Rookverbod schoolpleinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re: Rookverbod schoolpleinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 00:00

katiavl schreef:
Onzinnig, jaarlijks sterven er **** mensen door passief roken in de horica, het is er niet voor niets hoor.......

En al die mensen die doodgereden worden door mensen die hebben gezopen in een cafe?
Mag dan ook alle drank aub verboden worden?

Overigens kan ik het prima begrijpen dat veel gebouwen rookvrij zijn.
Maar dat ze over plekken in de openlucht gaan zeuren en dan ook nog plekken waar mensen even kunnen relaxen... Moet toch niet gekker worden...
Voor de mensen die buiten nog last hebben van rokers, hoe kan je dan leven in een stad?
Nu woon ik in een klein gat maar het eerste wat ik merk als ik in een stad buiten loop, is de smog. Zeker als het nog eens warm weer is.
En dan zeuren over iemand die buiten rookt? Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:40

Het gaat hier over roken, geen alcohol. Waarom moeten mensen altijd dingen bij betrekken om het zogezegd minder erg te maken.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:10

MarijeR schreef:
katiavl schreef:
Onzinnig, jaarlijks sterven er **** mensen door passief roken in de horica, het is er niet voor niets hoor.......

En al die mensen die doodgereden worden door mensen die hebben gezopen in een cafe?
Mag dan ook alle drank aub verboden worden?

Het is verboden om met de auto te rijden als je gedronken hebt. Met drank maak je alleen jezelf kapot, tenzij je de wet verbreekt. Ga dus alcohol er niet bij betrekken, want dat slaat op niets.

Castello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:16

Yes! nog meer regels in nederland nog meer dingen die je niet meer zelf kunt bepalen! Daar zitten we echt op te wachten Clown
Niet dus!!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:24

katiavl schreef:
Het gaat hier over roken, geen alcohol. Waarom moeten mensen altijd dingen bij betrekken om het zogezegd minder erg te maken.

Dat was gewoon een manier om je argument onderuit te halen. Dat hoort nou eenmaal bij discussies, andere voorbeelden erbij betrekken. Het was dus niet de bedoeling om het 'minder erg' te maken Lachen

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:40

Ik vind het hele passief roken gedoe wat achterhaalt, zo kun je inderdaad alles gaan verbieden. Jaarlijks gaan er ook zoveel mensen dood in 't verkeer zonder alcohol, moet je dan ook meteen auto's en brommers verbieden?

Er gaan jaarlijks in Spanje aan de kust zoveel mensen dood in de zee omdat ze de gevaren niet willen inzien, ga je dan meteen het strand dichtgooien?

Tuurlijk, op sommige plekken kan het best verboden worden (zoals in echte openbare gebouwen zoals banken en bibliotheken) maar buiten op een schoolplein of in de horeca? Kom op zeg, straks mag je in je eigen huis niet eens meer roken.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:43

Ik vind het een beetje dubbel...

Bij ons op de middelbare mochten de leerlingen van de onderbouw niet roken, en toch stonden er altijd wel 10 met een sigaret op de mond, en wel heel simpel gewoon eentje van de bovenbouw erbij zetten en die de sigaret in de hand douwen als er iemand kwam.
De leerlingen van tegenwoordig zijn behoorlijk slim, ze vinden er wel wat op, al moet het stiekem. Er was toen was er al geen controle, of weinig, ik ben benieuwd of dat nu dan meer gaat worden. En dan vind ik ook als het de leerlingen verboden word buiten te roken, dat het de leraren ook verboden moet worden. Wij hebben ook een vaste rokershoek nou op school buiten, fijn afgedekt en er zitten altijd maar kleine groepjes, hoogstens 20 man, zie het probleem niet. Jongeren gaan wel naar een hangplek of whatever om te roken hoor.

Ik vind een rookverbod in de horeca en ziekenhuizen enzo oke, ikzelf (ook roker) vind het ook niet fris als er iemand boven mijn eten zit te kwalmen. Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk rekening te houden met andere mensen. Thuis zet ik een raam of een deur open en blaas zoveel mogelijk naar buiten en bij mijn vriend en vader ga ik naar buiten. Maar wil je dat de medemens geen last heeft van roken, als we al zover willen gaan om het in de buitenlucht te verbieden, dan moesten ze de sigaret helemaal verbieden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:46

Excuseer passief roken achterhaald?

Passief roken veroorzaakt jaarlijks 79.449 doden in de Europese gemeenschap en 2.133 in België
Zijn mensen nota bena die niet kiezen voor de sigaret, maar wel de gevolgen moeten dragen van andere.

In hetzelfde jaar dodelijke ongevallen 899

Voor je met voorbeelden begint te gooien zoek wat op gadver kan er zo kwaad van worden he, heb je tegenargumenten ok heel goed onderbouw ze

Castello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:50

en waar komen deze cijfers vandaan dan? Lijkt me nog al moeilijk te checken namelijk

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:52

Er worden jaarlijks onderzoeken naar gedaan, en die worden gepubliceerd in wetenschappelijke magazines Lachen
En ook gebruikt als ondersteuning van rookvrije horica, noorwegen is als eerste zo een onderzoek gestart. En andere landen volgen Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:56

Als mensen willen roken doen ze het toch wel hoor zelfs al zouden ze het niet meer mogen doen ze het gewoon stiekem, Juist kinderen die op school zitten die vinden het leuk om het dan stiekem te gaan doen op het schoolplein, en voor de verre horeca vindt ik het goed in restaurants en ziekenhuizen helemaal maar bij een echte kroeg vindt ik het gewoon horen

Castello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:59

oke en welke wetenschappelijke magazines zijn dat dan heb je misschien een bron vermelding Lachen

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:18

en hoe constateer je dan precies dat het van sigaretten komten niet van uitlaatgassen of whatever..
in de jaren 50 rookte iedereen en overal, en vroeger was alles mooier Lachen Zeggen ze altijd

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:22

Ik denk niet dat het zin heeft.

Bij ons op school mag je in je pauzes en tussenuur gewoon van het schoolplein af. Zul je zien, iedereen gaat op het stoepje voor het schoolplein staan roken. Dit is hooguit 50 meter lopen, dus dat hebben ze er dan heus wel voor over.