Moslima geweigerd in Kantine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Moslima geweigerd in Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:13

jenga_8 schreef:
Ik snap alleen niet waarom ze wel goed genoeg was voor de schoonmaak????? want dat deed ze al bij die school. Dan kan ze toch net zo goed in de kantine werken, komop! Moet niet gekker worden!

Dat is de vraag....
Mischien was ze ook niet zo'n goede schoonmaakster?
Er krijgen wel vaker mensen een vast contract, terwijl ze niet erg goed zijn in hun werk Rolleyes

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:14

milo schreef:
wat ik heel mooi vindt: kinderen met z'n allen op een 'gewone' school, en kinderen laten vertellen over elkaars geloven. en daar dingen mee doen. dat is veel mooier en schept mooie dingen voor later.

komen we dit hele probleem ook niet meer tegen.

Thanks voor het lezen. Lachen En als je het zo opschrijft ben ik het er gewoon ook mee eens Ja

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:15

Jen33 schreef:
ik vind dit geen discriminatie hoor! altijd als een buitenlandse commentaar krijgt is het discriminatie. maar hebben jullie al welleens gekeken hoe hun ONS discrimineren?

Sorry hoor maar wie is "ons"?

en wie zijn "zij"

het lijkt mij niet de bedoeling iedereen over één kam te scheren?!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:16

Stelletje idioten.. dus een moslim is wél goed genoeg om schoon te maken, maar niét goed genoeg om in een kantine te werken? Triest, diep triest

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:17

Jen33 schreef:
ik vind dit geen discriminatie hoor! altijd als een buitenlandse commentaar krijgt is het discriminatie. maar hebben jullie al welleens gekeken hoe hun ONS discrimineren?

Je zit wel zo te zeuren over discriminatie, maar zelf verzuip je ook in de vooroordelen. Knipoog

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:20

appelbolfan schreef:
Stelletje idioten.. dus een moslim is wél goed genoeg om schoon te maken, maar niét goed genoeg om in een kantine te werken? Triest, diep triest

Ik dacht dat dit soort taferelen zich 3 generaties eerder ook al afspeelde, we weten nu toch idd wel beter!?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:28

ik denk dat dit de redenatie is:

'oooh, schoonmaakstertje. lekker interessant, die zien we toch nooit. als de klas maar schoon is, anders gaan we klagen!!!!'

en toen het serieus werd:

'ja maar dan komt ze in contact met leerlingen!! dat kan niet!'

( ik snap alleen nog niet of ze haar hoofdoek nou om heeft of niet?...)

ik denk dat de school het niet wilt omdat ze een functie zou gaan bekleden waar ze communiceert met de leerlingen? openbaar of zo? ja ik vind het schandalig, maar zo is het...

tóch vind ik, dat je als moslim niet moet piepen dat je je hoofddoek per sé om wilt houden. we leven nu eenmaal in nederland en ik snap dat je voor sommige functies nou eenmaal niet je hoofddoek om kan hebben.

trouwens: ik las laatst in de krant geloof ik, dat een man uit een islamitisch land niet naar een voorstelling wilde komen of zo met de koninging, omdat er mensen hoofddoeken omhadden en dat wilde hij niet hebben want dat was verboden. zo iets.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:35

Voor die mevrouw is het misschien al heel wat dat ze kan/mag werken, doet ze dr hoofddoek af(als ze die draagt) dan heeft ze blauwe plekken en is ze zondig........

Hier in Nederland liepen al vrouwen 80 jaar geleden ook met hoofddoekjes, was toen heel normaal!

Look at the bright site! Met zo'n doekje kan ze wel hychienischer werken in de kantine, haar haren zullen niet in het eten vallen.

En zolang het geen volledige gezichtsbedekking is, moet het toch kunnen.

In Turkije zeggen ze toch ook niet tegen christenen dat ze geen kruiskettinkjes mogen dragen (dat is nog meer een statement dan een doekje.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:38

jenga_8 schreef:
Voor die mevrouw is het misschien al heel wat dat ze kan/mag werken, doet ze dr hoofddoek af(als ze die draagt) dan heeft ze blauwe plekken en is ze zondig........

hoe bedoel je dat?? waarvan zou ze die hebben dan?

Citaat:
In Turkije zeggen ze toch ook niet tegen christenen dat ze geen kruiskettinkjes mogen dragen (dat is nog meer een statement dan een doekje.

dat weet ik niet. ik kan begrijpen dat ze willen dat je die in sommige functies verbergt.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:44

Ik neem aan dat je die wel begrijpt. Ik weet niet of je die docu van Theo van Gogh heb gezien?

Mijn moeder is o.a. maatschappelijkwerkster en werkt toevallig met heel veel allochtonen/vluchtelingen en heeft ook met dit soort dingen te maken.

Er zijn gewoon heel veel moslim vrouwen die alleen maar thuis mogen zitten/ laat staan zich zonder doekje te vertonen buitenshuis.

Nu is hier een voorbeeld van een moslima die probeerd te integreren, en dan loopt dat zó!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:47

jenga_8 schreef:

Jenga_8, het gaat hier niet om hoofddoekjes, maar puur om het geloof. Dat geeft de school zelf ook toe.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:53

Ik moet eerlijk zeggen, ik ben geen fan van geloofuiting op werk. Dus zou mensen die dat doen ook niet aannemen.
Maar niet puur op het geloof Lachen vind ik beetje ver gaan

terrortitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:56

ik geef de school gelijk.
ze hadden haar beter ook niet aan kunnen nemen om schoon te maken, weer een baan minder voor een nederlander, ik ben geen racist, ik heb geen hekel aan mensen met een kleurtje maar laat ze dat lekker in hun eigen land doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:49

terrortitus schreef:
ze hadden haar beter ook niet aan kunnen nemen om schoon te maken, weer een baan minder voor een nederlander, ik ben geen racist, ik heb geen hekel aan mensen met een kleurtje maar laat ze dat lekker in hun eigen land doen.

Zoveel domheid zie je zelden in een zin Huilen

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:57

terrortitus schreef:

Wat een domme woorden, sorry hoor!
Een "Nederlander"?
Weet je hoeveel "Nederlanders" ik ken die in de bijstand of van een uitkering proviteren en nog paarden hebben ook? Wij betalen dus met zijn allen voor hun paarden!
Ik ben blij dat deze mevrouw werken wilt, want anders doen "ze" weer niet hun best om te integreren.
Vaak doen deze mensen dit werk, omdat een "Nederlander" er zich te goed voor voelt en nog liever van een uitkering leeft en daarnaast vaak nog zwart werkt.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:52

jenga_8 schreef:
Jen33 schreef:

Sorry hoor maar wie is "ons"?

en wie zijn "zij"

het lijkt mij niet de bedoeling iedereen over één kam te scheren?!

ik heb ut verkeerd gebracht merk ik wel haha. word er gewoon een beetje zat van dat als een blanke wat zegt het metteen discriminatie is en andersom niet. natuurlijk niet alle maar als je qua nieuws hoort wel. in mijn omgeving merk ik het niet. maar dat alles op discriminatie word gegooid pfff

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 18:02

terrortitus schreef:

Gatver, nee jij bent geen racist hoor Misselijk wel dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:08

Ik vind nog steeds dat de school het recht heeft om aan tenemen wie ze willen.

Dat wij hier met hoofddoekjes liepen had niks met geloof te maken overigens, beetje rare vergelijking.

En ik vind dat bijzondere scholen mogen worden afgeschaft, mijn kids gaan ook een dorp verder naar een openbare school. En daar hoeven ze helemaal niets over geloof te leren, vind ik helemaal niet nodig

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:10

faye schreef:
Dat wij hier met hoofddoekjes liepen had niks met geloof te maken overigens, beetje rare vergelijking.

Niet op de hoogte van je eigen recente achtergrond??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:43

Mijn recente achtergrond? Hier hebben geen hele volksstammen wegens religie met hoofddoekjes gelopen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:46

Ik zou eens even in de geschiedenis van de vorige eeuw duiken Faye en met name het dragen van hoofdbedekkingen in relatie tot de kerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:48

oooh de vorige eeuw, ik dacht dat je het over de recente geschiedenis had. Overigens hebben wij heel veel oude familiefoto's waar geen enkele vrouw zo'n doekje draagt. Ook van de vorige eeuw. Dus ik vind het vergelijk nog steeds krom.

Wordt het hoog tijd dat de moslims ook eens met hun tijd meegaan Haha!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:49

sorry hoor in AMSTERDAM?!?!daar wonen toch zoveel buitenlanders of ben ik nou blond Koe daarom zou die ene dan wel geweigerd worden...

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:51

Ik vind het erg. Maar misschien snap ik het ook (een heel kloein beetje) De mensen van de school willen dat de kinderen leren over het protestants christelijke geloof. En misschien zijn ze bang dat de ouders van de kinderen boos zullen worden. Ik vind het niet terecht, maar zoals ik al zei begrijp ik het wel. De ouders van de kinderen willen dat de kinderen over het christelijke leren, en anders hadden ze hun kinderen wel op een openbare school gezet. Ik heb zelf ook op een protestants christelijke basisschool gezet waar ook moslim kinderen zaten, dus ik vind het wel wat over dreven ja.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:53

Gaap! Gaaaap
Tjonge, Wat wordt er ontzettend veel bij verzonnen... Gestoord
Volgens mij ging het zus en zo....

Nou volgens mij is het al opgelost!
Hoe het ging zal me een worst wezen.
De school is tevreden en de moslima ook! Go jij! Go jij!