Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Re: Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:07

Het is deels natuurlijk, maar de mens is alles behalve natuurlijk.

Het kromme alleen is dat wij hier in Nederland (een stipje op de wereldbol) ons druk maken over co2 uitstoot, aan EPC eisen moeten voldoen van 0,8 enz. terwijl in landen als Dubai en China wordt geproduceerd en geconsumeerd wordt zoveel als ze kunnen en nergens op gelet worden. Al die reclame spotjes en investeringen die ze hier doen, kunnen ze beter gebruiken om de mensen daar beter op de hoogte te brengen wat zij aanrichten. Daar bereik je meer mee dan in Nederland. In Dubai zijn ze bezig met een gebouw wat als het af is 30.000 vaten olie per dag nodig heeft, alleen voor de airco!

Natuurlijk, elk beetje is meegenomen, maar de grootste oorzaak aanpakken is efficiënter dan onder aan beginnen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:35

Laten we eerst maar afwachten wat er op 21-12-2012 gebeurd

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:45

Net als met 01-01-2000? Knipoog

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:52

Ja Sigaar

Over 2012 gaan al jaren geruchten en ik wil nou wel eens echt weten hoe het in elkaar steekt. Pas daarna kijk ik wel uit naar 40 jaar later.. Want ja wie weet. De wereld is onvoorspelbaar

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:55

ja natuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:57

WildWings schreef:
Alexx schreef:
@Falona; heb je The inconvinent Truth gezien? Van Al Gore? Daar zie je dat de aarde nog nóóit zo massaal aan het opwarmen is als nu, het is inderdaad wel in een cyclus, maar de aarde is nu meer dan het dubbele aan het opwarmen als de keer dat het het warmst was!

Heb jij deze docu gezien? Knipoog
http://video.google.com/videoplay?docid ... 2478442170

Ook wel leuk op zich, heb je twee kanten van 't verhaal.

ik kan hem helaas niet zien omdat de link ingekort is Knipoog

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:58

suus_ schreef:

ja maar dit zijn bijgelovige dingen ivm getallen! Dat is heel wat anders dan de feiten onder ogen zien dat wij onze planeet aan het vernaaien zijn

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:09

Dat we moeder Aarde aan het verneuken zijn was allang duidelijk toch? Maar 45 jaar is wat overdreven hoor..Die documentaires berusten stuk voor stuk op berekeningen en mogelijkheden en niemand weet dus precies hoe en wat er komen gaat..Dat de fossiele energiebronnen over een aantal jaar opzijn dat was ook al duidelijk..

Zoals iemand hierboven me al zei..in Nederland doen we moeilijk om elke auto die teveel uit zou stoten (terecht natuurlijk) Maar er zijn zat plekken op aarde waar iedereen gewoon nog zijn gang kan gaan en daar doet niemand wat aan..Olie raakt bijvoorbeeld nu 3x zo snel op als verwacht omdat India en China ineens zo'n gigantische groei doormaken..

Het klimaat heeft altijd al geschommeld..het is vroeger duizenden jaren lang 80 graden geweest in Nederland..Net zoals we een poolklimaat gehad hebben..Dat de mens eraan bijdraagt tegenwoordig is wel duidelijk..maar het word allemaal wel behoorlijk overdreven hoor en er is praktisch niemand die er wat aan doet..Waarom stelt geen enkele regering Gratis openbaar vervoer beschikbaar? Dan zou je met één bus 30 mensen die normaal met de auto zouden gaan kunnen vervoeren en zo dus veeeeeeeeel minder uitstoten..Puur omdat dat teveel geld kost..

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:30

Van die datums zoals 21-12-2012 geloof ik geen bal, waarom? Precies zo'n datum zo uitgekozen, netzo als 01-01-2000 Haha!

Dat zijn inderdaad bijgelovige dingen Dromen

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:26

Wat zou er dan precies in 2012 gebeuren?

Maar het is inderdaad waar dat we in Nederland overal op gewezen worden, terwijl wij zoveel mogelijk doen om het klimsaat een beetje normaal te houden. Zo hebben veel landen een verdrag moeten tekenen dat ze veel zouden doen aan het klimaat en minder co2 en dergelijke uitstoten. Amerika heeft getekend, China volgens mij ook. Maar alsof die zich eraan houden.

Natuurlijk, alle beetjes helpen. Maar zoals vaak wordt gezegt, we moeten ook bij de grote boosdoeners laten zien dat het echt anders moet.

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:27

Stel je voor, iedereen zo vegatarier worden, of in iedergeval heel veel mensen. Zouden er geen dieren meer naar de slacht gebracht hoeven te worden en zouder er een stuk minder vrachtwagens rijden, dus ook minder uitlaatgassen.

Zo moeilijk is de wereld stukje voor stukje verbeteren toch niet Haha!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:31

Gelukkig spreken wetenschappers elkaar op dit punt tegen. Maarja, je weet niet voor wie ze onderzoek doen cq wat hun belang is bij het resultaat daarvan.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:36

Inderdaad, wetenschappers spreken elkaar op dit punt constant tegen. Ik weet ook niet wat ik moet geloven, maar ik denk niet dat het over 45 jaar al gebeurd is.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:40

Alexx schreef:
suus_ schreef:

ja maar dit zijn bijgelovige dingen ivm getallen! Dat is heel wat anders dan de feiten onder ogen zien dat wij onze planeet aan het vernaaien zijn

Bijgeloof of niet er wordt zoveel over gekletst, daarom zeg ik laat eerst maar 2012 komen dan kijk ik wel verder

Een beetje bezuinigen kan nergens kwaad natuurlijk, maar als we het niet doen zijn we er over zoveel jaar niet meer? Weet niet of ik het geloof...
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 07-05-07 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:41

zoetiej schreef:
Stel je voor, iedereen zo vegatarier worden, of in iedergeval heel veel mensen. Zouden er geen dieren meer naar de slacht gebracht hoeven te worden en zouder er een stuk minder vrachtwagens rijden, dus ook minder uitlaatgassen.

Zo moeilijk is de wereld stukje voor stukje verbeteren toch niet Haha!

Oja? En wat gaan al die beesten eten? Wat gaan wij eten? Juist..Natuur..En dat brengt weer een hele rits problemen met zich mee..zo makkelijk is het allemaal niet Knipoog

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:42

Wat zou er in hemelsnaam op 21-12-2012 moeten gebeuren dan? Wat een onzin..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:43

Dat vraag ik me ook af, er is vast wel wat over te vinden op internet. Ik ga ff zoeken!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:43

Dan zou de wereld vergaan ofzo. Maya's hadden zoiets geschreven en uitgerekend, typ die datum maar eens in op Google

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:44

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:45

zoetiej schreef:
Wat zou er dan precies in 2012 gebeuren?

Volgens de Maya's komt er dan een omwenteling in onze bewustzijn en hoe wel leven:

http://2012.startpagina.nl

Edit: ineens 10 reacties erbij over dit onderwerp!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:46

agh ik maak me niet zo druk, iedereen zegt wat anders. Iedereen maakt zich er druk om, maar niemand doet er wat aan ?
Ze zeiden ook dan in 2000 de wereld zou vergaan.. nu zeggen ze weer 2012 dat er iets gaat gebeuren.. ik geloof er allemaal niet zo in.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:48

Ik heb een idee dat er een soort circel rondgaat, er was eerst toch ook ijstijd en erna niet meer?! Toen waren er ook geen auto's etc. Nederland was eerst water, kan goed zijn dat het over 100en jaren weer water is, dat het een kringloop is. En hoevaak is de wereld al vergaan? Verward Eigenlijk kan ik me er niet echt heel druk ommaken.. Bloos

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:49

We gaan een nieuw tijdperk in..lees iets over nieuwe energieén maar nergens iets over het einde van de aarde hoor..Ben benieuwd

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:49

Ik maak er maar in een zin druk op: Als de wereld dan vergaat, dan zorg ik er nu maar voor dat ik alles uit het leven haal Haha!
En voor de rest kan ik me er niet druk om maken ( wel om het milieu trouwens, daarvan vind ik dat iedereen zijn steentje moet bijdragen ).

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:51

milou123 schreef:
Ik heb een idee dat er een soort circel rondgaat, er was eerst toch ook ijstijd en erna niet meer?! Toen waren er ook geen auto's etc. Nederland was eerst water, kan goed zijn dat het over 100en jaren weer water is, dat het een kringloop is. En hoevaak is de wereld al vergaan? Verward Eigenlijk kan ik me er niet echt heel druk ommaken.. Bloos

Alles wat jij noemt komt door klimaatveranderingen..Nederland is een woestijn geweest en Nederland heeft een poolklimaat gehad vroeger ja..Zo'n verandering neemt alleen enkele tienduizenden jaren in beslag dus dat is nou echt iets om je lekker niet druk over te maken inderdaad