kankerpatiente moet hoofddoek af op pasfoto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: kankerpatiente moet hoofddoek af op pasfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:41

Dus voor zo'n vaag smoesje treden ze al van de regels af...maar iemand die emotioneel last heeft van kaal, wat imo veel erger is, daar wordt niet voor van de regeling afgeweken...tjonge jonge

positieve discriminatie...zie het positieve echt niet...

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:42

runningkawa schreef:
Dus voor zo'n vaag smoesje treden ze al van de regels af...maar iemand die emotioneel last heeft van kaal, wat imo veel erger is, daar wordt niet voor van de regeling afgeweken...tjonge jonge

Ben het met je eens. IMO ook alles behalve positief. Het blijft voortrekkerij Verward

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:44

Echt schandalig dat ze die vrouw geen hoofddoek op mocht houden!
Dus moslims mogen het wel, maar een vrouw die kaal is geworden door een vreselijke ziekte moet 'm per se af doen? Wat een discriminatie!!!

Ik vind het trouwens ook grote onzin dat bij gelijke geschiktheid de allochtoon per se voor moet gaan bij sollicitaties. Ik ken zat 'gekleurde' Nederlanders die een prima baan hebben. En die zijn echt niet voorgetrokken ofzo en zij zouden dat ook echt niet willen. Het ligt gewoon aan je mentaliteit of je een baan vindt of niet, daar ben ik van overtuigd.

Vroeger riep men dat ook over vrouwen. Nou, als ik solliciteer wil ik de baan hebben, omdat men mij goed genoeg voor die baan acht. En niet omdat ik toevallig een vrouw ben.

Nog even voor alle duidelijkheid; ik ben dol op leuke, relaxte allochtonen EN Nederlanders. Zolang iedereen zich maar aanpast aan ons land en onze gewoonten. Ja

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:44

runningkawa schreef:

Het positieve in dit geval is dat moslima's hun hoofddoekje op mogen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:45

Helemaal met je eens Nadya
Als je gewoon de geschikte kandidaat bent voor de baan, krijg je hem.
In andere landen zoals amerika kan ik me voorstellen dat het anders is, maar hier echt niet

vind je dat positief?
Nogmaals, zie dat niet als positief, juist negatief

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:51

runningkawa schreef:

Dat waren twee verschillende ambtenaren op twee verschillende plaatsen... imo geen sprake van 'ze' maar het individueel interpreteren van regels.

De regel is nu eenmaal 'geloofsovertuiging = hoofddoek toegestaan' en in andere gevallen niet.
Helaas voor die mevrouw, maar dat wist ze van tevoren Ja
Misschien had ze een keppeltje oid op moeten doen....

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:53

Cer schreef:
runningkawa schreef:

Dat waren twee verschillende ambtenaren op twee verschillende plaatsen... imo geen sprake van 'ze' maar het individueel interpreteren van regels.

De regel is nu eenmaal 'geloofsovertuiging = hoofddoek toegestaan' en in andere gevallen niet.
Helaas voor die mevrouw, maar dat wist ze van tevoren Ja
Misschien had ze een keppeltje oid op moeten doen....

Nee, ze had gewoon moeten zeggen dat het uit geloofsovertuiging is Ja Dan mag ineens alles Pling
Ben me ervan bewust dat mijn laatste zin 'ietwat' overdreven is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:53

Nadya schreef:
Echt schandalig dat ze die vrouw geen hoofddoek op mocht houden!
Dus moslims mogen het wel, maar een vrouw die kaal is geworden door een vreselijke ziekte moet 'm per se af doen? Wat een discriminatie!!!

Ik vind het trouwens ook grote onzin dat bij gelijke geschiktheid de allochtoon per se voor moet gaan bij sollicitaties. Ik ken zat 'gekleurde' Nederlanders die een prima baan hebben. En die zijn echt niet voorgetrokken ofzo en zij zouden dat ook echt niet willen. Het ligt gewoon aan je mentaliteit of je een baan vindt of niet, daar ben ik van overtuigd.

Vroeger riep men dat ook over vrouwen. Nou, als ik solliciteer wil ik de baan hebben, omdat men mij goed genoeg voor die baan acht. En niet omdat ik toevallig een vrouw ben.

Nog even voor alle duidelijkheid; ik ben dol op leuke, relaxte allochtonen EN Nederlanders. Zolang iedereen zich maar aanpast aan ons land en onze gewoonten. Ja

Denk ook dat het ter bescherming is voor sommige bedrijven, want hier in de gb supermarkt waren er solicitanten.
En ze hadden iemand aangenomen omdat zij gewoon beter aan de eisen kon voldoen, en de dag derna kregen ze een brief van het discriminatie punt. Dat ze die vrouw niet aangenomen hadden wegens rasdiscriminatie

Maar goed dat is off topic

Op een paspoort moet een foto staan die ter alle tijden volledig herkenbaar is en goed de persoon kan onderscheiden, dus een hoofddoek druist tegen die regels zowiezo

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:54

De grondwet was er al ver voor dat er zoveel moslims in NL waren, en daarin staat gewoon:

Artikel 6
1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging,
individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden,
behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen
en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid,
in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van
wanordelijkheden.

Iedereen heeft dus de vrijheid om zijn of haar godsdienst te belijden zoals ze willen. Ik vind het dus ook onzin om deze discussie weer eens richting discriminatie te trekken. (Het al-oude "het is allemaal de schuld van de moslims" Misselijk )

Als we gewoon volgens de letter van de wet leven, dan mag iemand met een geloofsovertuiging dus wel een hoofddoek op, en iemand met een vreselijke ziekte niet. En dat is dus ook gewoon waar ambtenaren bij burgerzaken/afgifte van paspoorten zich aan moeten houden.

Aan de andere kant is het natuurlijk belachelijk dat we voor zo'n vrouw niet gewoon een uitzondering kunnen maken. Er wordt niemand mee geschaadt als zij gewoon haar hoofdoek op mag houden, en ik kan me ook niet voorstellen dat het ten koste gaat van de herkenbaarheid van deze vrouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:54

ja maar ee joker als geloofsovertuiging?
Daar trapt toch niemand in..of ja wel dus...

dat ze die regel maar snel afschaffen, maar dat zal wel niet in NL..op die punten is het echt maar een dom land...

ja idd, dan mag ineens alles..te zot voor woorden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:55

nee, niet de schuld van de moslims, geef ze groot gelijk dat ze het doen
Schuld van die domme regering van ons, die zo ongelijkheid in de hand werkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:56

Als er voor deze vrouw een uitzondering gemaakt wordt, dan willen nog meer mensen een uitzondering... dus ik kan me voorstellen dat ze daar niet aan beginnen...

Overigens, als het zo in de grondwet staat, lijkt het me helemaal een gesloten zaak Ja
Een domme regering die hun eigen regels naleeft... is dat dom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:58

ja
want zo werk je apartheid in de hand

hoog tijd voor verandering dus Ja

Liedje

Cer schreef:
Als er voor deze vrouw een uitzondering gemaakt wordt, dan willen nog meer mensen een uitzondering... dus ik kan me voorstellen dat ze daar niet aan beginnen...

Overigens, als het zo in de grondwet staat, lijkt het me helemaal een gesloten zaak Ja
Een domme regering die hun eigen regels naleeft... is dat dom?

Nee dat is niet dom, maar ze kunnen ook met de tijd meegaan en eens hun hart openen ipv steeds naar de regeltjes te wijzen en te zeggen dat het in de wet staat. De wet is aanpasbaar en gaat ook met de tijd mee.
Vroeger was spugen ook uit den boze! Stond in de wet.

lesilla

Wat is dat nu weer voor gelul anoeska in dezelfde wet staat dat ieder individu herkenbaar moet zijn aan zijn karakteristieken.

Dus dat bedruist ook tegen de regels

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:59

Wil je dit aanpassen?

Artikel 6
1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging,
individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden,
behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

Dat zou betekenen dat mensen geen recht meer hebben op het vrij belijden van hun godsdienst of levensovertuiging.. Lijkt mij nou niet echt de kant die we op willen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:00

de wetten laat ik aan jullie over Lachen

Maar mijn gevoel zegt gewoon, hou mensen gelijk.
Geloof, ziekte, zwart geel blank mijn part paars, allemaal eerlijk
Gen getrut over dit mag wel bij dit geloof, daar moet die of die voorang krijgen
Hoe meer van die regels, hoe meer er herrie over komt, mensen in een hoekje gestopt worden

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:01

@ katiavl : Weet niet precies welk onderdeel van mijn verhaal je gelul vind (overigens niet zo'n aardige uitdrukking in een normale discussie..).

Ik vind gewoon dat iedereen zich aan de grondwet moet houden, en ambtenaren zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:02

je kan dat toch simpel aanpassen dat op een id je helemaal zichtbaar moet zijn? Ook al ben je gelovig,z iek of ben je een mafketel die denkt dat hij joker is, of altijd clown?

Liedje

Nee, je zou een wet kunnen toevoegen Pling Dat is ook aanpassen Knipoog
Bijvoorbeeld dat het toegestaan is vanwege een medische reden en geloofsovertuiging.

Mee eens Kawa Ja mensen moeten niet in hokjes denken Als je eens een stempel krijgt, kom je er niet meer vanaf. En helaas worden er ook nog heel veel onterrechte stempels uitgedeeld.

Natuurlijk moet iedereen zich aan de grondwet houden, maar dat betekent toch niet dat de grondwet niet aangepast kan worden?

Cer

De herrie komt als mensen uitzonderingen willen op regels die er zijn... Ja

Ik vind ook dat er veeeel mag onder het mom van 'vrijheid van geloofsovertuiging'.. maar ja, ik zie ook niet zo snel hoe je dat moet gaan aanpassen zonder alles te gaan verbieden. Anders moet je toch uitzonderingen gaan maken, en dat wil je ook niet...

Als je de uitzondering maakt op medisch en op geloofsovertuiging, komt er ongetwijfeld weer iemand die iets aangeborens heeft, en daar een uitzondering op wil... dus dan blijf je aan de gang... ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:03

Ik denk dat de regel uitzondering moeilijker na is te leven dan de regel op indentificatie papieren mag geen pet, hoofddeksel, hoofddoek ed gedragen worden.
Dan staat er ook niet dat die mensen op straat niet mogen lopenz oals ze graag willen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-05-07 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:04

vraag me af of er een non op een pasfoto staat, met haar zuster kleed

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:05

Ik zou denken dat als een non dat zou willen, dat dat idd moet mogen Ja

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:11

Iedereen moet gewoon op die pasfoto kunnen zoals hun willen... Als je gezicht maar te zien is (dus ogen mond en oren) dan zal dat hoofddoekje niks uitmaken.