Agressieve hond bijt kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Agressieve hond bijt kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:51

LimaGentle schreef:
ja en voor die mensen die het bewust doen heb ik ook geen goed woord voor over... maar we strijden voor de honden die door de schuld van de mensheid agfemaakt moeten worden..

De schuld van de kopers ja. Er had na de invoering van de wet in 1993 geen hond ingeslapen hoeven worden.

Jullie strijden betekend dat jullie de wet veranderd willen zien naar jullie eisen en wensen.
Ondertussen gaan mensen gewoon door met het kopen van dit soort honden waardoor ze blijven worden ingeslapen.

Richt je pijlen eens op de echte daders en je hebt een medestander.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:52

ThePast03, het zijn geen excuses, het is de harde waarheid!

en beter lezen ThePast03.. al 25 jaar GEEN honden meer heeft!!

Ik moet je gelijk geven dat de grote meerderheid zo'n hond om de verkeerde reden aanschaft. Feit blijft dat de (brood-)fokkers de 'niet bekend zijn met de wet kopers' van alles aan kunnen praten...

Er zijn meerdere schuldigen dan alleen de kopers... Beginnend bij de fokkers, de verkeerde kopers, de nietvermoedende kopers en uiteindelijk Den Haag en de RAD...

en nu ga ik echt naar bed! Dromen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:53

Ps de honden zijn nooit de daders!!!!!!!
Maar worden wel zo behandeld Verdrietig

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:54

dat is het probleem zodra mensen het als een vechthond zien ( zo noemen ze het Tong uitsteken ) dan zijn ze gevaarlijk terwijl niet een hond gevaarlijk is. Behalve dan als de eigenaar hem verkl00t

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:54

griebels schreef:

precies!! en dat moet veranderd worden
de rad hoeft helemaal niet weg maar aangepast.. zodat de honden tenminste blijven leven mits deze niet agressief zijn..

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:55

ThePast03 schreef:
CherokeeChum schreef:
Niet iederreen is gecharmeerd van dat beleid en de gevolgen ervan voor de gezondheid en functionaliteit van de hond.
De Amstaff is hard op weg een molosser te worden en de SB een bijzettafeltje om ze maar zover mogelijk VAN HET OORSPRONKELIJKE TYPE WEG TE FOKKEN.

NOGMAALS DE OPLOSSING IS BINNEN HANDBEREIK...
Nou nog de invoering ervan,deze laat nl geen ruimte voor interpretatie,
is voor iedereen begrijpelijk,en zeer demotiverend voor foute bazen en fokkers.

Dus omdat de Amstaff op weg is een molosser te worden nemen mensen maar een hond die het risico loopt om ingeslapen te worden?

De oplossing is zeker binnen handbereik: Stoppen van het kopen van dit soort verboden honden dan stopt automatisch de fokkerij en geen zinloos afmaken meer.

Ja uitroeien is een veeel betere oplossing,mensen blijven deze fouten toch maken.Daarom moet er een ander systeem komen wat dit uitsluit,en dat is er.

Dan laten we Den Haag tenminste zien dat we met verantwoorde mensen te maken hebben en is er misschien een kans dat er over nagedacht wordt om de wet aan te passen.

En ja, blijkbaar weet ik meer dan jij. Die pitbullwet wordt voorlopig echt niet teruggedraaid.
*Had ik dus toch goed geraden......

@LimaGentle: Met dit soort stemmingmakeij zul je in ieder geval geen vriendjes maken en zeker niet meer sympathie gaan krijgen.

Dit is geen stemmingmakerij,dit is wat verborgen word gehouden door de beleidsmakers.Tja en dat een groep mensen hier niet op gewezen wil worden
zegt meer over deze groep als de misschien schockerende strekking van deze site.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:56

LimaGentle schreef:
griebels schreef:

precies!! en dat moet veranderd worden
de rad hoeft helemaal niet weg maar aangepast.. zodat de honden tenminste blijven leven mits deze niet agressief zijn..

Juist
Dromen Schijnheilig

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:56

Maar toch hoor je nog vaak ik wist er niets van, hoe kan je nu in hemelsnaam als nederlander er niks van weten gaat er echt niet in. Zelfs hier in belgie kennen ze het bijna allemaal....

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:57

Morgen verder, weltrusten allemaal!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:58

De fokkers aanpakken heeft geen zin, dan gaan deze mensen gewoon naar Belgie.
Pak je de pupkopers aan dan sterven de fokkers gewoon uit, want niemand gaat ze meer fokken als ze aan de straatstenen niet meer kwijt te raken zijn.

De honden zijn geen daders, dat zijn de mensen die ze kopen en daarmee in een groot risico brengen.

@LimaGentle: Daar gaan we weer: De RAD moet veranderen naar jullie wensen en eisen zodat de mensen die dus een verboden hond aangeschaft hebben deze vrolijk mogen houden.
Bovendien willen jullie dan een gedragstest waardoor er nog slachtoffers vallen, namelijk de honden die door hun bazen niet goed zijn opgevoed. Kunnen die honden ook niets aan doen.

Je kunt dit blijven roepen en volgend jaar om deze tijd roep je dit nog. Ondertussen zijn er een hoop honden weer zinloos ingeslapen omdat er weer zijn aangeschaft.
Doe daar eerst eens wat aan.

En de manier waarop deze page de zaken weer eens presenteert is zeker stemmingmakerij.
En het is dit soort stemmingmakerij waardoor zoveel mensen juist afhaken.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:00

Punish The Deed, Not The Breed!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:03

Cayenne schreef:
De politie heeft zaterdagavond in Rotterdam-IJsselmonde een pitbull-achtige hond in beslag genomen, omdat het beest twee meisjes had aangevallen.

De hond sloeg toe in de Groene Tuin. Het jongste meisje (9) werd zo hard gebeten, dat ze moest worden behandeld in het Ikazia-ziekenhuis.

Het agressieve dier is van een 34-jarige vrouw. Het is nog niet bekend of ze de hond terugkrijgt of dat het beest wordt afgemaakt.

http://www.rtvrijnmond.nl/

De zoveelste, het lijkt echt niet op te houden Scheve mond
Ik hoop dat hier nou eens grondig onderzoek naar wordt gedaan, want dit kan toch geen toeval meer zijn de laatste tijd

en hup gaan we weer 30 pagina's lang!! Haha!

en ja tuurlijk is het een "pitbullachtige" alles wat daar op lijkt komt in het nieuws en wordt zo omschreven..
maar dat voor kort gelee een kind weer eens is doodgebeten door een rottweiler haalt het natuurlijk niet Knipoog (en dat is dus ook gebeurt! )

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:04

LimaGentle schreef:
Punish The Deed, Not The Breed!!

Ja hoor met dit soort kreten kom je er wel. Daar maak je vrienden mee. Clown

Doe het dan ook eens en richt je pijlen eens op de echte daders, de kopers van dit soort honden.
Er had geen hond ingeslapen hoeven worden sinds de wet van 1993, zelfs de pups die nog in de baarmoeder zaten mochten rustig oud worden.
Wat begrijp je daar nu niet aan?

Mensen weten het niet? Geef dan wat meer voorlichting ipv de wet elke keer maar aan te vallen.

En Naadje andere rassen zijn de afgelopen jaren ook behoorlijk in het nieuws geweest. Gisteren zelfs nog een Rottweiler.
Alleen die topics lopen niet zo eindeloos uit omdat hun aanhangers niet proberen alles goed te praten maar ook gewoon vinden dat zoiets gewoon niet kan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:06

pluck... wie zegt dat we dat niet doen?
we plaatsen advertenties op marktplaats.. oproepen en waarschuwingen op fora..
staan met onze actie op hondenshows en beurzen en weet ik het waar nog meer...

we doen wat we kunnen maar de info kan niet alleen maar van ons uitgaan.. dat moet ook vanuit de overheid gebeuren en dat gebeurt gewoon niet/weinig

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:07

Citaat:
En Naadje andere rassen zijn de afgelopen jaren ook behoorlijk in het nieuws geweest. Gisteren zelfs nog een Rottweiler.
Alleen die topics lopen niet zo eindeloos uit omdat hun aanhangers niet proberen alles goed te praten maar ook gewoon vinden dat zoiets gewoon niet kan

sterker nog.. er loopt hier geen eens een topic over.. Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:08

nee dat komt omdat dat niet belangrijk is want de pittbullachtige e.d. trekken meer aandacht en worden in het kwade daglicht gezet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:10

Dancie schreef:
nee dat komt omdat dat niet belangrijk is want de pittbullachtige e.d. trekken meer aandacht en worden in het kwade daglicht gezet.

juistum Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:10

Op wat slaat dat nu weer, ja heel bokt gaat zeggen als er staat poedel bijt meisje in het gezicht

Ach ja, voor een keer kan het geen kwaad want het is zo een schattig beest...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:11

Zegt trouwens de mensen die knietjes geven om hun hond bij te houden, en zeggen van hun eigen hond dat die super agressief is. Wel een goed boegbeeld voor die soorten honden?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:12

het probleem is ook hapt een rotweiler laat hij gelijk weer los (meestal dan ) maar bijt een pittbull achtig iets die laten niet snel los

katiavl mijn hondje krijgt geen knietje mijn hond moest ik een periode met mijn knie tegenhouden Knipoog
maar hij is gecastreerd als je goed zou hebben gelezen zou je het verhaal gezien hebben.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:13

LimaGentle schreef:
sterker nog.. er loopt hier geen eens een topic over.. Knipoog

Maar is wel ter sprake gekomen in dit of het andere forum.

Gek dat ik je hier nooit of heel weinig info zie geven over de pitbullwet maar alleen topics zie maken voor het branden van kaarsjes of mensen zie verdedigen die zo'n verboden hond hebben.

Het is niet de taak van de overheid om hier voorlichting over te geven. Je hoort in Nederland gewoon de Wet te kennen. Ze kunnen moeilijk voor elke wet elke dag een voorlichtingsfilm op tv gooien.

Die voorlichting zou moeten komen van de echte liefhebbers, maar blijkbaar hebben die er meer belang bij om tegen een wet aan te blijven trappen die voorlopig niet veranderd gaat worden.

GabberGill

maakt niet uit af en toe met je even verder kijken dan je neus lang is Knipoog

Limanade

katiavl schreef:
Zegt trouwens de mensen die knietjes geven om hun hond bij te houden, en zeggen van hun eigen hond dat die super agressief is. Wel een goed boegbeeld voor die soorten honden?

huh.. dit snap ik ff niet..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:15

LimaGentle schreef:
huh.. dit snap ik ff niet..

Dat gaat over Dancie die ook gelooft dat een hond een dag na castratie al helemaal veranderd is en alle hormonen zijn uitgewerkt.
Niet bepaald een goede vertegenwoordiger voor bepaalde rassen in dit topic dus. Clown

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:16

in het vorige topic heb ik vermeld dat mijn hond dominant is daar verstaan mensen onder dat hij agressief is .

en als ik dan zeg dat ik hem een periode tegen moest houden met mijn knie omdat ik liever geen 45 kilo aan mijn arm heb hangen verstaan ze dat onder een knietje.

maar omdat hij nu gecastreerd is is hij niet meer zo dominant hij is al zeker 1,5 week gecastreerd