Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ladylay schreef:valt mij ook op hoor....
moslim mannen naast hun vrouw...kijken altijd even stiekem naar vrouwen.....
heb ik dit gezien ja, heb ik dit meegemaakt ?
constant....
jameyskatje schreef:ik zal even een paar bronnen (in de koran) opzoeken waar beschreven staat dat je door een hooffdoek dragen dichter bij Allah en het paradijs komt.. en dat je vrouwen goed moet behandelen.
deze komt niet letterlijk uit de koran. even in makkelijkere taal omschreven:
[i]De vrouw is gemaakt van de rib van de man,,
Niet van het been om getrapt te worden,
Niet van het hoofd om hoger te zijn,,
Maar van de zij om gelijk te blijven,
0nder de arm om beschermd te worden,,
En naast het hart om geliefd te worden,,
Laat een vrouw nooit huilen,
Want Allah telt haar tranen.
Over vrouwen zegt shaykh Abdullah Adhami.
"Het woord al-shams ( de zon ) is vrouwelijk en al-qamar ( de maan ) mannelijk.
De zon brandt op zich om licht en leven te schenken aan alles rondom zich.
De maan is munier, wat betekend dat hij licht reflecteert.
Vanuit zichzelf geeft hij geen licht; hij weerkaatst slechts de stralen van de zon.
Wanneer wij mannen dus stralen,
impliceert dit dat we het briljante licht
Van onze vrouwen weerkaatsen"
Nessah schreef:Mannelijke moslims die naast hun vrouw lopen en naar elke vrouw kijken..
Mannelijke moslims die hun vrouw achter hun laten lopen..
Dan vraag ik mij af; waarom zie ik zulke dingen nooit?
Of zien sommige dingen die jullie willen zien?
dwaallicht schreef:Nessah schreef:Mannelijke moslims die naast hun vrouw lopen en naar elke vrouw kijken..
Mannelijke moslims die hun vrouw achter hun laten lopen..
Dan vraag ik mij af; waarom zie ik zulke dingen nooit?
Of zien sommige dingen die jullie willen zien?
Misschien moet je eens wat beter kijken, ik zie dat dagelijks. Met hun vrouw erbij zie ik ze niet echt kijken, maar veel groepjes moslim mannen die s middags in de stad rondhangen gluren wel elke vrouw na. Niet iedereen overigens, heb een marrokkaanse buurman en hij zegt in de stad juist geen gedag om dat hij geen aanstoot wil geven, maar hier op straat zegt ie wel gedag.
Loeser schreef:Ik vind het vreselijk! Zoals al gezegd is hier: zo vestig je alleen maar de aandacht!
Ga dan niet zwemmen of leg een zwembad aan in je achtertuin...
dwaallicht schreef:jameyskatje schreef:ik zal even een paar bronnen (in de koran) opzoeken waar beschreven staat dat je door een hooffdoek dragen dichter bij Allah en het paradijs komt.. en dat je vrouwen goed moet behandelen.
deze komt niet letterlijk uit de koran. even in makkelijkere taal omschreven:
[i]De vrouw is gemaakt van de rib van de man,,
Niet van het been om getrapt te worden,
Niet van het hoofd om hoger te zijn,,
Maar van de zij om gelijk te blijven,
0nder de arm om beschermd te worden,,
En naast het hart om geliefd te worden,,
Laat een vrouw nooit huilen,
Want Allah telt haar tranen.
Over vrouwen zegt shaykh Abdullah Adhami.
"Het woord al-shams ( de zon ) is vrouwelijk en al-qamar ( de maan ) mannelijk.
De zon brandt op zich om licht en leven te schenken aan alles rondom zich.
De maan is munier, wat betekend dat hij licht reflecteert.
Vanuit zichzelf geeft hij geen licht; hij weerkaatst slechts de stralen van de zon.
Wanneer wij mannen dus stralen,
impliceert dit dat we het briljante licht
Van onze vrouwen weerkaatsen"
Hmmm..en toch moet ik zeggen, in de praktijk zie ik hier bar weinig van terecht komen.
En dan heb ik het over de buurt waar mijn beste vriendin woont, 95 % is daar moslim en die buurt scoort het hoogste op huiselijk geweld van heel veenendaal.
Er staat zo vaak politie omdat er iets is gebeurd/iemand is geslagen of een vrouw uit huis gezet.
Als het moslim geloof nou werd nageleefd zoals dit bedoeld was..maar ik zie heel vaak dat het juist door de mannen wordt misbruikt om een vrouw te kunnen kleineren.
Whiz schreef:Bella88 schreef:ik vind het echt ontzettende onzin!
Als ze niet mogen zwemmen van allah of van hun MAN!! dan moeten ze die ook lekker binnenhouden want wat loopt er in de zomer langs de waterkant naar de topless of gwn dames in bikinie te gluren?INDERDAAD de moslim man!
dus dan moeten ze dat ook lekker niet doen en mooi bij hun vrouw in boerka gaan zitten thuis! ik kan hier echt zo boos om worden!
Wat een ontzetten krom en kortzichtig stukje!!
Nessah schreef:ladylay schreef:valt mij ook op hoor....
moslim mannen naast hun vrouw...kijken altijd even stiekem naar vrouwen.....
heb ik dit gezien ja, heb ik dit meegemaakt ?
constant....
*proest*
xKatleentjex schreef:Ik ben wel eens benieuwd naar het antwoord op de volgende vraag:
Wie is er allemaal voor volledig naakt zwemmen? Dat mensen zonder kleren in openbare zwembaden (voor alle leeftijden, ook kinderen) mogen verschijnen, man of vrouw. Op voorwaarde natuurlijk dat ze geen seksueel geaarde dingen doen.
Of nog beter: Wie zou er zich niet aan storen als iedereen volledig naakt op straat zou rondlopen, als het dragen van kledij geen wet was? Waarom wel, niet?
Bella88 schreef:Whiz schreef:
Wat een ontzetten krom en kortzichtig stukje!!
WANT? het is toch zo of heb jij dat nou nog nooooit gezien?
Whiz schreef:Bella88 schreef:
WANT? het is toch zo of heb jij dat nou nog nooooit gezien?
Nee dat is niet zo, omdat jij denkt dat het zo is wil dat nog niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is. En nee dat soort dingen heb ik nooit gezien. Misschien zie jij wel wat je graag wilt zien!!???
dwaallicht schreef:Whiz schreef:
Nee dat is niet zo, omdat jij denkt dat het zo is wil dat nog niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is. En nee dat soort dingen heb ik nooit gezien. Misschien zie jij wel wat je graag wilt zien!!???
Of misschien wil jij dat wel juist niet zien omdat je het per definitie rascistisch vindt, dat kan ook
Ik zei al, ik zie DAGELIJKS vrouwen een aantal meter achter hun man aansjokken met het hoofd omloog terwijl hij fier voorop loopt.
Of jij dat nu leuk vindt of niet, het gebeurt! En nee, ik ben geen anti-moslim mens.Ik kijk allen kritisch om me heen, zowel naar moslims als naar bv erg fanatieke christenen.
Nessah schreef:Ik reageer zo.. niet perse om jou reactie.. Maar kijk het gemiddelde topic over dit onderwerp eens op bokt.. Alle reacties, al die rare vragen, al die domme opmerkingen..
Ik vind dat zo irritant en krom, dat ik even zo reageerde.. Niet perse om jou reactie.. Maar gewoon in het algemeen..
Er staat meer dan 10 keer in dit topic vermeld dat een vrouw en man gelijk zijn maar andere taken hebben.. Volgens de koran. Dus waarom zou een vrouw dan achter de man moeten lopen? Waarschijnlijk om een andere reden, elk geval niet om het geloof.
Bella88 schreef:Nou nee hoor tis niet omdat ik het wil zien maar ik heb mijn hele leven in Den Haag gewoont en ja dan zie je dat!
En ik ben geen racist, ben zelf een 'allochtoon' maar vind toch wel dat als je in NL woont je je best kunt aanpassen en NL moet kunnen spreken, heeft mijn vader ook moeten leren! Maar goed dat is weer een ander punt...