Een derde snacks bevat Paardenvlees!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: Een derde snacks bevat Paardenvlees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:00

trouwens. in de afgelopen 10 (of was het 20? Verward) jaar is het aantal (sport)paarden in Nederland VERDUBBELD! waar denk je dat al die dieren heen moeten als ze naar de slager gaan, die moeten al het vlees ook kwijt.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:03

Lekker interessant inderdaad...
Het is meer dan ik dacht, maar het zegt me helemaal niets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:16

Ik ben toch vegetariër..
En paardenvlees word toch wel gegeten. Wat maakt het trouwens uit dat er paard in een frikandel zit, er zit net zo goed koe en varken in. Scheve mond

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:27

het is dat het zo verrekte lekker i smaar anders...

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:39

Mensen moeten ook maar eens leren lezen wat er op de verpakking staat, er staat toch echt op vermeld dat er paardenvlees in zit.
Ik zelf heb geen problemen om paardenvlees te eten, paarden worden niet (zoals alle andere dieren) gefokt voor de slacht. Kijk dat lang niet alle paarden een evengoede behandeling gehad hebben in hun leven kan ik over het algemeen ook niets aan doen.
Mijns inziens is paardenvlees dan ook het meest "eerlijke" vlees in Nederland.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:57

ik vind het vrij hypocriet als allemaal mensen nu ineens de snacks niet meer willen eten nu ze weten dat er paardenvlees in zit. ik vind het uberhaupt vrij hypocriet dat veel mensen wel varkens vlees en koeienvlees etc eten maar geen paardenvlees want dat is zo zielig.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:13

Het was toch al heel lang bekend dat er in veel snacks veel ondefinieerbare ingredienten zaten, zoals paardenvlees ? Knipoog Ik wist het iig al wel heel lang, ik vind het trouwens prima smaken Vork

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:20

agg de meeste paarden hebben een beter leven dan de kalfjes die er in gaan

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:27

Dit was bij mijn weten al een poos bekend. Lachen

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:28

Ik hou van paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:42

Ik heb er geen problemen mee om paard te eten, net zo min als dat ik er problemen mee heb om koe, varken, schaap of wat dan ook te eten. Ik vind vlees lekker.

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:45

Love__Anouk schreef:
De meeste paarden die naar de slacht gaan hebben een beter leven gehad dan de kalfjes die er in verwerkt zitten.

Idd Ja

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:46

Vlees is vlees. Of het nou om een varken, een koe of een paard gaat... Ik zou nog eerder stoppen met het eten van bijv. varkensvlees dan met paardenvlees. Paarden hebben over het algemeen een veel beter leven gehad dan andere dieren. De enige uitzondering die ik zou kunnen maken is als mijn eigen paard net geslacht is.... Moet er niet aan denken Sigaar

Verhaal was bij mij trouwens al wel bekend hoor Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:47

Ik denk dat mensen die het echt niet wisten toch vrij naief zijn geweest (of het gewoon niet wouden weten).
Ik heb iig heerlijk genoten van mijn frikandel Clown

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:48

Ik wist niet dat er in zoveel snacks paardenvlees zat.
Maar af en toe mag je het toch eens eten als je er zin in hebt!
Het domste zou nou zijn als er mensen zijn die door dit zeggen: Nou eet ik die snacks niet meer!
Het is niet omdat je met paarden omgaat en er van houd dat je geen paardenvlees mag eten,al denk ik dat sommige mensen dat wél denken.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:49

nou.. ik zou zeggen lekke rgewoon helemaal geen diertjes eten

nederland is vrij soepel kwa dierenleed.
kippen worden hie rnog op de meest gruwelijke manier geslacht, grootschalig
door concerns als mc-donalds en mc chicken fried chicken.. (we know what to do with..) sadisten Koe

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:54

Hoe die paarden daar alleen al heen vervoerd worden. (levend) maar goed, dit staat op een paardenforum. Maar net zo goed koeien kippen en varkens.

Dit verbaast me niks. Raar eigenlijk, we geven honderden euro's uit aan je welzijn van je paard maar aan de paarden die onder verschrikkelijke omstandigheden vervoerd worden wordt gezegd: en lekker was mijn frikandel.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:04

ik vind he tniet hypocriet dat veel mensen nu zeggen, ooh dat eet ik nie tmeer..

maar ik weet 100% zeker dat ze toch voor 2 minuten smaak in hun mond kiezen, ipv dat ze erbij na willen denken dat beesten en net zo goed varkens en koeien dara vreselijk voor geleden hebben.

als ze wat lekkers willen "valt dat leed ineens heel erg mee"

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:05

Ik vind dat het normaal is om paardenvlees te eten en koeien vlees, heerlijk zelfs;)
ik stuurde es een mailtje en toen was et jaa de mensen willen we juist meer vlees laten gaan eten, nog geen week later stond er een artikel in de krant over vega worstjes... jaja.... En dan van die biggen met dat castreren, hun kunnen mooi praten, maar de boer mag dokken...
Vlees is lekker en gezond... en een paard is geen huisdier. Natuurlijk houd ik van een paard, maar een hond is een huisdier, en die loopt in huis rond. Een paard staat achter op stal bij het vee. En paardenrookvlees is lekker. Ik hou heel erg van mijn pony, maar dat betekent echt niet dat ik geen paarenvlees zou eten of geen snack.
Ik eet ook gewoon koeienvlees en varkensvlees... En kalfjes in van een kalveren opfok bedrijf hebben het ook heus niet zo slecht hoor... Zelfs in de bio industrie hebben de kalveren het niet zo slecht hoor. En boeren hebben hun hart bij hun dieren, bij hun bedrijf, dus reken er maar op dat ze hun beesten goed verzorgen en een hoop voor de beesten over hebben. En als een kalf ziek is dat ze er alles aan doen om het beter te maken. Ik vind dat er te makelijk word gezegd ohh wat ziellig... en dat jullie eerst eens na moeten denken hoe het nou daadwerkelijk zit... Want zonder boeren kunnen wij niet leven, ik niet jij niet niemand niet... Als we zo gaan beginnen kan ik ook wel zeggen is het niet zielligg als we een koe melken?? doet dat niet zeer?? nou nee hoor,, dat doet niet zeer, dat is normaal... Als er nou dieren mishandeld werden, maar dit is echt niet het geval!!!!!!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:08

ik zou best vlees willen eten, als ze niet werden ge-massaproduceerd, vervoer op een gruwelijke wijze, vet gemest werden... en dan nog de minuten voor ze geslacht worden.

dat bij elkaar opgeteld, vind ik zelf gruwelijk.. daar wil ik nie tan meedoen. voor mijzelf niet..

ik wil het nie top mijn geweten hebben, dat een dier gemarteld is, nooit daglicht heeft kunnen zien, een afschuwleijk transport achter de rug heeft gehad, geslagen is, verk**cht is, ja want dat gebeurd ook bij die noodslachtingen..

voor 2 minuutjes smaak in je mond.. terwijl er voldoende vervangende even gezonde producten te koop zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:10

ik vind het hypocriet als mensen nu opeens geen frikandel meer eten, maar nog wel de gehaktbal. Vlees is vlees, dood is dood en dan moet je ook geen onderscheid maken tussen een paard of een koe. Je kan niet zomaar 1 van beide té zielig vinden om te eten, omdat het toevallig je lievelingsdier is die erin verwerkt zit.

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:12

dat bedoel ik dus ook;) ziehierboven:p

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:13

Ik had het even korter samengevat Haha!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:14

Ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat er zoveel paardenvlees in frikandellen e.d. zaten?
Ik eet net zo graag paardenvlees als dat ik koeienvlees of varkenvlees of weet ik veel wat eet.
Alle dieren worden nou eenmaal geslacht. Niets aan te doen en ik zie het probleem ervan gelukkig ook totaal niet Lachen

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:20

ik snap niet dat mensen weten van het probleem, maar dat gewoon negeren