clown

Sunrise_

Calanddra schreef:
Maar als God inderdaad alles kan, waarom worden er dan nog zoveel mensen zo gruwelijk vermoord, etc? Hij is blijkbaar almachtig dus zou de macht moeten hebben om het tegen te houden, waarom doet hij dat dan niet?

Johannes 16:

Dit alles heb ik tegen jullie gezegd om te voorkomen dat jullie je geloof verliezen. 2 Jullie zullen uit de synagoge gezet worden, en er komt zelfs een tijd dat iedereen die jullie doodt, meent daarmee God te dienen. 3 Maar ze doen dat omdat ze de Vader en mij niet kennen. 4

Tellie

Tellie schreef:
Hoe kan Satan dan slecht zijn geworden wanneer er op dat moment geen satan was om hem van zijn rechte pad af te helpen?

Sammie

Muzefee schreef:
Tuurlijk, maar het klinkt toch niet logisch op die manier. Ik heb gelovige vrienden en dus vaak genoeg de bijbel voor mijn neus geschoven gekregen, maar zulke dingen snap ik gewóón niet. Nagelbijten / Gniffelen
Maar hoe dan ook of een onbevlekte bevangenis nu wel kan of niet heeft op dit moment niks met dit topic te maken. Ik ben gewoon benieuwd hoe de kerk, bijbel of het Christendom de sexuele geaardheid van een mens uitlegt. Daar gaat het in dit topic over.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:16

De satan was een hele machtige Engel ja. Die zijn macht misbruikt heeft, daarom is de duivel dus ook heel "machtig".

EN nogmaals als het niet respectvol kan , kap ik wel.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:17

Sunrise_ schreef:
Calanddra schreef:
Maar als God inderdaad alles kan, waarom worden er dan nog zoveel mensen zo gruwelijk vermoord, etc? Hij is blijkbaar almachtig dus zou de macht moeten hebben om het tegen te houden, waarom doet hij dat dan niet?

Johannes 16:

Dit alles heb ik tegen jullie gezegd om te voorkomen dat jullie je geloof verliezen. 2 Jullie zullen uit de synagoge gezet worden, en er komt zelfs een tijd dat iedereen die jullie doodt, meent daarmee God te dienen. 3 Maar ze doen dat omdat ze de Vader en mij niet kennen. 4

Ok, gelieve een normale uitleg want hier snap ik niks van.... (niet onrespectvol bedoeld, maar ik snap er gewoon geen snars van Vork )

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:17

alex66 schreef:
Calanddra schreef:
Dus Satan heeft mensen homoseksueel gemaakt, goh dat vinden ze vast erg leuk om te horen Nagelbijten / Gniffelen

ja ja en dus ga ik naar de hel Ja

nou is het dus ook zo dat al die andere lekkere lesbo meiden dan natuurlijk ook naar de hel gaan Duivel

en dan wil ik niet eens meer naar de hemel, je zal daar maar zitten een eeuwigheid tussen de hetero`s ik moet er niet aan denken Clown

Dat wordt helemaal nergens gezegd Lachen , ik durf er niet eens over te oordelen wie er wel of niet naar de hel gaat, ik zie het eerder zo.

God is goed, Satan is slecht. God/Jezus is de redding van het goede, geloof in Hem en je hebt eeuwig leven, vergeving van zonden. Ik geloof ook niet dat God je naar de hel 'stuurt', maar dat God juist de redding is van het kwaad, hoor bij Hem en Satan heeft geen macht over je.

Trouwens, als je in dit leven niet bij God zou willen zijn, waarom zou je dat in het leven hierna wel willen? Omdat je dan naar de hemel gaat? Lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:18

Als ik er even vanuit ga dat sex volgens het Christendom alleen voor de voortplanting is, dan is dat ook meteen een simpele verklaring waarom zoveel Christenen het moeilijk hebben met het accepteren van homo's. Aangezien voortplanting tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht (zeker via natuurlijke weg) niet mogelijk is. En de sex dan dus kennelijk een ander doel dient dan kinderen (nieuwe Christenen) maken. Als je op die manier tegen sex aankijkt kan ik mij voorstellen dat veel Christenen moeite hebben met het accepteren van homoseksualiteit.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:19

tamary schreef:
Als ik er even vanuit ga dat sex volgens het Christendom alleen voor de voortplanting is, dan is dat ook meteen een simpele verklaring waarom zoveel Christenen het moeilijk hebben met het accepteren van homo's. Aangezien voortplanting tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht (zeker via natuurlijke weg) niet mogelijk is. En de sex dan dus kennelijk een ander doel dient dan kinderen (nieuwe Christenen) maken. Als je op die manier tegen sex aankijkt kan ik mij voorstellen dat veel Christenen moeite hebben met het accepteren van homoseksualiteit.

Maar dat is nog steeds geen antwoord op het feit dat volgens Christenen iedereen perfect wordt geboren, en aangezien je als homo wordt geboren..

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:20

Sunrise_ schreef:
God is goed, Satan is slecht. God/Jezus is de redding van het goede, geloof in Hem en je hebt eeuwig leven, vergeving van zonden. Ik geloof ook niet dat God je naar de hel 'stuurt', maar dat God juist de redding is van het kwaad, hoor bij Hem en Satan heeft geen macht over je.

Trouwens, als je in dit leven niet bij God zou willen zijn, waarom zou je dat in het leven hierna wel willen? Omdat je dan naar de hemel gaat? Lachen

Ik geloof niet in een hemel... Lachen

050206051012

Danielle_ schreef:
De satan was een hele machtige Engel ja. Die zijn macht misbruikt heeft, daarom is de duivel dus ook heel "machtig".

Dan moet het van beide zijden respectvol zijn, ook de 'gelovigen' mogen wel een stapje naarvoren zetten en toegeven dat er gewoon veel dingen niet kloppen.

Ik heb een heel andere uitleg voor mezelf van de bijbel, maar dat wordt dan weer als duivels gezien door de protestanten. Hoe je het ook doet: je doet het toch nooit goed!

Dan vraag ik me ook nog eens af he... Wij woonden vroeger naast mensen die elke zondagochtend in de kerk zaten, vooraan, bijbel op schoot, je kent ze wel (de voor mij genoemde 'we knijpen de kat in het donker figuren'). Meneer kwam overdreven vaak op de tippelzone (en deed er meer dan kijken alleen), stond te vloeken in de schuur als hij op zondag aan het werk was (God ziet het niet als je onder een dak werkt op zondag Verward ) en ga zo maar door.

Zulke zonden worden dus vergeven als je op zondag naar de kerk gaat? In dat geval ga ik ook doen wat ik wil, heb ik best een paar uurtjes per week voor over Ja

Veirl

Calanddra schreef:

Ik vind het 'apart' om te zien dat veel mensen die niet in God geloven deze vraag stellen, je hoort hem zo vaak. Denk je dat de mensen die geloven hier wel het antwoord op hebben? Dit is iig hoe ik erover denk: als alles op aarde koek-en-ei was, gezellig en liefdevol en iedereen was met God, dan was de mens geen mens maar een robot. Ze hadden eigenlijk geen keuze, er was eigenlijk geen ECHTE liefde: God zou dan eigenlijk de mens dwingen om van hem te houden. Wil hij dat? Nee... God wil mensen die bewust voor hem kiezen en bewust van hem houden.
Ik denk daarom dat er veel ellende is op aarde: want zoals we in dit topic kunnen zien kiest niet iedereen voor God. Haha!
Daarbij wil ik niet zeggen dat iedereen die niet voor God kiest, slecht is en slecht doet. (Voordat dat weer verkeerd opgevat wordt)

(Oh ja, dit is wel heel erg offtopic geworden ondertussen)

Sunrise_

Calanddra schreef:
Ok, gelieve een normale uitleg want hier snap ik niks van.... (niet onrespectvol bedoeld, maar ik snap er gewoon geen snars van Vork )

Ten 1e: Ik heb lang niet overal een antwoord op, ik probeer het wel, maar soms heb je ergens gewoon geen beargumenteerd antwoord voor, dat is met het geloof ook vaak zo, je gelooft het.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten waarom de ene mens vermoord wordt en de andere niet, weet jij het wel? Lachen Ik zou alleen God er niet de schuld van geven, het zijn nog altijd de mensen die het zelf doen (+ invloed van de duivel).

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:21

Tellie schreef:
tamary schreef:

Maar dat is nog steeds geen antwoord op het feit dat volgens Christenen iedereen perfect wordt geboren, en aangezien je als homo wordt geboren..[/quote]

Nee dat heb ik nooit gezegd. God heeft de mens gemaakt. Daarna gingen zij zich voorplanten. (ondertussen is de zondeval geweest) en had de duivel "vrij spel".

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:22

Quellian schreef:
Danielle_ schreef:

Dan moet het van beide zijden respectvol zijn, ook de 'gelovigen' mogen wel een stapje naarvoren zetten en toegeven dat er gewoon veel dingen niet kloppen.

Ik heb een heel andere uitleg voor mezelf van de bijbel, maar dat wordt dan weer als duivels gezien door de protestanten. Hoe je het ook doet: je doet het toch nooit goed!

Dan vraag ik me ook nog eens af he... Wij woonden vroeger naast mensen die elke zondagochtend in de kerk zaten, vooraan, bijbel op schoot, je kent ze wel (de voor mij genoemde 'we knijpen de kat in het donker figuren'). Meneer kwam overdreven vaak op de tippelzone (en deed er meer dan kijken alleen), stond te vloeken in de schuur als hij op zondag aan het werk was (God ziet het niet als je onder een dak werkt op zondag Verward ) en ga zo maar door.

Zulke zonden worden dus vergeven als je op zondag naar de kerk gaat? In dat geval ga ik ook doen wat ik wil, heb ik best een paar uurtjes per week voor over Ja

Het gaat naar mijn mening niet om de hoeveelheid uren die je in de kerk besteedt, maar of je Jezus aanneemt, een relatie hebt met God en echt van Hem houdt.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:22

tamary schreef:

Grappig: zo heb ik het zelfs nog nooit bekeken. Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:23

Sunrise_ schreef:
Calanddra schreef:

Ten 1e: Ik heb lang niet overal een antwoord op, ik probeer het wel, maar soms heb je ergens gewoon geen beargumenteerd antwoord voor, dat is met het geloof ook vaak zo, je gelooft het.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten waarom de ene mens vermoord wordt en de andere niet, weet jij het wel? Lachen Ik zou alleen God er niet de schuld van geven, het zijn nog altijd de mensen die het zelf doen (+ invloed van de duivel).

De mensen die door God gemaakt zijn. Scheve mond

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:23

Citaat:
Zulke zonden worden dus vergeven als je op zondag naar de kerk gaat? In dat geval ga ik ook doen wat ik wil, heb ik best een paar uurtjes per week voor over

Het word niet in de kerk vergeven.
Je moet er oprecht spijt van hebben en vergeving vragen. En God aangenomen hebben en GELOVEN Dat Jezus aan het kruis is gegaan enz.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:24

Muzefee schreef:

En die door de duivel beïnvloedt worden omdat het anders robots zouden zijn Knipoog .

Veirl

Quellian schreef:

Interessant...
Hierbij bedoel je eigenlijk te zeggen dat je denkt dat wanneer men naar de kerk gaat, het wel goedkomt? Lachen (Even voor mij als verduidelijking)

Sunrise_

Veirl schreef:
tamary schreef:

Grappig: zo heb ik het zelfs nog nooit bekeken. Haha!

Ik ook niet Haha! . Overigens is seks imo niet alleen voor de voortplanting Knipoog .

Veirl

Muzefee schreef:

En eigen keuzes mogen en kunnen maken.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:25

Danielle_ schreef:
Nee dat heb ik nooit gezegd. God heeft de mens gemaakt. Daarna gingen zij zich voorplanten. (ondertussen is de zondeval geweest) en had de duivel "vrij spel".

Ik zeg niet dat jij het zegt. Ik zeg dat.

Je wordt toch homo geboren of niet? God laat iedereen perfect geboren worden en daarna mag je je eigen keuzes maken. Nogmaals, homosexualiteit is geen keuze. Homosexualiteit is iets waar je mee geboren wordt. Dit vergeten veel mensen.