Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Mag jij zeggen welke vogel oid dazen eten?
Ga ik die vandaag 100 fokken en uitzetten
Ik denk dat niemand die taaie grote dingen wil, want waarom worden het er dan jaarlijks meer?
Overigens heeft de maker van de Loer vermeld dat de daas geen natuurlijke vijand heeft?
roest schreef:Van mij mogen ze 100 van die vallen in het Drents-Friese Wold neerzetten, kan er al in 3 jaar niet fatsoenlijk meer rijden.
T@nj@ schreef:Wat ze nu gebruiken is volgens mij een stootding voor een boot toch? die zijn redelijk makkelijk te krijgen.
Hmmmm , denk er toch ook over om zelf eens iets te frobelen. Niet om de prijs maar meer om te proberen of het werkelijk goed werkt.
Lowara schreef:ik zit te dneken.. dazen hebben ook een nut, die worden door vogels gegeten namelijk. als er ineens duizenden/honderduizenden dazen elk jaar door die machines vermoord worden, schaad dat dan niet de rest van de natuur? of ben ik weer te ver aan het denken
dees_daan schreef:waar je de dazen laat.. dat wil ik ook wel weten
dees_daan schreef:waar je de dazen laat.. dat wil ik ook wel weten
roest schreef:runningkawa schreef:Mag jij zeggen welke vogel oid dazen eten?
Ga ik die vandaag 100 fokken en uitzetten
Ik denk dat niemand die taaie grote dingen wil, want waarom worden het er dan jaarlijks meer?
Overigens heeft de maker van de Loer vermeld dat de daas geen natuurlijke vijand heeft?
De dazen krijgen zoveel kans mede dankzij groenlinks (hier in het noorden dan).
"Laten we alles weer 'natuur' (zoals vroeger dus) maken". Leuk idee, jammer dat ze niet denken in balans.
Ze hebben hier het grondwaterniveau omhoog gebracht omdat dat 100 jaar geleden ook zo was, niet te bedenken dat de situatie 100 jaar geleden anders was... beetje jammer.![]()
Als je de dazen echt wil bestrijden dan moeten massaal alle slootkanten gemaaid worden, wat dus niet mag/kan/gebeurd, want dat is niet de 'natuur'.![]()
Van mij mogen ze 100 van die vallen in het Drents-Friese Wold neerzetten, kan er al in 3 jaar niet fatsoenlijk meer rijden.
LCharlotte schreef:roest schreef:Van mij mogen ze 100 van die vallen in het Drents-Friese Wold neerzetten, kan er al in 3 jaar niet fatsoenlijk meer rijden.
Goed voornemen![]()
Maar laten we klein beginnen