Scholier Alkmaar overlijd na klappen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Re: Scholier Alkmaar overlijd na klappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:34

_Charlotte schreef:
Moirsa schreef:

Sigaretjes Clown Sinds wanneer rookt hij dan? Slapen

Op die foto had hij een peuk in z'n hand Knipoog

naja laat maar,, gaat veder niets zeggen,,

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:56

Verschrikkelijk wat er is gebeurd. Dit had nooit mogen gebeuren.
Ikzelf woon in dezelfde plaats als waar het slachtoffer woonde. Dus het is wel redelijk dichtbij.
Ken die school ook.

Ongeacht of het wel of niet gepland was, de dader had beter moeten weten. Sowieso is het niet de oplossing om iemand maar in elkaar te slaan.
Ik denk ook niet dat de dader opstond met de gedachte "laat ik hem eens gaan vermoorden". Maar dat neemt niet weg dat het gewoon ongelooflijk dóm is (zacht uitgedrukt) en dat ik vind dat hij hier wel zwaar voor gestraft mag worden, en hoop dat dit niet te licht opgenomen zal worden.
Vind mensen die in dit topic met de doodstraf gaan gooien wel wat ver gaan.
Deze daad heeft een leven geëist, en zoiets is niet te vergeven. Zoiets is niet te begrijpen. Maar deze jongen moet de rest van zijn leven rondlopen met het feit dat hij iemand vermoord heeft. Ik denk niet dat hij dat erg grappig vind eigenlijk.
Ik zal het niet goedpraten, want wat er gebeurd is ís niet goed te praten. Maar iemand doodwensen zal het slachtoffer niet terug brengen.
De dader zal wel aangeklaagd worden voor doodslag denk ik?

Ik wil alle nabestaanden hierbij heel veel sterkte wensen met die verlies. Zoiets is niet te bevatten. Vriendjes zijn?

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:01

Ilzjuh schreef:
Verschrikkelijk wat er is gebeurd. Dit had nooit mogen gebeuren.
Ikzelf woon in dezelfde plaats als waar het slachtoffer woonde. Dus het is wel redelijk dichtbij.
Ken die school ook.

Ongeacht of het wel of niet gepland was, de dader had beter moeten weten. Sowieso is het niet de oplossing om iemand maar in elkaar te slaan.
Ik denk ook niet dat de dader opstond met de gedachte "laat ik hem eens gaan vermoorden". Maar dat neemt niet weg dat het gewoon ongelooflijk dóm is (zacht uitgedrukt) en dat ik vind dat hij hier wel zwaar voor gestraft mag worden, en hoop dat dit niet te licht opgenomen zal worden.
Vind mensen die in dit topic met de doodstraf gaan gooien wel wat ver gaan.
Deze daad heeft een leven geëist, en zoiets is niet te vergeven. Zoiets is niet te begrijpen. Maar deze jongen moet de rest van zijn leven rondlopen met het feit dat hij iemand vermoord heeft. Ik denk niet dat hij dat erg grappig vind eigenlijk.
Ik zal het niet goedpraten, want wat er gebeurd is ís niet goed te praten. Maar iemand doodwensen zal het slachtoffer niet terug brengen.
De dader zal wel aangeklaagd worden voor doodslag denk ik?

Ik wil alle nabestaanden hierbij heel veel sterkte wensen met die verlies. Zoiets is niet te bevatten. Vriendjes zijn?

amen...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:01

ik ben net vanmiddag bij de plek geweest waar gerdje is neergeslagen.
echt heel heftig maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:06

Citaat:
Het is niet eens geplant,, denk je nou echt dat hij is wakker geworden en dacht vandaag ga ik Gernan vermoorden?
Hij zal waarscheinlijk niet eens als moordenaar berecht worden eerder als iemand die een ander iemand zwaar letsel heeft aangedient uit woede en dat het slachtoffer daar aan dood is gegaan...
(lijkt het zelfde maar is het niet qua straf,)

het is waarschijnlijk doodslag ja.
tenzij de politie bewijs kan vinden dat hij bijv van te voren een opmerking heeft gemaakt dat het dus wel echt moord was.
gerd nan komt vannacht waarschijnlijk thuis, ligt nu nog in rijswijk voor politie onderzoek.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:09

Rozanne schreef:
Ik woon in bergen.. Heb het ook gehoord.. Ik ken een helehoop mensen op het Jan Arents.. Echt schokkend..

Sterkte Vriendjes zijn?

Edit: ik wou hem editten en quote hem per ongeluk..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:14

anne_bento schreef:
maar ik denk dat de dader op dit moment al genoeg gestraft wordt en het is denk ik nog maar de vraag of die er sowiezo nog wel bovenop komt.

sexy_back schreef:
dus als je iemand vermoord, ben je daardoor al genoeg gestraft omdat je er de rest van je leven mee rond loopt.... lekker gerechts systeem zouden we dan hebben...

voor fraude krijg je minimaal 2jaar en voor moord... ach loop maar lekker rond hoor...

sorry, maar kan geen respect opbrengen voor de moordenaar, die moet gewoon als volwassenen bestraft worden!

Moirsa schreef:
Het is niet eens geplant,, denk je nou echt dat hij is wakker geworden en dacht vandaag ga ik Gernan vermoorden?
Hij zal waarscheinlijk niet eens als moordenaar berecht worden eerder als iemand die een ander iemand zwaar letsel heeft aangedient uit woede en dat het slachtoffer daar aan dood is gegaan...
(lijkt het zelfde maar is het niet qua straf,)

je hoort mij ook niet zeggen dat hij dit van te voren wilde, maar het is wel gebeurd dus mag/moet hij ook daarvoor gestraft worden (en daar bedoel ik niet mee 3 weken lang de plantsoenen schoffelen)

hij zal waarschijnlijk worden berecht voor doodslag, wat jij ook bedoeld. maar mijn mening is dat als je 17 jaar bent en doodslag hebt gepleegd (of hoe je dat precies moet noemen) je gewoon berecht moet worden en niet meer als klein kind, hij weet dondersgoed dat als je iemand slaat, en het zo afloopt, daar consequenties tegen over staan...

dus nee van mijn kant geen respect voor die jongen, gewoon straffen.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:17

ik denk ook dat die Pepijn voor doodslag word gestraft en niet voor moord. Omdat de opzet was om hem pijn te doen, en waarschijnlijkn iet te vermoorden.. Het is zo erg..
Die Pepijn heeft trouwens ook met die 3 klappen zijn hele leven vergald, hij zal nooit meer rustig voer straat kunnen, in NL tenminste. Iedereen die hij heeft(gehad) zal hem vast ongelovelijk hekelen. Misschien zijn ouders dan niet, want ja, het is toch je zoon.. maar toch..Zijn naam en achternaam zijn verspreid, foto's, zijn site met persoonlijke info. Dus zijn hele leven zal hij worden gestraft.

Al vind ik het wel erg voor de familie enzo van die Pepijn, want hun worden er ook op aangekeken, ze hebben er niks mee te maken, maar zo gaat het wel. want ''dat is de moeder van die en die''

Zo erg dat het is gebeurd is, zo erg voor Gerdnan's vrienden en familie, mensen die het gezien hebben.. zoo erg Vriendjes zijn?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:20

farouche daar ebn ik het mee eens, dit is heel erg niet alleen voor de familie van de overleden jongen maar ook voor de familie van de jongen die het gedaan heeft...

lijkt me heel moeilijk en eng om als moeder/vader/zus of broer over straat te gaan daar wetende dat iedereen jou zoon/broer/neef met de nek aankijkt...

maar goed laten we eerst maar afwachten wat er allemaal gaat gebeuren, toch?

laten we allemaal positief denken want de wereld is al negatief genoeg!!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:23

Farouche schreef:
Die Pepijn heeft trouwens ook met die 3 klappen zijn hele leven vergald, hij zal nooit meer rustig voer straat kunnen, in NL tenminste. Iedereen die hij heeft(gehad) zal hem vast ongelovelijk hekelen. Misschien zijn ouders dan niet, want ja, het is toch je zoon.. maar toch..Zijn naam en achternaam zijn verspreid, foto's, zijn site met persoonlijke info.

Wat dacht je van broer, die met naam en toenaam genoemd word? En moederlief..die dag en nacht beklaagd word door alle bedenkbare media? En alle mensen om pepijn heen?
Die hebben nu ook geen leven meer...

Ik ga trouwens niet discussieren hier in dit topic..maar heb het verhaal toch iets anders gehoord..
Neemt niet weg dat ie die klappen gewoon niet had moeten geven. Maar boksbeugels..en allemaal mensen die hem in elkaar willen slaan..
tjonge jonge..ben je dan echt beter? nah..

sterkte voor de nabestaanden.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:35

ja, dat bedoel ik ook, gewoon mensen worden er toch op aangekeken omdat ze vrienden of familie zijn/waren van Pepijn..
Voor die mensen vind ik het ook echt heel erg..

Majanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:46

Farouche schreef:
ja, dat bedoel ik ook, gewoon mensen worden er toch op aangekeken omdat ze vrienden of familie zijn/waren van Pepijn..
Voor die mensen vind ik het ook echt heel erg..

Inderdaad die mensen kiezen er niet zelf voor om met de nek aangekeken te worden.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:47

dit staat op de site van de telegraaf.. nou dat bedoel ik dus, de hele familie word even doorgenomen..

Citaat:
Moordmatroos zat in heropvoedingskamp
door Johan van den Dongen en Eric van Staten
AMSTERDAM - De jongen die de scholier Gerd Nan van Wijk waarschijnlijk om een meisje doodsloeg, heeft vorig jaar nog in een heropvoedingskamp in Frankrijk gezeten. Pepijn V. schreef op internet: 'Mijn geluk is Kimberlie, der zal nooit iemand tussen ons in komen te staan'

Pepijn V.

De schoolpleinmoord op de 16-jarige Gerd Nan van Wijk, maandag in Alkmaar, is vrijwel zeker een wraakactie geweest na een uit de hand gelopen puberroddel. De 17-jarige binnenvaartmatroos Pepijn V. sloeg de blonde havo-scholier drie keer zo hard met de vuist tegen de slaap dat de jongen gisternacht in het ziekenhuis overleed.

Gerd Nan van Wijk kwam maandagmiddag omstreeks 13.00 uur de school uitlopen. Zijn laatste vijftig meter richting fietsenstalling zijn door bewakingscamera's vastgelegd. Ook belager Pepijn V. - geen leerling van de school - staat op de opnames. Hij gaf Gerd Nan een knietje en stompen op zijn hoofd. Directeur Leen Spaans: "Voor iemand kon reageren, lag Gerd Nan buiten westen. Het was een doelgerichte actie. Iedereen was verbijsterd over de snelheid."

Na de mishandeling bij de christelijke scholengemeenschap Jan Arentsz werd V. opgepakt in zijn woning in Alkmaar. Volgens kennissen van zijn familie is V. 'geen lieverdje'. "Vorig jaar is Pepijn nog naar een heropvoedingskamp in Frankrijk gestuurd."

Met het toetakelen van Gerd Nan zou Pepijn V. een vriend van hem een dienst hebben willen bewijzen. Gerd Nan zou zich na een avondje uit met deze vriend zich iets te lollig hebben uitgelaten over de reputatie van dit stapmaatje als meisjesversierder. Omdat de stapvriend hierdoor met de mond vol tanden kwam te staan tegenover zijn vriendin, zou Pepijn voor hem zijn opgekomen en Gerd Nan in elkaar hebben geslagen. De verdachte komt uit een artistieke familie. Zijn moeder heeft een dansschool in Alkmaar, zijn tante was bekend als zangeres van Vulcano en Mrs. Einstein, zijn opa was dirigent van het Volendams operakoor en broer Tommie acteerde in de film 'Afblijven' die vorig jaar uitkwam.

Op zijn website schrijft Pepijn V: "Ik ben pepinos, woon in alkmaar & ben matroos in de binnevaart. Mijn geluk is kimberlie, houw super veel van haar, ze is me alles en ik wil haar nooit meer kwijt, der zal nooit iemand tussen ons in komen te staan, you are my baby girl."

Ook echt zielig voor die Kimberly, haar hele hyves word ze op verrot gescholden, ze word gezien als medeplichtig door sommige mensen.. Arm kind.. Overal word haar naam genoemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:15

Wat erg zeg dat zijn familie bij naam en toenaam zo besproken wordt.
Dat vind ik echt schandelig eigenlijk... Nors opkijken k vraag me af of dit geen staartje gaat krijgen..

Moirsa schreef:

Het zal worden moord of doodslag....Als je iemand zwaar lichamelijk letsel toebrengt en diegene blijft leven; is het een ander verhaal...In dit verhaal gaat dit niet op.
En er is natuurlijk ook nog geen duidelijkheid omtrend het feit of hij een boksbeugel bij zich had; dan zou het namelijk wel eens een heel ander verhaal kunnen worden...Moord.

Maar goed ben geen rechter. Dat ie getrafd moet worden is duidelijk, ik hoop dat wij als burger wel te horen kwijgen wat ze met die klootzak gaan doen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:22

Ik las het gister al op HPS, echt erg wat er gebeurt is.. En die meid zal zich vast ook heel schuldig voelen.
ik hoorde dat zij vreemd is gegaan met Gerdnan, en dat hij daarom gepakt werd, maar ik lees hier al wat anders.

Ik wens familie, vrienden en de school heel veel sterkte..

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:25

Ik hoorde het gister Ja
Echt erg wat er gebeurd is, het is tegenwoordig echt niet normaal meer. Ook lekker voor de mensen die het gezien hebben..

Ik wens ook iedereen veel sterkte..

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:29

Citaat:
Hey Kimmiej..
Ik weet niet of je het uberhaupt nog gaat lezen na ook al het onbegrip naar jouw toe, maar ik wilde even zeggen dat we er allemaal voor elkaar zijn..Wij wetem allemaal dat pepijn dit nooit zo heeft gewild en voor wat het waard is kan ik zeggen dat hij er helemaal kapot van is.
En voor de mensen die dit lezen wil ik zeggen dat ik heel goed al het onbegrip begrijp en ik leef heel erg mee met de nabestaanden van Gerd Nan. Dit heeft nooit mogen gebeuren.. Ik weet hoe het is om iemand te verliezen en dat wens ik aan niemand toe...en nogmaals dat zou pepijn ook niet hebben gedaan..Hij heeft een hele erge verschrikkelijke fout gemaakt die hem voor de rest van zijn lezen zal achtervolgen..Wat ook terecht is.Ik hoop dat mensen een beetje kunnen relativeren en inzien dat dit sowieso niemands bedoeling is geweest en dat wij als vrienden/familie hierbuiten staan..Wij vinden het allemaal net zo vreselijk voor de nabestaanden als iedereen anders..
Gerd Nan rust in vrede...
Tommie, de broer van Pepijn.

stond op haar hyves, zie je wel.. familie is gewoon de dupe erdoor

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:32

Gerd nan is niet met haar vreemd gegaan. dat is helemaal niets voor gerd nan.
er is ook geen boksbeugel aan te pas gekomen.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:35

anne_bento schreef:
maar ik denk dat de dader op dit moment al genoeg gestraft wordt en het is denk ik nog maar de vraag of die er sowiezo nog wel bovenop komt.

Nors opkijken
Ehh..
runningkawa schreef:
dat ze maar een tatoo op zijn kop zetten "killer"

Ik woon daar ook in de buurt, hoorde mensen hier en daar rond vertellen dat de ouders van het slachtoffer nog een paar weekjes wachten, dan is de verdachte 18 en zal zijn straf zwaarder worden gerekent.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:35

NinaElisa schreef:
Gerd nan is niet met haar vreemd gegaan. dat is helemaal niets voor gerd nan.
er is ook geen boksbeugel aan te pas gekomen.

de boksbeugel is onzin, hoorde ik dan weer

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:36

Jongen had trouwens geen boksbeugel bij zich.. Afdrukken zouden zowiezo heel anders zijn, en getuigen zeggen ook van niet. Lekker om het verhaal nog even aan te dikken, tis toch al erg genoeg.. Scheve mond

Gerd Nan is ook niet vreemd gegaan, hij heeft tegen de vriendin van Pepijn gezegd dat Pepijn zelf vreemd is gegaan.
Is in ieder geval wat ik heb gehoord, uit zeer betrouwbare bron.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:37

nee, dat is nu bij meerdere site's ook hersteld. Van die boxbeugel.

Willen ze wachten met de rechtzaak zodat hun zoon zwaarder word gestraft bedoel je Scotty?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:38

Ja, die boksbeugel werd aan het begin vertelt, maar dat is idd al hersteld overal.

Dat van die familie vind ik wel erg hoor... Noem ze nog ff lekker bij naam Scheve mond Beetje erg overdreven.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:38

Nee, ik bedoel, de ouders van slachtoffer wachten nog een paar weken met aangifte, tot dat de verdachte 18 is, als je 17 bent verdwijnt je strafblad op je 18e, en als je 18 bent krijg je een zwaardere straf omdat je "volwassen" bent.

Dit heb ik gehoord.

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:39

Farouche, ze wachten nog 3 weken, todat hij 18 is.. Volgens mij had de rechter/politie dat gezegt.