Ritueel slachten...hoe denk jij erover??( Schokkende docu)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meissiexx

Re: Ritueel slachten...hoe denk jij erover??( Schokkende docu)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:43

varkens worden ook wel eens levend in kokend water gegooid.
dat vind ik wel zielig want echt waar ze gillen alles aan elkaar.
maar ja er zijn nog wel ergere dingen op de wereld zoals honden hangen ze aan een boom en slaan ze net zolang door dat ze dood zijn of steken ze levend in de fik en laat maar branden.
en wat dacht je hoe die honden leven in spanje en dat soort landen.
als ze binnen 10 dagen niet worden geadopteerd zeg maar in het doden station.
dan worden ze dood geslagen.

maar ja dit is wel wat anders maar er gebeuren wel meer dingen dan allen dat.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:27

bekwame slagers zullen het idd op een goede manier doen, maar ik ben ervan overtuigd dat die huis tuin en keuken mannen, die hun schapen in de tuin slachten, vaak niet op de goede manier te werk gaan...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:50

Princes Romy, ik dacht vroeger ook dat een halsnede relatief snel een dier bewusteloos maakte, maar ik heb beelden gezien van koeien, die nog geruime tijd bleven staan, of steeds opnieuw weer probeerden te staan, nou, dan geloof ik toch dat een schietmasker sneller is, voordat het dier de eventuele pijn van het schot voelt, zijn de hersenen al uitgeschakeld.

Trouwens, voor de halsnede worden ze bij ritueel slachten in een apparaat gezet, wat de hele koe ondersteboven kantelt, lijkt me een enge gewaarwording voor zo'n dier.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:49

nogmaals.... de manier waarop het allemaal hóórt te gebeuren is best mooi, mooi leven, zonder pijn, zonder angst blabla. maar de hoeveelheid beesten die werkelijk zo'n leven gehad heeft, zal net ff een tikkie anders zijn.

daarbij komt idd wat zoolgangster hierboven al schrijft.... een dier wat ongedraaid wordt om geslacht te worden...
nee dat komt lekker overeen met hoe het hóórt! angst- en pijnloos..

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:54

Zoolgangster, dat is dus niet zoals het hoort. En zo gaat het al helemaal niet op de slachterijen waar ik ben geweest
Zulke dingen horen bij massa slachtingen, iets wat dus ook niet de bedoeling is bij het Islamitisch slachten en ook veel al NIET gebeurt hier in Nederland.

Wat princess romy neerzet op de vorige pagina klopt. En zo gaat het ook in de slachthuizen. Denk je nou echt dat daar niet op gecontroleerd word?!
Als mensen hun beesten thuis slachten zijn hun fout, kijk dan niet de goede slachhuizen erop aan. Dit filmpje bijv. komt ook niet uit nederland. Waarom vallen jullie er met zn allen overheen, zo word het hier in de Islamitische slachthuizen niet gedaan! Van de Joden weet ik het niet, maar Moslims wel.

Maar goed dit blijft een eeuwige discussie vrees ik.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:38

de moslims zijn er heel erg op, dat weet ik heel heel zeker, mn turkse vriend is namelijk slager, dit is voor hun zo verplicht, anders is het geen halal en mogen ze het dus niet eten.

maar idd princess dit zal altijd een discussie blijven, bij de 1 gaat het hoe t hoort, een ander heeft t weer anders gezien. dat kan vast want niet alle mensen houden zich aan de regels, zo ook dus het nederlands geslachte vlees...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:43

maar princessromy.... hóe wordt dat bewuste schaap dan precies geslacht door bv jouw vriend waarvan je zegt dat ie het op d ejuiste manier doet.
het beest mag geen pijn lijden, moet een fijn leven gehad hebben en geen angst gekend hebben. maakt hij gebruikt van zo'n 'omkeermachine'?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:07

Walgelijk, net zoals gewoon slachten!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:29

Lizzle schreef:

kun je dat ook even uitleggen aub... klakkeloos iets roepen kunnen we allemaal... een uitleg erbij waarom ritueel én normaal slachten walgelijk zou zijn, zounét een tikkeltje duidelijker zijn Knipoog

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:16

_rosita_ schreef:
Lizzle schreef:

kun je dat ook even uitleggen aub... klakkeloos iets roepen kunnen we allemaal... een uitleg erbij waarom ritueel én normaal slachten walgelijk zou zijn, zounét een tikkeltje duidelijker zijn Knipoog

Ik vermoedde dat de tekst op mijn profiel eigenlijk wel voldoende zou zijn.
Ik vind het opeten van kadavers barbaars, wreed en oneerbiedig. Mensen horen dieren niet te exploiteren, vlees is onnodig dierenleed.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:08

Lizzle schreef:
Ik vind het opeten van kadavers barbaars, wreed en oneerbiedig. Mensen horen dieren niet te exploiteren, vlees is onnodig dierenleed.

het is niet mijngewoonte om bij elke reactie die hier geplaatst wordt het profiel van die desbetreffende persoon door te spitten Knipoog
heb het nu wel gedaan en oke... je mening lijkt me duidelijk

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:08

_rosita_ schreef:
Lizzle schreef:

het is niet mijngewoonte om bij elke reactie die hier geplaatst wordt het profiel van die desbetreffende persoon door te spitten Knipoog
heb het nu wel gedaan en oke... je mening lijkt me duidelijk

Daar kan ik inkomen, sorry. Heb alleen al geregeld mijn (ongezouten) mening in dergelijke topics gegooid dat ik het idee heb dat vele mensen inmiddels denken "dat weten we nu wel". Clown

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:01

Lizzle schreef:
Daar kan ik inkomen, sorry. Heb alleen al geregeld mijn (ongezouten) mening in dergelijke topics gegooid dat ik het idee heb dat vele mensen inmiddels denken "dat weten we nu wel". Clown

Hier worden alle mening op prijs gesteld...mits je die onderbouwt Knipoog

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:20

ik vind het walgelijk!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:49

en weer iemand die gewoon wat roept, rosita dat weet ik niet zeker ik ben er nooit bij, maar hij doet t wel hoe het hoort, en die beestjes moeten dus een goed leven gehad hebben. geen idee of dat met die machine is.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:47

PrinCessRomy schreef:
Dit is hun ding, het hoort bij hun geloof, wij onze klompen, hun ritueel slachten.

Ja Afgod

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:12

Tja ik als een moeilijke vleeseter ben er tegen. Maar wat doe je als het hun geloof is? Laat zo maar zeggen wat kan je er aan doen. Als je het verbied wordt het wel in het geniep gedaan.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:18

PrinCessRomy schreef:
en weer iemand die gewoon wat roept, rosita dat weet ik niet zeker ik ben er nooit bij, maar hij doet t wel hoe het hoort, en die beestjes moeten dus een goed leven gehad hebben. geen idee of dat met die machine is.

Waar ik ben gweest iig niet En volgens mijn vriend word het zo helemaal niet gedaan, zowiezo niet bij de islamieten.

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:29

kom toch nog even terug van dat vlees van albert heijn. Ik vind het echt vreselijk als je vlees koopt en niet weet of het dier een snelle en pijnloze dood heeft gehad of niet.
Kom er nu pas achter dat dat zo is bij de AH. Vreselijk, we kopen ons vlees bijna altijd daar Scheve mond

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 20:09

hiboune schreef:
ik vind het walgelijk!

Fijn dat je ook even de moeite hebt genomen om de hierboven geplaatste antwoorden te lezen Clown
Even je antwoord onderbouwen en niet klakkeloos iets neerzetten dat wordt op prijs gesteld... Bloos

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:02

PrinCessRomy schreef:

tsja, nu zeur ik misschien door hoor, maar als je er nooit bij bent geweest, hoe kun je dan in godsnaam het hardst roepen dat het allemaal goed is?
als er wél zo;n machine gebruikt wordt, vind ik al dat zo;n dier absoluut géén pijnloos en stressloos leven heeft gehad, dus gaat dat sowieso niet op.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:05

Plus dat het verboden was dat het dier niet zelf geslacht mocht worden, maar toch openen ze do it self slachtplaatsen in carwashes terwijl de slachterijen zo strikt aan de mileuwet hangen. Maar blijkbaar kan er wel voor dat alle regels verslapt worden.....

En ja heb er al genoeg geweest, pijnloos no way

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:45

en nu even duidelijk? Sorry maar snap echt niks van je post?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 09:33

In Humo stond een groot artikel van Hallal vlees, als ik tijd heb, ga wat zinnen kopieeren, vanmiddag.

Mijn besluit: Hallal vlees is misschien een reine en pijnloze manier van slachten volgens het geloof, maar als je ziet wat voor dubieuze aanpassingen ze doen, en wat de dieren meemaken in de hallal-onderzoeken, dan begin ik spontaan er terug anders over te denken...

Tot vanmiddag dus!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:42

misschien moeten jullie allemaal maar eens komen kijken tijdens ramadan.
jullie meningen zullen hopelijk compleet omslaan.
ik denk dat het nu toch geen zin hebt om alles te gaan zitten lezen en mijn reactie erop te geven.

veel mensen die hier hebben gepost, er klopt soms niks van, ik h eb eens even wat door zitten lezen, veel dingen zijn niet eens waar :S.

maar is ook te begrijpen dat de meeste van jullie er zo over denken.
zo dacht ik er vroeger ook over, maar nu weet ik beter.