Walgelijk artikel in de Hoefslag waar ik even stil van werd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

Re: Walgelijk artikel in de Hoefslag waar ik even stil van werd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 15:42

Maar als je nadenkt, het is toch lógisch dat als iemand constant gecronfronteerd word met een onaangename situatie en/of pijn, en wát hij/zij ook doet, hij/zij kan er niet aan ontkomen.. dat je dan berust in hulpeloosheid na een hele tijd ?

En daarbij, waarom, als ze het voor mensen gebruiken, testen ze het op honden ? De ene diersoort blijft altijd vechten, de andere diersoort geeft snel op. En de mens is weer heel anders.. Scheve mond

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:31

Jij denkt dat dat logisch is, omdat er nu veel meer over bekend is. Dit onderzoek is 40 jaar geleden gedaan, in de tijd dat ze ook mensen onderwierpen aan onderzoeken die nu als onethisch worden beschouwd. Mede door dit soort onderzoeken is het begrip gekomen dat als je niet kan ontkomen aan iets, dat je er dus in berust Knipoog
Dus je kan het nu wel heel logisch vinden, maar dat begrip komt dus mede door dit soort onderzoeken.
Het is nog steeds zo dat 'omdat het zo logisch is' geen geldig wetenschappelijk argument is. Als je onderzoek wilt doen zal je je claims moeten kunnen onderschrijven met échte argumenten, en die komen meestal uit onderzoek.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:11

Faux schreef:
Maar als je nadenkt, het is toch lógisch dat als iemand constant gecronfronteerd word met een onaangename situatie en/of pijn, en wát hij/zij ook doet, hij/zij kan er niet aan ontkomen.. dat je dan berust in hulpeloosheid na een hele tijd ?

En daarbij, waarom, als ze het voor mensen gebruiken, testen ze het op honden ? De ene diersoort blijft altijd vechten, de andere diersoort geeft snel op. En de mens is weer heel anders.. Scheve mond

ik denk dat hier een vervolgonderzoek op is geweest van HOE komt zo'n hond weer af van zijn angst voor licht.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:31

Gadverdamme, zulke mensen mogen echt opgeknoopt worden. Geen enkele dierproef is in mijn ogen gerechtvaardigd.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:49

Lizzle schreef:
Gadverdamme, zulke mensen mogen echt opgeknoopt worden. Geen enkele dierproef is in mijn ogen gerechtvaardigd.

Ook niet die die ervoor zorgen dat miljoenen andere dieren een beter leven krijgen?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:36

Lekker mensen opknopen die gewoon hun (nuttige) werk doen.. dat vind ik dan weer erger dan een stroomschok maar kan aan mij liggen.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:37

_Scarlet_ schreef:
Jij denkt dat dat logisch is, omdat er nu veel meer over bekend is. Dit onderzoek is 40 jaar geleden gedaan, in de tijd dat ze ook mensen onderwierpen aan onderzoeken die nu als onethisch worden beschouwd. Mede door dit soort onderzoeken is het begrip gekomen dat als je niet kan ontkomen aan iets, dat je er dus in berust Knipoog
Dus je kan het nu wel heel logisch vinden, maar dat begrip komt dus mede door dit soort onderzoeken.
Het is nog steeds zo dat 'omdat het zo logisch is' geen geldig wetenschappelijk argument is. Als je onderzoek wilt doen zal je je claims moeten kunnen onderschrijven met échte argumenten, en die komen meestal uit onderzoek.

Ja

En depressie is ook wel degelijk een ziekte, waarbij het van groot belang is om de oorzaken (zowel genetisch als omgevingsfactoren) te ontdekken om de juiste behandeling te kunnen opstellen..

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:51

Tegenwoordig is het zo dat als er alternatieven zijn voor dierproeven, er ook geen dierproeven gedaan mogen worden maar dus de alternatieve manier gebruikt moet worden.

@ Lizzle: Mag ik vragen of je dan ook geen enkel product gebruikt wat op dieren is getest? En dan bedoel ik niet alleen cosmetica, maar ook medicijnen?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:12

Emeraldo schreef:
Tegenwoordig is het zo dat als er alternatieven zijn voor dierproeven, er ook geen dierproeven gedaan mogen worden maar dus de alternatieve manier gebruikt moet worden.

@ Lizzle: Mag ik vragen of je dan ook geen enkel product gebruikt wat op dieren is getest? En dan bedoel ik niet alleen cosmetica, maar ook medicijnen?

Tot nu toe heb ik altijd een alternatief kunnen vinden voor voorgeschreven medicijnen die wel op dieren waren getest.
-edit- Mocht het ooit écht nodig zijn zou ik heel hard na moeten denken voordat ik besluit ze te nemen.
Laatst bijgewerkt door laliz op 24-02-07 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:13

Renza schreef:
Lekker mensen opknopen die gewoon hun (nuttige) werk doen.. dat vind ik dan weer erger dan een stroomschok maar kan aan mij liggen.

Dat ligt dan aan jou, ja.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:20

Haha! Dus als jij mag kiezen tussen opgeknoopt worden en een stroomschokje kies je voor opknopen?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:23

Renza schreef:
Haha! Dus als jij mag kiezen tussen opgeknoopt worden en een stroomschokje kies je voor opknopen?

-edit- Verkeerd gelezen.
Als ik mag kiezen tussen een stroomschok bij mijzelf of een opknoping lijkt het mij vrij duidelijk.
Het martelen van dieren vind ik echter wél een opknoping waard, dus ja ook als ik het zelf op mijn geweten heb.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:27

Maar jij wil dus mensen die 40 jaar geleden dit onderzoek gedaan hebben uit het bejaardenhuis plukken en aan een boom opknopen? Vind je dat niet wat wreder dan het onderzoek zelf?
En kan je je niet voorstellen dat dit onderzoek misschien wel heel veel nut gehad heeft, waar een heleboel andere dieren baat bij hebben?

TeuntjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:33

eventjes tussen door sorry beetje off: maar kan je de hoefslag kopen in de winkel ik wil nl. dit artikel wel hebben omdat ik hier zelf heel evel met school mee te maken heb niet dat we dit zelf doen maar ze onderzoeken dit soor spul achtig onnmenselijke akties!
Ik vind het zelf onzinnig wat voor nut heetf het ja we weten dat honden linken gaan leggen tussen bepaalde dingen maar dat was allang bekend ach ja je hebt van die mensen die zeggen het zijn maar honden zolang ik het maar niet ben Vork tjaa ik weet eigenlijk niet zoveel te zeggen als dit recent is dan snap ik de wet niet, die was toch al veranderd dat het nuttig moest zijn of telt hij daar niet?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:38

Renza schreef:
Maar jij wil dus mensen die 40 jaar geleden dit onderzoek gedaan hebben uit het bejaardenhuis plukken en aan een boom opknopen? Vind je dat niet wat wreder dan het onderzoek zelf?
En kan je je niet voorstellen dat dit onderzoek misschien wel heel veel nut gehad heeft, waar een heleboel andere dieren baat bij hebben?

Conclusies uit voorgaande onderzoeken kunnen dezer dagen natuurlijk nog gebruikt worden en zal de wetenschap goed kunnen helpen bij het vinden naar alternatieven. Maar ik vind echt dat het nú helemaal afgelopen moet zijn. Mensen die zulke dingen op hun geweten hebben mogen ze wat mij betreft altijd oppakken. Opknopen gaat natuurlijk véél te ver, ik ben absoluut niet voor de doodstraf, maar bij dit soort mensen moet ik me sterk inhouden. Beschouw het opknopen maar als een impulsieve reactie van woede.
Nakomelingen die niet aan dergelijke proeven worden blootgesteld? Of wat bedoel je? Alle vivisectie is uiteindelijk voor mensen. Het wordt eerst op dieren getest voordat er mensenproeven worden gedaan. Aan dieren wordt het gewoon gegeven en wordt er gekeken hoe en of het werkt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:42

Jeetje, ik vind het erg sneu dat ze dat op een onschuldig dier gebruiken.
en wat heeft het voor zin, om te weten of een hond uit angst voor een lamp of stroom over een hek springt?

soory mar dat zou echt nergenst op slaan.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:00

Er worden ook onderzoeken voor dieren gedaan, niet alleen voor mensen.
Als hiermee meer inzicht verkregen wordt in het gedrag van dieren, hebben de dieren dus baat bij dit onderzoek Lachen .

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:12

Renza schreef:
Er worden ook onderzoeken voor dieren gedaan, niet alleen voor mensen.
Als hiermee meer inzicht verkregen wordt in het gedrag van dieren, hebben de dieren dus baat bij dit onderzoek Lachen .

Het probleem van mensen is dat ze altijd alles willen weten, maar waarom? Elk normaal denkend persoon kan inschatten hoe een dier reageert op stroom en andere martelwerktuigen, wat een dikke onzin om hier op te gaan testen! Ook als andere dieren er zogenaamd later baat bij hebben. Laat mensen eens normaal doen, als ze zo graag alles te weten willen komen testen ze maar op zichzelf.

Noetanchamon

Re: Artikel in de Hoefslag waar ik even stil van werd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:14

Plien91 schreef:
Many schreef:
Ik vind het echt walgelijk Waarom moeten er nou weer onschuldige dieren lijden voor zo'n experiment, wat relatief nutteloos is?
Wat ik nu zegt klinkt misschien wel héél erg cru, maar dan heb ik echt liever dat ze misdadigers gebruiken.

Ik ben het helemaal met je eens Maartje...

Tja, zedendelikwenten genoeg nog??

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:17

@ Lizzle (en sommige andere mensen): alleen omdat ze jou het nut van deze proef niet verteld hebben / jij geen nut kan bedenken betekent dat niet dat er geen nut is Lachen .

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:20

Dit is wel te erg voor woorden hoor. Laat die mensen lekker zelf in dat hok gaan staan...vinden jullie dat geen goed plan Knipoog

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:24

Renza schreef:
@ Lizzle (en sommige andere mensen): alleen omdat ze jou het nut van deze proef niet verteld hebben / jij geen nut kan bedenken betekent dat niet dat er geen nut is Lachen .

Wat het zogenaamde nut ook mag zijn, ik zal nooit iets nuttig genoeg kunnen vinden om deze praktijken te kunnen rechtvaardigen.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:28

Lekker kortzichtig.
Las hier ergens dat het ook voor bijv. LDR studies gebruikt wordt. Niet om de LDR discussie hierheen te halen Haha! maar stel dat dankzij dit onderzoek aangetoond wordt dat LDR heel slecht zou zijn en heel veel pijn doet, LDR wordt verboden, heleboel paarden geen pijn meer.
Nuttig genoeg?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:34

Renza schreef:
Lekker kortzichtig.
Las hier ergens dat het ook voor bijv. LDR studies gebruikt wordt. Niet om de LDR discussie hierheen te halen Haha! maar stel dat dankzij dit onderzoek aangetoond wordt dat LDR heel slecht zou zijn en heel veel pijn doet, LDR wordt verboden, heleboel paarden geen pijn meer.
Nuttig genoeg?

Zolang het met dierproeven is aangetoond niet, dierproeven waarbij uitvoerige en pijnlijke testen uitgevoerd worden, begrijp me niet verkeerd. Verder vind ik het overigens ook een verschil in principe of het om een dood of levend dier gaat waarbij iets onderzocht wordt. Kortzichtig? Kadavers vreten, maar ondertussen leed niet onder ogen durven zien vind ik kortzichtig.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:35

Ik eet geen kadavers Haha! .
Hoe wou je onderzoeken of iets schadelijk is zonder daarbij pijnlijke testen uit te voeren?