Texas wil doodstraf voor kinderverkrachters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Texas wil doodstraf voor kinderverkrachters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:58

runningkawa schreef:
Als de wet zo in elkaar zou stelen weet je wat er boven je hoofd hangt
Dan kun je kiezen, je pik bij je houden en niemand vermoorden, of dat wel doen en wachten op een vervroegde dood

Mensen die dergelijke misdaden begaan, zijn er over het algemeen van overtuigd dat zij niet gepakt zullen worden - of ze staan in het geheel niet bij de gevolgen stil maar reageren in een impuls.

Zoals jij dus verwacht, werkt de straf niet, en dat is ook ruimschoots bewezen: een zwaardere straf zoals de doodstraf werkt dan niet afschrikwekkend. Het heeft dus geen effect op het verminderen van het aantal moorden of verkrachtingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:01

Er is niks bewezen
Het criminalitiet cijfer zou op plaatsen waar de doodstaf nog steeds is anders misschien nog wel veel hoger zijn.

Verder gaat het me er niet alleen om dat ze dat zelf beseffen, maar om het veiloiger maken van de samenleving
Dood, ontsnappen ze zeker niet meer
En hun cel kan mooi gegeven worden aan een ander die lang moet zitten

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:02

Neem nou die man die veroordeeld was voor de moord en verkrachting op dat meisje in dat park een paar jaar geleden, die had dan al aan de hoogtste boom gehangen terwijl die onschuldig bleek te zijn. En waarom dat veranderd Runningkawa omdat dat in onze aard zit? De grens is nu duidelijk gesteld geen doodstraf in nl, als je daar aan gaat rommelen is het einde zoek (ben ik bang)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:04

snap ff niet met wat er in onze aard zit

maar daar kwam ook uit dat er verschillende dingen niet helemaal zeker waren
Zoals meerdere zeggen 300% bewijs
dutroux, die soorten dus

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:11

In onze aard daar bedoel ik mee de sensatiezucht van (veel) mensen. Eerst had je die mensen op internet die je onthoofd zag worden, bijna iedereen keek ernaar...En nu zie je de meest gruwelijke dingen zonder dat je er iemand over hoort. Het is al geaccepteerd door veel mensen, grenzen vervagen mensen willen geschockeerd worden lijkt het wel. Daarom denk ik dat het van kwaad toch erger zou gaan als de doodstraf word ingevoerd. Mensen wennen aan het idee dat misdadigers vermoord worden en dan hoor je niemand meer over die 300% bewijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:19

nee daar geloof ik niet in dat die grens zo makkelijk verlegt wordt

Dat mensen harder worden is waar..daarom denk ik ook niet dat we in die poeslive strafjes met luxe hotels moeten blijven hangen
De misdaden worden ook steeds harder, bruter
Dus die aai en knuffel straffen hier in NL werken dus ook niet

maar elke maand hoor je wel ontsnapte tbs-ers, die met een beetje "geluk"zo weer iemand doden
Dat kan en mag toch niet?
En dat is niet 1x gebeurd..maar veel vaker
Wat geeft dat voor signaal af naar de brave burgers?
Juist ja, alleen maar een onveilig gevoel en als we niet opletten loopt om die reden dadelijk ook hier iedereen met een geweer op zak.
Laten we dat aub voorkomen...
Dus laat die moordenaars iig nooit meer vrij, echt nooit
Maar ze ophangen kan ook...scheelt weer een cel en geen kans op ontsnappen

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:23

Een hele zware straf op het verkrachten van kinderen OK... Maar de doodstraf? Texas is al zo makkelijk in het geven van doodstraf, veel mensen worden ook onschuldig veroordeeld van doodstraf en ik ben daar zowiezo op tegen. Moordenaars veroordelen vind ik nog zo zo. Maar nu is het Moordenaars & verkrachters maar straks gaan ze ook nog doodstraf geven op het mishandelen van mensen en het stelen van auto's of iets dergelijks. Grenzen worden steeds meer verlegd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:25

runningkawa schreef:
Er is niks bewezen
Het criminalitiet cijfer zou op plaatsen waar de doodstaf nog steeds is anders misschien nog wel veel hoger zijn.

Dit is volgens mij 1 van de dingen die nou juist enorm zijn onderzocht. Het meest duidelijke was het moment dat de doodstraf in de VS aan het Hooggerechtshof werd voorgelegd. In de tijd dat die zaak diende was het niet mogelijk om de doodstraf te krijgen. Maar de criminaliteitscijfers stegen niet. En toen jaren later de doodstraf werd heringevoerd in een aantal staten, daalden de criminaliteitscijfers ook niet, stegen zelfs licht.

Ook verder onderzoek (het is een nogal uitgebreid onderzocht fenomeen) is bijzonder eenduidig: boven een bepaalde grens heeft strenger straffen gewoon GEEN zin. Sterker, het heeft zelfs een licht negatief effect.

Citaat:
Verder gaat het me er niet alleen om dat ze dat zelf beseffen, maar om het veiloiger maken van de samenleving
Dood, ontsnappen ze zeker niet meer
Dat is een ander argument, en die 2 moeten los van elkaar gezien blijven worden.

De doodstraf, en strenger straffen in het algemeen, heeft boven een bepaalde grens gewoon geen extra effect om de misdaden te voorkomen. Dus dat is gewoon geen goed argument.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:41

Dat staat ook los van elkaar, maar heeft ook weer met elkaar te maken Lachen
en dat van die cijfers heb ik ooit weer eens een tegendeel van gelezen..maar als je dat zoekt kun je het natuurlijk weer niet vinden.. Lachen

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:45

Ik ben voor. Helemaal in dit soort situaties vind ik het een idee. Als ze zeker weten dat dit de dader is. Wat zijn die straffen van tegenwoordig nou? in Nederland niks iig.
Laatst bijgewerkt door youngster op 21-05-07 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast. Let op spelfouten en afkortingen!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:54

Kaygee schreef:
Een hele zware straf op het verkrachten van kinderen OK... Maar de doodstraf? Texas is al zo makkelijk in het geven van doodstraf, veel mensen worden ook onschuldig veroordeeld van doodstraf en ik ben daar zowiezo op tegen. Moordenaars veroordelen vind ik nog zo zo. Maar nu is het Moordenaars & verkrachters maar straks gaan ze ook nog doodstraf geven op het mishandelen van mensen en het stelen van auto's of iets dergelijks. Grenzen worden steeds meer verlegd.

Mmmm....ik weet niet hoor. Ik vind verkrachting van een bijv. een meissie van 4 jaar (gatver, moet er niet aan denken dat zoiets mijn kleine meid gebeurt) een heel zwaar misdrijf en dat kan niet zwaar genoeg bestraft worden.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:14

Diablo schreef:
Kaygee schreef:

Mmmm....ik weet niet hoor. Ik vind verkrachting van een bijv. een meissie van 4 jaar (gatver, moet er niet aan denken dat zoiets mijn kleine meid gebeurt) een heel zwaar misdrijf en dat kan niet zwaar genoeg bestraft worden.

Ja dat is zeker waar, zou er ook niet aan moeten denken. Maar dan denk ik alsnog dat opsluiten met zen 20en in een hokje van 10 bij 10 een zwaardere straf is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:18

Eens Kaygee. Maar dat zal niet te realiseren zijn.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 03:39

merrylegsje schreef:
nee pedofilie is je geaardheid net als dat je hetro homo of lesbi bent, alleen pedo's krijgen er een kick van omdat ze macht hebben omdat een kind zich niet kan/durft te verzetten

Je reinste b*llshit.
Er is een groep mensen (helaas) die kicken op macht. En die mensen kunnen alle mogelijke geaardheden hebben, er is geen enkel verband tussen deze groep en pedofilie.
Een echte pedofiel wordt verliefd op kinderen, zoals anderen op leeftijdsgenoten. En het is mogelijk dat diegene daarnaast ook zo'n kronkel in de harses heeft dat hij kickt op de macht van misbruik.

Enig idee hoeveel pedo's alle mogelijke moeite doen om zich te laten behandelen?

En nee, ik sta niet achter pedofilie, maar omdat ik er wel veel mee te maken heb heb ik tenminste toch gezorgd echt wel kennis van zake te hebben.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 05:19

Ik ben tegen de doodstraf, het is indedaad ook niet bewezen dat het als afschrikend middel werkt, zie het aantal moorden in Amerika.

In ik dacht Noorwegen is een proef aan de gang met chemische castratie voor verkrachters, dat schijnt wel goed te werken, ik vind dat wel een goede oplossing zo haal je een groot deel van de veel plegers eruit, omdat ze geen hormonen meer aanmaken die ze veelal aanzetten tot dit soort akties

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 05:20

De doodstraf is inhumaan en barbaars, dat vind ik tenminste Bloos Denk ook eens aan het feit dat er mensen zijn die TEN ONRECHTE worden gedood - mensen die onschuldig zijn!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:55

delerium schreef:
Je reinste b*llshit.
Er is een groep mensen (helaas) die kicken op macht. En die mensen kunnen alle mogelijke geaardheden hebben, er is geen enkel verband tussen deze groep en pedofilie.
Een echte pedofiel wordt verliefd op kinderen, zoals anderen op leeftijdsgenoten. En het is mogelijk dat diegene daarnaast ook zo'n kronkel in de harses heeft dat hij kickt op de macht van misbruik.

Enig idee hoeveel pedo's alle mogelijke moeite doen om zich te laten behandelen?

En nee, ik sta niet achter pedofilie, maar omdat ik er wel veel mee te maken heb heb ik tenminste toch gezorgd echt wel kennis van zake te hebben.

Ok, dat pedofilie een geaardheid is, kan ik nog inkomen. Maar als dat zo is, waarvoor moeten ze zich dan laten behandelen? Een geaardheid is niet te behandelen, die is er gewoon.

En dan nog, iedereen weet dat je met je tengels van kinderen af moet blijven, ook pedofielen. Ik vind het erg voor ze dat ze zo''n geaardheid hebben (als dat zo is), maar dat hoeven ze niet te botvieren op mijn kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:13

Shadow0 schreef:
runningkawa schreef:
Als de wet zo in elkaar zou stelen weet je wat er boven je hoofd hangt
Dan kun je kiezen, je pik bij je houden en niemand vermoorden, of dat wel doen en wachten op een vervroegde dood

Mensen die dergelijke misdaden begaan, zijn er over het algemeen van overtuigd dat zij niet gepakt zullen worden - of ze staan in het geheel niet bij de gevolgen stil maar reageren in een impuls.

Zoals jij dus verwacht, werkt de straf niet, en dat is ook ruimschoots bewezen: een zwaardere straf zoals de doodstraf werkt dan niet afschrikwekkend. Het heeft dus geen effect op het verminderen van het aantal moorden of verkrachtingen!

De straf an sich mag dan misschien niet remmend werken, maar elke dode kindermisbruiker is een stukje meer veiligheid voor de kinderen. In dit soort gevallen ben ik dus idd voor de doodstraf en niet voor het softe tbs beleid die denken dat ze deze mensen wel even zullen genezen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-07 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:14

Visconti schreef:
Ik ben ook tegen Lachen
Je moet je ook afvragen wat erger is voor de dader, de dood of zijn hele leven in een gevangenis? (in de gevangenis zijn ze nou niet bepaald vriendelijk tegen kinderverkrachters.)

Idd gewoon in de bak laten zitten. Das een ergere hel voor hun hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:24

Idd faye
Hier in Nl is het gewoon zo dat bijna elke zieleknijper denkt zo goed te zijn dat ze die zieke kronkels recht kunnen zetten.
En die slimme gasten houden de zieleknijper voor de gek en mogen op preof verlof en hoppa..het is weer zo ver.

Dat je bepaaalde mensen wilt genezen, prima Ja
Heel mooi.

Maar mensen met zulke gruwel daden?
nee helaas, kans verspeelt...daar is het vergrijp te groot voor. En daarmee ook de kronkel..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:33

En alle vaders die hun kinderen misbruiken? Of aardige ooms? Zijn geen pedofielen 'gewoon' viezerikken. Laat ze die eerst maar eens fatsoenlijke gevangenisstraffen geven want die komen er altijd erg makkelijk vanaf. En als ik mijn kinderen wil beschermen moeten daarvoor alle pedo's dood, wat te denken van mensen die dronken achter het stuur zitten die vind ik een groter gevaar vormen voor mijn kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:42

straffen op dronken rijden mag van mij ook heel veel om hoog
Iemand werkelijk doodrijden is bij mij ook moord
Maar als ze je pakken met echt te veel, ja hoor, gooi maar héél lang in de bak Ja
Weg houden van de maatschappij..gevaarlijk gekken, horen gewoon niet in de maatschappij

En die viezerikken waar jij het over hebt mogen van mij ook de strop..die maken hun kindren, of nichtjes ook helemaal kapot...
Is bij mij dezelfde categorie

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:00

Pedofielen, viezerikken in de familie, dronken mensen achter het stuur, allemaal één pot nat voor mij en ze mogen dus allemaal héél zwaar gestraft worden.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:06

Zware straffen daar zijn we het allemaal wel over eens dacht ik Knipoog
Maar de doodstraf

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:00

Laten we het hebben over Marc dutroux die vent moet nog tig jaar in de gevangenis doorbrnegen voordat hij doodgaat en wie gaat er betalen...tsja wij (nouja de belgen dan maar het is een voorbeeld). Dat vind ik zo achtelijk!! en sommige gevangenissen, vooral hier in het westen, zijn echt wel luxe hoor!
Verder ben ik wel voor de doodstraf als idd zoals RK zegt voor 300 % is bewezen...ik zeg dan maar huppa kee weg er mee..of anders vieren delen en lekker laten lijden, dat hebben ze immers bij hun slachtoffers toch ook gedaan!