Pitbull grijpt meerdere kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Pitbull grijpt meerdere kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:37

DaanxBien schreef:
Boos! Elke dag worden er wel mensen gebeten dat komt niet allemaal op het nieuws.
Maar als het dan een pitbull is dan komt het wel op het nieuws .
Hou toch op pitbulls zijn hardstikke liefe honden ! ik ben ook een echt hondenmens Tong uitsteken
Okee sommige zijn niet zo lief maar dat hebben wel meerdere honden hier in de buurt wonen heel erg veel honden en ze zijn niet allemaal even lief Knipoog mensen moete es ophouden alle pitbulls over een kam te scheren .
Zo ken ik het ook wel die chihuahua s die je nu allemaal ziet nou veel daarvan zijn doorgefokt Verdrietig omdat mensen weer een hype moeste hebben

Niemand scheert ze over één kant, dit geval gaat het over een pitbull.
Inplaats van te bespreken dat het niet kan nee.
Een hele lijst honden erbij halen, waarom vraag ik me af?

Je kan toch niet het ene goedspreken met het andere, waarom zien mensen nooit naar een individueel geval word er soms moe van Boos!

En ja honden horen aan de lijn, er gebeuren genoeg ongelukken met honden waarvan de eigenaars dachten dat ze nooit stout gingen zijn. En dan bv paarden opschrikken met erge gevolgen. Wil je jou hond los ga naar speciaal gebied, anders vast

en gelukkig krijg je er bij ons een boete voor als je dat niet doet Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:38

faye schreef:
Het vooroordeel over liefhebbers en eigenaren van dit soort honden wordt wel bevestigd in dit topic Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk dat die kids nietmachientjes bij zich hadden en massaal in zijn oren geniet hebben Clown

*kruipt weer op bureaustoel*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 21:38

Helemaal mee eens Lachen

En in dit geval gingen de kinderen van schrik rennen, wat ik me goed kan voorstellen.

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:40

Caira schreef:
Alleen als het hun is bijgebracht door hun ouders.
En dit zijn kinderen die ook hebben geleerd dat je een hond op zijn tijd met rust moet laten en vooral niet mag treiteren. Dan hebben ze gezond verstand, dat is ze dan aangeleerd.

Nee Orion dat hebben ze zowiezo, zal ik mijn studieboeken even opentrekken over behaviourisme en Fuhren und Wachsen lassen?[/quote]

Worden kinderen tegenwoordig allemaal zo als in jouw studieboeken beschreven staat? Moet gezond verstand ze niet worden bijgebracht/geleerd of moet dat niet groeien (geef het beestje een naam)? Is dat er gewoon zo bij de geboorte of krijgen ze dat mee in de loop van hun leven?
Als een kind geen respect voor een dier bij bracht krijgt/het goede voorbeeld niet krijgt, hoe kan die dat dan ooit krijgen?

_rosita_

laten we de honden opsluiten in de bench, de kinderen in de kelder, dan heeft niemand last van elkaar;)

dootjee

wat zou jij doen, als je paniekt?
vaak worden er dan verkeerde beslissingen genomen, maar niemand kan dat je kwaad nemen

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:41

roossie22 schreef:
laten we de honden opsluiten in de bench, de kinderen in de kelder, dan heeft niemand last van elkaar;)

Geweldig Vork

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:42

orion1996 schreef:
Caira schreef:
Alleen als het hun is bijgebracht door hun ouders.
En dit zijn kinderen die ook hebben geleerd dat je een hond op zijn tijd met rust moet laten en vooral niet mag treiteren. Dan hebben ze gezond verstand, dat is ze dan aangeleerd.

Nee Orion dat hebben ze zowiezo, zal ik mijn studieboeken even opentrekken over behaviourisme en Fuhren und Wachsen lassen?

Worden kinderen tegenwoordig allemaal zo als in jouw studieboeken beschreven staat? Moet gezond verstand ze niet worden bijgebracht/geleerd of moet dat niet groeien (geef het beestje een naam)? Is dat er gewoon zo bij de geboorte of krijgen ze dat mee in de loop van hun leven?
Als een kind geen respect voor een dier bij bracht krijgt/het goede voorbeeld niet krijgt, hoe kan die dat dan ooit krijgen?[/quote]

Nee, maar ga mij niet vertellen dat je het instinct van een hond kunt vergelijken met het verstand van een kind. En dit was wel wat jullie probeerden te doen!

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:42

roossie22 schreef:

Goed idee

Ik heb alleen geen kelder Knipoog Knipoog Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:43

orion1996 schreef:
roossie22 schreef:

Goed idee

Ik heb alleen geen kelder Knipoog Knipoog Knipoog

je hebt vast wel een schuur toch?? Haha!

mensen ik ga me lekker douchen..
en lekker met mijn eigen 'pitbulls' knuffelen... Haha!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:45

katiavl schreef:
DaanxBien schreef:
Boos! Elke dag worden er wel mensen gebeten dat komt niet allemaal op het nieuws.
Maar als het dan een pitbull is dan komt het wel op het nieuws .
Hou toch op pitbulls zijn hardstikke liefe honden ! ik ben ook een echt hondenmens Tong uitsteken
Okee sommige zijn niet zo lief maar dat hebben wel meerdere honden hier in de buurt wonen heel erg veel honden en ze zijn niet allemaal even lief Knipoog mensen moete es ophouden alle pitbulls over een kam te scheren .
Zo ken ik het ook wel die chihuahua s die je nu allemaal ziet nou veel daarvan zijn doorgefokt Verdrietig omdat mensen weer een hype moeste hebben

Niemand scheert ze over één kant, dit geval gaat het over een pitbull.
Inplaats van te bespreken dat het niet kan nee.
Een hele lijst honden erbij halen, waarom vraag ik me af?

Je kan toch niet het ene goedspreken met het andere, waarom zien mensen nooit naar een individueel geval word er soms moe van Boos!

En ja honden horen aan de lijn, er gebeuren genoeg ongelukken met honden waarvan de eigenaars dachten dat ze nooit stout gingen zijn. En dan bv paarden opschrikken met erge gevolgen. Wil je jou hond los ga naar speciaal gebied, anders vast

en gelukkig krijg je er bij ons een boete voor als je dat niet doet Lachen

Mijn hond gaat alleen los als ik bij een hondenuitlaat gebied ben .
dit is haar ze is nu 11 maanden op de foto was ze 6 maandjes
Afbeelding
ik vind het niet zo leuk als mensen op straat haar ontwijken dan ineens gaan ze aan de overkant lopen .
Maar tis echt een schatje Ach gut
Laatst bijgewerkt door shilady op 20-02-07 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:46

Mogen ze niet samen in de bench? Haha!

Ik vergelijk het instinct van een hond niet met het verstand van een kind, maar ik vraag me af of kinderen op jonge leeftijd een klein beetje verstand hebben van het instinct van een hond.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:47

orion1996 schreef:

Ik vergelijk het instinct van een hond niet met het verstand van een kind, maar ik vraag me af of kinderen op jonge leeftijd een klein beetje verstand hebben van het instinct van een hond.

denk het niet niet elk kind heeft ook een hond thuis....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:48

orion1996 schreef:

Net zoals veel volwassenen geen verstand van honden hebben, zullen kinderen dat ook niet altijd hebben. En eerlijk gezegd vind ik ook niet dat je dat van een kind moet verwachten. HEt is de taak van de eigenaar van de hond om vervelende situaties te voorkomen.

lesilla

mooie hond daanxbien Lachen

Caira

orion1996 schreef:
Als je kind op straat wordt getreiterd en in een hoek wordt gedreven en in elkaar wordt geslagen mag hij niks terug doen, want je wilt niet dat je kinderen geweldadig worden.

Als je hond op straat wordt getreiterd en in een hoek wordt gedreven en in elkaar wordt geslagen mag hij niks terug doen, want je wilt niet dat je hond geweldadig worden.

Is dit niet gewoon hetzelfde? Waarom sta je het van je kind toe als die 1 tik uitdeeld om van het getreiter af te zijn en je hond moet gelijk worden afgemaakt?
(dit gaat dus niet over de kinderen uit het krantenartikel, maar puur als vergelijk)

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken??? Bloos

Dit lijkt in mijn ogen aardig op vergelijken!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:49

Zo moeilijk is het niet om je hond op straat aangelijnd te houden.
Plekken genoeg waar een hond los kan lopen waar je anderen niet tot last bent.

De eigenaar is een triest figuur die blijkbaar zo'n hond nodig had om "stoer" over te komen. Hij was niet eens stoer genoeg om zijn hond terug te halen maar stond toe te kijken hoe een agent dat deed.

Als de hond inderdaad vwb uiterlijkheden aan de pitbullwet voldoet en geen FCI stamboom heeft wordt hij afgemaakt, dat was ook gebeurd als hij niet gebeten had dus die discussie is zinloos.
Iedereen hoort te weten dat pitbullachtige sinds 1993 verboden zijn en er had geen hond om deze reden hoeven worden ingeslapen als mensen niet zo stom waren om ze toch aan te schaffen.

De kinderen treft geen enkele blaam, absurd dat mensen zelfs nog die kant op proberen te praten.
De hond ging op de kinderen af en niet andersom.
En mijn honden worden nooit getreiterd, simpelweg omdat ik voorkom dat ze getreiterd worden, dat vind ik een minimale verantwoordelijkheid van de eigenaar.

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:49

DaanxBien schreef:
Mijn hond gaat alleen los als ik bij een hondenuitlaat gebied ben .
dit is haar ze is nu 11 maanden op de foto was ze 6 maandjes
Afbeelding
ik vind het niet zo leuk als mensen op straat haar ontwijken dan ineens gaan ze aan de overkant lopen .

og,, dies lief Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:50

ThePast03 schreef:
Zo moeilijk is het niet om je hond op straat aangelijnd te houden.
Plekken genoeg waar een hond los kan lopen waar je anderen niet tot last bent.

De eigenaar is een triest figuur die blijkbaar zo'n hond nodig had om "stoer" over te komen. Hij was niet eens stoer genoeg om zijn hond terug te halen maar stond toe te kijken hoe een agent dat deed.

Als de hond inderdaad vwb uiterlijkheden aan de pitbullwet voldoet en geen FCI stamboom heeft wordt hij afgemaakt, dat was ook gebeurd als hij niet gebeten had dus die discussie is zinloos.
Iedereen hoort te weten dat pitbullachtige sinds 1993 verboden zijn en er had geen hond om deze reden hoeven worden ingeslapen als mensen niet zo stom waren om ze toch aan te schaffen.

De kinderen treft geen enkele blaam, absurd dat mensen zelfs nog die kant op proberen te praten.
De hond ging op de kinderen af en niet andersom.
En mijn honden worden nooit getreiterd, simpelweg omdat ik voorkom dat ze getreiterd worden, dat vind ik een minimale verantwoordelijkheid van de eigenaar.

Amen ThePast03

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:51

katiavl schreef:
mooie hond daanxbien Lachen

Bedankt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:51

wij hebben een stafford, heb de basiscursus gehaald in 3,5 week, en ben nu bezig met de vervolg, zij moet dus wel los op training, zit en wacht, weglopen en dan roepen, loopt ze netjes naast, riem neergooien en zonder riem doorlopen, af en blijf, weglopen, omdraaien, blijf geven en terug lopen, dit doet ze in de groep, heeft nog geen stap verkeerd gezet, maar ik ben wel op mn hoede, thuis heb ik haar alleen los als ik zeker weet dat er geen andere honden zijn, en laat haar niet bij andere honden in de buurt komen, want áls er wat gebeurd..
veel mensen zijn ook bang voor haar.. lopen de andere kant op als ik daar met haar loop, haar probleem is dat ze te enthousiast was, dat is er nu helemaal uit, ze ligt bij me als ik ziek ben te knuffelen enz, maar toch, ik laat haar niet los, voor het geval dat.. en als er iets gebeurd, ook al begint een andere hond, word zij erop aangekeken, dat weet ik gewoon, dus ik vind wel dat je goed op moet blijven letten..
waar ik me wel aan erger, als een andere hond bijt, komt dit niet in het nieuws, is het een pitbullachtige, dan metteen wel..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:52

DaanxBien schreef:

Je hebt je hond toch voor jezelf gekocht en niet voor andere mensen?
Het zou mij een rotzorg zijn als andere mensen mijn honden geen schatjes vinden en ik ga zelf aan de andere kant van de weg lopen als er mensen aankomen omdat ik zelf kan begrijpen dat niet iedereen honden leuk vindt.

Jij denkt dat het aan jouw hond ligt, maar ik heb heel andere type honden en ook daar kom ik tegen dat mensen ze ontwijken. Het zit dus in jouw kop en het zijn jouw vooroordelen, niet van die mensen.
Niet iedereen houdt van honden en dat is hun goed recht.

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:54

Al bij nagedacht, ben je een hardloper, moet je ineens gaan lopen omdat er honden in de buurt zijn :S

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:54

faye schreef:
Net zoals veel volwassenen geen verstand van honden hebben, zullen kinderen dat ook niet altijd hebben. En eerlijk gezegd vind ik ook niet dat je dat van een kind moet verwachten. HEt is de taak van de eigenaar van de hond om vervelende situaties te voorkomen.

Daar ben ik het helemaal met je eens. Je kan van een kind niet verwachten dat het bij de geboorte verstand heeft van honden en als het ze niet is bijgebracht, hebben ze dat niet, kan je ze dus niet kwalijk nemen. Er zijn zo ook volwassenen die niet met honden om hebben leren gaan, net als dat er volwassenen zijn die niet met kinderen om kunnen gaan. Kan je ze ook niet kwalijk nemen.
Als eigenaar van een hond en als ouders zijnde moet je ervoor zorgen dat er geen ongelukken gebeuren tussen kind/hond. Ook niet als het je eigen hond en kind betreft. Dan leer je je kind dat die voorzichtig is met de hond en je houdt de hond in de gaten dat hij het kind met rust laat.
En al is een hond nog zo lief, heeft die nooit wat gedaan en het maakt niet uit wat voor ras het is, dan nog moet je altijd voorzichtig zijn, want kinderen kunnen in de ogen van de hond raar doen, maar andersom ook. En dan krijg je problemen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:55

ThePast03 schreef:
DaanxBien schreef:

Je hebt je hond toch voor jezelf gekocht en niet voor andere mensen?
Het zou mij een rotzorg zijn als andere mensen mijn honden geen schatjes vinden en ik ga zelf aan de andere kant van de weg lopen als er mensen aankomen omdat ik zelf kan begrijpen dat niet iedereen honden leuk vindt.

Jij denkt dat het aan jouw hond ligt, maar ik heb heel andere type honden en ook daar kom ik tegen dat mensen ze ontwijken. Het zit dus in jouw kop en het zijn jouw vooroordelen, niet van die mensen.
Niet iedereen houdt van honden en dat is hun goed recht.

Zit nie in me kop maar ze reageren vaak duidelijk anders als het een labrador is dan als mijn hond eraan komt Tong uitsteken