Onderwerp bericht: Re: Ben ik dan echt ( zo) streng opgevoed ???
Citaat:Mee eens, maar de TS sprak iemand (een vriend van haar?) bij haar aan tafel erop aan, dat diegene voorovergebogen met de linkerarm om de kom soep, de soep naar binnen zat te lepelen.
Ik zou me er ook niet prettig bij voelen als iemand (een vriendin nog wel) me aan zou spreken op iets wat ik niet als 'fout' bestempel.
Als diegene nou lekker eet zo, en en niemand mee lastig valt?
De ts heeft al grotendeels geantwoord, en misschien zei de ts het ook niet precies zo als jij het opvatte dat kan altyd letters zijn stilstaande dingen die niks laten zien. dus verkeerde/andere interpretatie is zo gemaakt,
=================
Regels zijn nodig ben ik van overtuigd, anders is er ook geen structuur vandaar dat ikmet Sem grotendeels bij bijv slapen in grote lijn de zelfde tiijden dingen aan houdt
toch ben ik in opvoeding anders dan ik ben opgevoedt Sem en ik eten dus niet altijd aan tafel of wel maar niet per definitie aan eet tafel tv mag aan mits hij eet eet ie niet gaat tv uit weet ie hij hoeft niet alles te eten 6 happen van wat ik opgeschept heb , ik ga hem niet pushen meer te eten als hij al vol zit (zou anders zijn als hijzelf op zou scheppen) ik wil niet dat hij een aversie tegen eten ontwikkeld. daarbij hoeft hij van mij niet kaarsrecht te zitten ik wil dat hij ontspannen eet, maar nogmaals iedereen doet het op zijn/haar manier en ik denk zolang de betrokkene aan de gestelde regels geen schade aan ondervindt zich prettig voelt en de regels duidelijk helder zijn en een vast iets is geworden -->> consequent zijn is het naar mijn idee ok,
En dat er af en toe een 'regel voor een keer 'vervalt als verassing is alleen maar leuk en zal dat m.i. gezien worden als *kindertaal* gaaf een keer wat anders leuk!!!! maar dat moet dan niet te vaak dan zijn ze er aan gewend en wordt het van zelf sprekend
tjee moeilijk uitleggen maar jullie snappen het he ?