CDA wl verplichte test voor honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tarqsgirl

Re: CDA wl verplichte test voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:45

Ik vind dat je je niet moet doodstaren op honden, daar ligt het niet aan. Ik ben tegen die eindeloze regeltjes in Nederland, maar áls je een regel over honden wil; laat dan de ménsen testen voordat ze een hond mogen nemen, want dáár zit het probleem!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:47

verplicht voor de leeftijd van één jaar, daarna nog genoeg tijd om het beest kapot te maken geen waterdichte oplossing lijkt me

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:52

Nee, en ik ben ook niet serieus, ik heb helemaal geen zin in een "hondenvergunning"waar je dan natuurlijk ook weer flink voor moet dokken, maar ik vind dat de mensen een groter probleem zijn.
Staar je niet dood op de honden; pak dàn de achterlijke bozo's aan die een hond verpesten, als je tóch zo nodig met regeltjes bezig wilt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:53

Aafke_ schreef:
Nee, en ik ben ook niet serieus, ik heb helemaal geen zin in een "hondenvergunning"waar je dan natuurlijk ook weer flink voor moet dokken, maar ik vind dat de mensen een groter probleem zijn.
Staar je niet dood op de honden; pak dàn de achterlijke bozo's aan die een hond verpesten, als je tóch zo nodig met regeltjes bezig wilt.

En hoe moeten ze die bozos dan pakken, je ziet niet echt aan een persoon of ie geschikt is

multiple choice test of open vragen test voor hij een hond koopt snel ontweken Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:57

Wij hebben een hond van ruim 80 cm. Ontzettend lief tegen mensen, als hij iemand ziet kijkt hij je zielig aan of hij erheen mag, zo graag wil hij geaaid worden.
We hebben een buurmeisje van 3 jaar, en daar is hij dol op. Ze is kleiner dan hem, maar hij zou haar nooit wat doen.

Hoe denk je dat het lijkt als je met zo'n hond met een muilkorf over straat gaat?
Dan worden mensen pas bang voor grote honden. Lijkt me een erg verstandig idee, kunnen wij zometeen niet meer met de hond over straat.

En wat te denken van die kleine rothondjes, met die scherpe tandjes, zitten heerlijk op kuithoogte Knipoog

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 00:03

Zijn pittbulls niet Kleiner als 40 cm?

En ik heb die test gezien, en ik vond dat er hele zware druk op die hond gelegt werdt, alsof ze wouden dat hij het niet haalde.

Ik heb zelf een herder, schat van een beest: een schaap in wolfskleren, maar ik verwacht, en hoop, toch écht dat àls ik aangevallen wordt, zij eens wakker wordt en het baasje verdedigt.
Een waakhond die onder de allerzwaarste provocatie nóg niets doet, is ergens ook zinloos.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 01:17

RianneH schreef:
Wij hebben een hond van ruim 80 cm. Ontzettend lief tegen mensen, als hij iemand ziet kijkt hij je zielig aan of hij erheen mag, zo graag wil hij geaaid worden.
We hebben een buurmeisje van 3 jaar, en daar is hij dol op. Ze is kleiner dan hem, maar hij zou haar nooit wat doen.

Hoe denk je dat het lijkt als je met zo'n hond met een muilkorf over straat gaat?
Dan worden mensen pas bang voor grote honden. Lijkt me een erg verstandig idee, kunnen wij zometeen niet meer met de hond over straat.

En wat te denken van die kleine rothondjes, met die scherpe tandjes, zitten heerlijk op kuithoogte Knipoog

Zo is mijn hond dus ook. En in je tweede alinea hebje echt gelijk!!

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 01:29

ik ben voor zo'n test.wij hebben onze hond consequent opgevoed.het is een wereld hond.het is een herder een ras die niet altijd even goed bekent staat.Ik ben het helemaal zat Boos! in het bos kan je niet meer ontspannen lopen omdat er dan weer een aso loopt met een loslopende onopgevoede hond.Hoe vaak is mijn hond al niet onterecht aangevallen?ik ind dat mensen die de test niet halen hun hond een muilkorf om moeten doen en altijd vast!er zijn in de randstad te veel honden in te kleine bossen(park) en dan kan je geen onopgevoede hond los laten lopen.(ook ten aanzien van ruiters andere wandelaars en fietsers niet)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 01:52

Nederland wordt teveel een regeltjesland Boos!
Grote honden of kleine honden Tja de beet kan anders aflopen ja!
Ik heb zelf een jack russel, erg lief luistert goed maar ja als iemand haar uitdaagt blaft ze!
Soms zo erg dat ze zich dus bedreigt voelt en uitvalt met blaffen dan voornamelijk. Van die grote kerels die je dan tegen komt en jou kleine hondje belachelijk staan te maken Boos! Ik zeg ook eerlijk met kleine kinderen let ik altijd op met haar. Ze is ze niet gewend en vind ze dus ook niet leuk. Zolang ze maar zachtjes aaien gaat het goed maar als ze zowat aan haar vel wordt opgehangen, waarschuwd ze nog wel eerst maar ja mijn neefje van 2 begrijpt dat natuurlijk niet Tong uitsteken Dus snauwt ze hem af. Daar schrikt ie dan van. Is mijn hond dan slecht? Ze bijt niet ofzo.
Ze kan gewoon los, taalt vaak zelf niet naar andere honden. Heeft zelf altijd met de rottweiler van mijn schoonouders gespeeld.
Maar goed een jack russel is van nature een jachthond. Veel mensen denken een makkelijk hondje eraan te hebben. NOT!
Die van ons is echt een schat maar ook honden zullen een voorkeur hebben, is een hond dan per definitie niet goed dan?
Waar gaan we dan heen? Honden moeten maar krampachtig aan eissen voldoen. Mogen ze daarnaast geen hond meer zijn. Dan heb ik het natuurlijk niet over de honden die dan waarschijnlijk wel "iets" mankeren waardoor ze potentieel gevaarlijk zouden kunnen zijn.

Het probleem zit vaak bij de mens. Die moet maar eens aangepakt worden. Iedere mongool kan aan een hond komen. Ik zie soms hier in de regio rotterdam van die "flodder" gezinnen met soms wel 5 honden! Nergens geld voor maar wel voor de honden? Dan komt de politie en de dierenambu weer eens langs. Hup hondje in beslag nemen. Maanden later weer nieuwe hondjes. Probleem begint weer!!!

Mijn vriendin heeft een herder, schat van een beest. Alle Cursussen via een hondenschool subliem doorgelopen. Doet zelfs aan Doggie dancen! Maar zodra ze op straat loopt met hem, netjes aan de lijn gaat iedereeen een blokje om. Gestoord

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:25

[/quote]

En hoe moeten ze die bozos dan pakken, je ziet niet echt aan een persoon of ie geschikt is

multiple choice test of open vragen test voor hij een hond koopt snel ontweken Lachen[/quote]

Kijk, en daar kan je dan wat mee.want de eigenaar heeft als het ware verklaard verantwoord houder te willen zijn.
Maakt hij toch misbruik,of komt hij zijn verantwoordelijkheden niet na,is het in ieder geval duidelijk wie je daarop moet aanspreken.
Je koppelt het gedrag van de hond aan dat van de baas,zodat deze er niet ongestraft mee wegkomt.
Begrijp me goed ,ik heb een pesthekel aan al de regeltjes in dit land.
Maar schijnbaar kan het niet anders hier daar NLers de neiging hebben om alles wat niet uitdrukkelijk verboden is, als toegestaan te beschouwen.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:38

Misschien moet je er voor zorgen dat mensen wel hun verantwoordelijkheid nemen, door er voor te zorgen dat een onopgevoede hond consequenties heeft voor hen. Dus bijt je hond iemand, dan moet je daar een echt hoge boete of zelfs celstraf voor kunnen krijgen. Ik weet ook best dat dat niet uitvoerbaar is, maar blijkbaar kunnen en willen sommige mensen nu hun verantwoordelijkheid niet nemen. Ik vraag me toch af hoeveel mensen er een stuk voorzichtiger zouden worden als een beet van hun hond echt ernstige gevolgen voor henzelf zou hebben.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:48

Dat zeg ik Sigaar

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:01

onze hond is onwijs lief, zou nooit zomaar mensen bijten vanuit het niets. maar.. hij is wel angstig en dus ook een angstbijter. fijn zou dat zijn, als ze bij die test iets doen waardoor hij bang word en bijt en wij onze moet bv moeten laten afmaken terwijl hij superlief is en er niets mis mee is.
slechte regel dus

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:20

Vanwaar haal je afmaken, enigste wat er zou moeten gebeuren is een muilband bij het wandelen. Trouwens de mensen die hier tegen zijn hebben goed opgevoede honden dus ook niets te vrezen toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:24

Honden worden alleen afgemaakt als ze echt een bedreiging zijn voor mensen.... Eerder niet (dus niet omdat je hond een keer iemand bijt, maar wel als hij iemand zomaar aanvalt)