Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladylay

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:32

valt mij ook op hoor....
moslim mannen naast hun vrouw...kijken altijd even stiekem naar vrouwen.....

heb ik dit gezien ja, heb ik dit meegemaakt ?
constant....

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:37

ladylay schreef:
valt mij ook op hoor....

constant....

*proest* Rolleyes

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:41

ik zie eerlijk liever mensen met de boerkini lopen, dan zoals hier in monokini en oude mannen in string.

Bij ons trouwens lopen de moslimmannen niet naast de vrouw, de vrouw loop achter hen. Enige geloofsreden?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:44

Mannelijke moslims die naast hun vrouw lopen en naar elke vrouw kijken..
Mannelijke moslims die hun vrouw achter hun laten lopen..

Dan vraag ik mij af; waarom zie ik zulke dingen nooit?
Of zien sommige dingen die jullie willen zien Knipoog ?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:45

Wat een antwoord laat maar, heb al spijt dat ik die vraag gesteld heb.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:53

Ik reageer zo.. niet perse om jou reactie.. Maar kijk het gemiddelde topic over dit onderwerp eens op bokt.. Alle reacties, al die rare vragen, al die domme opmerkingen..
Ik vind dat zo irritant en krom, dat ik even zo reageerde.. Niet perse om jou reactie.. Maar gewoon in het algemeen..

Er staat meer dan 10 keer in dit topic vermeld dat een vrouw en man gelijk zijn maar andere taken hebben.. Volgens de koran. Dus waarom zou een vrouw dan achter de man moeten lopen? Waarschijnlijk om een andere reden, elk geval niet om het geloof.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:55

jameyskatje schreef:
ik zal even een paar bronnen (in de koran) opzoeken waar beschreven staat dat je door een hooffdoek dragen dichter bij Allah en het paradijs komt.. en dat je vrouwen goed moet behandelen.

deze komt niet letterlijk uit de koran. even in makkelijkere taal omschreven:
[i]De vrouw is gemaakt van de rib van de man,,
Niet van het been om getrapt te worden,
Niet van het hoofd om hoger te zijn,,
Maar van de zij om gelijk te blijven,
0nder de arm om beschermd te worden,,
En naast het hart om geliefd te worden,,
Laat een vrouw nooit huilen,
Want Allah telt haar tranen.

Over vrouwen zegt shaykh Abdullah Adhami.
"Het woord al-shams ( de zon ) is vrouwelijk en al-qamar ( de maan ) mannelijk.
De zon brandt op zich om licht en leven te schenken aan alles rondom zich.
De maan is munier, wat betekend dat hij licht reflecteert.
Vanuit zichzelf geeft hij geen licht; hij weerkaatst slechts de stralen van de zon.
Wanneer wij mannen dus stralen,
impliceert dit dat we het briljante licht
Van onze vrouwen weerkaatsen"

Hmmm..en toch moet ik zeggen, in de praktijk zie ik hier bar weinig van terecht komen.
En dan heb ik het over de buurt waar mijn beste vriendin woont, 95 % is daar moslim en die buurt scoort het hoogste op huiselijk geweld van heel veenendaal.
Er staat zo vaak politie omdat er iets is gebeurd/iemand is geslagen of een vrouw uit huis gezet.

Als het moslim geloof nou werd nageleefd zoals dit bedoeld was..maar ik zie heel vaak dat het juist door de mannen wordt misbruikt om een vrouw te kunnen kleineren.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:58

Nessah schreef:

Misschien moet je eens wat beter kijken, ik zie dat dagelijks. Met hun vrouw erbij zie ik ze niet echt kijken, maar veel groepjes moslim mannen die s middags in de stad rondhangen gluren wel elke vrouw na. Niet iedereen overigens, heb een marrokkaanse buurman en hij zegt in de stad juist geen gedag om dat hij geen aanstoot wil geven, maar hier op straat zegt ie wel gedag.

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:00

Ik vind het vreselijk! Zoals al gezegd is hier: zo vestig je alleen maar de aandacht!

Ga dan niet zwemmen of leg een zwembad aan in je achtertuin...

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:12

dwaallicht schreef:
Nessah schreef:

Misschien moet je eens wat beter kijken, ik zie dat dagelijks. Met hun vrouw erbij zie ik ze niet echt kijken, maar veel groepjes moslim mannen die s middags in de stad rondhangen gluren wel elke vrouw na. Niet iedereen overigens, heb een marrokkaanse buurman en hij zegt in de stad juist geen gedag om dat hij geen aanstoot wil geven, maar hier op straat zegt ie wel gedag.

Nou ik sluit me aan bij Nessah... Ik zie dat soort dingen ook niet.. en ik ga met behoorlijk wat moslim mensen om!!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:18

Loeser schreef:
Ik vind het vreselijk! Zoals al gezegd is hier: zo vestig je alleen maar de aandacht!

Ga dan niet zwemmen of leg een zwembad aan in je achtertuin...

Ik denk dat wij (westerse mensen) veel meer aandacht vestigen op onze miniscule bikini's waar de helft ervan uit floept.
Ik kan me voorstellen als je een vrouw met een Boerkini ziet lopen denkt: 'he, wat is dat?' maar je went er gauw genoeg aan.
En hier in Nederland is iedereen vrij om te gaan en staan waar ze willen, dus als ze willen zwemmen in een boerkini, moeten ze dat vooral doen!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:27

dwaallicht schreef:
jameyskatje schreef:
ik zal even een paar bronnen (in de koran) opzoeken waar beschreven staat dat je door een hooffdoek dragen dichter bij Allah en het paradijs komt.. en dat je vrouwen goed moet behandelen.

deze komt niet letterlijk uit de koran. even in makkelijkere taal omschreven:
[i]De vrouw is gemaakt van de rib van de man,,
Niet van het been om getrapt te worden,
Niet van het hoofd om hoger te zijn,,
Maar van de zij om gelijk te blijven,
0nder de arm om beschermd te worden,,
En naast het hart om geliefd te worden,,
Laat een vrouw nooit huilen,
Want Allah telt haar tranen.

Over vrouwen zegt shaykh Abdullah Adhami.
"Het woord al-shams ( de zon ) is vrouwelijk en al-qamar ( de maan ) mannelijk.
De zon brandt op zich om licht en leven te schenken aan alles rondom zich.
De maan is munier, wat betekend dat hij licht reflecteert.
Vanuit zichzelf geeft hij geen licht; hij weerkaatst slechts de stralen van de zon.
Wanneer wij mannen dus stralen,
impliceert dit dat we het briljante licht
Van onze vrouwen weerkaatsen"

Hmmm..en toch moet ik zeggen, in de praktijk zie ik hier bar weinig van terecht komen.
En dan heb ik het over de buurt waar mijn beste vriendin woont, 95 % is daar moslim en die buurt scoort het hoogste op huiselijk geweld van heel veenendaal.
Er staat zo vaak politie omdat er iets is gebeurd/iemand is geslagen of een vrouw uit huis gezet.

Als het moslim geloof nou werd nageleefd zoals dit bedoeld was..maar ik zie heel vaak dat het juist door de mannen wordt misbruikt om een vrouw te kunnen kleineren.

Je kan de bijbel toch ook uitleggen op ongeveer iedere manier die je wilt?
Dus waarom zou je de koran niet in kunnen passen in wat voor cultuur dan ook?

Als het aan bepaalde christelijke groeperingen had gelegen was het vrouwenkiesrecht in Nederland er ook nooit gekomen.

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:33

Whiz schreef:
Bella88 schreef:
ik vind het echt ontzettende onzin!
Als ze niet mogen zwemmen van allah of van hun MAN!! dan moeten ze die ook lekker binnenhouden want wat loopt er in de zomer langs de waterkant naar de topless of gwn dames in bikinie te gluren? Nors opkijken INDERDAAD de moslim man!
ROFL dus dan moeten ze dat ook lekker niet doen en mooi bij hun vrouw in boerka gaan zitten thuis! ik kan hier echt zo boos om worden! Misselijk

Wat een ontzetten krom en kortzichtig stukje!!

WANT? het is toch zo of heb jij dat nou nog nooooit gezien? Ach gut

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:42

Nessah schreef:
ladylay schreef:
valt mij ook op hoor....

constant....

*proest* Rolleyes

tja, men wil altijd van eerste hand, dus dan moet ik het maar zo formuleren...
het gebeurt bij elke vrouw, dat wil ik ermee zeggen.
dit ik dit niet zeg omdat ik het van hore zeggen heb gehoord Knipoog

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:47

zo vrij is het tegenwoordig niet meer in nederland....
je word heel snel uit gemaakt voor racist Clown

en nationaal mag je ook niet zijn...dit houdt niet in dat dat mensen van buitenlands afkomst er niet mogen komen wonen....
maar je blijft en staat voor nederland, en dat dat niet verloren gaat....

maar dat is weer een ander discussie punt Knipoog

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:53

Ik vind de Boerkini een super idee. Zo kunnen vrouwen zwemmen zonder in de ogen van hun geloof een slet te zijn.
En die Lady's avonden zijn ook super want vrouwen onder elkaar mag weer wel.

xKatleentjex schreef:
Ik ben wel eens benieuwd naar het antwoord op de volgende vraag:
Wie is er allemaal voor volledig naakt zwemmen? Dat mensen zonder kleren in openbare zwembaden (voor alle leeftijden, ook kinderen) mogen verschijnen, man of vrouw. Op voorwaarde natuurlijk dat ze geen seksueel geaarde dingen doen.
Of nog beter: Wie zou er zich niet aan storen als iedereen volledig naakt op straat zou rondlopen, als het dragen van kledij geen wet was? Waarom wel, niet?

Ik zwem vaak naakt hoor (en dat met 15 jaar). En ik vind het ook heerlijk om niks plakkerigs aan mijn lichaam te voelen. Mits er geen seksueel geaarde dingen gedaan worden.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:03

Bella88 schreef:
Whiz schreef:

Wat een ontzetten krom en kortzichtig stukje!!

Nee dat is niet zo, omdat jij denkt dat het zo is wil dat nog niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is. En nee dat soort dingen heb ik nooit gezien. Misschien zie jij wel wat je graag wilt zien!!???

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:14

Whiz schreef:
Bella88 schreef:

Nee dat is niet zo, omdat jij denkt dat het zo is wil dat nog niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is. En nee dat soort dingen heb ik nooit gezien. Misschien zie jij wel wat je graag wilt zien!!???

Of misschien wil jij dat wel juist niet zien omdat je het per definitie rascistisch vindt, dat kan ook Knipoog
Ik zei al, ik zie DAGELIJKS vrouwen een aantal meter achter hun man aansjokken met het hoofd omloog terwijl hij fier voorop loopt.
Of jij dat nu leuk vindt of niet, het gebeurt! En nee, ik ben geen anti-moslim mens.Ik kijk allen kritisch om me heen, zowel naar moslims als naar bv erg fanatieke christenen.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:19

Hip een smurfenpak Clown

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:19

dwaallicht schreef:
Whiz schreef:

Of misschien wil jij dat wel juist niet zien omdat je het per definitie rascistisch vindt, dat kan ook Knipoog
Ik zei al, ik zie DAGELIJKS vrouwen een aantal meter achter hun man aansjokken met het hoofd omloog terwijl hij fier voorop loopt.
Of jij dat nu leuk vindt of niet, het gebeurt! En nee, ik ben geen anti-moslim mens.Ik kijk allen kritisch om me heen, zowel naar moslims als naar bv erg fanatieke christenen.

Oh? Heb ik dat woord in de mond genomen?? Naja wellicht bevind jij je alleen maar in de achterstandswijken en dergelijke maar..... Ik heb het over de normale plekken in deze samenleving, zoals het werkveld, openbare gelegenheden en in mijn eigen sociale kringen.

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:21

Nou nee hoor tis niet omdat ik het wil zien maar ik heb mijn hele leven in Den Haag gewoont en ja dan zie je dat!
En ik ben geen racist, ben zelf een 'allochtoon' maar vind toch wel dat als je in NL woont je je best kunt aanpassen en NL moet kunnen spreken, heeft mijn vader ook moeten leren! Maar goed dat is weer een ander punt...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:22

Nessah schreef:
Ik reageer zo.. niet perse om jou reactie.. Maar kijk het gemiddelde topic over dit onderwerp eens op bokt.. Alle reacties, al die rare vragen, al die domme opmerkingen..
Ik vind dat zo irritant en krom, dat ik even zo reageerde.. Niet perse om jou reactie.. Maar gewoon in het algemeen..

Er staat meer dan 10 keer in dit topic vermeld dat een vrouw en man gelijk zijn maar andere taken hebben.. Volgens de koran. Dus waarom zou een vrouw dan achter de man moeten lopen? Waarschijnlijk om een andere reden, elk geval niet om het geloof.

Neen vind ik niet sinds wanneer neemt een geloof alles wat in de koran, bijbel of wat dan ook letterlijk, eigen interpretaties zie je overal. Dus zou dat achterlopen ook een deel van het geloof kunnen zijn. Maar naar wat ik voel ben ik direct een discriminant.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:23

en ja, dat zie je ook.....
vaak de vrouwen erachter lopen.....

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:23

Bella88 schreef:
Nou nee hoor tis niet omdat ik het wil zien maar ik heb mijn hele leven in Den Haag gewoont en ja dan zie je dat!
En ik ben geen racist, ben zelf een 'allochtoon' maar vind toch wel dat als je in NL woont je je best kunt aanpassen en NL moet kunnen spreken, heeft mijn vader ook moeten leren! Maar goed dat is weer een ander punt...

Gelukkig heb ik ook een poosje in Den haag gewoont.. dus kunnen we wel spreken van een verschillende invalshoek!

En jij denkt dat mensen die hier nu nog komen wonen niet verplicht zijn nederlands te leren?? En dat de mensen die nu niet goed nederlands spreken.. 1e generatie gastarbeiders... Helemaal niet nederlandse hoefde te leren van de Nederlandse regering!??

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:26

zou allemaal best kunnen maar ik merk er niet veel van. En als je zelf in Den Haag heb gewoont dan heb je toch ook wel wat gezien lijkt mij? Of je hebt het misschien niet WILLEN zien ofzo.