En daarbij, waarom, als ze het voor mensen gebruiken, testen ze het op honden ? De ene diersoort blijft altijd vechten, de andere diersoort geeft snel op. En de mens is weer heel anders..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Faux schreef:Maar als je nadenkt, het is toch lógisch dat als iemand constant gecronfronteerd word met een onaangename situatie en/of pijn, en wát hij/zij ook doet, hij/zij kan er niet aan ontkomen.. dat je dan berust in hulpeloosheid na een hele tijd ?
En daarbij, waarom, als ze het voor mensen gebruiken, testen ze het op honden ? De ene diersoort blijft altijd vechten, de andere diersoort geeft snel op. En de mens is weer heel anders..
Lizzle schreef:Gadverdamme, zulke mensen mogen echt opgeknoopt worden. Geen enkele dierproef is in mijn ogen gerechtvaardigd.
_Scarlet_ schreef:Jij denkt dat dat logisch is, omdat er nu veel meer over bekend is. Dit onderzoek is 40 jaar geleden gedaan, in de tijd dat ze ook mensen onderwierpen aan onderzoeken die nu als onethisch worden beschouwd. Mede door dit soort onderzoeken is het begrip gekomen dat als je niet kan ontkomen aan iets, dat je er dus in berust
Dus je kan het nu wel heel logisch vinden, maar dat begrip komt dus mede door dit soort onderzoeken.
Het is nog steeds zo dat 'omdat het zo logisch is' geen geldig wetenschappelijk argument is. Als je onderzoek wilt doen zal je je claims moeten kunnen onderschrijven met échte argumenten, en die komen meestal uit onderzoek.
Emeraldo schreef:Tegenwoordig is het zo dat als er alternatieven zijn voor dierproeven, er ook geen dierproeven gedaan mogen worden maar dus de alternatieve manier gebruikt moet worden.
@ Lizzle: Mag ik vragen of je dan ook geen enkel product gebruikt wat op dieren is getest? En dan bedoel ik niet alleen cosmetica, maar ook medicijnen?
Renza schreef:Lekker mensen opknopen die gewoon hun (nuttige) werk doen.. dat vind ik dan weer erger dan een stroomschok maar kan aan mij liggen.
Renza schreef:Dus als jij mag kiezen tussen opgeknoopt worden en een stroomschokje kies je voor opknopen?
Renza schreef:Maar jij wil dus mensen die 40 jaar geleden dit onderzoek gedaan hebben uit het bejaardenhuis plukken en aan een boom opknopen? Vind je dat niet wat wreder dan het onderzoek zelf?
En kan je je niet voorstellen dat dit onderzoek misschien wel heel veel nut gehad heeft, waar een heleboel andere dieren baat bij hebben?
Renza schreef:Er worden ook onderzoeken voor dieren gedaan, niet alleen voor mensen.
Als hiermee meer inzicht verkregen wordt in het gedrag van dieren, hebben de dieren dus baat bij dit onderzoek.
Plien91 schreef:Many schreef:Ik vind het echt walgelijkWaarom moeten er nou weer onschuldige dieren lijden voor zo'n experiment, wat relatief nutteloos is?
Wat ik nu zegt klinkt misschien wel héél erg cru, maar dan heb ik echt liever dat ze misdadigers gebruiken.
Ik ben het helemaal met je eens Maartje...
Renza schreef:@ Lizzle (en sommige andere mensen): alleen omdat ze jou het nut van deze proef niet verteld hebben / jij geen nut kan bedenken betekent dat niet dat er geen nut is.
Renza schreef:Lekker kortzichtig.
Las hier ergens dat het ook voor bijv. LDR studies gebruikt wordt. Niet om de LDR discussie hierheen te halenmaar stel dat dankzij dit onderzoek aangetoond wordt dat LDR heel slecht zou zijn en heel veel pijn doet, LDR wordt verboden, heleboel paarden geen pijn meer.
Nuttig genoeg?