Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Dus voor zo'n vaag smoesje treden ze al van de regels af...maar iemand die emotioneel last heeft van kaal, wat imo veel erger is, daar wordt niet voor van de regeling afgeweken...tjonge jonge
positieve discriminatie...zie het positieve echt niet...
runningkawa schreef:positieve discriminatie...zie het positieve echt niet...
runningkawa schreef:Dus voor zo'n vaag smoesje treden ze al van de regels af...maar iemand die emotioneel last heeft van kaal, wat imo veel erger is, daar wordt niet voor van de regeling afgeweken...tjonge jonge
Cer schreef:runningkawa schreef:Dus voor zo'n vaag smoesje treden ze al van de regels af...maar iemand die emotioneel last heeft van kaal, wat imo veel erger is, daar wordt niet voor van de regeling afgeweken...tjonge jonge
Dat waren twee verschillende ambtenaren op twee verschillende plaatsen... imo geen sprake van 'ze' maar het individueel interpreteren van regels.
De regel is nu eenmaal 'geloofsovertuiging = hoofddoek toegestaan' en in andere gevallen niet.
Helaas voor die mevrouw, maar dat wist ze van tevoren![]()
Misschien had ze een keppeltje oid op moeten doen....
Nadya schreef:Echt schandalig dat ze die vrouw geen hoofddoek op mocht houden!
Dus moslims mogen het wel, maar een vrouw die kaal is geworden door een vreselijke ziekte moet 'm per se af doen? Wat een discriminatie!!!
Ik vind het trouwens ook grote onzin dat bij gelijke geschiktheid de allochtoon per se voor moet gaan bij sollicitaties. Ik ken zat 'gekleurde' Nederlanders die een prima baan hebben. En die zijn echt niet voorgetrokken ofzo en zij zouden dat ook echt niet willen. Het ligt gewoon aan je mentaliteit of je een baan vindt of niet, daar ben ik van overtuigd.
Vroeger riep men dat ook over vrouwen. Nou, als ik solliciteer wil ik de baan hebben, omdat men mij goed genoeg voor die baan acht. En niet omdat ik toevallig een vrouw ben.
Nog even voor alle duidelijkheid; ik ben dol op leuke, relaxte allochtonen EN Nederlanders. Zolang iedereen zich maar aanpast aan ons land en onze gewoonten.
Cer schreef:Als er voor deze vrouw een uitzondering gemaakt wordt, dan willen nog meer mensen een uitzondering... dus ik kan me voorstellen dat ze daar niet aan beginnen...
Overigens, als het zo in de grondwet staat, lijkt het me helemaal een gesloten zaak![]()
Een domme regering die hun eigen regels naleeft... is dat dom?