Tja, weer een pittbull helaas....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Tja, weer een pittbull helaas....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:25

Dat heet de doodstraf Knipoog

Ik zou inderdaad willen dat dat voor sommige gevallen inderdaad zou kunnen, maar dat is hier nu eenmaal niet zo.

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:28

Ik snap het niet helemaal. Dus de pitbulls worden in beslag genomen, om ze te laten inslapen. Maar voordat ze ze laten inslapen moeten ze een paar weken bij de R.A.D ofzoets blijven, waar ze mishandeld worden?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:33

zoetiej schreef:
Ik snap het niet helemaal. Dus de pitbulls worden in beslag genomen, om ze te laten inslapen. Maar voordat ze ze laten inslapen moeten ze een paar weken bij de R.A.D ofzoets blijven, waar ze mishandeld worden?

yes.. dat heb je helemaal goed.. helaas

Chantal_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:33

ja de pitjes worden in beslag genomen, gaan naar de AID. AID zegt tegen de baasjes ze zijn in goede handen. vervolgens worden ze mishandeld, en doen ze net alsof ze van niks weten. de dieren worden op hun goede kant gelegd. zodat de baasjes de verwondingen niet zien. baasjes krijgen amper de tijd afscheid te nemen. echt triest.

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:34

LimaGentle schreef:
zoetiej schreef:

yes.. dat heb je helemaal goed.. helaas

Ik kan dat echt niet begrijpen, waarom zouden ze die honden in elkaar slaan. Ik snap dat zowiezo nooit, dierenmishandeling Verdrietig Maar waar staan AID dan voor?

Chantal_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:36

algemene inspectie dienst volgens mij.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:01

Dus de AID mishandelt willens en wetens honden, een paar weken aan een stuk en legt ze dan op hun goede kant zodat de baasjes afscheid kunnen nemen? Is dit niet een beetje vergezocht?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:43

chevax schreef:
Dus de AID mishandelt willens en wetens honden, een paar weken aan een stuk en legt ze dan op hun goede kant zodat de baasjes afscheid kunnen nemen? Is dit niet een beetje vergezocht?

idd dat vind ik nou dus ook een beetje ...
het is natuurlijk ook allemaal zwartmakerij want die mensen die zo'n stukje site hebben opgericht zijn natuurlijk ook heel boos door het beslagname van hun hond ..
maar er zal heus wel wat van waar zijn maar dat weet je natuurlijk nooit ..
dingen verklaren kan ik niet ..
maar het lijkt mij meer zwartmakerij ..!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:45

Als het echt is, is het natuurlijk verschrikkelijk. Maar ik krijg ook geen concrete feiten te zien, wel emotionele baasjes. Tja, ik wil het best geloven ben de slechtste niet, maar me opblazen voor iets wat ik niet zeker weet heb ik ook iets van; hoeft niet zo van mij.

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:47

Het kan best zwarmakerij zijn maar waarom zouden die honden dan al die wonden hebben? En waarom zouden die mensen dan een site op richten. Het lijkt mij ook allemaal heel vergezocht maar toch,

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:09

Roane schreef:
Het is zo met greyhounds, en alle windhondachtigen schrijf dat er ook bij. Ook de Ierse wolfshond, Barsoi en het ieniminie Italiaanse Windhondje, dat ze aangelijnd moeten omdat ze op zicht jagen. Daarom moeten ze aangelijnd. Ze jagen op alles at beweegt en rondloopt, wegrent of geluiden maakt als een prooi. Konijn, haas, hert, vogel. De hond ziet, trigger reactie op zien is achtervolgen de hond is blind en doof voor de commando van het baasje. Ook voor auto's, fietsers en van alles en nog wat.
Daarom is dat gebod, voor de veiligheid van de hond en alles wat door de hond bejaagd kan worden.

Dit wilde ik even kwijt omdat het nou leek alsof greyhound moordlustige honden zijn die kleine hondjes achterna jagen, dan creer je denk ik ook een beeld die je vast niet wilt neerzetten. Knipoog Ze kunnen inderdaad achter hondjes aanrennen als die wegrennen, maar net zo goed achter een haas of een vos.
Voordat iedereen denkt dat Greyhound bloeddorstige chihuahua-killers zijn. Haha!

En dan wil ik even kwijt dat het nu net lijkt of alle pitbull achtigen bloeddorstig zijn, tenminste zo word er over dat ras gedacht door mensen die geen verstand van honden hebben.
Bij dit ras word er ook een beeld gecreerd,heel negatief zelfs.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:10

zoetiej schreef:
Het kan best zwarmakerij zijn maar waarom zouden die honden dan al die wonden hebben? En waarom zouden die mensen dan een site op richten. Het lijkt mij ook allemaal heel vergezocht maar toch,

ja dat weet je natuurlijk nooit ...
wie weet kan die groep van 4 honden wel bij elkaar dus van spelen ....???

en wat dacht je van het reinigen van die kennels dat er een heleboel zeep niet goed wordt weg gehaalt ..
en dus je smet en irritatie vlekken gaat krijgen ..
bijv van die foto van die teef bij de tepels etc ..

ik geef nu ook maar even snel een voorbeeld hoor !
Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:14

Zoals ik het zie: het kan best, hoor, dat er dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen, maar in deze context lijkt het mij wat vergezocht. Punt één zijn het honden waarvan het bij wet verboden is dat ze als huisdier worden gehouden, dus waarom willen mensen dit dan toch persé een dergelijk dier? Je weet dat daar ellende van komt en de hond is er de dupe van. Punt twee zijn de mensen die op die site aan het woord zijn inderdaad de gedupeerde baasjes, waardoor enige realiteitszin misschien weg is. De honden die je ziet, zijn vechthonden die meestal niet zonder reden in beslag worden genomen. Je weet neit hoe het gedrag van de hond in gevangschap is, is hij agressief geweest naar de verzorgers, naar andere honden, heeft hij zichzelf verwond in zijn kooi, etc. Ik kan geen reden bedenken waarom de AID honden in beslag zou nemen, ze vervolgens zou martelen om ze daarna te euthaniseren en de baasjes afscheid te laten nemen.
Als je liefhebber van een verboden ras bent, weet je dat je hond in beslag kan worden genomen. Zorg dat het zover niet komt en schaf gewoon een dergelijke hond niet aan. Er is echt niet voor niets een wet die het houden van bepaalde rassen verbied, ondanks dat er genoeg verhalen zijn van liefhebbers die een enorm lieve hond hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:08

Op die foto's zie je ook weer de "typische"eigenaren van deze honden (over het algemeen).

Ik geloof er echt geen reet van

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:10

zoetiej schreef:
Waarom houden die mensen ze toch als ze verboden zijn?

Nou, omdat je niet alle honden van hetzelfde ras over 1 kam moet scheren. Ik heb ook een hond die op die zwarte lijst staat.. een schat van een hond. DOet geen vlieg kwaad, en hiermee overdrijf ik echt niet.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:23

Heel triest dat die honden worden afgemaakt. Maar die wonden op de foto's zijn voornamelijk doorligwonden, en niet van mishandelen lijkt mij.
Mijn Rottweiler heeft ook eeltplekken op zijn ellebogen en sprongewrichten, die heeft ook toen hij klein was op een betonnen vloer gelegen. Dat zie ik niet echt als mishandeling.

Het is algemeen bekend dat honden die onder de Pitbullwet vallen en geen papieren hebben, worden afgemaakt. Tja, koop dan gewoon niet zo'n hond, maar koop er een met fantsoenlijke papieren. Dat voorkomt leed bij mens en dier.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:57

zoetiej schreef:

En waar vind jij het bewijs dat deze wonden ontstaan zijn bij het AID ?
Waar vind jij het bewijs dat ze mishandeld zijn en niet bijvoorbeeld op elkaar zijn gevlogen?

Er zijn nergens bewijzen voor dit verhaal.
Ik heb honden met ernstigere verwondingen uit een doodnormaal hondenpension zien komen omdat ze gevochten hadden met soortgenoten. Als ze daarvan de foto's online zouden zetten met zielige verhalen weet ik zeker dat hier ook iedereen er zomaar in zou trappen.

De mensen die deze foto's online gezet hebben zijn hoe dan ook schuldig aan de realiteit.
De realiteit is namelijk dat hun die honden moedwillig aan dit risico hebben bloot gesteld door een in Nederland verboden hond aan te schaffen.
Maar dat verhaal hoor je er niet bij, dat trekt geen zieltjes.

Verantwoorde hondenliefhebbers nemen gewoon een American Staffordshire Terrier met FCI stamboom en die lopen geen enkel gevaar.
Alhoewel, ze lopen wel gevaar dat ook hun ras straks verboden wordt als mensen maar blijven doorgaan met het aanschaffen van verboden honden en er doorgegaan wordt met het verdedigen van dit soort mensen of er sympathie voor te vragen.

En ondertussen worden er nog steeds honden zinloos ingeslapen omdat mensen willens en wetens een verboden hond in huis willen.
Wie gaat er nu eindelijk eens wakker worden en voor deze honden opkomen ipv de daders.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:01

Farouche schreef:
zoetiej schreef:
Waarom houden die mensen ze toch als ze verboden zijn?

Nou, omdat je niet alle honden van hetzelfde ras over 1 kam moet scheren. Ik heb ook een hond die op die zwarte lijst staat.. een schat van een hond. DOet geen vlieg kwaad, en hiermee overdrijf ik echt niet.

Maar het mag niet, punt. Als jij willens wetens een 'verboden' hond aanschaft, geef je hem bijna de doodstraf....dat is echt dierenliefde zeg....

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:09

ThePast03 en Diablo, helemaal mee eens!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:31

Dit is het zoveelste hondentopic waarin mensen weer volkomen offtopic gaan en persoonlijk richting andere bokkers worden. Hier komt een slotje.