Vvincent schreef:Dit gaatverder dan het hoofddoekje, maar kijk nou is in turkije en marokko.
Ik ben op vakantie geweest in de binnenlanden van turkije, en hier zie je alleen de oudere vrouwen met een hoofddoekje (als je ze al ziet) en dit is niet vanwege het geloof, maar van wege de zon op hun hoofd (de mannen hadden ook een soort doeken om hun hoofd gebonden).
[b]Dus echt puur om het geloof, ik weet het niet, waarom gebeurd het in het land van herkomst dan niet?[b]
er ooit al eens bij stil gestaan dat mensen misschien het land van herkomst missen en zich daardoor juist meer aan hun geloof gaan vastklampen omdat dat het enige nog is wat ze hebben?
Yentl_ schreef:in de koran staat ook niets vuils, maar waar staat dat ze mensen moeten doden om hun eer terug te krijgen?
waar gaat eerwraak tenslotte over? staat dat in de koran? nee, hiervoor hoef ik geen koran te lezen hoor.
als je echt denkt dat er in de koran eerwraak staat dan mag je mij eens gaan zeggen waar dat dan staat 
ik vind wel dat er een hoofddoek gedragen mag worden, ook op een protestantse school. overigens zou ik als gelovige islamiet niet naar zo'n school gaan wat het verbied [wat ik onzin vind, je meot kunnen gaan en staan waar je wilt zonder gediscrimineerd te worden.]. als katholiek zou ik ook niet naar een protestantse of islamitische school, daar niet van.
ook snap ik dat er mensen zijn die op die scholen wat over de islamitische leer willen leren. waarom kun je als protestant niet naar andere geloven kijken, je gaat er toch niet dood aan? je wordt er alleen slimmer van.
in nederland mag je gelukkig je geloof uiten, daar mogen wij heeeel blij mee zijn.
toch zijn er nog heel veel mensen die andere mensen pas mensen vinden als die precies zo zijn als zijzelf. en deze mensen moeten dus nog heel veel bijleren
@ ma_rie_tje: die burka waar jij het over hebt is een purdah en is cultuurgebonden, niet geloofsgebonden.
Dancie schreef:luister ik heb misschien een vooroordeel over buitenlanders maar dat komt omdat ze zich hiet in rotterdam niet gedragen. Jullie weten blijkbaar meer.
Waarom passen ze zich niet aan ?
Waarom zou een hoofddoek niet af mogen in een school ?
dus jij kent elke 'buitenlander' in rotterdam[wat waarschijnlijk gewoon een nederlands paspoort heeft
] persoonlijk, en weet dat ze zich niet aanpassen?
en waarom een hoofddoek niet af mag in een school? omdat zich daar meestal jongens bevinden, en met die hoofddoek proberen meisjes juist hun schoonheid te verbergen.