leuk.. die rap...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maudy_89

Re: leuk.. die rap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:12

lekkere muziek Haha!:D i wanna f*ck you lalalala Tong uitsteken

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:25

Jeuhhh Niggaaah Niggaaah Hyper! Walgelijk.

Eminem kan wel goede liedjes hebben. Maar de rest.. Echt te ernstig.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:38

hasten schreef:

Het is nooit in je opgekomen dat er goeds bestaat dan alleen Eminem..

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:10

hasten schreef:

hahah heb je oogkleppen op? Haha!
dr zijn zoooooveeeleee andere rappers die geweldig teksten hebben.
Daarbij is Eminem niets meer Haha!

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 09:39

Citaat:
vVincent schreef:
Ik ben dus een rap/hip hop liefhebber en het begint verschrikkelijk te broeien hier als ik dit allemaal lees. Jezus mens wat heb jij er weinig verstand van. Muziek is een uitlaatklep en als snoop doggy dog het nodig vind zijn 'geilheid' te bezingen moet hij dat lekker doen. Luister er dan niet naar?
Ten tweede hoef je echt niet zwart te zijn om succesvol te zijn, kijk maar naar opgezwolle. Maar die zal je wel niet kennen want je verdiepen in iets voordat je gaat lopen mekkeren is teveel gevraagd. Niet? Dat er achter dit nummer geen diepzinnige boodschap schuilt heb je helemaal gelijk in. Naar figuren als 50 luister ik ook totaal niet..een beetje de gangster uithangen puur om geld te verdienen..maar dat je 'rap' in z'n geheel zo over één kam scheert is echt belachelijk. Voorbeeld?

Ten eerste: Luister er niet naar, die disscussie hebben we al gehad, enzoals iemand hier al heel goed zei: je kan niet zomaar zeggen "luister er dan niet naar!"
Ten tweede: wie zegt dat ik het weinig verstand van het? Als JIJ je nou een beetje verdiept had in dit topic, zal je zien dat ik (meerdere malen) het gezegd dat ik het over dit soort rap heb. (oké, de titel is misschien iets te algemeen).
Ten derde: Als je ook nog even leest (de BEGINPOST die altijd wel handig is om te lezen?) staat er ook (MET UITZONDERING VAN) dat betekend dat niet iedere rapper zwart hoeft te zijn maar dat het merendeel dat wel is!
Ten vierde: Ik heb zelf les gehad van Opgezwollen, en mijn moeder werkt in hetzelfde gebouw dus ja., die ken ik wel!
Ten vijfde: Volgens mij is de enige die zich een beetje moet gaan verdiepen in dit topic (of gewoon leren lezen) degene die het quote bericht heeft geschreven.
Citaat:
maar dat je 'rap' in z'n geheel zo over één kam scheert is echt belachelijk. Voorbeeld?
As I said: misschien is de titel iets te algemeen genomen, maar ik heb het hier (zoals ik óók al 200 keer heb gezegd, over het fenomeen pasteitje, cakje, pasteitje, magnetron dat zich rap noemt.
Laatst bijgewerkt door Juulja op 17-03-07 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 09:58

Citaat:
THC - Je bakt er niks van

je bakt er niks van
ik zie het toch je houd je zelf voor de gek
maar de meeste dromen zijn bedrog
je bakt er niks van
en iedereen kan het zien
die tanga is een vieze prutsmuts je bent haar vijftigste vriend
maar check her hoe ze naar me kijkt weet je wat ze van me wil
een dikke pik in der bek en in der motherfucking bil
maar waarom ben je nou zo stil
vind je me ill? of ben je nou zo stil omdat ik met je tanga chill..

dit is die molenwijk pimp oliebol
en de tuindorp hustler clic
we rocken je op die beat
en can i Diss thil she swaet
maar na afloopt zegt die chick: "Rachid geef me je pik laat me zitten,laat me rijden hij is zo lang en fiets dik aaai"
maar ey bitch je bent een clik je bent een fiets slet
ga niet banketstaaf en praten ga liggen in me fiets bed
spreid je benen doe ze omhoog en zet ze in je fiets nek
we doen die freaky oliebol noem het maar rustig ballet
sleeeeeet, hou je bek
voor al dat pimpen dat ik doe krijg ik landelijk respect
dus ik kraak je domme mattie omdat niemand mij belet..niemand mij belet.....

oooohw je bakt er niks van
je chick likt pik in elk deel van amsterdam
en het zit zoooo ze is niet eens spang
maar zo een geile pijpslet die zocht ik allang.. 2x

ey yo ik zag het al en nu zie ik het nog steeds
die snitch van de NRD met zijn babyface
terug van weggeweest en nog steeds in de race
gepaard met vrees lijk ik als een beest
ja dit is kenna noord gestoord bitchez verwennen
en ik laat me niet kennen ik kom als een flits G
je ziet me niet staan ik rol en kiet G maar no spang maakt niet uit waar we gaan
ik ben geen orga lijder of een gast arbeider
maar rustig als watra dus kom me niet bestrijden
ik laat je lijden terwijl je balt met je niggers
ik laat je strijden je pockoe sellen nie flikkr: "nigger"
kenna van de NRD wil je testen ponk dan klem ik je stee
je grote ware liefde daar blijf je af van
oohhw je bakt er niks van..

maar zo een geile pijpslet die zocht ik allang.. 2x

ben je nou jaloers omdat je meid naar mij kijkt
der benen voor mij spreid alleen met mij vrijt
alleen maar bij mij blijft en der handen voor mij wrijft
geld je aan der geeft geeft ze aan mij
je geeft der je pinpas maar ik loop zij aan zij
met je meid winkel in winkel uit ik koop oliebol met je buit in de stad
ik zei ze kraakt je hart en luid, zonder grap en zonder spijt
kijk de manier hoe ze me pijpt t verlangen en passie
en altijd slikt ze me kwakkie kijk hoe ze doordraait
dus ik zeg je waggies want ze zegt je banketstaaf is slappies
vraag dat maar aan me gappies kenna Rocks en andere pappies
vraag het maar aan je eigen matties
al die fools en al die junkies met hun neppe versacies
maar nu komt kenna met zijn oliebol
en ik kom weer strakkies..

want ik zie het al dat je er niks van bakt
wanneer ik je geile sma in de kakker nak
pssjt nigger je gaat gebukt onder het feit
dat je geile meid der poenie voor me spreid en bereid is
om nog meer te geven
je kan er niks aan doen
je had kans het der te geven maar het geeft niet
eey, kom ook niet met je dricks
!!!> want je geile meid eet ook nog andere dicks je weet niks je komt ook niks te weten
je zwa zit aan me dick en wil hem gelijk eten en meten
vergelijken met anderen dat oming crazy ding
ey zal niet zo gauw veranderen
je word niet gezien je komt los en tot alklein
en de boys van de NRD hebben geen medelijden
met wink en met zwink met rikken en met dinken
je rap is wack wat zal gado nu wel niet denken..

maar zo een geile pijp slet die zocht ik allang.. 4x

ben die dikkere sikkere nigger flikker verschrikker
de kikkers kikken op dicken die niggers die heerlijk voor wel verspitten
die chickies die schrikken van dikke pikken in dikke clitten
die lekkere lippen die op en neer blijven wippen
maar ja ik zag het al en ik zie het nog steeds
luister makker je doet dapper maar je word dik geplayt
door je vrouwtje want jou vriendin, liet mij der in
!!!>met me pik in der mond en me ballen op der kin voor jou is je vrouwtje een deel van je leven
voor mij is je vrouwtje een van me geile teven
me tolly kop eet ze gulzig op,
als een lollypop ze hoort bij me harem
noem die hoere maken dolly dots
[b]ze likt me tolly trots want ze houd van pijpen en houd van haar wanneer ga je nou begrijpen
je chick ligt weer te lijpen door heel amsterdam
oooooohw je bakt er niks van...

WTF

Citaat:
Kortzichtigheid & onwetendheid regeren hier

Een ik-heb-het-topic-nog-steeds-niet-goed-doorgelezen-reageert hier.
Citaat:
Jij haalde de groep er bij, die ik bij voorbaat niet serieus neem vanwege de naam,
Dit zegt toch al genoeg? Jij zegt, rapmuziek vind ik niks omdat het woord rap me niet bevalt. Dat zal best meisje, wat ik je duidelijk probeer te maken is dat als jij denkt dat 50 cent het evenbeeld van rap is je mening niet zoveel uitmaakt..je hebt er dan gewoon amper verstand van.
Als ik het fout heb, kom maar dan..geef me een paar grondige goed beargumenteerde meningen over rapmuziek in het algemeen..Of neem de moeite om dat nummer eens te luisteren..openstaan voor andere dingen enz..is goed voor je

Oké: ik zal het maar even groot typen zodat het niet weer van je aandacht ontglipt:
IK HEB HET HIER OVER DE RAP DIE HELEMAAL NERGENS OP SLAAT, ZOALS IK NOU AL 3OO KEER HEB GEZEGD! EN NEE, DE TITEL IS DAN MISSCHIEN IETS TE ALGEMEEN GENOMEN EN JAAAA IK ZEI OOK AL DAT ER WEL RAPPERS ZIJN MET GOEDE TEKSTEN.
En als je dat gelezen hebt, en gesnapt mag je dit gaan lezen:
Punt 1: het is Totaaaal vrouwonvriendelijk, als of de vrouw er alleen maar is om te fietsen en te koken.
Punt 2: Denk eens al al die 10 jarige kindjes die stoer willen doen voor hun oudere broer/zus en die teksten gaan luisteren? Nou denkt maar niet dat ze daar niet enorm door beïnvloed worden hoor!
Punt 3: Voor bepaalde mensen zijn ze gewoon enorm beledigend met hun teksten.
Punt 4: Ik vind het gewoon roduit belachelijk dat mensen zoals 50 cent miljoenen verdienen aan teksten zoals “ya eh yo chick I see Ur ass swingn’

En na een kijkje in je profiel moet ik zeggen dat the opposites met geen klasse geen stijl nou niet bepaald een voorbeeld is van een tekst met een verhaal he?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:08

Even een opmerking:
Rappers als 50 cent verdienen géén miljoenen met platenverkoop (nee, écht niet!). Dat geld blijft rondhangen in productie, pr, management en clips maken. Per verkocht album verdient een artiest in Amerika zo'n 56 cent, dan heb je nog geen kosten van studio-verhuur, producers (die o.a. beats maken), management, je tour, pr, etc etc betaald. Ik weet niet precies hoeveel je voor één beat betaald, maar ik dacht zo'n 20.000-50.000 dollar. Rappers krijgen overigens wel een startbedrag, waar ze bijv. een clip van kunnen opnemen.

Ja, er zijn rappers die 'vrouwonvriendelijke' liedjes maken, maar dat zijn niet álle rappers. Er zijn juist méér rappers die niet zulke liedjes maken, maar ja media bepaalt wat ze draaien en publiek geeft aan wát ze willen horen. Meeste rappers hebben zich op 'Pimps up, Hoes down' gericht, omdat dat het meeste succes garandeert in de business Knipoog.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 17:42

hoe komen ze dan aan die miljoenen

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:09

Haha, die spelfouten in die THC tekst. Stomme loserts.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:41

Juulja schreef:
hoe komen ze dan aan die miljoenen

Tja, ik geloof niet dat ze miljoenen op hun bankrekening hebben staan. Dat verdiende geld van een miljoenen verkochte album is maar minimaal en snel uitgegeven. Maar dingen er om heen (films, commercials etc. etc.) daar verdienen ze nog wat geld mee.
Uiteindelijk zullen ze wel een miljoen verdienen aan albumverkoop, maar dat is wanneer ze meerdere goed verkochte albums hebben en superlopende tours (een tour maakt je of breekt je).

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 12:43

ja want als je Britney als voorbeeld neemt, gezegd wordt dat zij iets van 150 miljoen waard is, en dat kan dan wel in dr huis(/zen) zitten, maar dat moet ze toch ooit "verdiend" hebben..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:09

Juulja schreef:
ja want als je Britney als voorbeeld neemt, gezegd wordt dat zij iets van 150 miljoen waard is, en dat kan dan wel in dr huis(/zen) zitten, maar dat moet ze toch ooit "verdiend" hebben..

Zij is het waard ja, maar heeft ze dat geld ook?
In hoeveel commercials heeft zij wel niet gespeeld? (Voor pepsi heeft ze geloof ik een contract van 10 miljoen per jaar?). En wat dacht je van merchandizing, bijv. al die kleine kindjes die een shirt van Britney willen? En haar film?
Dáár wordt het meeste geld verdiend.
Zoals ik al zei, aan één goed verkocht album verdienen ze weinig tot niets, met meerdere goed verkochte albums wordt er natuurlijk meer verdiend.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 13:12

Maar toch moet ze ooit genoeg geld verdiend hebben om dat huis te kopen Haha! en misschien verdienen ze inderdaad maar heel weinig per album, maar toch woont iedere ster in een villa, en dat komt misschien inderdaad van commercials en zo, maar ze zijn begonnen met zingen, dus dáárdoor verdienen ze uiteindelijk wel hun geld, want als ze niet waren gaan zingen hadden ze dat nooit gehad,.. (klinkt logisch he Haha! ) goed, we dwalen af

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:18

Misschien huren ze die villa wel Knipoog.
Die auto's en villa's die je in hun videoclips ziet zijn niet van hen, meestal gehuurd, net als die lamborgini's.
Ze verdienen het meeste geld niet mét zingen, misschien uiteindelijk wel daardoor (indirect). Maar met een mooi koppie en een goede stem ben je er nog niet Knipoog.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:19

Rap is in mijn optiek geen muziek, met een heeeeeeeeele kleine uitzondering daargelaten. Bagger van de bovenste plank, en die teksten... die zijn helemaal om te janken. Ik begrijp werkelijk niet wat sommigen van jullie er aan vinden, maar ieder zijn (wan)smaak.

edit: Andersom mag ieder dat ook over alle andere muziek zeggen, maar dit is mijn persoonlijke mening.
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 18-03-07 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:20

jiehaaa schreef:
Rap is in mijn optiek geen muziek, met een heeeeeeeeele kleine uitzondering daargelaten. Bagger van de bovenste plank, en die teksten... die zijn helemaal om te janken. Ik begrijp werkelijk niet wat sommigen van jullie er aan vinden, maar ieder zijn (wan)smaak.

Teksten om te janken?
Ja inderdaad, luister maar eens naar Common met 'Come close' (featuring Mary J. Blige), zó'n mooie tekst Knipoog.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 13:38

Ik denk niet dat ze die huren (oke, voor in clips huren ze alles ) maar als je cribb's op MTV kijkt zal het wel algemeen bekend zijn als een ster een huis huurt voor zo'n programma.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:56

Lol juulja ik reageerde toch helemaal niet op jou in dat geval. Dus dat stuk dikgedrukt geschreeuw is totaal overbodig..En aangezien jij niet de moeite hebt genomen om mijn stukken goed door te lezen voel ik me niet geroepen hetzelfde te doen..Dat een Album geen reet verdiend is duidelijk..blijft hangen bij een platenmaatschappij etc, maar die betalen op hun beurt weer de rappers om tracks te maken. snep?

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:00

En dat het begrip: Paaseitje magnetron paasei bitch kont sex alleen bij slechte rap voorkomt is natuurlijk dikke onzin. Tegenwoordig begint steeds meer muziek die vorm aan te nemen en worden steeds meer clips gevuld met halfnaakte vrouwen, hoe jammer het ook is

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:49

Juulja schreef:
Ik denk niet dat ze die huren (oke, voor in clips huren ze alles ) maar als je cribb's op MTV kijkt zal het wel algemeen bekend zijn als een ster een huis huurt voor zo'n programma.

En hoevaak komen 'pas' beroemde sterren daar bij cribs? Juist, zéér weinig.
Het zijn vaak de rappers die al járen in de business zitten (master p, baby, wu tang clan), meerdere goed verkochte albums hebben, meerdere commercials gedaan hebben/hun naam aan een merk verbonden hebben, of hun eigen kledinglijn hebben. Of die naast hun muziek ook nog films doen. Vaak wonen ze daar met hun hele entourage.
Die miljoenen die ze aan juwelen dragen, daar zullen misschien wel deals achter zitten (bijv. Jacob the Jeweler was ineens ontzettend bekend -> JaRule en meerdere rappers begonnen over hem te rappen en op de rode loper vertellen ze vaak over hun juwelen van Jacob).

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 15:51

Citaat:
Lol juulja ik reageerde toch helemaal niet op jou in dat geval. Dus dat stuk dikgedrukt geschreeuw is totaal overbodig..En aangezien jij niet de moeite hebt genomen om mijn stukken goed door te lezen voel ik me niet geroepen hetzelfde te doen..Dat een Album geen reet verdiend is duidelijk..blijft hangen bij een platenmaatschappij etc, maar die betalen op hun beurt weer de rappers om tracks te maken. snep?

Maar ík had het wel tegen jou want het is duidelijk dat jij je inderdaad te goed voelt om eerst even mijn posts door te lezen (zoals ik wél bij jou heb gedaan)

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:55

gaan we nu onredelijk doen?
die grote tekst lijkt me een beetje overbodig...

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 19:22

Mij niet, want heel veel mensen zeggen "ja verdiep je eerst een in Rap, er zijn genoeg nummers met inhoud hoor!!"
terwijl ik al op zn minst een miljoen keer heb gezegd over wat voor 'n soort rap ik heb Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:23

*walg*
vond het al afgrijselijke muziek, die clips stellen ook helemaal niks voor, maar die songteksten zijn ook 3 keer niks
ben blij met wat ik luister Ja

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:09

Voor de haters van rap, kijk nu Grumpy Old Women Tong uitsteken